Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Heartgirl
Honey Dew skrev (18 minutter siden):

Det er ikke bare TV2 som drar henne fram. VG er også veldig flink til dette.

Det har du rett i. Jeg boikotter å kjøpe VG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VG har etterhvert inntatt en veldig tabloid rolle i mainstream-media-markedet. VG leverte viktige nyheter og gravejournalistikk da jeg vokste opp. En seriøs avis. Nå er det bare fjas, med unntak av en og annen gravesak hvor de avslører og avdekker alvorlige forhold. 

TV2 har tidligere gått ut med at de satser på influencer-TV. Så, det er nok et marked for tabloid TV også. Drama, kleinhet, drøyhet og karakterer uten filter selger som hakka møkk (av en eller annen grunn) Kan ikke forstå annet enn at det selger fordi hvermansen "elsker" å se jmennesker være drøye, gjøre dumme ting, havne i drama og konflikter. 

SE er vel på mange måter den "drøyeste" influenceren og dermed holder nok VG, TV2 og andre seg "inne med henne". For enten man liker Sophie Elise eller ikke, så klikker man seg inn på både "brudd", "rumpeoperasjonen vises på TV", "fitteskam", "løy om leilighetsskjøp", "ikke enig i gullbarbie" og overskriftene hun genererer. Det selger. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvordan ting funker på farmen, men er det mulig at hun har røket ut tidlig i en konkurranse på farmen og «gjemt seg» hos foreldrene til innspillingen var ferdig? Da kan jo ting ha skjedd på privaten i flere uker før det ble offentlig, og ikke virke like brått som det gjør nå :) 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
media skrev (32 minutter siden):

Husker ikke helt hvordan ting funker på farmen, men er det mulig at hun har røket ut tidlig i en konkurranse på farmen og «gjemt seg» hos foreldrene til innspillingen var ferdig? Da kan jo ting ha skjedd på privaten i flere uker før det ble offentlig, og ikke virke like brått som det gjør nå :) 

Det vet vi ikke noe om. Du er utvilsomt inne på noe der. Det kan ha skjedd noe på privaten før det ble offentlig.

Hvis noe skjedde på Farmen så får vi kanskje se noe når det kommer på tv. Ikke sikkert de viser noe heller. Det gjenstår å se. I mellomtiden blir alt unødvendige spekulasjoner og jeg skjønner at hun ikke kan si så mye om det som hendte på Farmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

media skrev (1 time siden):

Dette er det nærmeste jeg kunne finne om hvordan Farmen kontrakten er;

Saken er fra 03.02.17

"De kan heller ikke legge ut bilder og annen informasjon på sosiale medier som avslører forhold knyttet til deltakernes skjebne"

- Her er den hemmelige Farmen-kontrakten

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett litt på Sophie Elises verden på TV2 nå, fordi jeg er litt fascinert og vil lære litt mer om henne. Hun forteller hun har slitt med psyken siden ungdommen, og er åpen om at hun ikke har det bra i den perioden hvor hun trakk seg fra "Skal vi danse". 

Det er nå ca 2,5 år siden episoden ble vist på TV, og hun snakker mye om å måtte ta bedre valg for så hun kan ha det bra. Hun snakker også om drømmene for hun og Kasper, rekkehuset og på sikt få barn med han. Det er egentlig veldig trist å se det nå, og selv om ingen her aner hvorfor det har blitt slutt, så blir jeg litt frustrert over at hun velger å bli med på Farmen Kjendis med historikken hun har vist tidligere.

Det jeg ikke forstår er at hun ikke trekker seg tilbake og heller gjør egne prosjekter som ikke er eksponering av seg selv. Hun har mer enn nok penger til dette, og kan sikkert pensjonere seg før 40 hvis hun forvalter formuen godt (som jeg har inntrykk av at faren hennes gjør). 

Dere ser jo selv hvordan denne tråden flammer opp, lenge før Farmen Kjendis er vist på TV.

Vil tro man blir helt avhengig av oppmerksomhet og likes, men jeg kan ikke forstå at dette er et liv man velger når man åpenbart har det bedre med å ikke være eksponert. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666
Gulvplanke skrev (12 minutter siden):

Det jeg ikke forstår er at hun ikke trekker seg tilbake og heller gjør egne prosjekter som ikke er eksponering av seg selv. Hun har mer enn nok penger til dette, og kan sikkert pensjonere seg før 40 hvis hun forvalter formuen godt

Hva er det du ikke forstår? Alt hun gjør er for å skape blest om seg selv for å tjene penger. Er hun ikke i media glemmer folk å klikke på linken som lar deg kjøpe hennes produkter. Du kan ikke tro på noe hun sier - det er alltid en baktanke med alt. Ingenting er tilfeldig, hele livet er fabrikert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Robin666 said:

Hva er det du ikke forstår? Alt hun gjør er for å skape blest om seg selv for å tjene penger. Er hun ikke i media glemmer folk å klikke på linken som lar deg kjøpe hennes produkter. Du kan ikke tro på noe hun sier - det er alltid en baktanke med alt. Ingenting er tilfeldig, hele livet er fabrikert.

Det forstår jeg. Poenget mitt er at hun ikke trenger det. Faren hennes har forvaltet pengene og formuen hennes godt, så hun trenger ikke å leve livet sitt på denne måten. Og penger over en viss grense ikke gjør deg mer lykkelig.

For meg er det åpenbart at en mer tilbaketrukket tilværelse hadde vært et mye klokere valg for å få et roligere og stabilt liv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvplanke skrev (1 minutt siden):

Det forstår jeg. Poenget mitt er at hun ikke trenger det. Faren hennes har forvaltet pengene og formuen hennes godt, så hun trenger ikke å leve livet sitt på denne måten. Og penger over en viss grense ikke gjør deg mer lykkelig.

For meg er det åpenbart at en mer tilbaketrukket tilværelse hadde vært et mye klokere valg for å få et roligere og stabilt liv.

Med en nykjøpt leilighet til 13millioner så trenger hun nok å fete opp bankkontoen sin igjen.. For så vidt jeg vet så er det dyreste kjøpet hun noen sinnet har gjort. 

Personlig så ville jeg ikke ha brukt så mye penger på en leilighet med dårlig planløsning eller uten hage. Ville heller ha kjøpt tomt ved havet å bygget drømmehuset slik at jeg følte at pengene ble godt brukt.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo flere deltakere som vi ikke vet hvem er enda da, om det er noen hun har funnet der inne, så tror jeg ikke det er Isak. Men, jeg tror ikke dette handler om utroskap. Da tror jeg ikke hun hadde vært så positiv og sånt som hun er nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, MaleficentAurora said:

Med en nykjøpt leilighet til 13millioner så trenger hun nok å fete opp bankkontoen sin igjen.. For så vidt jeg vet så er det dyreste kjøpet hun noen sinnet har gjort. 

Personlig så ville jeg ikke ha brukt så mye penger på en leilighet med dårlig planløsning eller uten hage. Ville heller ha kjøpt tomt ved havet å bygget drømmehuset slik at jeg følte at pengene ble godt brukt.

Hun kunne fint ha kjøpt seg to store leiligheter i Oslo for 13 millioner, og leid ut den ene (mulig hun fremdeles har den første hun kjøpte?).

Så jeg mener hun fint kunne tatt litt andre valg og ikke trengt å være med på f. eks Farmen Kjendis for å tjene penger. Og som tidligere nevnt - det syns jeg er innmarri synd at hun ikke gjør.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaleficentAurora skrev (12 timer siden):

Tenkte faktisk akkurat det samme, tenk for et fantastisk hus og beliggenhet hun kunne fått for den prisen..😶 Blir spennende å se hvor lenge hun blir boende, er ikke bare på kjærlighetsfronten hun er så ekstremt frem og tilbake😝😝

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulvplanke skrev (7 minutter siden):

Hun kunne fint ha kjøpt seg to store leiligheter i Oslo for 13 millioner, og leid ut den ene (mulig hun fremdeles har den første hun kjøpte?).

Så jeg mener hun fint kunne tatt litt andre valg og ikke trengt å være med på f. eks Farmen Kjendis for å tjene penger. Og som tidligere nevnt - det syns jeg er innmarri synd at hun ikke gjør.

Hun er den type som selger om hun har hatt et samboerskap med noen. Og det begrunnes pga minnene som er i leiligheten etc. SE har aldri bodd 100% alene. Hun har alltid hatt noen sammen med seg.

Siste avsnitt av kommentarene dine kan jeg si meg helt enig med deg i. Hun har drøssevis av andre muligheter for å varemerke seg, men velger heller tv slik at hun er sikker å sikret for at folk ikke blir å glemme henne. Det offentligheten litt på avstand er ikke noe SE liker eller klare å gjennomføre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (1 minutt siden):

Tenkte faktisk akkurat det samme, tenk for et fantastisk hus og beliggenhet hun kunne fått for den prisen..😶 Blir spennende å se hvor lenge hun blir boende, er ikke bare på kjærlighetsfronten hun er så ekstremt frem og tilbake😝😝

Det er sant. Hun kjent for å ta impulsive valg. Så får vi se om den leiligheten var verdt 13 millioner. For når man er blitt 26 så begynner de fleste å tenke på framtiden og sikre seg en fremtidige bolig som de kan forme som de vil med tiden og skal bo en god stund.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaleficentAurora skrev (14 minutter siden):

Det er sant. Hun kjent for å ta impulsive valg. Så får vi se om den leiligheten var verdt 13 millioner. For når man er blitt 26 så begynner de fleste å tenke på framtiden og sikre seg en fremtidige bolig som de kan forme som de vil med tiden og skal bo en god stund.

Helt uenig i at de fleste tenker på fremtiden og å sikre seg bolig for livet når de er 26. De fleste studerer vel når de er 26? Og tenker lite på fremtid sånn sett.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Helt uenig i at de fleste tenker på fremtiden og å sikre seg bolig for livet når de er 26. De fleste studerer vel når de er 26? Og tenker lite på fremtid sånn sett.

Jeg skrev de fleste og ikke alle. Mange 26åringet som er i jobb og ikke vier sine 20-årene til studier og allerede bolig på plass for framtiden. Hadde jeg skrevet "alle" så ville motargumentet ditt vært mer riktig ift kommentaren min. Men nå er ikke dette tråden handler om, men om SE som ikke er som 26åring flest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvplanke skrev (13 timer siden):

Nå snakker jeg generelt, for jeg kan ikke vite om dette gjelder SE. Men jeg tror de aller, aller fleste kjente personer vil kunne fortelle deg mye om angsten for å bli glemt.

Oppmerksomhet er et dop, og man blir avhengig. "Kjendisbransjen", for å bruke et kleint sekkebegrep, er også mye mer konkurranseutsatt enn man tror. Alle skuler til hverandre, og ser hvilke tilbud de andre får, hvilke tv- programmer er de på, hva slags samarbeid har de? De er opptatt av hvem som har "makt" og alle vil holde seg inne med de som "er viktige". Å gi slipp på posisjonen sin er ufattelig vanskelig, fordi den - særlig for influensere - er vevet så dypt inn i ens identitet og selvfølelse. 

Jeg var en gang vitne til at en veldig kjent person hadde en ørliten eksistensiell krise mens hen var på jobb. En (veldig liten) situasjon hadde oppstått, men det førte til at hen fikk en rekke tanker om hva som ville skjedd dersom hen ikke lenger kunne ha den jobben hen har dag. "Hvem ER jeg da?!" 

Hvem skulle Sofie ha vært, om hun ikke lenger skulle være Sophie Elise? 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke SE lenger samarbeid med Dorthe Skappel? Den genseren hun hadde på seg i Lofoten var en Islender, ikke en Skappelgenser. Så høyt som hun elsker Skappelgenserne sine, hvorfor ikke bruke dem?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (1 time siden):

Har ikke SE lenger samarbeid med Dorthe Skappel? Den genseren hun hadde på seg i Lofoten var en Islender, ikke en Skappelgenser. Så høyt som hun elsker Skappelgenserne sine, hvorfor ikke bruke dem?

Bruker ikke du andre klær enn kun dine absolutte favoritter? Skal man virkelig stille spørsmål ved ALT den jenta gjør?

Uansett så mener jeg de er ferdig å lage kolleksjoner sammen.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...