Doris Becker Skrevet 27. oktober #44001 Del Skrevet 27. oktober LivEinar skrev (6 minutter siden): Jeg forstår det heller ikke. Godt innlegg, @Doris Becker! Takk for det Jeg har lenge vært med i debatten her vi bor om sosiale medier og nettbruk blant barn og unge. Men så merket jeg at problemene er store også blant oss voksne. Det er vi som sitter og går og står med nesene ned i mobilene. Det var det jeg observerte. Jeg tror vi først må adressere oss selv, og det kommer også frem av undersøkelser at det er godt voksne kvinner som følger disse skadelige influencere, og som påvirkes negativt av dette, og som kjøper mest av det de selger. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 27. oktober #44002 Del Skrevet 27. oktober Doris Becker skrev (1 minutt siden): Takk for det Jeg har lenge vært med i debatten her vi bor om sosiale medier og nettbruk blant barn og unge. Men så merket jeg at problemene er store også blant oss voksne. Det er vi som sitter og går og står med nesene ned i mobilene. Det var det jeg observerte. Jeg tror vi først må adressere oss selv, og det kommer også frem av undersøkelser at det er godt voksne kvinner som følger disse skadelige influencere, og som påvirkes negativt av dette, og som kjøper mest av det de selger. Ja, takk - begge deler! Både å påpeke og jobbe mot influenserpåvikrninga på SoMe - og - følge det opp i egen hverdag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 27. oktober #44003 Del Skrevet 27. oktober siesta skrev (11 timer siden): Det gikk sikkert fint når kongen og dronningen dro.... Slutt å lag problem. Det er misunnelse til å bli kvalm av. Tenk på de barna som virkelig har det vondt .... Å bagatellisere dette, viser bare at du ikke har den ringeste anelse om hva du snakker om. Tilknytningsvansker forfølger deg hele livet, og kan skape små og store emosjonelle vansker. Du tror tydeligvis vanskjøtsel kun handler om mishandling. Les deg opp. 12 3 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 27. oktober #44004 Del Skrevet 27. oktober Denne type influensere er jo ikke tilstede i eget liv. Det jeg ser er en forstyrret selvopplevelse. De skaper en versjon som skal selge. Alt dreie seg om det. De selger seg selv. De selger tryggheten i eget hjem. Og de selger barna sine. at dette er lov er uforståelig. At noen aktivt følger dem som underholdning er også uforståelig. Det vitner også om forstyrrelser eller en slags avhengighet. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spade Skrevet 27. oktober #44005 Del Skrevet 27. oktober BLOMSTERKVAST skrev (6 timer siden): De får fødselsnr ,men ikke personnr.. jeg fødte sist i 2022, du får alt mens du er på sykehuset, så mitt barn ble skrevet ut med navn og ikke mitt navn jente 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 27. oktober #44006 Del Skrevet 27. oktober Ja det er uforståelig. Skulle hun ikke skjerme sønnen fra eksponering i sos. medier? Hva har skjedd som gjør at hun snur 180 grader rundt? Og så lurer jeg på hva slags karakter han mannen er som samtykker og lar dette skje. Det er hans barn også. De er jo ikke de første eller eneste, jeg synes det er like ille at andre gjør det, for all del. 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pwy90 Skrevet 27. oktober #44007 Del Skrevet 27. oktober Link til Discård, anyone? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 27. oktober #44008 Del Skrevet 27. oktober Tenkes å skulle gjøre karriere på å fremstille seg selv som en elendig mor. Det er så lavmål at onlyfans hadde vært tusen ganger bedre alternativ. 12 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 27. oktober #44009 Del Skrevet 27. oktober Cuddlegirl skrev (15 timer siden): 4 DAGER?! Stakkars stakkars barn, dette er overhode ikke sånn det skal være Har de ikke vært uten han før? Hvordan er dette første ferie ? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 27. oktober #44010 Del Skrevet 27. oktober Era Vulgaris skrev (2 timer siden): Å bagatellisere dette, viser bare at du ikke har den ringeste anelse om hva du snakker om. Tilknytningsvansker forfølger deg hele livet, og kan skape små og store emosjonelle vansker. Du tror tydeligvis vanskjøtsel kun handler om mishandling. Les deg opp. Om denne tråden eksisterer om 12-15 år , blir spennende å se hvordan det har gått. Og stakkars barn som finner alt dette skrevet om foreldrene sine. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 27. oktober #44011 Del Skrevet 27. oktober missLynch skrev (2 timer siden): Ja det er uforståelig. Skulle hun ikke skjerme sønnen fra eksponering i sos. medier? Hva har skjedd som gjør at hun snur 180 grader rundt? Og så lurer jeg på hva slags karakter han mannen er som samtykker og lar dette skje. Det er hans barn også. De er jo ikke de første eller eneste, jeg synes det er like ille at andre gjør det, for all del. Det er veldig mange. Helt sjokkert nå som jeg skjønner omfanget. Å kommersialisere sin egen hverdag, der hverdagen endres for å selge best mulig, det skjønner man må være fryktelig stressende og belastende. Det blir ikke bedre av at man tjener masse penger på det. Pengene hjelper ikke hvis du driver med selvskading. Og de skader også sine barn. Uten at noen griper inn. Tenk å vokse opp med et så forvrengt bilde, der privatlivet og hverdagen endres etter hva som selger best. Aldri få fred og ro i eget hjem, men være på "jobb" hele tiden. Og mor og far forteller hundretusener om dine sykdommer, om dine tanker, opplevelser, dine følelser, fordi de tjener penger på det! 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjerka Skrevet 27. oktober #44012 Del Skrevet 27. oktober minimymlen skrev (5 timer siden): Dette er en skremmende å være vitne til: togkræsjet av et liv influenseren viser frem i sine kanaler, oppmerksomheten dette får i andre medier, forsvarerne som antakelig ikke kan så mye om tilknytning som iler til med misunnelseskortet høyt hevet og hvordan denne i verste fall kan påvirke den generasjonen som enten har eller skal ha barn i disse tider. Dette skjer samtidig som det er en bekymring for at det fødes for få i dette landet, og hvorfor. 💯💯💯💯 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 27. oktober #44013 Del Skrevet 27. oktober (endret) Mer å spørre om Hvor lenge kan mor være borte fra babyen? Hvor mange timer er ok? Det første halvåret bør den som har hatt hovedomsorgen for barnet ikke være borte i flere timer enn barnet er måneder gammelt (forutsatt at ammingen er forutsigbar/barnet tar flaske). Fra 6 måneders alder er det ideelle å ikke være lenger borte fra barnet enn 6-7 timer. Sophie Elise er borte lenger enn det som er anbefalt og det gjør hun ofte. Endret 27. oktober av Tears in heaven 14 2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 27. oktober #44014 Del Skrevet 27. oktober siesta skrev (17 timer siden): Nei. Bv har sikkert mange andre alvorlige saker å ta tak i. Nå må dere sjerpe dere. Barn som har det vondt skal få hjelp . Misunnelsen lyset !!!!!!!!!!!!!!!!!!! siesta skrev (16 timer siden): Det gikk sikkert fint når kongen og dronningen dro.... Slutt å lag problem. Det er misunnelse til å bli kvalm av. Tenk på de barna som virkelig har det vondt .... siesta skrev (16 timer siden): Her er det endel som faktisk bør beskyttes mot seg selv . Har dere besøkt henne ? Har dere sett samspillet mellom henne og sønnen ? Ikke rart bv får problem med å rekke over de som trenger hjelp!!! Enhver bv ansatt med hodet på rett plass skjønner heldigvis at besøket ikke bør være hos SE men rundt om der det slites mer. siesta skrev (16 timer siden): Hva jeg vet vet du faktisk ingenting om . Jeg kan jobbe i bv, jeg kan være en slektning. Uansett hvor mye dere her på kg hyler så vil gutten få et fint liv. Bry dere heller om de som virkelig trenger hjelp. Det er det mange. siesta skrev (16 timer siden): Ja det vil nok få det fint liv. Er du