Era Vulgaris Skrevet 27. oktober #44041 Del Skrevet 27. oktober siesta skrev (19 minutter siden): Jo. Jeg kjenner også bv godt , ikke som innmeldt ....... Ingenting av det du skriver viser at du har kunnskap om tema. Overhodet ingenting. 8 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 27. oktober #44042 Del Skrevet 27. oktober Era Vulgaris skrev (7 minutter siden): Ingenting av det du skriver viser at du har kunnskap om tema. Overhodet ingenting. Jeg har faktisk ganske god kunnskap Dere må også se SEI i lys av at hun faktisk kan provosere dere bevisst. Og med tanke på gutten som får kvalitetstid med besteforeldre, ser ingen problem med det. Har barn som er voksne og de klarer seg bra, veldig bra faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 28. oktober #44043 Del Skrevet 28. oktober (endret) siesta skrev (8 timer siden): Jeg har faktisk ganske god kunnskap Dere må også se SEI i lys av at hun faktisk kan provosere dere bevisst. Og med tanke på gutten som får kvalitetstid med besteforeldre, ser ingen problem med det. Har barn som er voksne og de klarer seg bra, veldig bra faktisk. Hvorfor gjemmer enkelte seg bak ordet kvalitetstid? Et så lite barn trenger ikke "kvalitetstid" med besteforeldre i 4 dager. Barnet trenger omsorgspersonene sine, dette er forsket på. Så nå må du gi deg Endret 28. oktober av Cuddlegirl 28 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 28. oktober #44044 Del Skrevet 28. oktober siesta skrev (7 timer siden): Jeg har faktisk ganske god kunnskap Dere må også se SEI i lys av at hun faktisk kan provosere dere bevisst. Og med tanke på gutten som får kvalitetstid med besteforeldre, ser ingen problem med det. Har barn som er voksne og de klarer seg bra, veldig bra faktisk. Det uthevede. Hva sier det om en mor synes du? At hun benytter sitt barn som provokasjon for å tjene penger? For å skape flere klikk og få media rundt seg selv. Synes du det vitner om et friskt menneske som tenker på sitt barns ve og vel? 13 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 28. oktober #44045 Del Skrevet 28. oktober siesta skrev (9 timer siden): Jeg har faktisk ganske god kunnskap Dere må også se SEI i lys av at hun faktisk kan provosere dere bevisst. Og med tanke på gutten som får kvalitetstid med besteforeldre, ser ingen problem med det. Har barn som er voksne og de klarer seg bra, veldig bra faktisk. Så om det ikke er sant, men hun bare fremstiller det sånn for å provosere…. Så er det veldig mye bedre? 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 28. oktober #44046 Del Skrevet 28. oktober Sofie sier barnet var planlagt, men sliter i så ekstrem grad allerede av at det å ha baby faktisk tar plass i livet ditt. Det er et nytt sårbart menneske som ikke selv har valgt å komme til verden, en hver idiot forstår vel at det er en krevende jobb? Hun sliter allerede så mye og det har bare gått et halvt år. De er to foreldre, pappaen er hjemme i permisjon. Hun har god råd og kan kjøpe seg hjelp på mange andre områder. Hun har også sagt hele veien at babyen er veldig rolig og snill, gråter lite og sover mye. Hvordan skal det gå med Sofie når barnet begynner å bli større og mer krevende? Når barnet skal ha hennes oppmerksomhet hele tiden, når barnet løper rundt og må passes på hele tiden, når han er vanskelig å legge om kvelden, eller når barnevakten ringer fordi han er utrøstelig og trenger mammaen sin så hun må avbryte kvelden og reise hjem? Jeg ser akkurat det samme som med dyrene hennes. Hun har en tanke om at det blir så fint og flott, får dilla en liten stund også blir hun lei og plasserer de bort. Babyen hun har fått virket det som hun var lei før han kom ut. Og hun har virket mer opptatt av å lese seg opp på mulige graviditetssymptomer som «cravings» enn hun har vært interessert i å lese seg opp på hvordan man tar seg av et barn. Det er bare «meg meg meg» med den dama der Hvordan tror hun at vanlige folk overlever? Kvinner som har blitt uplanlagt gravide og står helt alene med alt ansvaret for eksempel? Folk som ikke har millionlønning for å se se seg selv i speilet? 22 2 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 28. oktober #44047 Del Skrevet 28. oktober Missy1 skrev (1 time siden): Sofie sier barnet var planlagt, men sliter i så ekstrem grad allerede av at det å ha baby faktisk tar plass i livet ditt. Det er et nytt sårbart menneske som ikke selv har valgt å komme til verden, en hver idiot forstår vel at det er en krevende jobb? Hun sliter allerede så mye og det har bare gått et halvt år. De er to foreldre, pappaen er hjemme i permisjon. Hun har god råd og kan kjøpe seg hjelp på mange andre områder. Hun har også sagt hele veien at babyen er veldig rolig og snill, gråter lite og sover mye. Hvordan skal det gå med Sofie når barnet begynner å bli større og mer krevende? Når barnet skal ha hennes oppmerksomhet hele tiden, når barnet løper rundt og må passes på hele tiden, når han er vanskelig å legge om kvelden, eller når barnevakten ringer fordi han er utrøstelig og trenger mammaen sin så hun må avbryte kvelden og reise hjem? Jeg ser akkurat det samme som med dyrene hennes. Hun har en tanke om at det blir så fint og flott, får dilla en liten stund også blir hun lei og plasserer de bort. Babyen hun har fått virket det som hun var lei før han kom ut. Og hun har virket mer opptatt av å lese seg opp på mulige graviditetssymptomer som «cravings» enn hun har vært interessert i å lese seg opp på hvordan man tar seg av et barn. Det er bare «meg meg meg» med den dama der Hvordan tror hun at vanlige folk overlever? Kvinner som har blitt uplanlagt gravide og står helt alene med alt ansvaret for eksempel? Folk som ikke har millionlønning for å se se seg selv i speilet? Planlagt..?🤔 de kan nå ikke ha planlagt så mange timene, så kort som de var sammen før spiren var der. 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 28. oktober #44048 Del Skrevet 28. oktober Jadaomatte skrev (34 minutter siden): Planlagt..?🤔 de kan nå ikke ha planlagt så mange timene, så kort som de var sammen før spiren var der. Ja det er iallfall det hun påstår. At de prøvde i noen mnd før hun ble gravid osv. Tidslinjen er som vanlig fucka 18 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 28. oktober #44049 Del Skrevet 28. oktober siesta skrev (14 timer siden): Jeg har faktisk ganske god kunnskap Dere må også se SEI i lys av at hun faktisk kan provosere dere bevisst. Og med tanke på gutten som får kvalitetstid med besteforeldre, ser ingen problem med det. Har barn som er voksne og de klarer seg bra, veldig bra faktisk. men hvorfor bruke en baby til å provosere? 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beyblade Skrevet 28. oktober #44050 Del Skrevet 28. oktober siesta skrev (14 timer siden): Jeg har faktisk ganske god kunnskap Dere må også se SEI i lys av at hun faktisk kan provosere dere bevisst. Og med tanke på gutten som får kvalitetstid med besteforeldre, ser ingen problem med det. Har barn som er voksne og de klarer seg bra, veldig bra faktisk. Beklager, men du fremstiller deg selv meget inkompetent her. Usikker på hva slags «erfaring i barnevernet» du har, men syntes det er skummelt om du faktisk er ansatt der, når du mener det SE gjør er greit. Skjønner heller ikke hvorfor du blander dine egne barn inn i dette. De har da ingenting med saken å gjøre. 27 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 28. oktober #44051 Del Skrevet 28. oktober Beyblade skrev (4 minutter siden): Skjønner heller ikke hvorfor du blander dine egne barn inn i dette. De har da ingenting med saken å gjøre. Akkurat dette er det mange i tråden som er skyldig i,å bruke egne erfaringer/meninger som fasit og/eller begrunnelse til nevnte mening.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 28. oktober #44052 Del Skrevet 28. oktober (endret) https://edition.cnn.com/2024/05/29/us/social-media-children-influencers-cec/index.html "Some children of family vloggers are living in homes that feel like sets and with parents who double as their bosses, said McCarty, who uses the pronouns them and they. “I have spoken with some… child actors, and one of the things that really stood out is that when they were filming as child actors, there was a very clear distinction between when they were on and when they were off camera,” they said. “When they were home at the end of the day, they knew they didn’t have to perform anymore. But this new generation of children, there’s no home to go to at the end of the day where they can disconnect, because the camera is inside the house. It’s like living in a movie set all day, every day.” Det er på høy tid at dette stoppes. Endret 28. oktober av Doris Becker 10 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 28. oktober #44053 Del Skrevet 28. oktober (endret) Doris Becker skrev (1 time siden): https://edition.cnn.com/2024/05/29/us/social-media-children-influencers-cec/index.html "Some children of family vloggers are living in homes that feel like sets and with parents who double as their bosses, said McCarty, who uses the pronouns them and they. “I have spoken with some… child actors, and one of the things that really stood out is that when they were filming as child actors, there was a very clear distinction between when they were on and when they were off camera,” they said. “When they were home at the end of the day, they knew they didn’t have to perform anymore. But this new generation of children, there’s no home to go to at the end of the day where they can disconnect, because the camera is inside the house. It’s like living in a movie set all day, every day.” Det er på høy tid at dette stoppes. En veldig nyttig lenke, @Doris Becker, takk for den! Og gode sitater. 👍🏻 Jeg har i et innlegg tidligere nevnt at man i Frankrike har en lov for å regulere influenseres (mis)bruk av barn i sine innlegg på SoMe. I dag er det her til lands kommet en handlingsplan for trygg digital oppvekst, men den ser hovedsakelig på forholdene til større barn https://www.medietilsynet.no/nyheter/aktuelt/handlingsplan-for-trygg-digital-oppvekst/ Endret 28. oktober av LivEinar 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 28. oktober #44054 Del Skrevet 28. oktober Beyblade skrev (2 timer siden): Beklager, men du fremstiller deg selv meget inkompetent her. Usikker på hva slags «erfaring i barnevernet» du har, men syntes det er skummelt om du faktisk er ansatt der, når du mener det SE gjør er greit. Skjønner heller ikke hvorfor du blander dine egne barn inn i dette. De har da ingenting med saken å gjøre. Jeg jobber ikke der selv, men kjenner godt flere som gjør i en eller annen form😊 Hadde dette vært så ille som det blir fremstilt og måten hun blir beskrevet ..så ville bv vært koblet inn for lenge siden. Det er de jo ikke, så da går det nok veldig fint. Kjenner flere som har dratt på tur på samme måte ,godt fint med deres barn også videre i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 28. oktober #44055 Del Skrevet 28. oktober LivEinar skrev (52 minutter siden): En veldig nyttig lenke, @Doris Becker, takk for den! Og gode sitater. 👍🏻 Jeg har i et innlegg tidligere nevnt at man i Frankrike har en lov for å regulere influenseres (mis)bruk av barn i sine innlegg på SoMe. I dag er det kommet en handlingsplan for trygg digital oppvekst, men den ser hovedsakelig på forholdene til større barn https://www.medietilsynet.no/nyheter/aktuelt/handlingsplan-for-trygg-digital-oppvekst/ Til mer jeg leser om dette, jo mer sjokkert blir jeg over manglende regelverk. Det er slettes ikke noe nytt fenomen. Og det er rene kommersielle virksomheter. Jeg kjente mest til de gode gamle bloggene. Nærmest dagbøker for noen, som ble populære, og så fikk de spons. Men de siste årene er det ikke mye privatliv igjen, så de kan ikke lenger skylde på at det er vanskelig å vite når de poster som privatpersoner. Ikke når alt de legger ut er med i en kommersiell plan. Men det har altså gått forbrukertilsynet hus forbi? De sitter og flisespikker på hva som regnes som reklame, når hele opplegget er kommersielt. Alt det som legges ut er del av en strategi, nøye planlagt vil jeg si, for å selge produkter som passer inn i målgruppen. som det ble påpekt i artikkelen jeg la ut, så forteller barna til disse influenserne at hver dag var jobb for dem, fordi hjemmet deres var en direktesendt reklameinnspilling, uten stopp. Hvor er politikerne? Hvor er barne- og familieministeren? Og barnevernet, arbeidstilsynet, barneombudet? Anyone? 7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermines Skrevet 28. oktober #44056 Del Skrevet 28. oktober siesta skrev (46 minutter siden): Jeg jobber ikke der selv, men kjenner godt flere som gjør i en eller annen form😊 Hadde dette vært så ille som det blir fremstilt og måten hun blir beskrevet ..så ville bv vært koblet inn for lenge siden. Det er de jo ikke, så da går det nok veldig fint. Kjenner flere som har dratt på tur på samme måte ,godt fint med deres barn også videre i livet. Hvordan vet du det? 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 28. oktober #44057 Del Skrevet 28. oktober Hun trenger søvn. Hun trenger kjærestetid. Hun trenger trening. Hun trenger ditt. Hun trenger datt. Hun setter alt foran barnet sitt. Seg selv først. Så jobben, så kjæresten. Helt vanvittig å se henne forsvare dette samtidig som hun skryter av hotell, gym, sminke X og Y. Blir helt kvalm. Var mer moden da jeg fikk barn, og jeg var tenåringsmor. Når man blir mor, setter man barnet foran alle andre behov. 22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 28. oktober #44058 Del Skrevet 28. oktober Jeg regnet med at foreldrene var i Oslo og passet lille, i det som skal være «hjemme-omgivelser». Men siden han har sett snø for første gang ( 6 mnd!) , så må det jo bety at han er i Harstad da. Eller snør det i Oslo nå? 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 28. oktober #44059 Del Skrevet 28. oktober Zenhouse skrev (4 minutter siden): Jeg regnet med at foreldrene var i Oslo og passet lille, i det som skal være «hjemme-omgivelser». Men siden han har sett snø for første gang ( 6 mnd!) , så må det jo bety at han er i Harstad da. Eller snør det i Oslo nå? Det snør ikke i Oslo 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 28. oktober #44060 Del Skrevet 28. oktober Palmemor skrev (1 time siden): Det snør ikke i Oslo Det har snødd og snør i Harstad, der foreldrene bor… SSI sa/skreiv i forkant av ferien at foreldrene kom til Oslo og skulle passe den lille gutten. Sant/usant? 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå