Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 minutter siden, Finlay skrev:

Må bare si at seksualisering av bøker, eller plaske rundt i sjøen med bok, eller kasting av bok som hun gjør her - ja det gjør vondt langt inn i sjela. Jeg blir provosert.

Bøker er ikke tilbehør. Bøker gjør deg ikke hottere. Bøker har en verdi i seg selv.

For hver eneste bok hun slenger rundt seg, har mange mennesker arbeidet i mange timer. Forfatteren har kanskje lagt ned sine innerste tanker. Ikke jobbet med det mål for øyet at at noen skal posere sexy med boka.

(Nå har jeg både et personlig og et profesjonelt forhold til bøker, så er kanskje litt i overkant følsom ift dette😅)

Jeg er også veldig glad i bøker,synes derfor det er teit å lage bokklubb istedet for å oppfordre folk til å bruke sitt lokale bibliotek,feks.

• Liker 19
Skrevet
13 timer siden, J.. skrev:

Jeg er også veldig glad i bøker,synes derfor det er teit å lage bokklubb istedet for å oppfordre folk til å bruke sitt lokale bibliotek,feks.

Noen liker ikke bøker som folk har bladd og lest i, med fettflekker og annet grums. Jeg kjøper alltid bøker på nett. Enten bokklubb eller bokhandler.

• Liker 5
Skrevet
38 minutter siden, Honey Dew skrev:

Noen liker ikke bøker som folk har bladd og lest i, med fettflekker og annet grums. Jeg kjøper alltid bøker på nett. Enten bokklubb eller bokhandler.

Det får nå så være.

Blir for dumt å kjempe for miljøet samtidig som man pusher folk til å kjøpe.

Bøker blir ikke "brukt opp" av at andre leser de før eller etter deg.

Og ang SE sin bokklubb så mistenker jeg at det er som når barn blir medlem i Pennyklubben eller lignende - bøkene blir gjerne liggende ulest mens "lekene" som følger med er den reelle intressen.

Hun lokker med at det alltid følger med en gave med boken,så hvor mange som faktisk leser bøkene,det tror jeg er heller ett fåtall..

• Liker 22
Skrevet
16 timer siden, J.. skrev:

Skjønner ikke hva du mener.

Går du ikke rundt i joggesko og gjennomsiktig undertøy mens du kaster bøker i gulvet?

Merkelig 🙄

20201114_181808.jpg

Mirakuløst kurert for sin papirfobi?

• Liker 33
Skrevet
16 timer siden, J.. skrev:

Skjønner ikke hva du mener.

Går du ikke rundt i joggesko og gjennomsiktig undertøy mens du kaster bøker i gulvet?

Merkelig 🙄

20201114_181808.jpg

maur-e1432035494352.jpg

• Liker 32
Skrevet

Å starte bokklubb er en kurant sak det. Det er jo bare positivt med alt som får folk til å lese, spesielt ungdom.

Det som er problematisk, er at SE ikke engang makter å fremme bøker og lesing uten å bruke kropp. At litteratur skal selges inn først og fremst som noe som gjør deg hot og sexy.

Får meg til å lure på hva slags leser hun egentlig er. Hva bøkene egentlig gir henne som menneske. Fordyper hun seg i stoffet, eller synes hun bare det ser stilig ut å sitte med en bok, vise bilder av bokhylle og stabel med bøker på nattbordet? ER hun egentlig genuint interessert i litteratur, eller bare en kvasi-intellektuell som liker å pynte seg med bøker fordi hun synes det ser sexy ut, og samtidig tjene penger både på egen bok og bokklubb?

Ikke vet jeg, men har mine tanker rundt dette😅

Gjest førstedamen
Skrevet
19 minutter siden, J.. skrev:

Det får nå så være.

Blir for dumt å kjempe for miljøet samtidig som man pusher folk til å kjøpe.

Bøker blir ikke "brukt opp" av at andre leser de før eller etter deg.

Og ang SE sin bokklubb så mistenker jeg at det er som når barn blir medlem i Pennyklubben eller lignende - bøkene blir gjerne liggende ulest mens "lekene" som følger med er den reelle intressen.

Hun lokker med at det alltid følger med en gave med boken,så hvor mange som faktisk leser bøkene,det tror jeg er heller ett fåtall..

Mange velger nok å låne bøkene SE reklamerer for på biblioteket istedenfor å være med i dyr bokklubb. 

Skrevet
19 minutter siden, Finlay skrev:

Å starte bokklubb er en kurant sak det. Det er jo bare positivt med alt som får folk til å lese, spesielt ungdom.

Det som er problematisk, er at SE ikke engang makter å fremme bøker og lesing uten å bruke kropp. At litteratur skal selges inn først og fremst som noe som gjør deg hot og sexy.

Får meg til å lure på hva slags leser hun egentlig er. Hva bøkene egentlig gir henne som menneske. Fordyper hun seg i stoffet, eller synes hun bare det ser stilig ut å sitte med en bok, vise bilder av bokhylle og stabel med bøker på nattbordet? ER hun egentlig genuint interessert i litteratur, eller bare en kvasi-intellektuell som liker å pynte seg med bøker fordi hun synes det ser sexy ut, og samtidig tjene penger både på egen bok og bokklubb?

For meg er det nærliggende å anta at hun synes det ser stilig ut å sitte med en bok, og at hun faktisk ikke leser så mye som hun påstår. Hadde hun lest så mye så hadde språket, både muntlig og skriftlig, vært bedre og rikere. I tillegg ville hun ikke ha SÅ store problemer med tegnsetting som hun har. 

• Liker 20
Skrevet (endret)

Er det meningen at man skal bli «hottere» av å lese bøker? 
Og jeg som alltid har tenkt at å lese god litteratur gjør oss klokere, mer informerte og opplyste. 

Endret av missLynch
  • Liker 31
Skrevet (endret)

Hun har aldri kommet med en seriøs omtale av en eneste bok, så personlig har jeg for lengst plassert henne i gruppen for posører. De instabildene avslører henne totalt, her er det ikke mye som forteller at det er en seriøs bokelsker eller en som vil fremme lesning via kunstneriske bilder. Det er helt tomt, bare masse hud for å vise en kropp med implantater, og hvor bøkene er intetsigende rekvisitter på linje med de digre skoene. Helt tomt. Til og med mimikken er flat og tom.

Endret av Pust
Rettet skrivefeil
  • Liker 34
Skrevet
2 timer siden, non_stop skrev:

maur-e1432035494352.jpg

Den var bra 😅

• Liker 4
Skrevet
19 timer siden, Isild skrev:

Virkelig ikke for å latterliggjøre, men de siste bildene på Instagram med bøkene. De fikk meg til å le. Går uti fra at det var ment som humor. Håper det var ironisk ment, for hvis ikke så ler jeg ennå mer. 

Hun nailer virkelig ikke den der "Sexy boknerd" som hun prøver på. Fordi det ikke er ekte. Hun prøver for hardt og gjør seg til for mye. 

Hadde hun vært en ekte boknerd, hadde hun med stor sannsynlighet sittet på lesesalen på et universitet og gått for en utdannelse. Dette er antagelig godt gjennomtenkt imagebygging for å forsøke å skape en «positiv, smart dimensjon»; tatt i betrakning kritikken hun får for å være «Norges farligste forbilde». 

• Liker 41
Skrevet
Akkurat nå, missLynch skrev:

Hadde hun vært en ekte boknerd, hadde hun med stor sannsynlighet sittet på lesesalen på et universitet og gått for en utdannelse. Dette er antagelig godt gjennomtenkt imagebygging for å forsøke å skape en «positiv, smart dimensjon»; tatt i betrakning kritikken hun får for å være «Norges farligste forbilde». 

Veldig godt poeng! 

• Liker 12
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
4 timer siden, Finlay skrev:

Jeg reagerer også litt på at denne skulle være en bokklubb og det skulle være så tett kommunikasjon mellom Sofie og brukerne. Allikevel er ikke litt.Sophie kontoen på Instagram oppdatert siden 30. september. Faller hun av prosjektet etter så kort tid, eller var det ikke meningen å følge opp?

• Liker 17
Skrevet
3 minutter siden, Jaymie skrev:

Jeg reagerer også litt på at denne skulle være en bokklubb og det skulle være så tett kommunikasjon mellom Sofie og brukerne. Allikevel er ikke litt.Sophie kontoen på Instagram oppdatert siden 30. september. Faller hun av prosjektet etter så kort tid, eller var det ikke meningen å følge opp?

Oisann.

Sjekket litt.sophie kontoen jeg også,hvorpå hun følger 17 kontoer.

15 av disse er dikt og/eller bok-kontoer,det kan jo gi mening (bortsett fra at hvilket behov har en bedriftskonto for å se noe som helst i egen feed..) men hva er de 2 siste kontoene?

Hennes kjære svigerinne som hun promoterer alle tenkelige steder,og en plastisk-kirurgi konto..

Altså,hæ?

• Liker 21
Skrevet

Se på taggen på siste bildet hvor hun poserer med bøkene. Hun fisker etter promo på en promo account 🤦🏼‍♀️. En del undertøysbilder med bøker der fra før. 

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, missLynch skrev:

Er det meningen at man skal bli «hottere» av å lese bøker? 
Og jeg som alltid har tenkt at å lese god litteratur gjør oss klokere, mer informerte og opplyste. 

Vet ikke med deg, men jeg blir sååå mye hottere av å lese.. 😂

Sorry, jeg er helt enig med deg! Fatter ikke at det går an å seksualisere bøker... Men det må kanskje seksualiseres når man ikke er dypere enn en sølepytt?

• Liker 21
Skrevet

Hun er virkelig Norges farligste forbilde. 
Aldri sett noen spille mer på kropp en denne personen 

Skrevet
5 timer siden, Pust skrev:

Hun har aldri kommet med en seriøs omtale av en eneste bok, så personlig har jeg for lengst plassert henne i gruppen for posører. De instabildene avslører henne totalt, her er det ikke mye som forteller at det er en seriøs bokelsker eller en som vil fremme lesning via kunstneriske bilder. Det er helt tomt, bare masse hud for å vise en kropp med implantater, og hvor bøkene er intetsigende rekvisitter på linje med de digre skoene. Helt tomt. Til og med mimikken er flat og tom.

Og snikreklame for egen undertøyskolleksjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...