Andrea59 Skrevet 3. februar #45821 Del Skrevet 3. februar J.. skrev (6 timer siden): Nei. Hun bruker < / > på samme måte man bruker det på div forum,feks Jodel > KG. Trening > sofaen Feste < være hjemme Handler ikke om riktig/feil bruk av riktig tegn/gramatikk da Internet gjerne har egne "skriveregler". Hun mener i hvert fall "under" når hun bruker >. Men for all del.. De fleste som vet bakgrunnen for hva som skrives der og vet alderen til ungen det er snakk om, skjønner at det er en skrivefeil (eller forvirringsfeil) - men det ødelegger jo en hver diskusjon om man skal kunne velge selv hvordan større enn og mindre enn tegnene skal brukes 😅😳 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet mandag kl 16:53 #45822 Del Skrevet mandag kl 16:53 Stjertmeis skrev (49 minutter siden): Det siste du skriver er i grunn poenget mitt: dobbeltmoralismen som råder blant disse influenserne. Kaster ut sterke meninger når det gangner dem selv der og da, og tåler så inderlig vel urett når det å stå opp mot den ikke gangner dem selv. Det er ikke bare dobbelmoral, det er kynisme og kalkulert grådighet satt i system. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet mandag kl 17:00 #45823 Del Skrevet mandag kl 17:00 Frisk Frosk skrev (6 minutter siden): Det er ikke bare dobbelmoral, det er kynisme og kalkulert grådighet satt i system. Enig i det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet tirsdag kl 05:22 #45824 Del Skrevet tirsdag kl 05:22 Stjertmeis skrev (20 timer siden): For noen år siden hadde Morten Hegseth en rant mot influenseres profittering på egne barn. Han skrev en kronikk i VG med en slagkraftig innledning, der han viste til passasjen i Sophie Elises bok om at å få barn kan være en plan B: "Sophie Elise skriver i boken sin «Elsk meg» at hun gjerne skulle blitt gravid, fordi da hadde hun blitt kommersielt gjenfødt. Det er all grunn til å tro at det ville skjedd." Resten av kronikken tar for seg influensere som grovt profiterer på og eksponerer barna sine (pilotfrue m.v.), og de som ikke gjør det (bl.a. Jenny Skavlan). Nå som SSI faktisk har gjort alvor av denne "plan B", så har det vært tyst fra Morten Hegseth om disse sterke meningene. For all del, det er jo ikke sånn at det å ytre seg én eller to ganger forplikter til å opptre som en form for vokter hver gang noen handler imot ens egen overbevisning. Men han er i en posisjon der han kunne tatt dette opp igjen. Ikke minst pga relasjonen til SSI. Men det er kanskje akkurat det som er problemet? Hans relasjon til SSI? Jeg aner ikke. Men om noen av mine venner hadde gjort noe som jeg mente var riv ruskende galt, og potensielt til skade for barnet, hadde jeg sagt tydelig i fra. Det gjør venner. (Og det kan det jo hende han gjør på privaten. Ingen når jo inn til SSI uansett 🤷🏼♀️) https://www.vg.no/nyheter/i/m62E5v/morten-hegseth-kritiserer-bloggere-for-baby-spons Morten Hegseth har satt seg i en skvis når det gjelder sin venninne Sofie tror jeg. Husker godt at de hadde et innslag der Morten skrøt av henne og berømmet henne veldig for at hun da (flere år siden) sa seg ferdig med operasjoner og å ønske oppmerksomhet på kropp osv. Vel, det varte jo ikke akkurat lenge. Men ingen oppfølgende kommentar fra MH om det temaet. Jeg syns også han fremsto ganske flåsete da han inviterte henne til et av programmene sine etter den famøse nedtonede opptredenen i "Debatten". Sofie forklarte stolt at av-glamoriseringen var et kynisk valg fra hennes side. Morten Hegseth ler og uttaler at "Ja, jeg husker at jeg tenkte at- Nå er a god"! Så jeg vet ikke helt hva han egentlig mener og hva han står for. Han mener kanskje at venninnen har frikort på å gjøre motsatt av det han "forkynner" at HAN står for? Det virker veldig veikt. Men, ingen tør å `ta` Sofie/Sophie Elise AS noengang. Jeg forstår ikke hvorfor. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet tirsdag kl 07:12 #45825 Del Skrevet tirsdag kl 07:12 Isild skrev (1 time siden): Morten Hegseth har satt seg i en skvis når det gjelder sin venninne Sofie tror jeg. Husker godt at de hadde et innslag der Morten skrøt av henne og berømmet henne veldig for at hun da (flere år siden) sa seg ferdig med operasjoner og å ønske oppmerksomhet på kropp osv. Vel, det varte jo ikke akkurat lenge. Men ingen oppfølgende kommentar fra MH om det temaet. Jeg syns også han fremsto ganske flåsete da han inviterte henne til et av programmene sine etter den famøse nedtonede opptredenen i "Debatten". Sofie forklarte stolt at av-glamoriseringen var et kynisk valg fra hennes side. Morten Hegseth ler og uttaler at "Ja, jeg husker at jeg tenkte at- Nå er a god"! Så jeg vet ikke helt hva han egentlig mener og hva han står for. Han mener kanskje at venninnen har frikort på å gjøre motsatt av det han "forkynner" at HAN står for? Det virker veldig veikt. Men, ingen tør å `ta` Sofie/Sophie Elise AS noengang. Jeg forstår ikke hvorfor. Etter at saken mot MBH sprakk, så er jeg redd disse festløvene sitter med MYE kompromitterende, og kanskje også inkriminerende materiale på hverandre. Vi vet nå at kokain og andre rusmidler flyter over i disse miljøene. Noe jeg tenker er grunnen til at også MBH har fått holde på som han gjør i over ti år. 14 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet onsdag kl 12:32 #45826 Del Skrevet onsdag kl 12:32 Doris Becker skrev (På 4.2.2025 den 8.12): Etter at saken mot MBH sprakk, så er jeg redd disse festløvene sitter med MYE kompromitterende, og kanskje også inkriminerende materiale på hverandre. Vi vet nå at kokain og andre rusmidler flyter over i disse miljøene. Noe jeg tenker er grunnen til at også MBH har fått holde på som han gjør i over ti år. Helt sant. Det er nok flere som skjelver litt, og sitter stille i båten. Ser ikke bort i fra at det er mange som "har noe på hverandre". 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet onsdag kl 12:39 #45827 Del Skrevet onsdag kl 12:39 (endret) Isild skrev (14 minutter siden): Helt sant. Det er nok flere som skjelver litt, og sitter stille i båten. Ser ikke bort i fra at det er mange som "har noe på hverandre". De som er "kollegaer" i denne bransjen er så og si avhengige av hverandre. De jobber i en forferdelig kynisk bransje, som i stor grad gjør dem syke tror jeg. Hele tiden på jakt etter oppmerksomhet, som igjen genererer mer penger, men det koster dem "livet" på et vis. De kan aldri logge av, rett og slett. Og det filmes konstant, også når de ruser seg. Så at de som fester sammen sitter på masse materiale av hverandre, som ikke bør ut, det er jeg 100% sikker på. Og da blir det vel en slags uskreven regel at de må backe hverandre. Endret onsdag kl 12:47 av Doris Becker 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet onsdag kl 13:49 #45828 Del Skrevet onsdag kl 13:49 Lurer på hva det var SE fikk beskjed om når hun var i usa? Var noe veldig alvorlig som hun måtte gjøre når hun kom hjem. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet onsdag kl 15:33 #45829 Del Skrevet onsdag kl 15:33 Jeg håper VIRKELIG at hun ikke er gravid igjen, men at det bare er clickbait (dog; litt usikker mtp at hun som elsker å operere seg og endre på utseendet frivillig har utsatt en fastsatt dato for å legge inn nye proteser….) for spekulasjon og nysgjerrighet som gir økt trafikk på IG og Snap og dermed mere penger på kontoen. Først av alt så klarer de ikke å prioritere det ene barnet de allerede har, mtp både egentid og kjærestetid; babyen var vel knapt 8 uker da de hadde barnevakt og tok inn på hotell ei helg for å ha kjærestetid…og hvor mange ganger har de ikke vært i Harstad sånn at besteforeldre har vært barnevakt? Selv den gangen hun skrev at babyen ikke var i form (og det er flere måneder siden, så han var ikke gamle karen akkurat), reisen nordover gikk ikke som planlagt pga forsinkelser, og babyen var fussete og urolig hele turen. De fleste ville nok endret planen om å overlate babyen til besteforeldrene for å ta inn på hotell for å ha kjærestetid samme dag (kveld) for å ha kjærestetid, men heller avlyst hoteller og tatt seg av babyen selv. Dette er en baby på under 1 år der begge primær-omsorgspersonene blir borte for han i to døgn. Ikke misforstå; det er supert at besteforeldre og barnebarn får et nært og trygt forhold, men første året så er det foreldrene som er viktigst. Faktisk så er mor den viktigste ift trygg tilknytning de første 6 ukene pga det er mor sine hjerteslag, sin stemme og lukt som babyen har kjent i 40 uker. Det er en grunn til at de første 6 ukene etter fødsel så er det mor som skal ha permisjon. 2 voksne foreldre klarte ikke å dra på ferie engang uten å ha med seg barnevakt (eller «nanny» som Sofie Elise foretrekker å kalle vedkommende) (ta f.eks. Nikoline Amundsen som er på samme alder som Sofie Elise og flere ganger har dratt alene til Spania eller på hytta, med 4 barn som er i barnehagealder…ja; de har vært åpen om at Nikoline og ex- mannen har au pair, men de er tydelige på at barna er deres ansvar og de tar alt som har med barna å gjøre selv….i kontrast til Sofie Elise og samboer som leide inn «night-nanny» da gutten ble 6mnd i desember sånn at natt-barnevakten skulle lære babyen å sove på eget rom, natta igjennom uten natt-måltid, mens foreldrene sov uforstyrret på eget rom. Har null tro på at det ikke var gråting underveis, og gråtekur er helt avleggs. En 6mnd gammel baby forstår ikke at nå skal han begynne å sove på eget rom, ikke få pupp/flaske om natta, og i tillegg er det ikke mamma eller pappa som er tryggheten som kommer når han bruker det eneste språket han kan for å gi uttrykk for at han behøver å få behovene sine ivaretatt, men et fremmed menneske (som attpåtil snakker et annet språk mtp at SE sa hun skulle få «flydd inn en night-nanny fra London) Etter hva jeg har fått med meg så gikk hun stille i dørene ang denne night-nannyen som skulle lære babyen å sove på eget rom, uten å våkne for å få mat/trøst/nærhet…plutselig en dag på nyåret så sov han hele natten på eget rom, eksakt sovetider på dagtid der han vekkes etter en time. Babyen er ikke 1 år engang.. Men; har man penger nok og ikke tilegner seg kunnskap om utviklingstrinn og trygg tilknytning, setter egne og partners behov først, så ser de nok ikke problemet; de betaler bare folk for å ta jobben for de. At det går utover barna og manko på tilknytning er noe som følger barna inn i voksenlivet tenker de nok ikke over. Håper de setter av penger på konto til barna sånn at de har penger nok til en god psykolog når de blir voksne. Sofie droppet jo også fødselsforberedende kurs da hun mente det ikke var nødvendig. Greit nok, men da burde hun virkelig ha lest seg opp. Nå er jo all informasjon et klikk unna (jeg var bare 20 år da jeg uplanlagt fikk mitt første barn pga jeg var uvitende om at diaré setter ned effekten av p-piller….første jeg gjorde etter at kjæresten min og meg bestemte oss for å beholde barnet var å kjøpe inn bøker; om graviditet og fødsel + om barnets utvikling og behov fra alder 0-3 år…..allerede da sto det om tilknytning og at man i babyens første leveår ikke burde være lengre borte fra babyen enn hva babyen var i antall måneder, dvs 1mnd gammel = 1 time, 2mnd gammel=2 timer…og 1 år =1 natt, 2 år =2 netter) Rent fysisk sett så er det heller ikke anbefalt å bli gravid igjen så kjapt etter et keisersnitt. Da ikke pga kommende rier (tviler på at Sofie kommer til å føde nestemann vaginalt uansett….dessuten setter man opp dato for planlagt keisersnitt gjerne 1-2 uker før termin for å unngå at fødselen skal starte naturlig) men pga det er så kort tid etter forrige keisersnitt at arret i livmoren er ikke sterkt nok til at livmoren tåler tyngden av fosteret når man når tredje trimester/nærmer seg termin, og man risikerer at livmoren revner og fosteret havner i bukhulen. En svært alvorlig komplikasjon som skjer fort, og som er skadelig for fosteret (ifm med jobb for mange år siden så var jeg fast ansatt på en liten gutt dette skjedde med; i utgangspunktet helt frisk, men pga livmoren revnet som følge av tidligere keisersnitt med kort tid i mellom så endte han opp som multihandikappet og kort levetid) Det er anbefalt å vente i 1-2 år med å starte prøving etter et keisersnitt. Men oppmerksomhet og pengene råder; uansett hvilke midler hun bruker. (ser noen sammenligner henne med Anna Rasmussen; Anna tar seg i det minste av barna selv uten å sette de bort fra tidlig alder eller leie inn nanny fra fødselen av og en person fra London for å få barna til å sove hele natta fra barna var 6mnd sånn at hun selv slapp det…….ikke har hun med seg nanny på ferier heller..) 14 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet onsdag kl 22:06 #45830 Del Skrevet onsdag kl 22:06 BLOMSTERKVAST skrev (8 timer siden): Lurer på hva det var SE fikk beskjed om når hun var i usa? Var noe veldig alvorlig som hun måtte gjøre når hun kom hjem. Var self bare svada så hun slapp å vise sitt hovne og blå ansikt etter ørtende ansiktsløft. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet fredag kl 07:23 #45831 Del Skrevet fredag kl 07:23 BLOMSTERKVAST skrev (På 5.2.2025 den 14.49): Lurer på hva det var SE fikk beskjed om når hun var i usa? Var noe veldig alvorlig som hun måtte gjøre når hun kom hjem. Hun skulle dele når hun kunne det osv husker jeg. Det var visst noe veldig voldsomt og opprørende. Ragebait - igjen! At "Norges største blogger" skulle ende opp fullstendig patetisk og hyle etter oppmerksomhet i de slitne kanalene sine. Gi seg mens man er på topp er det noe som heter. Hun og Anna Rasmussen er helt på samme kanal. De må gi seg, det er bare latterlig. 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet fredag kl 17:19 #45832 Del Skrevet fredag kl 17:19 🤰🤰? 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet fredag kl 17:58 #45833 Del Skrevet fredag kl 17:58 (endret) Garantert bait. Ei som er så bevisst på kropp og hvordan ho framstår som det SSI er, hadde aldri lagt ut et bilde der det kan se ut som om ho er gravid, med mindre slike spekulasjoner nettopp om det er målet med bildedelinga. Barber-kitet er kun påskuddet for å legge ut et bilde som kan sette fyr på spekulasjonene. Ingenting er tilfeldig der i gården. Endret fredag kl 18:05 av Stjertmeis 8 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffaloDuck Skrevet fredag kl 18:58 #45834 Del Skrevet fredag kl 18:58 (endret) Stjertmeis skrev (1 time siden): Garantert bait. Ei som er så bevisst på kropp og hvordan ho framstår som det SSI er, hadde aldri lagt ut et bilde der det kan se ut som om ho er gravid, med mindre slike spekulasjoner nettopp om det er målet med bildedelinga. Barber-kitet er kun påskuddet for å legge ut et bilde som kan sette fyr på spekulasjonene. Ingenting er tilfeldig der i gården. Godt skrevet. Når en er så dreven i gamet som disse influenserne er i bedriftene sine, tenker jeg som forbruker at absolutt alt som kommuniseres er nøye overveid før det publiseres. Om folk spekulerer (som jeg helt klart tenker er målet med slike «hint») hadde jeg heller ikke blitt overrasket om det kom noe fokus på «det er normalt at kvinnekroppen forandres etter fødsel / body positivity / oppgjør mot kroppspress», som en del andre influenserbedrifter også har drevet med etter å ha fått barn. Endret fredag kl 19:08 av BuffaloDuck 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mao1 Skrevet fredag kl 19:24 #45835 Del Skrevet fredag kl 19:24 (endret) Da var det påan igjen…👶🏻 Endret fredag kl 19:25 av mao1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet fredag kl 19:58 #45836 Del Skrevet fredag kl 19:58 Hvis hun faktisk er gravid igjen, er det intet mindre enn tragisk. Hvis det kun er bait, er det patetisk. Hun har gått seg helt vill etter at hun fikk barn. 21 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet i går, 09:19 #45837 Del Skrevet i går, 09:19 Era Vulgaris skrev (13 timer siden): Hvis hun faktisk er gravid igjen, er det intet mindre enn tragisk. Hvis det kun er bait, er det patetisk. Hun har gått seg helt vill etter at hun fikk barn. Enig! Hun skyter i alle retninger. Desperat og kaotisk. Tror hun og og den lille familien trenger å lande dette påvirker-spetakkelet hennes før de utvider. Men usikker på om gemalen har noe han skulle sagt, eller om han sier noe i hele tatt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet i går, 10:29 #45838 Del Skrevet i går, 10:29 Isild skrev (1 time siden): Enig! Hun skyter i alle retninger. Desperat og kaotisk. Tror hun og og den lille familien trenger å lande dette påvirker-spetakkelet hennes før de utvider. Men usikker på om gemalen har noe han skulle sagt, eller om han sier noe i hele tatt. De virker like blåst begge to. Stakkars barn som blir født inn i dette. 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte-Mei Skrevet i går, 11:24 #45839 Del Skrevet i går, 11:24 Era Vulgaris skrev (15 timer siden): Hvis hun faktisk er gravid igjen, er det intet mindre enn tragisk. Hvis det kun er bait, er det patetisk. Hun har gått seg helt vill etter at hun fikk barn. Første tanken min er at før man evner å selv ta vare på det barnet man allerede har fått, så får man ikke flere. Selv om økonomien tilsier at man kan "sette bort jobben" til andre. Så jeg håper at dette er et forsøk på oppmerksomhet 🤞 Skulle så gjerne sett at den lille familien prøvde å være akkurat det, en liten familie - uten å brette ut privatlivet sitt for alle 🤞🤞🤞 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet i går, 12:40 #45840 Del Skrevet i går, 12:40 Lotte-Mei skrev (1 time siden): Første tanken min er at før man evner å selv ta vare på det barnet man allerede har fått, så får man ikke flere. Selv om økonomien tilsier at man kan "sette bort jobben" til andre. Så jeg håper at dette er et forsøk på oppmerksomhet 🤞 Skulle så gjerne sett at den lille familien prøvde å være akkurat det, en liten familie - uten å brette ut privatlivet sitt for alle 🤞🤞🤞 Hun er fullstendig avhengig av sosiale medier. Både som inntektskilde og på det psykiske plan. Når man har levd halve livet sitt slik hun har, blir man avhengig av likes, klikk og oppmerksomhet. Tror aldri hun kommer til å gi seg. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå