Maydis8 Skrevet 22. august 2021 #23721 Skrevet 22. august 2021 Jolene skrev (1 minutt siden): Nakenbildet av henne sto jo i bokhyllen Såpass gidder jeg ikke å studere bildene. Dere må huske på at en kjøper ser for seg huset uten hennes møbler, og med sine ting. Farger endrer ofte en kjøper på uansett. Dere må gjerne være kritiske til SE, men når det kommer til eiendom, så har hun vært smart. Boligmarkedet i Oslo har vokst mye på få år. Objekter som det her går fort. 9
enkefru Skrevet 22. august 2021 #23723 Skrevet 22. august 2021 Beneviento skrev (7 timer siden): Jeg tviler ikke et sekund på at hun kommer til å få solgt det for den prisen. Her jeg bor i Oslo så er nabohuset som snart skal selges taksert til rundt 20 millioner. Det er Furuset. Det er ikke det mest attraktive strøket i Oslo akkurat, ganske feil side av byen for den prisen. 6
Anonym90059005 Skrevet 22. august 2021 #23724 Skrevet 22. august 2021 Maydis8 skrev (19 minutter siden): Nå er ikke dette på Furuset. Men, hun får solgt for den prisen og mer til. Det er et hett marked i Oslo - spesielt hus. Huset hennes er fint, man kan flytte rett inn. Folk liker det. Alna/Furuset/Ellingsrud... kall det hva du vil. Ikke en posh del av byen akkurat. Fint rekkehus, men en del løsninger innendørs av bad/tapet/romløsning som jeg ikke tror passer alle som ønsker å bo der like godt som det passer SE. 11
Hesmeta Skrevet 22. august 2021 #23725 Skrevet 22. august 2021 Anonym90059005 skrev (Akkurat nå): Alna/Furuset/Ellingsrud... kall det hva du vil. Ikke en posh del av byen akkurat. Fint rekkehus, men en del løsninger innendørs av bad/tapet/romløsning som jeg ikke tror passer alle som ønsker å bo der like godt som det passer SE. De fleste pusser opp når de kjøper. Et tapet har da virkelig ikke noe å si. Romløsningen er helt allright den. Bygget som de andre rekkehusene i borettslaget Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg fint kunnet bodd i det rekkehuset. 6
Maydis8 Skrevet 22. august 2021 #23726 Skrevet 22. august 2021 Anonym90059005 skrev (1 minutt siden): Alna/Furuset/Ellingsrud... kall det hva du vil. Ikke en posh del av byen akkurat. Fint rekkehus, men en del løsninger innendørs av bad/tapet/romløsning som jeg ikke tror passer alle som ønsker å bo der like godt som det passer SE. Området hvor boligen ligger er et fint område. Jeg er godt kjent i Oslo, spesielt øst i Oslo. Hva så om det ikke er posh del av byen? Boligene i øst går for mye, selvom de ikke er pusset opp. Har sett omtrent falleferdig hus øst i Oslo som går for mye. Maling og tapet kan folk endre på. Dette er et helt vanlig rekkehus med tre soverom, stue, to bad, åpen kjøkkenløsning. Dette blir solgt. 5
Maydis8 Skrevet 22. august 2021 #23727 Skrevet 22. august 2021 Hesmeta skrev (Akkurat nå): De fleste pusser opp når de kjøper. Et tapet har da virkelig ikke noe å si. Romløsningen er helt allright den. Bygget som de andre rekkehusene i borettslaget Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg fint kunnet bodd i det rekkehuset. Nettopp. Folk bryr seg ikke om tapet og maling. Og romløsningen er da helt normal. 4
allesote Skrevet 22. august 2021 #23728 Skrevet 22. august 2021 Maydis8 skrev (24 minutter siden): Synes ikke det var så mye personlig der. Bøkene i bokhylla må jo være der. Og noen pyntegjenstander er da vanlig. Man må ikke pirke på alt. Er bilder av henne (og Kasper?), priser hun har vunnet, nakenbildet av henne osvosv. Var derfor jeg spurte om personlige duppeditter. Pynt er selvsagt ikke noe man skal pirke på. 9
Maydis8 Skrevet 22. august 2021 #23729 Skrevet 22. august 2021 (endret) allesote skrev (5 minutter siden): Er bilder av henne (og Kasper?), priser hun har vunnet, nakenbildet av henne osvosv. Var derfor jeg spurte om personlige duppeditter. Pynt er selvsagt ikke noe man skal pirke på. Folk som går på visning bruker ikke tid på å se etter alle personlige spor. Det vil nok uansett bli fjernet før visning. Jeg tenker man kan kritisere SE for mye. Men, hvordan boligen hennes ser ut - det er bare lavmål. Man innreder hjemmet sitt etter hva man synes er fint selv. Det gjør alle her inne også. Hvor man kjøper bolig er også noe man velger selv. Jeg kunne lett ha kjøpt boligen hennes hadde jeg hatt så mye penger. SE tjente gode penger på den første leiligheten hun kjøpte i Oslo. Hun gjorde et kupp med det huset her, og vil tjene på det. Og hun har investert i stor leilighet vest i Oslo. Hun har vært smart på boligmarkedet. Endret 22. august 2021 av Maydis8 14
Justlooking Skrevet 22. august 2021 #23730 Skrevet 22. august 2021 Maydis8 skrev (28 minutter siden): Synes ikke det var så mye personlig der. Bøkene i bokhylla må jo være der. Og noen pyntegjenstander er da vanlig. Man må ikke pirke på alt. Det er ikke snakk om å pirke, men å vite hva som trekker folk på visning. Har solgt noen boliger selv og meglere kommer med klare anbefalinger om å fjerne så mye som mulig av møbler og private eiendeler. Det er også vanlig å tømme alt og bruke boligstylist som kommer med små og enkle møbler. Poenget er veldig ofte å gi inntrykk av at boliger er større enn de er og at potensielle kjøpere lettere kan se muligheter uten for mye som «uroer» inntrykket 😊 6
Maydis8 Skrevet 22. august 2021 #23731 Skrevet 22. august 2021 Justlooking skrev (2 minutter siden): Det er ikke snakk om å pirke, men å vite hva som trekker folk på visning. Har solgt noen boliger selv og meglere kommer med klare anbefalinger om å fjerne så mye som mulig av møbler og private eiendeler. Det er også vanlig å tømme alt og bruke boligstylist som kommer med små og enkle møbler. Poenget er veldig ofte å gi inntrykk av at boliger er større enn de er og at potensielle kjøpere lettere kan se muligheter uten for mye som «uroer» inntrykket 😊 Ser ikke poenget med at hun skal hive ut alle møblene sine. Ærlig talt. Det er det få meglere som gir beskjed om. Fjerne rot, mye personlig og eventuelt endre noe er helt vanlig. Ingen boliger i Oslo trenger man å endre helt for å få solgt. Det går raskt unna her - stort sett med gevinst. Annonsen på Finn er ikke visningen, for alt vi vet så blir flere bilder fjernet før visning. Synes ikke det var rotete ellers. Kjøkkenet er fint, stua er fin, uteområdet er fint. 2
hulillerunde Skrevet 22. august 2021 #23732 Skrevet 22. august 2021 (endret) Justlooking skrev (13 minutter siden): Det er ikke snakk om å pirke, men å vite hva som trekker folk på visning. Har solgt noen boliger selv og meglere kommer med klare anbefalinger om å fjerne så mye som mulig av møbler og private eiendeler. Det er også vanlig å tømme alt og bruke boligstylist som kommer med små og enkle møbler. Poenget er veldig ofte å gi inntrykk av at boliger er større enn de er og at potensielle kjøpere lettere kan se muligheter uten for mye som «uroer» inntrykket 😊 Det kan jo hende at megler bevisst har valgt å la private eiendeler være fremme på bildene for å trekke oppmerksomhet (og det har de jo klart). SE selger jo ikke boligen selv, så tenker at megleren hun har valgt har anbefalt hvordan huset skulle se ut før bildetakning. Jeg er absolutt ingen fan av SE, men dette er pirkete Endret 22. august 2021 av hulillerunde 5
Gulvplanke Skrevet 22. august 2021 #23733 Skrevet 22. august 2021 (endret) Jeg tror ikke hun får den prisen. Se på tilsvarende rekkehus i det nabolaget som ble solgt i vår, for 5 millioner. Endret 22. august 2021 av Gulvplanke 6
Maydis8 Skrevet 22. august 2021 #23734 Skrevet 22. august 2021 hulillerunde skrev (34 minutter siden): Det kan jo hende at megler bevisst har valgt å la private eiendeler være fremme på bildene for å trekke oppmerksomhet (og det har de jo klart). SE selger jo ikke boligen selv, så tenker at megleren hun har valgt har anbefalt hvordan huset skulle se ut før bildetakning. Jeg er absolutt ingen fan av SE, men dette er pirkete Enig 1
Maydis8 Skrevet 22. august 2021 #23735 Skrevet 22. august 2021 Gulvplanke skrev (32 minutter siden): Jeg tror ikke hun får den prisen. Se på tilsvarende rekkehus i det nabolaget som ble solgt i vår, for 5 millioner. Nå har megler satt pris etter markedet og tilstanden til boligen. 4
Gulvplanke Skrevet 22. august 2021 #23736 Skrevet 22. august 2021 26 minutter siden, Maydis8 said: Nå har megler satt pris etter markedet og tilstanden til boligen. Det er i såfall rart for prisstatistikken akkurat nå viser en nedgang i rekkehus i Oslo sammenlignet med i vår. Høy standard kan ikke forklare hvorfor denne skal koste 2,5 million mer enn et naborekkehus med like mange kvm. Nabohuset hadde dessuten 3 soverom og ikke 2, det bør trekke prisen opp. Ser at SE sitt hus har fin hage, men det kan fremdeles ikke forsvare 2,5 million mer. Et annet rekkehus i nabogata er 20 kvm større og hadde prisantydning 6,9 rett før sommeren. Høy standard her og, med hage både foran og bak huset. Hvis det ble solgt til prisantydning og SE blir solgt til prisantydning har man betalt 600 000 mer for 20 kvm mindre, i samme gate. Man blir vel enig med megler om hvilken prisantydning man skal ha. Så jeg tror SE ville ha så høy prisantydning, og jeg tror ikke hun får det. 15
Maydis8 Skrevet 22. august 2021 #23737 Skrevet 22. august 2021 Gulvplanke skrev (4 minutter siden): Det er i såfall rart for prisstatistikken akkurat nå viser en nedgang i rekkehus i Oslo sammenlignet med i vår. Høy standard kan ikke forklare hvorfor denne skal koste 2,5 million mer enn et naborekkehus med like mange kvm. Nabohuset hadde dessuten 3 soverom og ikke 2, det bør trekke prisen opp. Ser at SE sitt hus har fin hage, men det kan fremdeles ikke forsvare 2,5 million mer. Et annet rekkehus i nabogata er 20 kvm større og hadde prisantydning 6,9 rett før sommeren. Høy standard her og, med hage både foran og bak huset. Hvis det ble solgt til prisantydning og SE blir solgt til prisantydning har man betalt 600 000 mer for 20 kvm mindre, i samme gate. Man blir vel enig med megler om hvilken prisantydning man skal ha. Så jeg tror SE ville ha så høy prisantydning, og jeg tror ikke hun får det. Det er tre soverom hos SE også. Vet du eksakt hva nabohuset gikk for etter budrunden? Huset blir solgt og vel så det. Dere trenger ikke bekymre dere. 4
Maydis8 Skrevet 22. august 2021 #23738 Skrevet 22. august 2021 Gulvplanke skrev (5 minutter siden): Det er i såfall rart for prisstatistikken akkurat nå viser en nedgang i rekkehus i Oslo sammenlignet med i vår. Høy standard kan ikke forklare hvorfor denne skal koste 2,5 million mer enn et naborekkehus med like mange kvm. Nabohuset hadde dessuten 3 soverom og ikke 2, det bør trekke prisen opp. Ser at SE sitt hus har fin hage, men det kan fremdeles ikke forsvare 2,5 million mer. Et annet rekkehus i nabogata er 20 kvm større og hadde prisantydning 6,9 rett før sommeren. Høy standard her og, med hage både foran og bak huset. Hvis det ble solgt til prisantydning og SE blir solgt til prisantydning har man betalt 600 000 mer for 20 kvm mindre, i samme gate. Man blir vel enig med megler om hvilken prisantydning man skal ha. Så jeg tror SE ville ha så høy prisantydning, og jeg tror ikke hun får det. Ganske spekulativt å mene at SE har bestemt prisen. Ærlig talt. Ingen meglere går med på å sette en pris som ikke matcher markedet. 11
Gulvplanke Skrevet 22. august 2021 #23739 Skrevet 22. august 2021 1 minutt siden, Maydis8 said: Det er tre soverom hos SE også. Vet du eksakt hva nabohuset gikk for etter budrunden? Huset blir solgt og vel så det. Dere trenger ikke bekymre dere. Nabohuset hadde 3 soverom + omkledningsrom og i tillegg et vaskerom, så det var bedre utnyttet. Ja, jeg vet det gikk for 5 mill. Det var 500k over prisantydning, så rekkehusene har egentlig ligget til salg for under 5 mill der nå i våres. At huset blir solgt tviler jeg ikke på. Men man kjenner ikke markedet spesielt godt hvis man gir 7,5 million for dette. Selvfølgelig kan en megler la kjøper bestemme hvis kjøper allerde er fast bestemt på en pris. Det er ikke akkurat en beskyttet yrkestittel å være eiendomegler. Megleren tror kanskje prisen er mulig også fordi hun får markedsført leiligheten til alle følgerne sine. Det er bare å kverulere videre, men jeg viser bare at denne prisen ikke gjenspeiler markedet. 17
Maydis8 Skrevet 22. august 2021 #23740 Skrevet 22. august 2021 Gulvplanke skrev (4 minutter siden): Nabohuset hadde 3 soverom + omkledningsrom og i tillegg et vaskerom, så det var bedre utnyttet. Ja, jeg vet det gikk for 5 mill. Det var 500k over prisantydning, så rekkehusene har egentlig ligget til salg for under 5 mill der nå i våres. At huset blir solgt tviler jeg ikke på. Men man kjenner ikke markedet spesielt godt hvis man gir 7,5 million for dette. Selvfølgelig kan en megler la kjøper bestemme hvis kjøper allerde er fast bestemt på en pris. Det er ikke akkurat en beskyttet yrkestittel å være eiendomegler. Megleren tror kanskje prisen er mulig også fordi hun får markedsført leiligheten til alle følgerne sine. Det er bare å kverulere videre, men jeg viser bare at denne prisen ikke gjenspeiler markedet. Det er ingen meglere som går på at prisen heves flere millioner. Dette blir for dumt. Her pirker man for å pirke, det er så lavmål. Huset er fint, fin beliggenhet, det er på enden, nylig pusset opp. Dette kommer til å gå helt fint. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå