siesta Skrevet 27. oktober #43981 Del Skrevet 27. oktober Cuddlegirl skrev (2 minutter siden): Le i vei. 😀😃:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 27. oktober #43982 Del Skrevet 27. oktober Hadde jeg vært SE ville jeg ledd meg skvett .Har dere ikke annet å gjøre. Slitsomt å a alysere ett hvet ord 😀 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuuriMalla Skrevet 27. oktober #43983 Del Skrevet 27. oktober Zenhouse skrev (7 timer siden): En annen ting som gjør at jeg stiller meg tvilende til hele night nanny prosjektet er at hele poenget med det er jo å lære lille rutiner for legging og nattesøvn eller? På eget rom. I egen seng regner jeg med. Men samtidig som det bestilles nattnanny i desember, bestilles det ny Spania-tur. Denne gang for hele februar. Med besteforeldre med. Så da regnes det med at to ukers sove-opplæring i desember skal endre alt fremover da? Slik at både endring av soveplass, omgivelser,hvilke folk rundt ikke betyr noenting? Nei, jeg tror at hovedformålet med denne night-nannyen er ikke å lære lille å sove, men å la mammas nyopererte rumpe få heale i fred. Enig. + Man kan ikke forvente at et barn skal lære seg søvnrutiner når det ikke er noe faste og trygge rammer å forholde seg til i lengden. Håper night nanny har forventninger til foreldrene og. Hvis de tror at night nanny bare skal quickfikse problemet så tror de nok feil. De er nødt til å være med på den jobben selv som foreldre og 10 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 27. oktober #43984 Del Skrevet 27. oktober siesta skrev (42 minutter siden): Hadde jeg vært SE ville jeg ledd meg skvett .Har dere ikke annet å gjøre. Slitsomt å a alysere ett hvet ord 😀 😃 Har ikke DU annet og gjøre lurer jeg på. 😉 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 27. oktober #43985 Del Skrevet 27. oktober Istapp skrev (På 15.10.2024 den 11.51): Dette stemmer ikke. Sykehuset oversender til folkeregisteret fødselsmelding, så vil barnet få sitt personnummer så raskt som mulig fra folkeregisteret etterpå. Dette skyldes at folkeregisteret ned til fødselsminuttet fra samtlige sykehus i landet får innsikten i rekkefølgen på fødte barn og tilhørende personnummer. Dette har ikke sykehuset tilgang på. Hva mener du? Barnet får fødselsnummer med det samme fødselen er registrert. Altså innen få timer etter fødsel 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet 27. oktober #43986 Del Skrevet 27. oktober Hallepalle2 skrev (23 minutter siden): Hva mener du? Barnet får fødselsnummer med det samme fødselen er registrert. Altså innen få timer etter fødsel De får fødselsnr ,men ikke personnr.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 27. oktober #43987 Del Skrevet 27. oktober Jeg tipper at mye av det hun legger ut er tull. Ingen drar på fire dagers ferie fra en liten baby. Men får jo såklart mye oppmerksomhet av å legge ut sånt 🙃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 27. oktober #43988 Del Skrevet 27. oktober solsolsol skrev (15 minutter siden): Jeg tipper at mye av det hun legger ut er tull. Ingen drar på fire dagers ferie fra en liten baby. Men får jo såklart mye oppmerksomhet av å legge ut sånt 🙃 Så ungen er med til Ibiza, da? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat123 Skrevet 27. oktober #43989 Del Skrevet 27. oktober Jeg tenker at denne 4 dagers ferien uten baby er helt uproblematisk. Det fortjener alle foreldre der ute ❤️ MEEEEN det er mengden hun har vært borte fra baby som er problemet her. Hun har jo hatt barnevakt fra dag 1, vært i annen by da baby var ca. 1 mnd(?), vært på hotellovernatting og prioritert seg selv OFTE ila disse 6 mnd. Hadde det kun vært denne ferien hadde ingen reagert. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermines Skrevet 27. oktober #43990 Del Skrevet 27. oktober (endret) Kittykat123 skrev (På 27.10.2024 den 7.44): Jeg tenker at denne 4 dagers ferien uten baby er helt uproblematisk. Det fortjener alle foreldre der ute ❤️ MEEEEN det er mengden hun har vært borte fra baby som er problemet her. Hun har jo hatt barnevakt fra dag 1, vært i annen by da baby var ca. 1 mnd(?), vært på hotellovernatting og prioritert seg selv OFTE ila disse 6 mnd. Hadde det kun vært denne ferien hadde ingen reagert. Alle foreldre til en baby på 6.mnd? Hun skriver som om hun har vært forelder i 7 år og ENDELIG skal på en etterlengtet tur. Men hun har vært mamma i et kvarter liksom. Men folk er forskjell og noen har mindre kapasitet enn andre. Slik er det bare. Noen blir helt på felgen etter en uke uten å bare kunne fokusere på seg selv, mens andre tar slikt på strak arm. Det som er sikkert, og som er veldig trist er at denne lille gutten ikke på noen måte har rolige og stabil hverdag slik en baby fortjener. Om Man har det, da takler de fleste babyer fint å ha barnevakt noen timer her og der, men når hverdagen er noen timer hos den, noen timer der, noen timer her etc da har han ikke noe trygt sted å «lande». Jeg sier ingen ting på at man trener og tar vare på seg selv, for babyen har en pappa som da kan være med han. Men her er det jo alle andre enn foreldrene hver eneste dag. Endret 28. oktober av Hermines Skrivefeil 13 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 27. oktober #43991 Del Skrevet 27. oktober (endret) Denne typen livsstil skulle ikke vært lov. Ikke når de har små barn. Reality-shows med barn burde også forbys. Å leve av negativ oppmerksomhet, og oppmerksomhet rundt det som bør være privat, det er skadelig. Nå har jeg satt meg inn i dette, og det er helt uforståelig at det ikke finnes regelverk, spesielt med barn involvert. Denne typen livsstil, der de deler et konstruert liv, blandet med ekte, veldig utydelige grenser her, stadig på jakt etter oppmerksomhet, vil bryte dem ned. Sofie Elise er klart avhengig av denne bekreftelsen, og man kan lese masse om hvordan dette også forsterker andre psykiske lidelser, og kan også føre til mer avhengighet. Det snakkes og skrives så mye om barn og unge, og hvor farlig sosiale medier kan være for dem, men jeg tror det er de godt voksne som sitter med de største problemene. Blant influensere kan man nå lese at rusavhengighet er veldig stort og økende problem, spiseforstyrrelser, og ikke minst et ekstremt utseendefokus, der de opererer seg masse og ender med å ødelegge seg selv fullstendig. det er ikke barnet som stresser Sofie Elise. Det er at hun hele tiden er online, også på "ferie". Hun klarer ikke å slå kameraene av. I tillegg vil jo pengene stoppe opp. som sikkert stresser det også. Operasjonene hun skal gjennom er ikke billige. Blir vel full rekonstruksjon av hoft/mage/bakdel nå. Jeg ser noen la ut bilde fra henne yngre dager. Operert, retusjert, falske vipper, falskt hår og masse sminke allerede den gangen. Veldig trist å se. Endret 27. oktober av Doris Becker 17 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beyblade Skrevet 27. oktober #43992 Del Skrevet 27. oktober Kittykat123 skrev (1 time siden): Jeg tenker at denne 4 dagers ferien uten baby er helt uproblematisk. Det fortjener alle foreldre der ute ❤️ MEEEEN det er mengden hun har vært borte fra baby som er problemet her. Hun har jo hatt barnevakt fra dag 1, vært i annen by da baby var ca. 1 mnd(?), vært på hotellovernatting og prioritert seg selv OFTE ila disse 6 mnd. Hadde det kun vært denne ferien hadde ingen reagert. Jeg er ikke helt enig i at ingen hadde reagert om det «kun» var denne ferien på 4 dager (på Ibiza av alle steder). Baby er 6 mnd og det er fortsatt litt for tidlig å reise bort nesten en uke. Full forståelse for at man er møkkslitne av søvnmangel, men hvorfor i huleste kan de ikke legge seg til å sove når baby sover da! Sophie «driver business», så da får hun legge seg til å sove på et annet rom mens far tar baby om nettene i en periode da! Og nå - «kjærestetid» på Ibiza, asså hva i helv….? De har hatt flere «kjærestetid»- overnattinger allerede, mer enn de aller fleste har i løpet av barnets 2-3 første leveår! (Og jeg er ikke så sikker på at det betyr at de kommer til å klare å holde sammen særlig lenge heller. Ser for meg at det forholdet ryker innen baby skal starte i 1. klasse). Kunne de ikke bare fått besteforeldrene til å komme hjem til dem, også kunne de lagt seg ned for å sove i egen seng hjemme, slik at de var tilgjengelige for Helmer?! Om de er så forbanna utslitte. Og det er ikke slik at en tur til Ibiza for å «sove ut» gjør at man ikke kommer til å merke søvnmangelen på en stund når de er tilbake. Innen et par uker etter at de er tilbake kommer de til å være like «utslitte» igjen. Her er det rett og slett to mennesker som har fått en baby de ikke burde fått. De har tatt seg vann over hodet, men kan ikke returnere baby eller omplassere han 100%. Og nå prøver de å forsvare det at vi alle ser at det rakner for dem, med at det er «hat» og «mammapoliti» og gudene vet hva. Har faktisk mer tro på Stina Bakken som mor, hun har nå i hvertfall klart å ta vare på hunden sin. Selv det greide ikke Sophie. Så vi burde skjønt hvor det bar med baby. 14 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 27. oktober #43993 Del Skrevet 27. oktober Doris Becker skrev (46 minutter siden): Denne typen livsstil skulle ikke vært lov. Ikke når de har små barn. Reality-shows med barn burde også forbys. Å leve av negativ oppmerksomhet, og oppmerksomhet rundt det som bør være privat, det er skadelig. Nå har jeg satt meg inn i dette, og det er helt uforståelig at det ikke finnes regelverk, spesielt med barn involvert. Denne typen livsstil, der de deler et konstruert liv, blandet med ekte, veldig utydelige grenser her, stadig på jakt etter oppmerksomhet, vil bryte dem ned. Sofie Elise er klart avhengig av denne bekreftelsen, og man kan lese masse om hvordan dette også forsterker andre psykiske lidelser, og kan også føre til mer avhengighet. Det snakkes og skrives så mye om barn og unge, og hvor farlig sosiale medier kan være for dem, men jeg tror det er de godt voksne som sitter med de største problemene. Blant influensere kan man nå lese at rusavhengighet er veldig stort og økende problem, spiseforstyrrelser, og ikke minst et ekstremt utseendefokus, der de opererer seg masse og ender med å ødelegge seg selv fullstendig. det er ikke barnet som stresser Sofie Elise. Det er at hun hele tiden er online, også på "ferie". Hun klarer ikke å slå kameraene av. I tillegg vil jo pengene stoppe opp. som sikkert stresser det også. Operasjonene hun skal gjennom er ikke billige. Blir vel full rekonstruksjon av hoft/mage/bakdel nå. Jeg ser noen la ut bilde fra henne yngre dager. Operert, retusjert, falske vipper, falskt hår og masse sminke allerede den gangen. Veldig trist å se. Enig.👏 Det er helt uforståelig. Det finnes en veiledning for deling av bilder av barn: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/ Men det må på plass et lovverk for å beskytte barn. Og da særlig barn av såkalte influensere som lever av og tjener penger på å eksponere barna sine. De har ikke bedt om dette og gudene vet hvilke følger det vil få for de. 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 27. oktober #43994 Del Skrevet 27. oktober missLynch skrev (8 minutter siden): Enig.👏 Det er helt uforståelig. Det finnes en veiledning for deling av bilder av barn: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/skole-barn-unge/bilder-av-barn-pa-nett/ Men det må på plass et lovverk for å beskytte barn. Og da særlig barn av såkalte influensere som lever av og tjener penger på å eksponere barna sine. De har ikke bedt om dette og gudene vet hvilke følger det vil få for de. Det er bra at mange rapporterer. Men det fører ikke til så mye. Sofie Elise reklamerte for legemiddel, mens hun sa hun ammet til og med! Men ble ikke bot engang. For meg blir det som at det er lov da... At ikke regelverket fungerer som det skal. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 27. oktober #43995 Del Skrevet 27. oktober Kan hun ikke ta 9 mnd permisjon med full lønn? Slike andre gjør. Hvorfor henger hun fortsatt i sos.medier? Logg av er smart. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesha2 Skrevet 27. oktober #43996 Del Skrevet 27. oktober Jeg synes det er veldig rart at hun brukte uker på å tenke på om foreldrene hennes kunne passe på barnet. Som vi har sett på tv så har hun en slags tenåring attitude til sine foreldrene, de er nesten redd for henne og sier aldri imot. Men hun nølte ikke med å hyre inn fremmede for natten fordi de skulle på kino og trengte denne person igjen dagen etter fordi de begge var slitne. Åltså hva er det som gjør de så slitne? Jeg forstår ikke. Hun har masse tid til å dra på trening, cafe og reklamere for Glød. Ja, hun har en jobb å opprettholde men kommer ikke sønnen først? Jeg gikk ulønnet i perm i 1 år da min første ble født fordi jeg ikke ville at hun skulle begynne i bhg så tidlig. Jeg var 21 år, alene og student. Sliten - ja det blir man. Men disse er to voksne mennesker med en baby som ifølge dem selv aldri gråter. Og det ble slitsomt når han begynte å åle rundt i sengen, fikk de en reality check av at han kommer til å bevege på seg og bli større? Hva tenkte de da de plana å ha et barn - jo content. Det var bare for å vinne folket tilbake. Jeg sier ikke at hun ikke elsker sin sønn, men tilknytning er ikke der. Det har hun selv sagt og har tjent masse penger på både på Snapchat og Spotify. All den historien om haste keisersnitt var bar tull. Å ikke kunne amme var tull. Alt dette sa hun før hun fikk barnet og valgte å starte på medikamenter som gjør at hun ikke skal amme. Dette barnet har ikke nådd 1 år på denne planeten. Hvor mange hundre tusener vet så mye detaljert om dette barnet? Hun setter opp for at dette barnet kan bli mobbet. Fordi kanskje foreldre har sett alt dette tullet hun legger ut og de viser det til barnet? Hun kaller det kritikk eller hat, men hvem hadde visst om at de er på 4 dagers ferie uten barnet om hun ikke hadde lagt det ut... Hun vil provosere og skape klikk, men hvor langt vil du gå? Denne mannen er noe annet. Og hennes familie. At de kan la dette lille barnet bli brukt for klikk og penger og sier ingenting er helt merkelig. Han er i betalt perm men trenger barnevakt, night nanny, og 4 dagers ferie fra sitt barn. De begge drar bort fra sønnen. Hun nølte på sine egne foreldre ved å passe på han, men ikke fremmede. Hun er så opptatt av kjærestetid, men orker ikke baby svømming. De to er mer opphengt i hverandre enn barnet. Mannen jeg har barn med gjorde det samme. Opphengt i meg mer enn barnet, derfor gikk jeg fra han! De to burde ikke videre flere barn. Han vet jeg ikke hva er, en tøffel eller litt slow. Hun er umoden og tenker på seg selv. 17 1 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 27. oktober #43997 Del Skrevet 27. oktober Dette er en skremmende å være vitne til: togkræsjet av et liv influenseren viser frem i sine kanaler, oppmerksomheten dette får i andre medier, forsvarerne som antakelig ikke kan så mye om tilknytning som iler til med misunnelseskortet høyt hevet og hvordan denne i verste fall kan påvirke den generasjonen som enten har eller skal ha barn i disse tider. Dette skjer samtidig som det er en bekymring for at det fødes for få i dette landet, og hvorfor. 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 27. oktober #43998 Del Skrevet 27. oktober Ayesha2 skrev (8 minutter siden): All den historien om haste keisersnitt var bar tull. Hun har aldri omtalt det som hastesnitt,det var et vanlig planlagt keisersnitt. Og det er det ingenting galt med. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 27. oktober #43999 Del Skrevet 27. oktober Denne type influensere brenner lyset i begge ender. De vil få mest mulig utbytte mens de er aktuelle. Og legger ut det som skaffer mest penger, selv om det skader dem. I tillegg til at det helt klart handler om et ekstremt behov for oppmerksomhet. Det som skiller dette fra annen alvorlig avhengighet er jo at de lever av avhengigheten sin. Og hun har et kjempeforbruk av penger. Det blir en ond sirkel. Og det vil ikke endre seg før bunnen er nådd. Men som det er nå er det veldig skadelig for henne og barnet. Det er godt voksne kvinner som følger henne, og lignende, som Anna Rasmussen, og som kjøper det de selger. Hvorfor gjør de dette? Det lurer jeg veldig på. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 27. oktober #44000 Del Skrevet 27. oktober Doris Becker skrev (22 minutter siden): Denne type influensere brenner lyset i begge ender. De vil få mest mulig utbytte mens de er aktuelle. Og legger ut det som skaffer mest penger, selv om det skader dem. I tillegg til at det helt klart handler om et ekstremt behov for oppmerksomhet. Det som skiller dette fra annen alvorlig avhengighet er jo at de lever av avhengigheten sin. Og hun har et kjempeforbruk av penger. Det blir en ond sirkel. Og det vil ikke endre seg før bunnen er nådd. Men som det er nå er det veldig skadelig for henne og barnet. Det er godt voksne kvinner som følger henne, og lignende, som Anna Rasmussen, og som kjøper det de selger. Hvorfor gjør de dette? Det lurer jeg veldig på. Jeg forstår det heller ikke. Godt innlegg, @Doris Becker! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå