Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Michaelhe skrev (1 time siden):

Jeg har voldsom respekt for Sophie Elise som en slags ung pioneer og forretningskvinne. Problemet er bare at forretningsmodellen er umoralsk. Det er en slags videreutvikling av postordre og telemarketing, MMS etc. 

Enig i at det er en umoralsk forretningsmodell. Det jeg ser som umoralsk er å "lure" ungdom til å tro at de er helt spesielle for henne ved å skrive/si ting som "Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere" i vanskelige private situasjoner - for så å slenge med et "og by the way, jeg bare elsker denne *produkt*. En personlig anbefaling fra meg til deg" 

Manglende merking av at det er reklame i tillegg da gjør det ennå værre. 

Jeg syns også seksualisering av reklame er helt unødvendig. Gratulerer med Gullbarbie SE! 

Det hele er egentlig like irriterende som oppsøkende salg når det blir "desperat" - noe det ofte blir : "Vi har et helt spesielt tilbud til DEG". 

• Liker 18
Skrevet (endret)
Isild skrev (6 minutter siden):

Enig i at det er en umoralsk forretningsmodell. Det jeg ser som umoralsk er å "lure" ungdom til å tro at de er helt spesielle for henne ved å skrive/si ting som "Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere" i vanskelige private situasjoner - for så å slenge med et "og by the way, jeg bare elsker denne *produkt*. En personlig anbefaling fra meg til deg" 

Manglende merking av at det er reklame i tillegg da gjør det ennå værre. 

Jeg syns også seksualisering av reklame er helt unødvendig. Gratulerer med Gullbarbie SE! 

Det hele er egentlig like irriterende som oppsøkende salg når det blir "desperat" - noe det ofte blir : "Vi har et helt spesielt tilbud til DEG". 

Hun er/var en slags tenårings-telemarketer som pusher juggel og dritt til ungdommer. Men det er altså noe nytt et sted. Husker du Olsen-tvillingene fra den møkkaserien Full House? De ble styrtrike. Men de var barnestjerner, ikke bloggere. Men de selger altså juggel. 

Endret av Michaelhe
  • Liker 2
Skrevet
Michaelhe skrev (1 minutt siden):

Hun er/var en slags tenårings-telemarketer som pusher juggel og dritt til ungdommer. Men det er altså noe nytt et sted. Husker du Olsen-tvillingene fra den møkkaserien Full House? De ble styrtrike. Men de var barnestjerner, ikke bloggere. Men de selger altså juggel. 

Husker de tvillingene. Ble "yndlinger" -  og det ble jo utnyttet i stor grad. 

Endel av det influencere selger får meg til å tenkte på Select-katalogen vi fikk i posten da jeg var ungdom. Full av søppel og tral. Bamsevitaminer for håret, tannbleking, betakaroten, "sexy" undertøy i polyester, masseproduserte plakater til å ha på veggen, selvbruning, og kremer man skal bli pen av. 

• Liker 11
Skrevet (endret)
Isild skrev (9 minutter siden):

Husker de tvillingene. Ble "yndlinger" -  og det ble jo utnyttet i stor grad. 

Endel av det influencere selger får meg til å tenkte på Select-katalogen vi fikk i posten da jeg var ungdom. Full av søppel og tral. Bamsevitaminer for håret, tannbleking, betakaroten, "sexy" undertøy i polyester, masseproduserte plakater til å ha på veggen, selvbruning, og kremer man skal bli pen av. 

Jeg har en artig fortelling om akkurat dette. Da jeg vokste opp bodde jeg hos min bestemor. Hun hadde store ryggproblemer, og lå på en sofa i nesten tyve år. Hun så 765 episoder av TV serien Glamour, og var trolig den eneste i landet, om ikke i verden, som kunne handlingen ut og inn. 

Hun kom seg aldri på do, det var for tungt å reise seg, så hun hadde en bøtte, pissbøtta, som hun kalte det, som jeg pleide å tømme. Men hun var veldig snill, rett fram og ukomplisert. Hun brukte det hun hadde av muligheter i sin tid, og det var postordre. En dag fant hun et flott armbåndsur i en katalog. Hun bestilte det sammen med noen værduer. Da jeg hentet dem på posten, og åpnet pakken i stua forran sofaen hvor hun lå oppdaget vi at armbåndsuret så akkurat ut som på bildet i katalogen, men at viserne var påmalte og at uret ikke hadde noen mekanisme. 

Endret av Michaelhe
  • Liker 19
Skrevet

Lurer på hvor mye ICanIWill betalte for den 100% rene reklame youtubevideoen som ble publisert igår😂

• Liker 15
Skrevet
Miimosa skrev (18 timer siden):

Av alle ting denne jenta har sagt så fikk dette blodet mitt til å kooooke! 

Hun mener i den nyeste vloggen (se fra 05:30min) sin og jeg siterer «Hvis man faktisk tenker på det, så er det ikke så vanskelig å holde seg sunn og slank hvis det er det man ønsker, for en vet jo hva som er bra for en og dårlig for en. Sånn tenker iallfall jeg» 

Altsåååå.. Hun har ingen ide om hvor vanskelig det å holde vekten nede faktisk er. Og hva det gjør med psyken. 

link til vlogg: 

4,56.  Her ser man virkelig hvor deformerte hofter og rumpe hun har.  

• Liker 13
Skrevet

Har hun essensiel tremor? Farmor hadde det, det så heeelt annerledes ut, men det er kanskje forskjellige grader eller noe sånt .............. Farmor sluttet liksom aldri, det var konstant og ikke bare når man så på hun, på en måte. Men hva vet vel jeg. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg har essensiell tremor og det stemmer at det fås i varierende grad. Hos meg blir det verre/mer fremtredende når jeg er anspent, stresset, nervøs, sliten, utmattet, har sovet lite, bakfull og lignende 😅 

• Liker 11
Skrevet
snurk skrev (1 time siden):

Jeg har essensiell tremor og det stemmer at det fås i varierende grad. Hos meg blir det verre/mer fremtredende når jeg er anspent, stresset, nervøs, sliten, utmattet, har sovet lite, bakfull og lignende 😅 

Interresant. Jeg har egentlig aldri satt meg helt inn i det, det «bare er sånn» at farmor rister 😁 

Men visste ikke at Sophie Elise «led» av det samme. Syntes det så mer ut som om at hun var usikker i sitt eget skinn, noe man egentlig tydelig er når man opererer seg så mye som hun, men da lærte jeg noe nytt i dag gitt. 

• Liker 9
Skrevet
Pust skrev (22 timer siden):

De fettsuger armer, rygg, mage og lår for å få fett nok til å putte i rumpeballene. 

Ja, men hun har implantater så tviler på at hun har fettsugd seg.

• Liker 1
Skrevet
Amber skrev (42 minutter siden):

Hun ble fettsugd i Tyrkia. De gjør det for å pakke inn implantater som legges utenpå muskelen. Hun spiste seg opp ti-femten kilo før operasjonen for å ha fett nok. Da hun la inn nye implantater i USA hadde hun neppe særlig fett å ta av, derfor ser vi ofte kantene på de nye implantatene. 

• Liker 17
Skrevet (endret)
Amber skrev (10 timer siden):

Hun har fettsugd magen,det har hun selv sagt. Fettet ble sprøytet inn i leppene,bl.a..

Endret av J..
  • Liker 10
Skrevet
J.. skrev (13 minutter siden):

Hun har fettsugd magen,det har hun selv sagt. Fettet ble sprøytet inn i leppene,bl.a..

Æsj 🙈🙈🤢 sjukt at det går an og at folk gjør det

• Liker 16
Skrevet
Miimosa skrev (På 18.8.2021 den 23.26):

Hun snakker om sin essensiell tremor i den nyeste vloggen, og at hun har sluttet på medisiner. Venstre hånden tar visst helt av, men kameraet hun holder med venstre hånd er helt rolig!?! 

En kan ha forskjellig grad i hendene, og holder man noe tungt hjelper det på skjelvingen. Kameraet hennes har også helt sikkert bildestabilisering, som finnes på de aller fleste kameraer nå til dags. Skjelver man litt på hånden vil det ikke vises så godt.

Lorieen skrev (På 19.8.2021 den 0.28):

Hun har ikke mer essensiell tremor enn jeg har downs syndrom.

Interessant at folk er mer enn åpne for å tillegge henne en rekke psykiske diagnoser, men nekter for å tro at hun har en fysisk diagnose som har vist seg tydelig i alle år; i vlogger når hun gestikulerer, viser frem bøker og produkter, fikler med håret, på TV, og spesielt i sminkevideoer. Presisjonsbevegelser trigger tremor veldig og jeg tviler at forfengelige Sophie vil legge sminke med en skjelvende hånd for moro skyld. 

Essensiell tremor kan forverres og lindres alt ettersom. Alkohol, kaffe, stress og fysisk anstrengelse (hendene) er kjente triggere. At vi noen ganger ser hun skjelver veldig og noen ganger ikke er helt normalt med denne diagnosen.

• Liker 13
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Leviora skrev (På 20.8.2021 den 10.58):

En kan ha forskjellig grad i hendene, og holder man noe tungt hjelper det på skjelvingen. Kameraet hennes har også helt sikkert bildestabilisering, som finnes på de aller fleste kameraer nå til dags. Skjelver man litt på hånden vil det ikke vises så godt.

Interessant at folk er mer enn åpne for å tillegge henne en rekke psykiske diagnoser, men nekter for å tro at hun har en fysisk diagnose som har vist seg tydelig i alle år; i vlogger når hun gestikulerer, viser frem bøker og produkter, fikler med håret, på TV, og spesielt i sminkevideoer. Presisjonsbevegelser trigger tremor veldig og jeg tviler at forfengelige Sophie vil legge sminke med en skjelvende hånd for moro skyld. 

Essensiell tremor kan forverres og lindres alt ettersom. Alkohol, kaffe, stress og fysisk anstrengelse (hendene) er kjente triggere. At vi noen ganger ser hun skjelver veldig og noen ganger ikke er helt normalt med denne diagnosen.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Nja, liste sett til side: Den eneste diagnosen jeg tror på her er akkurat tremoren da den har vært godt synlig i alle år.

Å kurere seg selv for en bipolar diagnose derimot er bare tull.

• Liker 16
Gjest Kattedama
Skrevet

NRK nyheter på IG deler nyheten om at SE AS vurderer å skaffe seg en onlyfans konto. For veldedighet faktisk. 

Skrevet (endret)
Lill :) skrev (5 minutter siden):

NRK nyheter på IG deler nyheten om at SE AS vurderer å skaffe seg en onlyfans konto. For veldedighet faktisk. 

Og der sank nrk ytterligere i respekt. Skal virkelig skattepenger gå til å klippe og lime ikke-nyheter om en kvinne som lever av å selge søppel - ved hjelp av seksualiserte bilder av egen (modifiserte) kropp? Som derved fronter et kvinnesyn vi burde vært ferdig med for hundre år siden?

Endret av Pust
Rettet skrivefeil
  • Liker 30
Gjest Kattedama
Skrevet
Pust skrev (1 minutt siden):

Og der sank nrk ytterligere i respekt. Skal virkelig skattepenger gå til å klippe og lime ikke-nyheter om en kvinne som lever av å selge søppel - ved hjelp av seksualiserte bilder av egen (modifiserte) kropp? Som derved fronter et kvinnesyn vi burde vært ferdig med for hundre år siden?

Anbefaler kommentarfeltet, NRK får virkelig høre det. Flere som reagerer på at NRK, som skal være en seriøs medieaktør deler så hjernedød informasjon. 

Skrevet
Lill :) skrev (15 minutter siden):

Anbefaler kommentarfeltet, NRK får virkelig høre det. Flere som reagerer på at NRK, som skal være en seriøs medieaktør deler så hjernedød informasjon. 

Det kommentarfeltet ryker det av for å si det sånn😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...