bekymret ? Hvorfor det ? Energien dere bruker på dette, bruk det på barn som har det vondt. Dessverre ikke barn av kjente influenser men likevel de er verdt noe.... siesta skrev (15 timer siden): Og takk å lov så vil ikke SE få et problem .men dere ødelegger for andre som kansje ikke vises så godt. Takk dere selv for det! siesta skrev (15 timer siden): Jeg er ikke anonym , men jeg tenker at dere burde bruke energien på de barna som virkelig trenger det. Bare for å ta det først, ingen oppegående personer med sunn psykisk helse vil føle misunnelse for en person som i så stor grad har selvskadet seg selv i form av unødvendige operasjoner, implantater, injeksjoner m.m., som det SSI har gjort. For SSI har gjort dette i så stor grad at hun er varig skadet av det, både fysisk og psykisk, ut fra ting hun selv har skrevet offentlig over år. De som misunner det SSI har gjort med dette, det er personer som ikke greier å akseptere egen kropp for det den er, og dermed også er villig til å selvskade med slike risikofylte inngrep. Hva har SSI egentlig å misunne? Jeg lurer oppriktig på hva du mener det er å misunne henne for, så fint om du kan utdype hva du mener om det.' Jeg ser en kvinne som selv har innrømmet å ha en lang liste med psykiske problemer og til og med psykiske diagnoser. Og dette har hun selv langt på vei bekreftet over mange år med egen blogg, egne sosiale medier og gjennom norske medier. Hun har ingen utdannelse, ingenting å falle tilbake på den dagen hun ikke lenger greier å tjene penger på å fremstille seg kunstig, ihjeloperert og yngre enn hva hun faktisk er. Hva er det å misunne med en som ikke har noen utdannelse, ingen normale arbeidserfaringer, men som tvert imot gjennom år har vist at hun ikke er stabil, ikke er til å stole på i forretningsliv og med avtaler hun har inngått (eks. Nrk, Rema1000/candy girl m.fl.)? Hun har selv offentlig ruinert eget omdømme og egen troverdighet i yrkessammenheng. Det kunne, med klokhet og tålmodighet nok ha blitt bygget opp igjen, om hun kunne vise at hun både som person og som forretningskvinne greide å holde seg stabil og var til å stole på. Istedenfor fortsetter bedriftseier temmelig groteskt med å en gang for alle ruinere sitt personlige omdømme, i tillegg til sin bedrifts omdømme. Og måten hun gjør det på er ved å selge sitt eget barn gjennom sin bedrifts ulike sosiale medier. Hadde hun hatt noe som helst personlig å komme med, hadde hun tatt noen utdanning, eller vist seriøs interesse for noe som helst vettugt, så kunne hun ha skapt eget innhold på egen hånd, uten å utnytte sitt barn. Og på toppen av alt dette, så er en del av måten hun utnytter sitt eget barn på å avsløre barnets privatliv, utsette det for risiko, og slik velger hun også at hennes omdømme som mor - som er det hun nå forsøker å tjene penger på - blir rasert. Hva står hun da igjen med, når hun viser at hun planlagt og med vilje som privatperson over lang tid velger å ta valg som står har høyrisiko for å skade andre, samtidig som hun nok en gang kjører egen bedrifts omdømme enda mer i grøfta? Hun har selv innrømmet å være ekstremt kynisk, og det viser hun nå til fulle. Så hva er det å misunne? Den skrøpelige psyken hun selv har påstått og vist at hun har? Den ihjelopererte kroppen? At hun utnytter sitt barn på det groveste kommersielt? Hvor er i så fall samvittigheten hennes? Ansvarligheten? Pengene og kjendisstatusen, der det det du mener andre misunner? Folk flest trakter ikke etter kjendisstatus, fordi det gjør noe med friheten man har. Joda, kjendisstatus, hvor statusen kommer av evner, talent, kunnskap, større bragder for andre osv., det kan åpne noen dører til interessante miljøer - men da som regel miljøer som tar kjendisstatus som en bivirkning til det andre, men at kjendisstatusen i seg selv ikke er noe å trakte etter. Penger? Folk flest vil heller foretrekke sunn psykisk helse, en sunn kropp og et godt forhold til eget utseende, og en viss grunnleggende trygghet som utdanning og kunnskap gir for å sikre seg selv resten av livet. At mange kunne tenkt seg mer penger, det er det uten tvil - men når alt kommer til alt, så vil folk flest ikke ofre egen integritet eller risikere egne barns sikkerhet for å få mer penger enn man egentlig trenger. Moteklær og statussymboler? De er svært lite verdt om man ellers ikke er "hel ved" og har et "helt liv". Feriereiser? Det får de fleste til innimellom, selv om de kanskje ikke reiser like ofte eller langt. Rusproblemer? De fleste vil vel ønske seg å ikke ha det, spesielt ikke når det sauses sammen med psykiske problemer og problemer med å akseptere egen kropp. Alle disse problemene, og du mener dette er noe "vi" misunner??? Hvorfor? Gjennom alt jeg har understreket påstår du at barnet til SSI ikke har det ille og du kommer også med påstanden om at barnet vil få et godt liv. Jeg håper inderlig du har rett, at barnet vil få et godt liv. Men faktum er at SSI på sine bedriftskanaler i flertall viser en hel rekke valg og handlinger hun gjør for/med barnet som dessverre er kjent for å gi betydelig økt risiko for at barn kan utvikle tilknytningsforstyrrelser. Og barn som blir påført tilknytningsforstyrrelser som barn, de har dessverre også sterk risiko for å utvikle ulike personlighetsforstyrrelser som voksne. Og disse igjen er i stor risiko for å påføre egne barn i fremtiden sine egne tilknytningsproblemer. Derfor vet også ansatte i barnevernet at det er viktig at barn som lever med foreldre som utsetter dem for betydelig risiko for å utvikle tilknytningsforstyrrelser får hjelp! Barnevernsansatte vet viktigheten av at foreldre som utsetter sine barn for slikt tar imot hjelp fra støtteapparatet, tar imot foreldreveiledning, slik at de kan eliminere risikoen for at de påfører egne barn varig psykiske problemer og relasjonsproblemer pga. tilknytningsforstyrrelser og personlighetsforstyrrelser. Barnevernsansatte har også kunnskap om sosial arv og hvordan foreldres problemer dessverre ofte videreføres til egne barn og deres barn igjen, om man ikke får brutt mønstrene. Derfor vet også bv-ansatte at det å gjøre tiltak tidlig, slik at man unngår at barnet f.eks. utvikler tilknytningsforstyrrelser, så vil det forebygge utvikling av personlighetsforstyrrelser og enda mer alvorlige tilfeller for kommende generasjoner. At barnevernet dessverre har færre ressurser enn de egentlig trenger og derfor må prioritere barn som utsettes for alvorligere omsorgssvikt og fare, det betyr ikke at den typen omsorgssvikt som SSI gjennom sin bedrift Sophie Elise skaper et inntrykk av, ikke er så alvorlig at det kan gi barn livsvarige skader. Det SSI viser at hun gjør (og ikke gjør), det gir dessverre barnet høyere risiko for livsvarige problemer. SSI har jo det selv, ut fra hva hun har sagt, skrevet, uttalt og vist selv i årevis. Hvorfor det er så viktig for deg å bagatellisere det alvorlige vi nå ser gjennom Sophie Elise AS, det kan man bare lure på... 17 3 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 27. oktober #44015 Del Skrevet 27. oktober (endret) Frisk Frosk skrev (45 minutter siden): Hun har ingen utdannelse, ingenting å falle tilbake på den dagen hun ikke lenger greier å tjene penger på å fremstille seg kunstig, ihjeloperert og yngre enn hva hun faktisk er. Dette er ikke riktig. Hun kommer til å fortsette å tjene på utgitte bøker og Glöd produkter selv etter hun evt slutter med SoMe. Hun har også vært leid inn til å holde foredrag. Så hun kommer nok aldri til å lide noen økonomisk nød,selv uten utdannelse. Endret 27. oktober av J.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 27. oktober #44016 Del Skrevet 27. oktober Jeg burde jo egentlig ikke bli overrasket, men er det likevel. Jeg har vanskelig å forstå hvorfor de valgte å sette et barn til verden? Jeg er rett og slett skremt 🙈 SE I got news for you ; Som mor ( eller far) kan man ikke bare sette bort barnet når man er sliten og lei. Alle som har fått barn er dritt lei til tider, men de aller fleste foreldre er oppegående nok til å forstå at det må man bare takle. Det er gulping, snott, våken netter og mest av alt glede heldigvis. Et barn ( lite eller stort) trenger sine aller nærmeste, som da er mor og far når barnet er så lite. En bestemor , nanny, barne psykolog , ja you name it! kan ikke gi barnet den nære omsorgen som en mor eller en far kan. Bestemor og bestefar kan trøste, men det kan ikke måle seg med den trøsten en mor kan gi. Det er i disse dyrebare årene når barna er små, man bygger unike bånd mellom barn og foreldre. Joda, man skal som mor tenke på seg selv inni mellom , men ikke i så stor grad at det faktisk går utover samvær med barnet. Barna skal alltid komme først, når man først har satt dem til verden. Trenger man for mye egentid er det bare å la være å få barn! 17 3 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 27. oktober #44017 Del Skrevet 27. oktober J.. skrev (37 minutter siden): Dette er ikke riktig. Hun kommer til å fortsette å tjene på utgitte bøker og Glöd produkter selv etter hun evt slutter med SoMe. Hun har også vært leid inn til å holde foredrag. Så hun kommer nok aldri til å lide noen økonomisk nød,selv uten utdannelse. Hvilken utdanning mener du SSI har? Bøkene hennes vil bli mindre og mindre solgt, fordi flere og flere får opp øynene for det sykelige hun presenterer. Produkter er også mye en motesak, kun de største overlever. Her jeg bor snakker unge om at de absolutt ikke vil bruke Glöd, fordi det er SSI/Sophie Elise som står bak dem. Har vært innleid til å holde foredrag. Men det er absolutt ingenting som tilsier at hun i dag eller i fremtiden vil være attraktiv som foredragsholder. Til det har hun selv ødelagt eget og bedriften Sophie Elises omdømme altfor mye. I tillegg til at foreldre som så grovt uansvarlig eksponerer egen barn gjør seg selv mer og mer uaktuelle. Så sant ikke Sofie Steen Isachsen kommer opp med noe mer seriøst og varig, som kan være aktuelt for fremtiden så er det ingen grunn til å tro at hun vil få en langvarig oppblomstring. Nå viser tallene til Sophie Elise at det har gått drastisk nedover med inntektene, akkurat som forventet etter hennes egen ruinering av eget og bedriftens omdømme for et par år siden. Nå etter at hun fikk barn fortsetter hun å ødelegge eget og bedriftens omdømme. Så ingen grunn til at hun plutselig skal bli veldig aktuell igjen. Bedriftseier har i altfor mange år fremstilt seg selv som en vandrende katastrofe, og folk begynner (heldigvis) å bli lei av det! Slik SSI selv har stelt seg de siste årene viser hun at hun ikke har noe å falle tilbake på den dagen hennes uforsvarlige påvirkervirksomhet ikke lenger gir nok inntjening. For hun har ingen utdanning, hun har ingen normal yrkeserfaring (og i mye av den yrkeserfaringen hun har har hun selv sørget for å gjøre seg uaktuell innen, ref. skandalene et par år tilbake). 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 27. oktober #44018 Del Skrevet 27. oktober Frisk Frosk skrev (1 time siden): Bare for å ta det først, ingen oppegående personer med sunn psykisk helse vil føle misunnelse for en person som i så stor grad har selvskadet seg selv i form av unødvendige operasjoner, implantater, injeksjoner m.m., som det SSI har gjort. For SSI har gjort dette i så stor grad at hun er varig skadet av det, både fysisk og psykisk, ut fra ting hun selv har skrevet offentlig over år. De som misunner det SSI har gjort med dette, det er personer som ikke greier å akseptere egen kropp for det den er, og dermed også er villig til å selvskade med slike risikofylte inngrep. Hva har SSI egentlig å misunne? Jeg lurer oppriktig på hva du mener det er å misunne henne for, så fint om du kan utdype hva du mener om det.' Jeg ser en kvinne som selv har innrømmet å ha en lang liste med psykiske problemer og til og med psykiske diagnoser. Og dette har hun selv langt på vei bekreftet over mange år med egen blogg, egne sosiale medier og gjennom norske medier. Hun har ingen utdannelse, ingenting å falle tilbake på den dagen hun ikke lenger greier å tjene penger på å fremstille seg kunstig, ihjeloperert og yngre enn hva hun faktisk er. Hva er det å misunne med en som ikke har noen utdannelse, ingen normale arbeidserfaringer, men som tvert imot gjennom år har vist at hun ikke er stabil, ikke er til å stole på i forretningsliv og med avtaler hun har inngått (eks. Nrk, Rema1000/candy girl m.fl.)? Hun har selv offentlig ruinert eget omdømme og egen troverdighet i yrkessammenheng. Det kunne, med klokhet og tålmodighet nok ha blitt bygget opp igjen, om hun kunne vise at hun både som person og som forretningskvinne greide å holde seg stabil og var til å stole på. Istedenfor fortsetter bedriftseier temmelig groteskt med å en gang for alle ruinere sitt personlige omdømme, i tillegg til sin bedrifts omdømme. Og måten hun gjør det på er ved å selge sitt eget barn gjennom sin bedrifts ulike sosiale medier. Hadde hun hatt noe som helst personlig å komme med, hadde hun tatt noen utdanning, eller vist seriøs interesse for noe som helst vettugt, så kunne hun ha skapt eget innhold på egen hånd, uten å utnytte sitt barn. Og på toppen av alt dette, så er en del av måten hun utnytter sitt eget barn på å avsløre barnets privatliv, utsette det for risiko, og slik velger hun også at hennes omdømme som mor - som er det hun nå forsøker å tjene penger på - blir rasert. Hva står hun da igjen med, når hun viser at hun planlagt og med vilje som privatperson over lang tid velger å ta valg som står har høyrisiko for å skade andre, samtidig som hun nok en gang kjører egen bedrifts omdømme enda mer i grøfta? Hun har selv innrømmet å være ekstremt kynisk, og det viser hun nå til fulle. Så hva er det å misunne? Den skrøpelige psyken hun selv har påstått og vist at hun har? Den ihjelopererte kroppen? At hun utnytter sitt barn på det groveste kommersielt? Hvor er i så fall samvittigheten hennes? Ansvarligheten? Pengene og kjendisstatusen, der det det du mener andre misunner? Folk flest trakter ikke etter kjendisstatus, fordi det gjør noe med friheten man har. Joda, kjendisstatus, hvor statusen kommer av evner, talent, kunnskap, større bragder for andre osv., det kan åpne noen dører til interessante miljøer - men da som regel miljøer som tar kjendisstatus som en bivirkning til det andre, men at kjendisstatusen i seg selv ikke er noe å trakte etter. Penger? Folk flest vil heller foretrekke sunn psykisk helse, en sunn kropp og et godt forhold til eget utseende, og en viss grunnleggende trygghet som utdanning og kunnskap gir for å sikre seg selv resten av livet. At mange kunne tenkt seg mer penger, det er det uten tvil - men når alt kommer til alt, så vil folk flest ikke ofre egen integritet eller risikere egne barns sikkerhet for å få mer penger enn man egentlig trenger. Moteklær og statussymboler? De er svært lite verdt om man ellers ikke er "hel ved" og har et "helt liv". Feriereiser? Det får de fleste til innimellom, selv om de kanskje ikke reiser like ofte eller langt. Rusproblemer? De fleste vil vel ønske seg å ikke ha det, spesielt ikke når det sauses sammen med psykiske problemer og problemer med å akseptere egen kropp. Alle disse problemene, og du mener dette er noe "vi" misunner??? Hvorfor? Gjennom alt jeg har understreket påstår du at barnet til SSI ikke har det ille og du kommer også med påstanden om at barnet vil få et godt liv. Jeg håper inderlig du har rett, at barnet vil få et godt liv. Men faktum er at SSI på sine bedriftskanaler i flertall viser en hel rekke valg og handlinger hun gjør for/med barnet som dessverre er kjent for å gi betydelig økt risiko for at barn kan utvikle tilknytningsforstyrrelser. Og barn som blir påført tilknytningsforstyrrelser som barn, de har dessverre også sterk risiko for å utvikle ulike personlighetsforstyrrelser som voksne. Og disse igjen er i stor risiko for å påføre egne barn i fremtiden sine egne tilknytningsproblemer. Derfor vet også ansatte i barnevernet at det er viktig at barn som lever med foreldre som utsetter dem for betydelig risiko for å utvikle tilknytningsforstyrrelser får hjelp! Barnevernsansatte vet viktigheten av at foreldre som utsetter sine barn for slikt tar imot hjelp fra støtteapparatet, tar imot foreldreveiledning, slik at de kan eliminere risikoen for at de påfører egne barn varig psykiske problemer og relasjonsproblemer pga. tilknytningsforstyrrelser og personlighetsforstyrrelser. Barnevernsansatte har også kunnskap om sosial arv og hvordan foreldres problemer dessverre ofte videreføres til egne barn og deres barn igjen, om man ikke får brutt mønstrene. Derfor vet også bv-ansatte at det å gjøre tiltak tidlig, slik at man unngår at barnet f.eks. utvikler tilknytningsforstyrrelser, så vil det forebygge utvikling av personlighetsforstyrrelser og enda mer alvorlige tilfeller for kommende generasjoner. At barnevernet dessverre har færre ressurser enn de egentlig trenger og derfor må prioritere barn som utsettes for alvorligere omsorgssvikt og fare, det betyr ikke at den typen omsorgssvikt som SSI gjennom sin bedrift Sophie Elise skaper et inntrykk av, ikke er så alvorlig at det kan gi barn livsvarige skader. Det SSI viser at hun gjør (og ikke gjør), det gir dessverre barnet høyere risiko for livsvarige problemer. SSI har jo det selv, ut fra hva hun har sagt, skrevet, uttalt og vist selv i årevis. Hvorfor det er så viktig for deg å bagatellisere det alvorlige vi nå ser gjennom Sophie Elise AS, det kan man bare lure på... Men om alt dette du ramser opp her gjør henne til en dårlig mor , da burde vel bv vært varslet for lenge siden????? For meg virker det som en skikkelig heksejakt Ja jeg vet litt om barn og hva barn trenger Selv var jeg hjemme da barna var små. Veldig ofte lager jeg middag til vennene deres ,da foreldrene ikke hadde tid/ikke var hjemme De hadde såkalte viktige jobber, og var ungene heldige fikk de en klem før sengetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 27. oktober #44019 Del Skrevet 27. oktober siesta skrev (5 minutter siden): Men om alt dette du ramser opp her gjør henne til en dårlig mor , da burde vel bv vært varslet for lenge siden????? For meg virker det som en skikkelig heksejakt Ja jeg vet litt om barn og hva barn trenger Selv var jeg hjemme da barna var små. Veldig ofte lager jeg middag til vennene deres ,da foreldrene ikke hadde tid/ikke var hjemme De hadde såkalte viktige jobber, og var ungene heldige fikk de en klem før sengetid. Du svarte ikke på spørsmålet om hvorfor du mener "vi" bare er misunnelige? Å påpeke fakta om det bedriftseier selv publiserer på egne forretningskanaler og har gjort i årevis, det er ingen heksejakt! Det å påpeke hva årevis av forskning på tilknytningsforstyrrelser og utvikling av personlighetsforstyrrelser har vist, det er heller ingen heksejakt, det er å understøtte sine argumenter med å vise til det som i dag begynner å bli allmennkjente forskningsresultater. (Flott at du valgte å være en stabil voksen også i livene til dine barns venner mens de var små!) 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 27. oktober #44020 Del Skrevet 27. oktober siesta skrev (41 minutter siden): Men om alt dette du ramser opp her gjør henne til en dårlig mor , da burde vel bv vært varslet for lenge siden????? For meg virker det som en skikkelig heksejakt Ja jeg vet litt om barn og hva barn trenger Selv var jeg hjemme da barna var små. Veldig ofte lager jeg middag til vennene deres ,da foreldrene ikke hadde tid/ikke var hjemme De hadde såkalte viktige jobber, og var ungene heldige fikk de en klem før sengetid. Jeg tenker at du helt klart burde lese deg opp på tilknytningsteori, fordi du virker svært uviten. 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå