Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

massi skrev (Akkurat nå):

jeg tror det er så enkelt som at hun jakter på den perfekte kroppen, samt blitt litt avhengig av det rushet hun sikkert opplever i tiden etter operasjoner

Det er helt klart en avhengighet i bunn her, når hun ikke kan planlegge nært forestående operasjoner pga graviditet og nyfødtperiode, fyller hun jo det behovet ved å injisere hodebunnen for å stimulere hårvekst feks. Det er alltid noe på gang. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

massi skrev (2 timer siden):

det er jo helt sinnsykt. håper det blir bedre med tiden og når hovenhet gir seg

IMG_0135.jpeg

Hjelpes … atter en gang et lift av noe slag …? Helt forferdelig …

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (12 timer siden):

Hun klarer ikke legge ned some. Oppmerksomhetsbehovet er for stort, og hun kan heller ikke risikere å miste inntekt. Tallene hennes er dalende.
De når et punkt der de ser eldre ut (overbehandlet ansikt).  Hårfestet hennes i pannen er flyttet nesten en cm bakover siste 5 årene ser det ut til... Ansiktsløft forårsaker ikke hårtap, men huden dras oppover, og hårsekkene i operasjonsområdet kan skades. Hjelper lite med Lonolox da... 
Botox må benyttes forsiktig. Fillers vil nesten alltid være ødeleggende over tid. Mange kirurger advarer nå mot fillers. Det brytes visst ikke ned det heller, slik de påsto, men ødelegger vevet over tid. Har man benyttet mye av det vil det føre til dårlige resultater hvis de på et senere tidspunkt ønsker ansiktsløft. Og mer fillers vil føre til putefjes og tunge heng. Har man i tillegg tatt mye botox, så er musklene svekket og forverrer situasjonen ytterligere. Jeg har sett kvinner som ser ut som de er rammet av  hjerneslag og ansiktslammelse.

Det var nyttig info! Og det må være veldig skremmende for alle de som har tatt fillers hvert halvår.... 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mut skrev (1 time siden):

Da har de iallfall svært ulik praksis på ulike sykehus. Det er iallfall ingen standard å få oksycodon etter snitt. 

Ikke helt det samme, men jeg fødte i år og fikk tilbud om oxy da jeg revnet grad 3. Mener å huske at venninne som fødte med planlagt ks ikke fikk det. Vi fødte på st Olavs, slik som SE. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så henne på Asbjørns Julekalender . Dama virker jo helt «Off» , ingen interaksjon med publikum, ingen humor. Hun virker nesten litt robot aktig uten ekte følelser. Håper hun får skikkelig hjelp snart. Dette er trist og se på.. 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladee skrev (1 time siden):

Ikke helt det samme, men jeg fødte i år og fikk tilbud om oxy da jeg revnet grad 3. Mener å huske at venninne som fødte med planlagt ks ikke fikk det. Vi fødte på st Olavs, slik som SE. 

Ja det gir mer mening. Når man revner slik vil jeg se for meg at det er mye mer smertefullt enn et planlagt keisersnitt. Tviler sterkt at det er så normalt med å få oxy ved planlagt snitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sh999 skrev (56 minutter siden):

Så henne på Asbjørns Julekalender

Det gjorde jeg også. Hun virket helt fjern, som om hun helst ikke ville vært der. Ikke mentalt til stede i det hele tatt.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (1 time siden):

Så henne på Asbjørns Julekalender . Dama virker jo helt «Off» , ingen interaksjon med publikum, ingen humor. Hun virker nesten litt robot aktig uten ekte følelser. Håper hun får skikkelig hjelp snart. Dette er trist og se på.. 

Så ut som om hun ikke ville være der i det hele tatt ! Og rimelig stiv i maska.. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mut skrev (4 timer siden):

Ser det står i metodebok. Men du vet den er veiledende og det står kun en veiledning for postoperativt som da gjelder for både planlagt snitt og hastesnitt? Så lenge ting går som det skal får man som regel likevel ikke sterkere enn Paracet og Ibux. Tenker det er ved haste snitt man eventuelt kan få sterkere siden ting da kanskje ikke går like greit? Jeg har planlagt keisersnitt bak meg selv pga seteleie og fikk kun det. Hun som lå på oppvåkningen sammen med meg og hylte etter sterkere fikk heller ikke det og fikk forklart at det var det man fikk. Kjenner også flere andre som har tatt planlagt snitt og alle har kun fått Paracet og Ibux. 

Jeg hadde akutt snitt og fikk oxynorm etterpå, standard prosedyre å gi slikt her. Det gikk tydeligvis fint selv om jeg ammet og alt.  (Beklager for avsporing men følte jeg måtte svare på denne)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (9 timer siden):

Det var nyttig info! Og det må være veldig skremmende for alle de som har tatt fillers hvert halvår.... 

Ja, dette er ganske ny forskning, som endelig kommer ut. Det har vært snakkis blant plastisk kirurgene i mange år, og de har hatt masse interne diskurser på konferanser o.l. Jeg får helt vondt av disse kjendisene, unge og gamle, der huden er helt sprengt av fillers. De har en enorm påvirkningskraft. Det snakkes så mye om kvinnehelse, men det er jo nesten kun fokus på utseende der også, og det synes å være konsensus blant dem at det å pynte på utseende med fillers er en form for egenpleie og velvære. Men det er skadelig. Det ødelegger vev på sikt,  og det ødelegger helse. Ikke er det pent heller synes jeg.
SE har vært en av de verste påvirkerne innen dette. Men nærmest alle har dette av influensere og diverse kjendiser. 
"60% av voksne damer har dårlig kroppsbilde» sa fastlege og forfatter av boka Kroppsklemma, Kari Løvendahl Mogstad

https://www.irishexaminer.com/news/spotlight/arid-41319373.html

Spero Theodorou, founder and surgical director of bodySCULPT plastic surgery practice in Manhattan, New York, said that evidence now suggests that all filler patients will have some degree of lymphatic blockage — even if there are no lumps or visible swelling.

The study found that hyaluronic acid has been found to block lymphatic channels, which help the body drain fluid and are a key part of the immune system that helps to fight disease.  Research is now being planned to see if the treatment affects the risk of diseases including cancer. Fillers have also been linked to cysts, lumps, swelling and facial pain.

https://aestheticmed.co.uk/the-baaps-releases-statement-about-fillers-impact

https://sosiologen.no/studenthjornet/blogg/fillers-gir-ikke-god-helse-det-gir-urealistiske-skjonnhetsidealer/

Endret av Doris Becker
  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på Asbjørnsens julekalender der hadde hun mye rynker på hver side av panna, men ingen rynker i midten. Hva skyldes det egentlig? Sett dette på mange andre kjendiser og vanlig folk også. Det ser litt rart ut. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handymannen skrev (20 minutter siden):

Så på Asbjørnsens julekalender der hadde hun mye rynker på hver side av panna, men ingen rynker i midten. Hva skyldes det egentlig? Sett dette på mange andre kjendiser og vanlig folk også. Det ser litt rart ut. 

Hun har benyttet mye botox over mange år. Det har sin pris.

"Botox can make wrinkles worse. 
Sometimes the skin around the botox site could become more wrinkled as a result of patients unconsciously attempting to recreate facial expressions with the paralysed facial muscles. Nearby muscles can take over to compensate and potentially create new wrinkles.

Other studies have found that using Botox can hasten the ageing process. When too much is used, or injections are too frequent, this can cause facial muscles to get weaker and flatten, resulting in the skin looking more aged or sagging once the botox has worn off."

https://hansplace.com/news/can-botox-make-wrinkles-worse/

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 time siden):

Ja, dette er ganske ny forskning, som endelig kommer ut. Det har vært snakkis blant plastisk kirurgene i mange år, og de har hatt masse interne diskurser på konferanser o.l. Jeg får helt vondt av disse kjendisene, unge og gamle, der huden er helt sprengt av fillers. De har en enorm påvirkningskraft. Det snakkes så mye om kvinnehelse, men det er jo nesten kun fokus på utseende der også, og det synes å være konsensus blant dem at det å pynte på utseende med fillers er en form for egenpleie og velvære. Men det er skadelig. Det ødelegger vev på sikt,  og det ødelegger helse. Ikke er det pent heller synes jeg.
SE har vært en av de verste påvirkerne innen dette. Men nærmest alle har dette av influensere og diverse kjendiser. 
"60% av voksne damer har dårlig kroppsbilde» sa fastlege og forfatter av boka Kroppsklemma, Kari Løvendahl Mogstad

https://www.irishexaminer.com/news/spotlight/arid-41319373.html

Spero Theodorou, founder and surgical director of bodySCULPT plastic surgery practice in Manhattan, New York, said that evidence now suggests that all filler patients will have some degree of lymphatic blockage — even if there are no lumps or visible swelling.

The study found that hyaluronic acid has been found to block lymphatic channels, which help the body drain fluid and are a key part of the immune system that helps to fight disease.  Research is now being planned to see if the treatment affects the risk of diseases including cancer. Fillers have also been linked to cysts, lumps, swelling and facial pain.

https://aestheticmed.co.uk/the-baaps-releases-statement-about-fillers-impact

https://sosiologen.no/studenthjornet/blogg/fillers-gir-ikke-god-helse-det-gir-urealistiske-skjonnhetsidealer/

Takk for at du deler dette! 

Jeg er glad for at jeg ikke har tatt noe slikt, men jeg må jo innrømme at jeg har vært litt fristet - man ser jo før og etterbilder over alt, og kjendisene fremstiller det jo like enkelt som om å fikse neglene, så da er det så klart lett å hoppe på. Jeg har ikke sett noe info om at det aldri går ut av kroppen, og lager arrvev som det fremkommer i disse lenken, før nå, så det er virkelig underkommunisert (jeg er kanskje ikke den som er mest inn i dette siden jeg ikke jobber med det / tar det til vanlig, men jeg er en helt vanlig forbruker). 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handymannen skrev (1 time siden):

Jeg har sett det samme på henne tidligere, og da mener jeg det ble diskutert om at det kunne være på grunn av tråløft, men jeg kan ikke så mye om dette. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har sett det samme på henne tidligere, og da mener jeg det ble diskutert om at det kunne være på grunn av tråløft, men jeg kan ikke så mye om dette. 

Det var vel da hun deltok i Farmen at disse rynkene ble fremhevet på bilder av henne. Like etter foretok hun ponytail lift, hvis jeg ikke husker helt feil. Beklager hvis tidslinjen min er feil her, er ikke lett å holde styr på de mange inngrepene hun har gjort. 

Om noe, beviser vel de rynkene at alt det hun utsetter kroppen sin for, er veldig uheldig. Ingen i midten av 20-årene har slike rynker med mindre de har foretatt inngrep av noe slag. Man kan jo bare spekulere i hvordan hun kommer til å se ut som 50-åring. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens pod -

Sier at når hun kan droppe nyheten som hun sitter på nå blir det et nytt "jordskjælv".

Innrømmer hun har gjort et ikke-kirurgisk inngrep i ansiktet som heller ikke er fillers/botox men utdyper ikke nøyaktig hva..

Dette gjorde hun hos en kvinne som kun utfører behandlinger på folk som er henvist dit av andre,tidligere brukere,veldig "VIP" da hun er en "kjendis-behandler"..

Prater om treningsprogrammet sitt..

Prater om krigen i Ukraina og barna der..

Spør om lytterne vil ha en episode om rehab oppholdet+hvordan hun ble avhengig eller en episode om "min første ......"

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
J_1990 skrev (8 timer siden):

Jeg hadde akutt snitt og fikk oxynorm etterpå, standard prosedyre å gi slikt her. Det gikk tydeligvis fint selv om jeg ammet og alt.  (Beklager for avsporing men følte jeg måtte svare på denne)

Ja, tror det er annerledes etter akutt snitt som jeg sa. Da gir det mer mening at man trenger mer smertelindring. Det var jo det som var poenget mitt😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (26 minutter siden):

Dagens pod -

Sier at når hun kan droppe nyheten som hun sitter på nå blir det et nytt "jordskjælv".

Innrømmer hun har gjort et ikke-kirurgisk inngrep i ansiktet som heller ikke er fillers/botox men utdyper ikke nøyaktig hva..

Dette gjorde hun hos en kvinne som kun utfører behandlinger på folk som er henvist dit av andre,tidligere brukere,veldig "VIP" da hun er en "kjendis-behandler"..

Prater om treningsprogrammet sitt..

Prater om krigen i Ukraina og barna der..

Spør om lytterne vil ha en episode om rehab oppholdet+hvordan hun ble avhengig eller en episode om "min første ......"

Takk for oppsummering til oss som ikke orker å høre på dette selv. 

Tydelig at det er ei "bombe" dette som hun ikke kan fortelle ennå da. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

Takk for oppsummering til oss som ikke orker å høre på dette selv. 

Tydelig at det er ei "bombe" dette som hun ikke kan fortelle ennå da. 

Jepp..

Veldig god på å minne oss på denne hemmeligheten,da.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mut skrev (10 timer siden):

Ja det gir mer mening. Når man revner slik vil jeg se for meg at det er mye mer smertefullt enn et planlagt keisersnitt. Tviler sterkt at det er så normalt med å få oxy ved planlagt snitt. 

Man får oxy/liknende smertestillende selv om inngrepet er planlagt. Det er ikke slik at planlagte snitt nødvendigvis er smertefrie. 

Uavhengig av om det er planlagt etter akutt, så er det fortsatt en stor bukoperasjon. Selvsagt får man tilstrekkelig smertelindring etter et stort inngrep. Det er ikke slik at man skal straffes med å ikke bli smertelindret bare fordi man må ta keisersnitt i stedet for å føde vaginalt. 

har jobber i mange år på føde/barsel, samt har hatt et planlagt snitt - så snakker av erfaring. Ingen synsing.

Endret av Hermines
  • Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...