Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rosebukett skrev (8 timer siden):

Helt sjokkert på kommentarene her inne. Bryr meg sjelden om sladder på KG, men her er det mye barnslig hets. Er dere voksne damer? 

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene: https://forum.kvinneguiden.no/guidelines/

• Liker 35
Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.. skrev (På 19.4.2021 den 20.02):

Ikke grei oppførsel!

Men altså,ekstra sårbar,sier dama som poster 85% nakenbilder på IG..

20210419_200132.jpg

Akkurat her forstår jeg hva hun mener. Det er én ting å legge ut utfordrende bilder under kontrollerte situasjoner når bildene i seg selv er intensjonen. Å ha andre som roper og peker når man skal bade ser jeg på som noe annet. Da er badingen intensjonen og selvfølgelig er man ekstra sårbar i lite klær når det ikke er under kontrollerte forhold. 

• Liker 20
Skrevet
Jaymie skrev (6 minutter siden):

Akkurat her forstår jeg hva hun mener. Det er én ting å legge ut utfordrende bilder under kontrollerte situasjoner når bildene i seg selv er intensjonen. Å ha andre som roper og peker når man skal bade ser jeg på som noe annet. Da er badingen intensjonen og selvfølgelig er man ekstra sårbar i lite klær når det ikke er under kontrollerte forhold. 

Som jeg sier - ikke grei oppførsel,for det er det virkelig ikke.

Men,hun kan faktisk ikke kontrollere hvordan folk ser henne og utseende hennes utenfor Internett.

Hvem som helst kan føle seg ukomfortabel på stranda eller i garderoben,men disse poster neppe naken/delvis naken-bilder på nett heller.

Til å "eie det",krymper hun seg fort når det ikke bare er komplimenter og beundring hun får for utseende.

Igjen,dette er stygg oppførsel,men vi vet jo heller ikke om det var så oppøset som hun sier,eller om det var mer blikk etc.

Ingen av delene er greit altså,men det ene er verre enn det andre.

• Liker 19
Skrevet
J.. skrev (18 minutter siden):

Som jeg sier - ikke grei oppførsel,for det er det virkelig ikke.

Men,hun kan faktisk ikke kontrollere hvordan folk ser henne og utseende hennes utenfor Internett.

Hvem som helst kan føle seg ukomfortabel på stranda eller i garderoben,men disse poster neppe naken/delvis naken-bilder på nett heller.

Til å "eie det",krymper hun seg fort når det ikke bare er komplimenter og beundring hun får for utseende.

Igjen,dette er stygg oppførsel,men vi vet jo heller ikke om det var så oppøset som hun sier,eller om det var mer blikk etc.

Ingen av delene er greit altså,men det ene er verre enn det andre.

Troverdigheten hennes er jo svekket så jeg går kun utifra hva hun selv sier. Å «eie det» i kontrollerte omgivelser kan jeg forstå selv om man ikke liker uønsket oppmerksomhet. Det er da oftest de usikre som søker oppmerksomhet gjennom sosiale medier så akkurat forskjellen på disse to scenarioene skjønner jeg. At hun ikke er usikker tror jeg derimot ikke noe på etter alle disse årene, spesielt i virkeligheten selv om hun kanskje er mer selvsikker gjennom sosiale medier. 

• Liker 9
Skrevet
MoKath skrev (På 18.4.2021 den 21.48):

Undertøyet skiftet farge på magisk vis?

Og midjen ble mye smalere på venstre bilde.

• Liker 10
Skrevet

Vet ikke hva som skjedde da hun skulle bade. Noen ropte? Hoiet? Ugreit er det uansett. La folk være i fred. Men, når det er sagt så "legger hun litt opp til det" da når hele IG-profilen hennes handler om å være halvnaken og kul på nett. Hun selger inn seg selv som en jente som ikke bryr seg, som elsker å vise seg frem naken, som føler seg fri uten klær på, hun forholder seg ikke til kritikk, Gullbarbiepriser eller tilbakemeldinger fra følgere som spør om hun kan være så snill og ikke drive fullt så mye med kroppspress. 

Igjen, ugreit hvis noen har ropt noe sjikanerende. Men altså, det ligger litt i kortene at sånt kan skje når man forbeholder seg retten til å vise puppene sine på restaurant (og legge det ut på en stor influencerkanal) og deretter gjøre et poeng ut av at hun "driter i hva alle andre mener". 

Som flere nevner så handler nok dette om at hun i bade-settingen fikk kommentarer eller blikk på sitt uredigerte seg. På stranda er man uten filter, lys, poseringer. Følte hun seg naken da på en annen måte?  Mens den poserende halvnakne dama som "dont care" hun er på nettet er en figur hun spiller? 

• Liker 38
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Vet ikke hva som skjedde da hun skulle bade. Noen ropte? Hoiet? Ugreit er det uansett. La folk være i fred. Men, når det er sagt så "legger hun litt opp til det" da når hele IG-profilen hennes handler om å være halvnaken og kul på nett. Hun selger inn seg selv som en jente som ikke bryr seg, som elsker å vise seg frem naken, som føler seg fri uten klær på, hun forholder seg ikke til kritikk, Gullbarbiepriser eller tilbakemeldinger fra følgere som spør om hun kan være så snill og ikke drive fullt så mye med kroppspress. 

Igjen, ugreit hvis noen har ropt noe sjikanerende. Men altså, det ligger litt i kortene at sånt kan skje når man forbeholder seg retten til å vise puppene sine på restaurant (og legge det ut på en stor influencerkanal) og deretter gjøre et poeng ut av at hun "driter i hva alle andre mener". 

Som flere nevner så handler nok dette om at hun i bade-settingen fikk kommentarer eller blikk på sitt uredigerte seg. På stranda er man uten filter, lys, poseringer. Følte hun seg naken da på en annen måte?  Mens den poserende halvnakne dama som "dont care" hun er på nettet er en figur hun spiller? 

Nettopp dette.

• Liker 6
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Er egentlig litt rart at hun ikke forstår hvordan hun får andre til å føle seg... jeg tenker det er mange unge jenter som studerer seg selv i speilet etter å ha sett på SE sin Instagram, som er stappfullt av naken operert kropp, sitter med en lignende følelse som SE hadde på stranda... en følelse av å ikke være bra nok, en følelse av å ikke klare å leve opp til dagens skjønnhetsideal (eller hva man skal kalle det...)

Er ikke greit å rope stygge ting etter folk, men SE tegner et bilde av at hun liker å få kommentarer på kroppen sin. Ellers hadde hun holdt den privat.. 

• Liker 26
Skrevet
Missy1 skrev (23 minutter siden):

Er egentlig litt rart at hun ikke forstår hvordan hun får andre til å føle seg... jeg tenker det er mange unge jenter som studerer seg selv i speilet etter å ha sett på SE sin Instagram, som er stappfullt av naken operert kropp, sitter med en lignende følelse som SE hadde på stranda... en følelse av å ikke være bra nok, en følelse av å ikke klare å leve opp til dagens skjønnhetsideal (eller hva man skal kalle det...)

Er ikke greit å rope stygge ting etter folk, men SE tegner et bilde av at hun liker å få kommentarer på kroppen sin. Ellers hadde hun holdt den privat.. 

Helt enig med deg. SE presenterer seg selv som et ideal hun ikke når opp til selv engang. Hun sier at hun har vært der selv - at hun har sammenlignet seg med profiler på internett og følt seg "feil". Det er uforståelig at hun ønsker å bidra til det samme, og i helt ekstrem grad. Faktisk mest ekstrem i Norge vil jeg si. 

Tenker at gutter og menn også kan få urealisistiske idealer ift kvinnekroppen. Det er ikke bra det heller. 

• Liker 21
Skrevet (endret)

dette passer jo godt sammen med historien om det uredigerte bildet av Khloe Kardashian, som det ble sånn oppstyr rundt. 

Et typisk eksempel på at man skaper et ideal man ikke selv kan leve opp til en gang. Og likevel har man vondt for å forstå hvordan dette - nøyaktig den samme følelsen, skapes hos folk som tror at IG-idolene deres faktisk ser ut slik de fremstår på bilder, og derfor blir både ulykkelige for at de ikke selv ser slik ut, og setter igang en (håpløs) kamp for selv å se slik ut. 

Det går jo ikke Ingen ser slik ut. Ingen. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 38
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

dette passer jo godt sammen med historien om det uredigerte bildet av Khloe Kardashian, som det ble sånn oppstyr rundt. 

Et typisk eksempel på at man skaper et ideal man ikke selv kan leve opp til en gang. Og likevel har man vondt for å forstå hvordan dette - nøyaktig den samme følelsen, skapes hos folk som tror at IG-idolene deres faktisk ser ut slik de fremstår på bilder, og derfor blir både ulykkelige for at de ikke selv ser slik ut, og setter igang en (håpløs) kamp for selv å se slik ut. 

Det går jo ikke Ingen ser slik ut. Ingen. 

Khloe er operert på det bildet, sikkert flere steder på kroppen.  Det er ikke et sååå gammelt bilde.  Men det er jo ikke sånn hun ser ut så og det var jo ikke redigert på Kardassjan vis dvs. til det ugjenkjennelige. 

• Liker 4
Skrevet
Peonjenta skrev (29 minutter siden):

Khloe er operert på det bildet, sikkert flere steder på kroppen.  Det er ikke et sååå gammelt bilde.  Men det er jo ikke sånn hun ser ut så og det var jo ikke redigert på Kardassjan vis dvs. til det ugjenkjennelige. 

Det skjønte jeg ikke - det var vel et nytt, uredigert bilde?

https://www.nettavisen.no/livsstil/khlo-kardashian-i-panikk-etter-bikinibilde-pa-avveie-fansen-forstar-ikke-problemet/s/12-95-3424110577

• Liker 7
Skrevet
Peonjenta skrev (1 time siden):

Ok, trodde hun hadde mye større pupper og hofter nå.  Hun er 36 og har operert seg i en årrekke. 

Ok, men poenget er jo at de begge to - både SE og KK, eksponerer et ganske umulig kroppsbilde i sosiale medier. Så umulig at de ikke kan oppfylle det slev engang uten heftig redigering - og operasjoner. 

• Liker 17
Gjest Finlay
Skrevet

SE er offer for sin egen selvobjektivering, noe som sannsynligvis har ført til at hun ikke har et øyeblikk sammen med andre mennesker, uten å tenke på hvordan hun tar seg ut.

Så utrolig slitsomt det må være...

Skrevet
Finlay skrev (14 timer siden):

SE er offer for sin egen selvobjektivering, noe som sannsynligvis har ført til at hun ikke har et øyeblikk sammen med andre mennesker, uten å tenke på hvordan hun tar seg ut.

Så utrolig slitsomt det må være...

Det må være veldig slitsomt. 

Hun får det tydeligvis vondt når hun får det hun beskriver som "hat" for å vise seg som hun egentlig er (jeg tolker det slik. Hun skrev at det var vondt å blir ropt til da hun skulle bade, og hun skrev at hun fikk hat-meldinger da hun viste rumpa med og uten posering) 

Hun klarer ikke å leve opp til det idealet hun selv har skapt. På IG er hun frigjort, free the nipple, elsker livet sitt, kroppen sin, vise seg naken, være seg selv ++

Men da stemmer det jo tydeligvis ikke helt da. Hun er fortsatt usikker, og tar seg nær av det når noen ikke liker det hun hun har gjort med kroppen sin. 

Ingen skal oppleve "hat", men når man lever av å vise frem kroppen sin, så gjør man på en måte kroppen til en vare som andre kan vurdere. 

Hun må snart bestemme seg for om hun egentlig takler rollen som "naken-influencer" eller ikke. 

• Liker 28
Skrevet
Isild skrev (54 minutter siden):

Det må være veldig slitsomt. 

Hun får det tydeligvis vondt når hun får det hun beskriver som "hat" for å vise seg som hun egentlig er (jeg tolker det slik. Hun skrev at det var vondt å blir ropt til da hun skulle bade, og hun skrev at hun fikk hat-meldinger da hun viste rumpa med og uten posering) 

Hun klarer ikke å leve opp til det idealet hun selv har skapt. På IG er hun frigjort, free the nipple, elsker livet sitt, kroppen sin, vise seg naken, være seg selv ++

Men da stemmer det jo tydeligvis ikke helt da. Hun er fortsatt usikker, og tar seg nær av det når noen ikke liker det hun hun har gjort med kroppen sin. 

Ingen skal oppleve "hat", men når man lever av å vise frem kroppen sin, så gjør man på en måte kroppen til en vare som andre kan vurdere. 

Hun må snart bestemme seg for om hun egentlig takler rollen som "naken-influencer" eller ikke. 

Enig! Og hvis hun synes det er så belastende - hvor da ikke heller kjempe den andre kampen? Den om mindre fokus på kropp? Den om å godta seg selv som man er? Den om å vise at idealene folk strever livet av seg, og setter seg i gjeld for å oppnå, faktisk bare er en illusjon?

:vetikke:

• Liker 21
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (42 minutter siden):

Enig! Og hvis hun synes det er så belastende - hvor da ikke heller kjempe den andre kampen? Den om mindre fokus på kropp? Den om å godta seg selv som man er? Den om å vise at idealene folk strever livet av seg, og setter seg i gjeld for å oppnå, faktisk bare er en illusjon?

:vetikke:

Husker jeg hadde troen på utvikling i nettopp den retningen da SE for noen år siden tilsynelatende valgte en mer påkledd og samfunnsengasjert stil https://www.vg.no/rampelys/i/g8o81/sophie-elise-kaares-til-mektigste-kvinne-i-norske-medier

Jeg håpet at nettopp hun skulle bruke den medvinden hun hadde til å kjempe kampen mot uoppnåelige skjønnhetsidealer. Hun sto i en mektig posisjon til å bli hørt, og til å bli en viktig samfunnsstemme. Hun fortalte i intervjuer at hun ikke lenger ønsket å være kjent for å spille på kropp. 

(deler denne igjen. Fascinerende samtale sett i ettertid. Nå står SE for det stikk motsatte og Hegseth skriver "hahahah" når hun legger ut seksualiserte bilder med upassende tekst på slottsplassen)

Veldig merkelig at hun brått valgte helt motsatt retning egentlig. Har aldri blitt helt klok på det - annet enn å forstå det som at hun den gangen kanskje forsøkte å bli likt for noe hun egentlig ikke var/er. Tror hun også har nevnt det i noen intervjuer - at hun hadde en periode de hun forsøkte å bli en hun ikke var - for å tekkes han som omtales i bok nr 2. 

Så da står vi igjen med at det er å vise frem kroppen for likes som gjelder. Og det er bare ufattelig trist, tomt og grunt. 

Endret av Isild
  • Liker 22
Skrevet

Først legger hun ut bilde hvor hun skriver hun ikke kunne bade allikevel fordi noen var slem med henne... dagen etter (igår syns jeg å huske) legger hun ut bilde av sin nakne bakdel ute i skjønn natur, og ber folk følge henne på Instagram for mer... etter å ha gjort Instagram profilen privat igjen...

får en følelse av at historien om at hun fikk slemme kommentarer slengt etter seg på stranda, muligens bare var et nytt stunt for å få oppmerksomhet og for å tiltrekke seg flere nysgjerrige følgere... og når de nysgjerrige folka slutter å følge henne så kommer et nytt stunt...

jeg vet insta ikke er det samme som onlyfans, men slik SE bruker insta, kan det ligne veldig. 
Man må ikke betale for å følge henne på insta, men hun får mer penger i kassa jo fler følgere hun har. 
Når hun prøver å lokke folk til å følge henne på insta, så er det nesten utelukkende nakenbilder hun bruker. 

Nakenbilder i snapstory, gjerne med en liten sensur på... og teksten «følg meg på insta for mer»

det kunne like godt stått «følg meg på OF for mer»

• Liker 24
Skrevet
Missy1 skrev (10 minutter siden):

Først legger hun ut bilde hvor hun skriver hun ikke kunne bade allikevel fordi noen var slem med henne... dagen etter (igår syns jeg å huske) legger hun ut bilde av sin nakne bakdel ute i skjønn natur, og ber folk følge henne på Instagram for mer... etter å ha gjort Instagram profilen privat igjen...

får en følelse av at historien om at hun fikk slemme kommentarer slengt etter seg på stranda, muligens bare var et nytt stunt for å få oppmerksomhet og for å tiltrekke seg flere nysgjerrige følgere... og når de nysgjerrige folka slutter å følge henne så kommer et nytt stunt...

jeg vet insta ikke er det samme som onlyfans, men slik SE bruker insta, kan det ligne veldig. 
Man må ikke betale for å følge henne på insta, men hun får mer penger i kassa jo fler følgere hun har. 
Når hun prøver å lokke folk til å følge henne på insta, så er det nesten utelukkende nakenbilder hun bruker. 

Nakenbilder i snapstory, gjerne med en liten sensur på... og teksten «følg meg på insta for mer»

det kunne like godt stått «følg meg på OF for mer»

100 prosent enig i dette. Det er kynisme satt i system. Hun har holdt på slik i alle de årene hun har drevet bloggen. Hvis ikke det er noe å sanke sympati for, så konstruerer man noe. Eller viser ræv eller bryster. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...