SoftKitty Skrevet 20. november 2024 #44601 Del Skrevet 20. november 2024 Heike72 skrev (44 minutter siden): Ja, jeg er enig i det, men er det grunnlag nok å melde dem til barnevernet? Er Helmer utsatt for omsorgssvikt? Etter det jeg ser får han mat, stell, omsorg og masse kjærlighet. Han blir nok tatt godt vare på 24/7. Om han har barnepass eller er hos besteforeldrene over en periode eller vises på some betyr ikke at han er utsatt for omsorgssvikt. La barnevernet få bruke kapasiteten sin på de barna som faktisk har behov for hjelp! Du mener at de som har meldt har for lite grunnlag. Men du har jo ikke noe grunnlag for å si dette? Hvordan har du sett dette via SoMe? Det kan godt stemme at han får det, men du spekulerer jo i større grad enn de som mener han er utsatt for omsorgssvikt. Det SE fakta har delt via SoMe er jo stadige barnevakter både på dagtid og natt, og at hun og faren forlot babyen over natta etter et par uker bare. Og i flere døgn når han var bare 6 måneder. Ingenting av dette er god omsorg for en baby som trenger stabile omsorgspersoner som er til stede hele tiden. Spesielt de første 3 månedene som man jo kaller det fjerde trimesteret. Det + eksponeringen er jo det folk mener er omsorgssvikt. Og det er jo ikke spekulasjoner at hun (og faren) har gjort dette. 15 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 20. november 2024 #44602 Del Skrevet 20. november 2024 Heike72 skrev (41 minutter siden): Ja, jeg er enig i det, men er det grunnlag nok å melde dem til barnevernet? Er Helmer utsatt for omsorgssvikt? Etter det jeg ser får han mat, stell, omsorg og masse kjærlighet. Han blir nok tatt godt vare på 24/7. Om han har barnepass eller er hos besteforeldrene over en periode eller vises på some betyr ikke at han er utsatt for omsorgssvikt. La barnevernet få bruke kapasiteten sin på de barna som faktisk har behov for hjelp! Omsorgssvikten som dette barnet - iflg. bedriftseiers egen dokumentasjon på egne bedriftskanaler - utsettes for, den viser seg ikke her og nå. Ikke om et halvt år heller. Trolig lite i løpet av de neste fem årene også. Men det utvikler seg, om foreldrene ikke skaffer seg hjelp og endrer måten de utnytter barnet sitt på og ellers begår emosjonell omsorgssvikt. Den typen omsorgssvikt som SSI nå gir inntrykk av å utsette eget barn for, det er veldig vanskelig å dokumentere følgene av, i hvert fall ikke på mange år. For når barnet ikke kan stole på sin hovedomsorgsperson, ikke en gang noen av foreldrene, så skader det barnets nevrologiske utvikling. Det skaper stress og betydelig økte stresshormoner, som ytterligere påvirker dette negativt. Det skader barnets tilknytning til andre mennesker. Om barnet ikke får hjelp, om foreldrene ikke endrer seg, så kan dette gå ille når et slikt barn blir ungdom og voksen. Men da er det jo så lett å bortforklare som "bare" psykiske problemer, eller kanskje en personlighetsforstyrrelse har rukket å utvikle seg også. Men man skal jo aldri skylde på foreldrene... selv ikke de som helt bevisst og kynisk velger å påføre eget barn denne risikoen fordi de selv ikke er villige til å ta ærlig arbeid som ikke skader andre. Disse barna er ikke i mindre behov for hjelp, selv om deres skader ikke vil vises før om flere år inn i fremtiden. 17 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 20. november 2024 #44603 Del Skrevet 20. november 2024 Dere som følger SE på Snap og IG: Hvilken dato flyttet de til Oslo og når reiste de til LA? Det er noen spekulasjoner på Jodel om hvorfor hun nå skal ta pause fra publisering. Så jeg vil bare sjekke tidslinjen om spekulasjonene er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rory21 Skrevet 20. november 2024 #44604 Del Skrevet 20. november 2024 Frisk Frosk skrev (1 time siden): Omsorgssvikten som dette barnet - iflg. bedriftseiers egen dokumentasjon på egne bedriftskanaler - utsettes for, den viser seg ikke her og nå. Ikke om et halvt år heller. Trolig lite i løpet av de neste fem årene også. Men det utvikler seg, om foreldrene ikke skaffer seg hjelp og endrer måten de utnytter barnet sitt på og ellers begår emosjonell omsorgssvikt. Den typen omsorgssvikt som SSI nå gir inntrykk av å utsette eget barn for, det er veldig vanskelig å dokumentere følgene av, i hvert fall ikke på mange år. For når barnet ikke kan stole på sin hovedomsorgsperson, ikke en gang noen av foreldrene, så skader det barnets nevrologiske utvikling. Det skaper stress og betydelig økte stresshormoner, som ytterligere påvirker dette negativt. Det skader barnets tilknytning til andre mennesker. Om barnet ikke får hjelp, om foreldrene ikke endrer seg, så kan dette gå ille når et slikt barn blir ungdom og voksen. Men da er det jo så lett å bortforklare som "bare" psykiske problemer, eller kanskje en personlighetsforstyrrelse har rukket å utvikle seg også. Men man skal jo aldri skylde på foreldrene... selv ikke de som helt bevisst og kynisk velger å påføre eget barn denne risikoen fordi de selv ikke er villige til å ta ærlig arbeid som ikke skader andre. Disse barna er ikke i mindre behov for hjelp, selv om deres skader ikke vil vises før om flere år inn i fremtiden. Dette fikk du forklart så fint.♥️ Mitt adoptibarn som tilbragte det først leveåret på barnehjem. Fikk reaksjoner og traumer først i ungdomskolealder. Hen sier selv at hen føler hen er empatisk skadet. Vanskelig å sette ord på hva som hen føler er galt. Men den dyktigste psykologen på sånne saker i Norge sa at det er ikke rart du ikke kan forklare det for dette skjedde før du fikk språk ♥️ er også tilskytningsskadetr her som er helt naturlig når du ikke har faste voksne og forholde deg til, men mange ulike omsorgspersoner.🥺😥 14 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 20. november 2024 #44605 Del Skrevet 20. november 2024 Heike72 skrev (4 timer siden): Hva er greia med at enkelte melder influensere til barnevernet ut fra noe de ser på some og egen synsing? Meld heller barn som virkelig er utsatt for omsorgssvikt! Husker hun som meldte Kristin Gjeldsvik også fordi sønnen skulle spise vegetar 🙈🙈🙈 Enkelt er jo helt koko i topplokket. Enig, helt enig at det er helt koko å la en liten gutt være vegetarianer. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 20. november 2024 #44606 Del Skrevet 20. november 2024 Heike72 skrev (3 timer siden): Ja, jeg er enig i det, men er det grunnlag nok å melde dem til barnevernet? Er Helmer utsatt for omsorgssvikt? Etter det jeg ser får han mat, stell, omsorg og masse kjærlighet. Han blir nok tatt godt vare på 24/7. Om han har barnepass eller er hos besteforeldrene over en periode eller vises på some betyr ikke at han er utsatt for omsorgssvikt. La barnevernet få bruke kapasiteten sin på de barna som faktisk har behov for hjelp! Er det greit at en baby er mer hos besteforeldre enn mor og far fra det blir født? Nei! Noen, og da f.eks BV burde forklare, hvertfall prøve å få de til å forstå dette. Så jo, det er en type omsorgssvikt. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 20. november 2024 #44607 Del Skrevet 20. november 2024 massi skrev (På 15.11.2024 den 1.15): SE har operert følgende: pupper fire ganger (fem, om man regner med at hun etter første operasjon måtte inn å fikse på noe ifht rift implantatet e.l, husker ikke helt årsak) nese ganger som jeg vet, men har sett at fire og fem ganger har vært nevnt av andre rumpe to ganger, i tillegg til silikon i hofter ved siste operasjon av de to fettsuging over hele kropp ifbm. rumpeoperasjon/bbl hakeimplantat kjeve (den var ikke så medisinsk som hun hevdet) kjønnslepper/underliv ansiktsløft én gang som jeg vet om øyeløft/brynsløft to ganger som jeg vet om, fjernet etter all sannsynlighet overflødig hud på øyenlokkene også samtidig fettransplantasjon til lepper (permanent løsning, i motsetning til ordinære fillers) Blir interessant å se SE om ett par år🤡🤡🤡 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 21. november 2024 #44608 Del Skrevet 21. november 2024 Det spekuleres i om barnevernet har åpnet undersøkelsessak på bakgrunn av bekymringsmelding/er. Det er jo ikke nødvendigvis slik at slike bekymringsmeldinger kommer fra publikum/følgere. Det kan også være bekymring fra noen i deres familier og omgangskrets, eller til og med helsestasjon, fastlege etc. 17 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
massi Skrevet 21. november 2024 #44609 Del Skrevet 21. november 2024 Bibbi_ skrev (2 timer siden): Enig, helt enig at det er helt koko å la en liten gutt være vegetarianer. Du harr inngående kunnskap om ernæring eller? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 21. november 2024 #44610 Del Skrevet 21. november 2024 Heike72 skrev (5 timer siden): Ja, jeg er enig i det, men er det grunnlag nok å melde dem til barnevernet? Er Helmer utsatt for omsorgssvikt? Etter det jeg ser får han mat, stell, omsorg og masse kjærlighet. Han blir nok tatt godt vare på 24/7. Om han har barnepass eller er hos besteforeldrene over en periode eller vises på some betyr ikke at han er utsatt for omsorgssvikt. La barnevernet få bruke kapasiteten sin på de barna som faktisk har behov for hjelp! Mat og stell får han ja, omsorg også - men av mange ulike personer, og foreldre som plutselig bare forsvinner i 10 dager. Nightnanny som plutselig tar over, ulike dagnannyer, besteforeldre, Joakim, gudene vet hvem.. Og det er ikke snakk om 1 time her og der, det er snakk om ofte - og i dagevis. I alderen han er i begynner de også å bli redd fremmede. Det skaper et ufattelig utrygt barn, og å gjøre det med vitende vilje, ja det ER omsorgssvikt. 20 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 21. november 2024 #44611 Del Skrevet 21. november 2024 Hulderen skrev (7 timer siden): Dere som følger SE på Snap og IG: Hvilken dato flyttet de til Oslo og når reiste de til LA? Det er noen spekulasjoner på Jodel om hvorfor hun nå skal ta pause fra publisering. Så jeg vil bare sjekke tidslinjen om spekulasjonene er mulig. Flyttet tilbake til Oslo første uka i septemeber,reiste til LA nå tidlig november. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 21. november 2024 #44612 Del Skrevet 21. november 2024 J.. skrev (51 minutter siden): Flyttet tilbake til Oslo første uka i septemeber,reiste til LA nå tidlig november. Takk for svar! 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 21. november 2024 #44613 Del Skrevet 21. november 2024 Heike72 skrev (12 timer siden): Ja, jeg er enig i det, men er det grunnlag nok å melde dem til barnevernet? Er Helmer utsatt for omsorgssvikt? Etter det jeg ser får han mat, stell, omsorg og masse kjærlighet. Han blir nok tatt godt vare på 24/7. Om han har barnepass eller er hos besteforeldrene over en periode eller vises på some betyr ikke at han er utsatt for omsorgssvikt. La barnevernet få bruke kapasiteten sin på de barna som faktisk har behov for hjelp! Det spørs jo hvor du legger lista. Hvis målet er at baby skal overleve, så får han jo adekvat tilsyn. At folk bagatelliserer det faktum at de har hatt flere ulike barnevakter siden baby var TO UKER gammel, og gjerne over flere dager også, så skjønner jeg jo at de mener bekymringsmelding er overdrevent. For oss som har dette som fagfelt, og vet langtidsvirkningene av emosjonell omsorgssvikt og dårlig tilknytning, er det ikke det. Vi har de siste 10–15 årene skapt et samfunn med en eksplosiv økning av barn med atferdsvansker. Et stort flertall av disse handler om dårlig/lav tilknytning fra fødselen av. Barns første leveår er ekstremt viktig for videre utvikling. Det SE fremviser i sine sosiale medier er oppskriften på dårlig tilknytning. 24 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 21. november 2024 #44614 Del Skrevet 21. november 2024 Era Vulgaris skrev (19 minutter siden): Det spørs jo hvor du legger lista. Hvis målet er at baby skal overleve, så får han jo adekvat tilsyn. At folk bagatelliserer det faktum at de har hatt flere ulike barnevakter siden baby var TO UKER gammel, og gjerne over flere dager også, så skjønner jeg jo at de mener bekymringsmelding er overdrevent. For oss som har dette som fagfelt, og vet langtidsvirkningene av emosjonell omsorgssvikt og dårlig tilknytning, er det ikke det. Vi har de siste 10–15 årene skapt et samfunn med en eksplosiv økning av barn med atferdsvansker. Et stort flertall av disse handler om dårlig/lav tilknytning fra fødselen av. Barns første leveår er ekstremt viktig for videre utvikling. Det SE fremviser i sine sosiale medier er oppskriften på dårlig tilknytning. Amen! Opplever at mange bagatelliserer tilknytningsproblemer. Det handler kanskje om mangel på kunnskap. Jeg trodde det var viden kjent at de første 3 årene er de viktigste ift å etablere trygghet osv. Mange problemer som dukkker opp senere i livet kan knyttes opp mot utrygg tilknytning de første årene. SE viser (og tjener penger på) hvor galt det kan gjøres spør man meg, så det forundrer meg ikke om BV faktisk har innkalt til en samtale 20 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly65 Skrevet 21. november 2024 #44615 Del Skrevet 21. november 2024 Hulderen skrev (10 timer siden): Dere som følger SE på Snap og IG: Hvilken dato flyttet de til Oslo og når reiste de til LA? Det er noen spekulasjoner på Jodel om hvorfor hun nå skal ta pause fra publisering. Så jeg vil bare sjekke tidslinjen om spekulasjonene er mulig. Hva slags spekulasjoner? Fortell😅😅👍🏻 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 21. november 2024 #44616 Del Skrevet 21. november 2024 Jeg ser mange av disse influenserne, som har et sykelig forhold til egen kropp og utseende, som promoterer et forkvaklet syn på kvinnekroppen, og bruker millioner på plastisk kirurgi, behandlinger og produkter, jeg ser at de lener seg på og forsvarer seg med at det er "voksne kvinner" som følger dem. Og det viser seg at voksne kvinner faktisk er de som scroller mest og følger denne typen "påvirkere". Men de blir like syke som de yngre. Tilbakefall av psykiske lidelser, som spiseforstyrrelser har økt kraftig hos de eldre, og det settes i forbindelse med sosiale medier. Det settes også paralleller til shoppingavhengighet, der dette benyttes for å regulere følelser og trigger avhengighet. Sosiale medier og influensere benytter seg av samme teknikker og virkemidler som spillindustrien gjorde. Men det ble regulert da helsekostnadene ble lagt på bordet. Det rammet mest menn. https://www.lydenavnorge.no/p4/nyheter/flere-kvinner-over-40-med-spiseforstyrrelser/artikkel/944770/ https://www.nettavisen.no/okonomi/temu-avhengighet-forbrukerradet-advarer-norske-forbrukere/s/5-95-2039885 Så at deres følgere er "voksne" har altså lite å si. Det er like skadelig for dem viser det seg. Intimkirurgi er noe av det som har økt mest innen plastisk kirurgi, hos voksne kvinner, tror taller er økning på over 100%. Sofie Elise har promotert dette heftig. Selvsagt på en smart måte, der hun pakker det inn som noe skambelagt. Det selger enda bedre. 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 21. november 2024 #44617 Del Skrevet 21. november 2024 Ser at det spekuleres i om SE har noe med Marius-saken å gjøre. Blir i såfall ikke første gang hun har å gjøre med en overgrepsmann. Hun ble jo innkalt for å vitne FOR svinet Gaute Drevdal ( som ble dømt til 13 års fengsel for voldtekter). 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 21. november 2024 #44618 Del Skrevet 21. november 2024 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 21. november 2024 #44619 Del Skrevet 21. november 2024 Det er ikke mange dagene siden Nora og SE delte at de har hatt flere trekanter sammen. Man vet jo aldri hva politiet har funnet på mobilen til Marius - kanskje bilder hun ikke visste ble tatt f.eks. Hun var jo ganske nedsnødd av diverse rusmidler og medikamener selv, så ikke godt å si hva slags fester de har hatt sammen. https://www.dagbladet.no/kjendis/har-hatt-trekant-sammen/82178877 Men, jeg tror egentlig heller ikke det handler om MBH. Egentlig kunne hun spart seg den cliffhanger-posten. Det holder å skrive at man tar seg fri mens man er på ferien/turen. Hun ELSKER at man spekulerer, og da klarer jeg ikke helt å ta det så veldig alvorlig heller. Hadde det knust hjertet hennes på ekte, så hadde hun ikke brukt det som clickbait tror jeg. 21 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 21. november 2024 #44620 Del Skrevet 21. november 2024 Isild skrev (14 minutter siden): Det er ikke mange dagene siden Nora og SE delte at de har hatt flere trekanter sammen. Man vet jo aldri hva politiet har funnet på mobilen til Marius - kanskje bilder hun ikke visste ble tatt f.eks. Hun var jo ganske nedsnødd av diverse rusmidler og medikamener selv, så ikke godt å si hva slags fester de har hatt sammen. https://www.dagbladet.no/kjendis/har-hatt-trekant-sammen/82178877 Men, jeg tror egentlig heller ikke det handler om MBH. Egentlig kunne hun spart seg den cliffhanger-posten. Det holder å skrive at man tar seg fri mens man er på ferien/turen. Hun ELSKER at man spekulerer, og da klarer jeg ikke helt å ta det så veldig alvorlig heller. Hadde det knust hjertet hennes på ekte, så hadde hun ikke brukt det som clickbait tror jeg. Hun kunne skrevet «nå tar jeg ferie for å kose meg med familien min, deler med dere når jeg er hjemme igjen» eller noe i den duren. Hun kunne også unnlatt å si noe som helst, at hun forsvinner i perioder (for å skape spekulasjoner) er jo ikke noe nytt 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå