Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Hun har påvirkningskraft, bare ikke når hun viser at hun ikke følger reglene om sosial distansering? Det er unntaket? Visvas. Sammenligningen med netthets kan ikke være seriøst ment. Netthets er ikke ok (har ikke lest kommentarene) uansett, men reaksjoner på det en profesjonell aktør legger ut som content og dermed en del av sitt narrativ som genererer inntekter, er helt naturlig - og burde komme langt oftere. Reaksjonene, som SE helt klart vet kommer, er også endel av påvirkningen, det skaper interesse, omtale og klikk. Og inntekt. 

Igjen hvordan har mine innlegg gitt deg en opplevelse av at jeg ikke mener at SE påvirker?

Jeg er forsåvidt enig i refleksjonene dine men jeg mener de kommer til kort i denne debatten. Jeg ser ikke hvordan SE med dette bildet kan påvirke mennesker til å kysse mer under denne pandemien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jane Eyre skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er bra at hun skaper engasjement. Denne pandemien og tiltakene for å hindre smitte er nødvendige men jeg synes også hun ved dette bildet belyser et viktig perspektiv nemlig nærhet, vennskap , intimitet. FHI la nylig ut en artikkel om ensomhet blant yngre mennesker som en signifikant konsekvens av sosial distansering. Mennekser trenger mennesker. Flere utbrudd etter mars har blitt knyttet til større ansamlinger av mennesker på samme sted, ikke kyss klapp og klem blant venner/relasjoner. 

Hvordan vet du dette? Smitteutbrudd blant studentene i flere av de store byene (Bergen og Trondheim), handler nettopp om kyss og klapp og manglende distanse når unge mennesker møtes. 

Vis meg gjerne infoen fra FHI som bekrefter det du hevder over her. 

• Liker 21
Skrevet
Jane Eyre skrev (6 timer siden):

Hvor har jeg skrevet at SE ikke har påvirkningskraft? Jeg er ikke uenig. Men, jeg tenker at i dette tilfellet vil lysten et menneske har på et annet trumfe "jeg så et bilde av SE som kysset en annen jente og nå skal jeg gjøre det samme". Vær så grei. Tror du virkelig på dette??

Ja. Hun er en påvirker og har klart å få det norske folk til å stoppe å kjøpe påskeegg med palmeolje osv.. men tror du virkelig at hun styrer folk seksuallyst?

Ja. Jeg tror virkelig at unge tenåringsjenter kan se at SE kysser en venninne, tenke at det var et kult bilde, og få lyst å kysse en venninne og dermed være sånn sexy og kul. Jeg tror absolutt ikke at hun styrer folks sexlyst, men hun kan fint styre enkelte menneskers syn på hva som er kult og sexy. Og det er det dette handler om.

Jeg tror nesten ikke på at du ikke skjønner dette.

Jane Eyre skrev (11 minutter siden):

Kan du vise meg innlegget hvor jeg skriver at SE ikke har påvirkningskraft? 

Jeg har aldri ment at hun ikke påvirker. Men å tro at hun kan styre over menneskers seksualvaner/datingvaner tror jeg er en prematur hypotese. Folk kommer til å ha sex og kline under denne pandemien og et bilde hun legger ut tror jeg skader mindre enn netthetsen hun får i kommentarfeltet hennes. 

Du skjønner vel at hun ikke dater denne Anikken-bloggeren, og at dette kysset, og ikke minst at det tas bilde av og publiseres, ikke handler om sexlyst? Det er rent oppmerksomhetsbehov. Da jeg var i midten av tenårene kysset jeg flere ganger venninner. Alltid på en fest med andre til stede, aldri i et mørkt rom alene med den andre jenta. For det handlet om å fremstå som kul, edgy og sexy, ikke om sexlyst og biseksualitet.

• Liker 25
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du dette? Smitteutbrudd blant studentene i flere av de store byene (Bergen og Trondheim), handler nettopp om kyss og klapp og manglende distanse når unge mennesker møtes. 

Vis meg gjerne infoen fra FHI som bekrefter det du hevder over her. 

Livskvalitet og psykisk helse under koronaepidemien november-desember 2020

Publisert 17.12.2020

Flere sliter med ensomhet og psykiske plager og en av fire er ikke fornøyde med livet. Det gjelder særlig i Oslo og Bergen hvor smitteverntiltakene har vært mer omfattende enn ellers i landet.

Skrevet
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Hvorfor kan hun ikke bare kysse Anikken uten å poste det, hvis hun så gjerne vil eller må kysse anikken?

Hvorfor legge det ut?

Jeg bare spør, men kan det handle om å ville demonstrere at homoseksuelle handlinger er helt greit? Det er jo for så vidt en god sak selv om tidspunktet er helt feil med tanke på pandemien.

Skrevet
Jane Eyre skrev (4 minutter siden):

Hvorfor bruker man tid på henne når hun ikke bryter loven? Hun får ikke bot for dette kysset. Fester man med flere enn 5 mennesker får man bot. Jeg tror på ingen måte at bildet hennes setter i gang en covid-19 oppsving med flere innleggelser fordi folk kysser meg og knuller mer.

Hun dro inn 7 millioner i fjor ved å være påvirker. Altså infliuencer på norsk. Alt hun legger ut på Instagram er det selvfølgelig en forretningsmessig tanke bak. Det hun legger ut tjener hun gode penger på, enten på kort eller lang sikt. Det er en bedriftskonto for reklame. Hun er et dårlig forbilde når det gjelder hva hun pusher på de unge. Om det er alle operasjonene for utseendefokus, kroppspress eller kjøpepress. Unge jenter følger henne og ser opp til henne uten å forstå at hun kynisk gjør dette for å tjene penger på de, ikke fordi hun er den kule tenåringen som liker å dele med «venninnene» sine.

• Liker 14
Skrevet
Jane Eyre skrev (Akkurat nå):

Igjen hvordan har mine innlegg gitt deg en opplevelse av at jeg ikke mener at SE påvirker?

Jeg er forsåvidt enig i refleksjonene dine men jeg mener de kommer til kort i denne debatten. Jeg ser ikke hvordan SE med dette bildet kan påvirke mennesker til å kysse mer under denne pandemien.

Hun påvirker folk til å gi blaffen - ikke bare til å kysse, men til å gi blaffen i anbefalingene.  (OG så får hun nok en gang en masse oppmerksomhet). Myndighetene kommer med anbefalinger med det konkrete for øyet å skulle slippe påbud. Det burde folk prøve å skjønne når de hyler at noe ikke er forbudt, det er bare anbefalt å unngå det. 

• Liker 13
Skrevet
Jane Eyre skrev (6 minutter siden):

Hvorfor bruker man tid på henne når hun ikke bryter loven? Hun får ikke bot for dette kysset. Fester man med flere enn 5 mennesker får man bot. Jeg tror på ingen måte at bildet hennes setter i gang en covid-19 oppsving med flere innleggelser fordi folk kysser meg og knuller mer.

Så dersom det er lovbrudd SÅ er det innafor å diskutere dette? Men hva med etiske og moralske brudd? Det er vel så viktig å diskutere. Nei, SE gjorde ikke et lovbrudd, men i en pandemi som ikke er under kontroll så bør man i større grad forholde seg til etiske og moralske normer og regler. I tillegg er SE en som påstår å bry seg om andre, men hun viser gang på gang at den eneste hun faktisk bryr seg om er seg selv. Etikk henger sammen med verdier og styrer hvilken oppfatning vi har av hva som er rett og galt, bra eller dårlig. Når SE velger å dele et slikt bilde i SoMe så sier hun indirekte "jeg driter i pandemi for det er viktigere for meg å få gjøre som jeg selv vil". Som bedrift med så stor følgerskare som SE har så er det en skremmende holdning å ha/utvise 

• Liker 12
Skrevet
Jane Eyre skrev (1 minutt siden):

Livskvalitet og psykisk helse under koronaepidemien november-desember 2020

Publisert 17.12.2020

Flere sliter med ensomhet og psykiske plager og en av fire er ikke fornøyde med livet. Det gjelder særlig i Oslo og Bergen hvor smitteverntiltakene har vært mer omfattende enn ellers i landet.

Ja, dette er superviktig. Jeg er bare HELT UENIG med deg i at det SE gjør, er med på å avhjelpe dette problemet. Jeg mener hun er med på å forsterke det. 

• Liker 18
Skrevet

Jeg hopper av denne tråden. Tror ikke dere kommer til å endre mening og det gjør heller ikke jeg.

Og det oppleves heller ikke godt å å få referert at min mening er dum eller uvitende. 

Takker for meg.

Skrevet
Jane Eyre skrev (4 minutter siden):

Her motsier du deg selv. Du sier at SE påvirker, men ikke at hun påvirker når hun demonstrerer offentlig at det er ok å bryte smittevernsreglene? 

• Liker 16
Skrevet
Uatskillelig skrev (3 minutter siden):

Jeg bare spør, men kan det handle om å ville demonstrere at homoseksuelle handlinger er helt greit? Det er jo for så vidt en god sak selv om tidspunktet er helt feil med tanke på pandemien.

Neppe. Ingen reagerer på at to «pene» jenter kysser hverandre, det har ikke samfunnet reagert negativt på på over 25 år minst. Hvis Kasper hadde kysset en kamerat kunne jeg muligens ha sett poenget ditt (men midt under en pandemi hadde det vært like smakløst).

• Liker 20
Skrevet (endret)

Uatskillelig skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at det skeive miljøet i Norge nok ikke synes at SE som kliner med annijor, er hverken god reklame eller egnet til å skape mer aksept. Og i gruppen som følger SE vil jeg anta at det uansett er å sparke inn vidåpne dører. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 25
Gjest eelisabethh
Skrevet

Kan diskusjonen med Jane Eyre ta slutt nå? Det er fem sider med svar frem og tilbake, og ganske tydelig at ingen endrer mening. 

Skrevet

Jeg har ingenting annet å bidra med i denne tråden, enn at jeg synes det er hysterisk morsomt at det finnes en Instagram konto som heter Kopie Elise.. 😂

• Liker 28
Skrevet

vent litt, så hver bok hun har "valgt" hver måned er egentlig sponset bok? 

• Liker 9
Skrevet
kvikksand9 skrev (19 minutter siden):

vent litt, så hver bok hun har "valgt" hver måned er egentlig sponset bok? 

Ja, det er på oppdrag fra Strawberry. Det er ikke «personlige» anbefalinger.

Skrevet (endret)
Jane Eyre skrev (19 timer siden):

Vi er uenige der. Jeg tror hun kan påvirke folk til å slutte å kjøpe påskeegg eller kjøpe selvbruning. Men jeg tror ikke et kysse bilde vil styrke folk i den ene eller andre retningen. Sexlysten er der uansett om hun har kysset Anniken eller ikke 

Det er godt gjort å tillegge en lønnet influenser for innflytelse kun på selektivt utvalgte områder basert på ukvalifisert synsing. SE har nylig lansert å være bifil i forbindelse av enda en selvbiografi lett relatert til bokklubben på Litt.Sophie-kontoen hun og Strawberry Publishing nå mottar sanksjoner til prisen av kr. 500 000,-  fra Forbrukertilsynet for brudd på Markedsføringsloven.

Litt artig at forleggerne hos Strawberry Publishing Magnus Rønningen og Jonas Forsang er de samme navnene behørig knyttet til carolinebergeriksen.no/Treasures AS og redigerings- og kommentarfeltskandalen fra fem å tilbake, med inhabiliteten der Rønningen var sufflør og Forsang produsent for et bestillingsverk som endte i at Forsang "sa opp" en fast stilling i Dagens Næringsliv for å jobbe som frilanser.

Det handler om penger og bindinger. Hvis man tror publiseringen av klineriet mellom to organisasjonsnummer til forveksling lik to kvinner som produserer bøker, som plutselig tilsynelatende får seksuelle preferanser for hverandre i en pandemitørke inntektsmessig,  publisert på firmaet Sophie Elises firma-Instagramkonto dreide seg om noe annet enn oppmerksomhet for cash, har man bomma totalt på kommunikasjon- og markedsføringskurset 101.

Link: Rønningen og Forsang, kompiser, bindinger, og nå forleggere i Strawberry Publishing bak Sophie Elise AS sin andre betalte jobb i form av "bokklubben" Litt.Sophie.

https://journalisten.no/magnus-ronningen-amund-djuve-dagens-naeringsliv/tette-band-til-fotballfrues-hjelpere/315890

https://strawberrypublishing.no/om-oss

Endret av Revenge o'Cavatina
links, ryddet i språket
  • Liker 37
Skrevet
Lin11 skrev (32 minutter siden):

Ja, det er på oppdrag fra Strawberry. Det er ikke «personlige» anbefalinger.

Wow! Håper hun får en kraftig bot for det!

• Liker 12
Skrevet
Callisto83 skrev (1 time siden):

Jeg har ingenting annet å bidra med i denne tråden, enn at jeg synes det er hysterisk morsomt at det finnes en Instagram konto som heter Kopie Elise.. 😂

kanskje "respektløst" av meg å påstå, men var det ikke sånn at sophie elise ble ranet i paris like etter kim kardashian ble ranet i paris.. ?:overrasket:

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...