KaraThrace Skrevet 1. november 2024 #44141 Del Skrevet 1. november 2024 siesta skrev (3 minutter siden): Det er nok mange barn som har det mye mye verre dessverre. Så derfor skal vi ikke bry oss om de som potensielt bare har det litt ille og risikerer å slite med følgende resten av livet fordi moren er jo så grei, det er jo jobben hennes og tjener så godt. Det er mottatt. 🫡 29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 1. november 2024 #44142 Del Skrevet 1. november 2024 siesta skrev (1 time siden): Det er nok mange barn som har det mye mye verre dessverre. Å, jamendaså 🙄 For et elendig argument. 24 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 1. november 2024 #44143 Del Skrevet 1. november 2024 siesta skrev (5 timer siden): Det er nok mange barn som har det mye mye verre dessverre. Så hvis noen slår ungen sin, eller utfører handlinger som kan skade barnet for livet... så er det greit fordi det er barn som dør i krig og blir solgt som sexslaver eller blir ødelagt av slavearbeid? Hvor setter du grensen - når et samlet korps av forskere og fagpersoner både nasjonalt og internasjonalt er enige i at hva som trengs for å skape en trygg tilknytningsutvikling for livet, og er enige i at det å overeksponere barn på nett er potensielt svært skadelig på en rekke måter som barnet kan måtte slite med også som voksen, og i noen tilfeller faktisk påvirke om de greier å skape gode relasjoner snere i livet? Hvor går grensen din, siden du ikke lytter til fagfolk og forskere med tiår med kompetanse? 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 1. november 2024 #44144 Del Skrevet 1. november 2024 KaraThrace skrev (5 timer siden): Så derfor skal vi ikke bry oss om de som potensielt bare har det litt ille og risikerer å slite med følgende resten av livet fordi moren er jo så grei, det er jo jobben hennes og tjener så godt. Det er mottatt. 🫡 Jeg ser ikke at denne måten å bry seg om er til hjelp for noe eller noen? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen67 Skrevet 2. november 2024 #44145 Del Skrevet 2. november 2024 siesta skrev (På 31.10.2024 den 0.40): Jeg skulle ikke sitere men ble vist det Så tar det igjen Prins William og prinsesse Kate dro 7:dager på tur. Pris George på 7 mnd ble hjemme. Det gikk fint Vil ikke tro det er forskjell på tilknytting om en er kongelig eller vanlig Ola Nordmann. Eller er det det ? De forholder seg nok til mange flere personer i oppveksten. Og her trenger dere ikke dra inn Marius.... Tja….nå er ikke prins George voksen enda…. Kongefamilien har i flere generasjoner reist bort fra både babyer og småbarn på representasjonsreisene sine, så kan man i etterkant diskutere de dysfunksjonelle familiebåndene som er jevnt over hele fjøla der. Marius lar vi være i fred i og med at du ikke nevner ham… 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 2. november 2024 #44146 Del Skrevet 2. november 2024 Klink skrev (7 timer siden): Jeg ser ikke at denne måten å bry seg om er til hjelp for noe eller noen? Det er en motvekt og et motstemme i ekkokammeret som Sophie Elise har svøpt om seg som et vått laken. Et klart NEI der alle rundt henne sier ja og fortsetter å enable henne. Kanskje ser hun det, kanskje ser hun det aldri. Kanskje noen som var vippepinnen ser denne diskusjonen og snakker med sine venninner, og så har man kanskje reddet én baby fra å bli forlatt og påtvunget tillnytningsforstyrrelser fordi noen så at Sophie Elise sa det var greit. 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 2. november 2024 #44147 Del Skrevet 2. november 2024 BLOMSTERKVAST skrev (På 27.10.2024 den 6.51): De får fødselsnr ,men ikke personnr.. De får et ellevesifret fødselsnummer i det samme de blir registrert som født i sykehusets database. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 2. november 2024 #44148 Del Skrevet 2. november 2024 Hallepalle2 skrev (4 minutter siden): De får et ellevesifret fødselsnummer i det samme de blir registrert som født i sykehusets database. Ja, dette er riktig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 2. november 2024 #44149 Del Skrevet 2. november 2024 Klink skrev (52 minutter siden): Ja, dette er riktig 😊 Går det automatisk til skatteetaten som oppretter det med en gang da? I samme moment som sykehuset sender bekreftelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 2. november 2024 #44150 Del Skrevet 2. november 2024 Palmemor skrev (5 minutter siden): Går det automatisk til skatteetaten som oppretter det med en gang da? I samme moment som sykehuset sender bekreftelsen? Mine babyer har fått hele fødselsnummeret med en gang på sykehuset. Og så har ikke jeg gjort noe mer med det. Og når de har spurt feks ved senere sykehusbesøk så har de det registrert. Aldri vært noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 2. november 2024 #44151 Del Skrevet 2. november 2024 Klink skrev (4 timer siden): Mine babyer har fått hele fødselsnummeret med en gang på sykehuset. Og så har ikke jeg gjort noe mer med det. Og når de har spurt feks ved senere sykehusbesøk så har de det registrert. Aldri vært noe problem. Jøss. Mine fikk bare ett fiktivt ett, så fikk de det riktige i fødselsattesten sin. Nå er yngste 11 år så kan jo være det har skjedd mye på den tida 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DownWithTheTrolls Skrevet 2. november 2024 #44152 Del Skrevet 2. november 2024 siesta skrev (På 31.10.2024 den 23.58): Blir interessant å se hvordan dere ser på det om et par år. Måtte vært fantastisk å kunne ta bort noen dager Tror heller det blir interessant å se hvordan du ser på dette om noen år. Disse influenserbarna kommer til å vokse opp til å fortelle om barndommer på samme, eller kanskje verre vis enn Drew Barrymore, og lignende barneskuespillere har gjort. Forskjellen er at SoMe-barna er komplett fritt vilt, uten noen form for lover eller reguleringer som beskytter dem. I gamledager kunne de unnskylde seg med at de ikke visste bedre, og likevel var det et, om enn mangelfullt, regelverk på plass. Det er så absurd at vi i internettalderen ikke lengre kan si at "vi ikke vet bedre", og likevel holde på slik vi gjør, fordi bunnlinja er viktigere enn barna våre. Og enda verre, at det fins voksne mennesker som sitter på internetforum og forsvarer slik oppførsel. De sitter og forsvarer influenserforeldre som fratar sine totalt rettsløse og forsvarsløse barn enhver form for privatliv, verdighet, skjerming eller sjanse til noen normal tilknytning, relasjonsoppbygging eller oppvekst, samtidig som de påberoper seg kompetanse på nettopp barn, oppvekst og tilknytningsteori. Det hadde vært komisk om det ikke var så tragisk. Det hele fremstår som så massiv en kognitiv dissonans at de kan umulig forstå hva de selv sier, eller ta innover seg at foreldrene de forsvarer er mennesker som i realiteten har meldt barna sine på The Truman Show, og som tror at vil ende i suksess. 12 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 2. november 2024 #44153 Del Skrevet 2. november 2024 Palmemor skrev (26 minutter siden): Jøss. Mine fikk bare ett fiktivt ett, så fikk de det riktige i fødselsattesten sin. Nå er yngste 11 år så kan jo være det har skjedd mye på den tida Fiktivt? 😅 jaja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 2. november 2024 #44154 Del Skrevet 2. november 2024 (endret) Klink skrev (20 minutter siden): Fiktivt? 😅 jaja. Midlertidig da. ett i journalsystemet på sykehuset som ikke er det samme som de fikk når vi fikk fødselsattesten Endret 2. november 2024 av Palmemor . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 2. november 2024 #44155 Del Skrevet 2. november 2024 Den der fødselsnummerdiskusjonen kvalifiserer vel til avsporing nå! 11 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 2. november 2024 #44156 Del Skrevet 2. november 2024 Hedy Lamarr skrev (44 minutter siden): Den der fødselsnummerdiskusjonen kvalifiserer vel til avsporing nå! Jeg har rapportert avsporinga. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 2. november 2024 #44157 Del Skrevet 2. november 2024 KaraThrace skrev (På 1.11.2024 den 13.02): Jeg tar igjen opp min tidligere argumentasjonsrekke her. Når ble «det går bra» synonymt med «å overleve». Det er ikke snakk om at barnet ikke overlever eller akutte problemer. Derfor har ingen akutt omplassert babyen. Det er snakk om problemer som kommer til å vise seg i fremtiden. Som SSI selv har!!! Hvem er det som i voksen alder må ha støtte av sine egne foreldre midt på natta? Jo kanskje ei lita jente som selv ble forlatt av sine foreldre da hun var lita, og som aldri lærte seg å selvregulere sine følelser, grensesetting, tilknytning, som finner trøst ukritisk i feil ting og som utvikler stadig mer spenstige psykiske problemer, som har avvikende sosial samhandling, etc. Jeg kan sikkert plastre SAMTLIGE tilknytningsforstyrrelser på Sophie Elise, og nå presterer hun å videreføre disse generasjonstraumene som hun selv har fått i gave av sine foreldre. Og til den som snakker om kongelige…Hjelpe meg, det har da INGENTING å si at William og Kate dro fra sin sønn i en uke?? Er de forskningsbasert faktagrunnlag for all tilknytningsteori og et eksempel til etterfølgelse? De er jo begge kroneksempler på både generasjonstraumer og tilknytningsforstyrrelser de også. William har ikke pratet med broren sin på flere år, Kate ryktes det å skal være et ordentlig hespetre. At lilleprinsen ikke er så skadd at det britiske kongehuset må se seg nødt til å kommentere det offentlig er da for faen ikke noe svar på om «det går bra» med ham. Det er en trist, trist verden når en som har så mye penger som Sophie Elise har, velger å sette bort oppgavene som går på sitt eget barn, istedenfor å sette bort alle andre oppgaver og bare nyte tilværelsen med sitt eget barn. Det finnes ikke den pris i verden som jeg hadde tatt i mot for å la noen andre ta seg av min baby. Men jeg hadde gladelig betalt mye for at alle andre på denne planeten kunne gjort alt annet for meg slik at jeg bare tok vare på baby. Sophie Elise velger heller å betale andre for å frata henne sin egen babys oppvekst. Hvor SYKT er ikke det. AMEN!!! De aller, aller fleste av oss har høyere mål for vårt foreldreskap enn at barna våre skal komme relativt uskadd ut av det. Sofie gir totalt faen i hva som er best for babyen, og er kun opptatt av hva som er behagelig for HENNE. 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 2. november 2024 #44158 Del Skrevet 2. november 2024 Frisk Frosk skrev (22 timer siden): Så hvis noen slår ungen sin, eller utfører handlinger som kan skade barnet for livet... så er det greit fordi det er barn som dør i krig og blir solgt som sexslaver eller blir ødelagt av slavearbeid? Hvor setter du grensen - når et samlet korps av forskere og fagpersoner både nasjonalt og internasjonalt er enige i at hva som trengs for å skape en trygg tilknytningsutvikling for livet, og er enige i at det å overeksponere barn på nett er potensielt svært skadelig på en rekke måter som barnet kan måtte slite med også som voksen, og i noen tilfeller faktisk påvirke om de greier å skape gode relasjoner snere i livet? Hvor går grensen din, siden du ikke lytter til fagfolk og forskere med tiår med kompetanse? Jeg lytter og hører samt ser godt. Og folk som slår barna sine skal ikke ha barn. Folk som selger barn skal heller ikke ha barn. Men folk som reiser på tur i 4 dager kan fint ha barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 2. november 2024 #44159 Del Skrevet 2. november 2024 siesta skrev (3 minutter siden): Folk som selger barn skal heller ikke ha barn. Sofie Steen Isachsen har solgt sitt barn på sine bedriftskontoer tilknyttet Sophie Elise AS siden den dagen barnet ble født. Solgt barnet som innhold og tilbehør fordi Sofie Steen Isachsen selv ikke lenger er i stand til å produsere innhold på egen hånd uten å utnytte sitt barn eller spre helsefarlig innhold på andre måter. Siden du er mot at folk som selger sine barn skal ha barn, da inkluderer du vel også Sofie Steen Isachsen i det? Husk at dette er samme bedriftseier som i 2016 selv skrev bok hvor hun spesifikt skrev at hvis hun kjørte bedriften helt i grøfta og alt gikk til h...vete, så skulle hun få barn for å fortsette å tjene penger på barnet/barna. Med andre ord, dette har SSI planlagt i mange år hvis hun lot eget og firmaets omdømme gå til h..vete - og nå gjør hun som hun skrev, hun utnytter og selger eget barn mer eller mindre daglig til mer eller mindre 1 million følgere på ulike sosiale bedriftskanaler som hun har. Og du, det er ikke bare snakk om at mor og far her reiser fra en så liten baby disse dagene - det handler om at mor og far, helt siden barnet vare et par-tre uker gammelt, mange ganger har reist bort sammen og overlatt baby til personer som for baby var fremmede. Du må gjerne fortsette å tro at det ikke er skadelig, men da kjenner du ikke til seriøs forskning på trygg tilknytning, eller ikke forstått det du har lest. Er du uenig, kom med link til seriøs forskning som du mener støtter ditt syn. 14 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 2. november 2024 #44160 Del Skrevet 2. november 2024 Frisk Frosk skrev (1 time siden): Sofie Steen Isachsen har solgt sitt barn på sine bedriftskontoer tilknyttet Sophie Elise AS siden den dagen barnet ble født. Solgt barnet som innhold og tilbehør fordi Sofie Steen Isachsen selv ikke lenger er i stand til å produsere innhold på egen hånd uten å utnytte sitt barn eller spre helsefarlig innhold på andre måter. Siden du er mot at folk som selger sine barn skal ha barn, da inkluderer du vel også Sofie Steen Isachsen i det? Husk at dette er samme bedriftseier som i 2016 selv skrev bok hvor hun spesifikt skrev at hvis hun kjørte bedriften helt i grøfta og alt gikk til h...vete, så skulle hun få barn for å fortsette å tjene penger på barnet/barna. Med andre ord, dette har SSI planlagt i mange år hvis hun lot eget og firmaets omdømme gå til h..vete - og nå gjør hun som hun skrev, hun utnytter og selger eget barn mer eller mindre daglig til mer eller mindre 1 million følgere på ulike sosiale bedriftskanaler som hun har. Og du, det er ikke bare snakk om at mor og far her reiser fra en så liten baby disse dagene - det handler om at mor og far, helt siden barnet vare et par-tre uker gammelt, mange ganger har reist bort sammen og overlatt baby til personer som for baby var fremmede. Du må gjerne fortsette å tro at det ikke er skadelig, men da kjenner du ikke til seriøs forskning på trygg tilknytning, eller ikke forstått det du har lest. Er du uenig, kom med link til seriøs forskning som du mener støtter ditt syn. Professor i pedagogikk ved UiO har uttalt seg om dette i 2014. Han langer ut mot dette tilknyttingshysteriet. Artikkelen finner du i Aftenposten. Jeg har ikke abonnement lenger ,men bare å Google. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå