Isola2 Skrevet 22. oktober #43881 Del Skrevet 22. oktober LivEinar skrev (3 timer siden): Det har gått opp for SSI at hun nok for første gang (?) i livet står i en totalt fastlåst situasjon. Et barn er intet dyr, ingen venninne eller kontrakt mm som hun kan sette bort når hun blir lei eller føler det blir mer enn hun kan takle.. Han er der dag og natt, og det fordres at hun en mammaen hans. Noe hjelp kan kjøpes, men der begrenser vel økonomien kjøpt heltidsomsorg. Hun har også tidligere sagt/skrevet at hun har grått mye foran sønnen, også i dag. Og to babysvømminger har vært for slitsomt for henne. Så da blir det vin og venninneprat og me-time. Dette barnet kan få det tøft… Er så sliten atte herreguuuud. Men viktig å vise mage og stikke ut ræva for å se deilig og delikat ut.. 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet 22. oktober #43882 Del Skrevet 22. oktober Herregud ,en gang har hun vært på babysvømming. Kunne ikke han dalten som harpappapermisjon gått i basseng med gutten sin da? Treng ikke være 2. og så herligt da at gutten er begynt å snu seg på magen i vogna . Tar ansvar selv den lille på å ikke bli vistfram😂 19 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 22. oktober #43883 Del Skrevet 22. oktober Går hun på vanlig babysvømming eller mener hun det "babyspa"-greiene noen postet bilde av her tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippiie123 Skrevet 22. oktober #43884 Del Skrevet 22. oktober Hun går vel på vanlig babysvømming, men bare vært en gang. Stusser veldig over at far ikke virker til å ta ansvar, har ikke han permisjon og blir i bunn og grunn betalt av staten for å ta seg av ungen? Han kan ikke ta barnet på natta og han kan ikke ta med barnet på aktiviteter på dagen? Hele opplegget virker så merkelig. Hun betaler night nanny og day nanny og hele pakka fordi hun er så sliten, men far er helt borte 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 22. oktober #43885 Del Skrevet 22. oktober Mippiie123 skrev (17 minutter siden): Hun går vel på vanlig babysvømming, men bare vært en gang. Stusser veldig over at far ikke virker til å ta ansvar, har ikke han permisjon og blir i bunn og grunn betalt av staten for å ta seg av ungen? Han kan ikke ta barnet på natta og han kan ikke ta med barnet på aktiviteter på dagen? Hele opplegget virker så merkelig. Hun betaler night nanny og day nanny og hele pakka fordi hun er så sliten, men far er helt borte Jeg var døv på et øre en stund og det er helt utrolig hvordan sansene klarer å plukke opp signaler fra eget barn. Hvis han sover på det øret han har hørsel på så vil han fremdeles kunne føle at babyen gråter. I tillegg kan han søke hjelpemidler siden det er en varig funksjonshemming han har. Ingen unnskyldinger for at far ikke skal kunne ta seg av barnet. Er helt tullete opplegg med de to 14 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 22. oktober #43886 Del Skrevet 22. oktober Er det jeg som ikke tar en eventuell ironi her eller sarkasme ( om det var hensikten med innlegget) eller er dette enda en hyllest til SE for å kjøpe seg en nightnanny? Skribenten kan hvertfall ikke kjenne så veldig godt til SE, da hun ikke vet at barnefar absolutt er til stede og morsmelkerstatning er ikke noe nytt for dem heller akkurat…. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/sophie-elise-har-kjopt-det-lureste-en-kan-tenke-seg-for-penger/o/5-95-2083332 Nå vet jeg ikke hvor barnefaren er i dette regnestykket. For dem av oss som ikke har råd til «night nanny» er jo partneren dem hen må ty til. Et annet triks er morsmelkerstatning på kvelden. Da sover barna lenger for det er mer tungt fordøyelig 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 23. oktober #43887 Del Skrevet 23. oktober LivEinar skrev (12 timer siden): Det har gått opp for SSI at hun nok for første gang (?) i livet står i en totalt fastlåst situasjon. Et barn er intet dyr, ingen venninne eller kontrakt mm som hun kan sette bort når hun blir lei eller føler det blir mer enn hun kan takle.. Han er der dag og natt, og det fordres at hun en mammaen hans. Noe hjelp kan kjøpes, men der begrenser vel økonomien kjøpt heltidsomsorg. Hun har også tidligere sagt/skrevet at hun har grått mye foran sønnen, også i dag. Og to babysvømminger har vært for slitsomt for henne. Så da blir det vin og venninneprat og me-time. Dette barnet kan få det tøft… Er ikke hun i full jobb og pappaen er i permisjon? Når jeg gikk tilbake i full jobb kunne jeg ikke dra på aktiviteter med babyen. Nå har hun en mer fleksibel jobb enn meg. Men man må jo prioritere når man først har valgt det sånn. Eller så blir man sliten. Men hun klager jo bare for å få flere klikk av folk som syns hun oppfører seg idiotisk. Her er det heller ikke bilde av en sliten mor med poser under øynene, uvasket ammesinglet og joggebukse. Men løfte litt på genseren, ta seg på magen og ut med rompa i trang tights. Bare sånn for å vise litt mer hva hun liksom prioriterer (utseende), så folk kan bli enda mer provoserte. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 23. oktober #43888 Del Skrevet 23. oktober Zenhouse skrev (7 timer siden): Er det jeg som ikke tar en eventuell ironi her eller sarkasme ( om det var hensikten med innlegget) eller er dette enda en hyllest til SE for å kjøpe seg en nightnanny? Skribenten kan hvertfall ikke kjenne så veldig godt til SE, da hun ikke vet at barnefar absolutt er til stede og morsmelkerstatning er ikke noe nytt for dem heller akkurat…. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/sophie-elise-har-kjopt-det-lureste-en-kan-tenke-seg-for-penger/o/5-95-2083332 Nå vet jeg ikke hvor barnefaren er i dette regnestykket. For dem av oss som ikke har råd til «night nanny» er jo partneren dem hen må ty til. Et annet triks er morsmelkerstatning på kvelden. Da sover barna lenger for det er mer tungt fordøyelig Tja. Livet hadde jo vært bedre om vi alle hadde hatt vaskedame, egen kokk og barnevakt. Men det har vi altså ikke, og vi overlever da likevel. Ja, det er slitsomt å komme hjem fra jobb, hente en sliten unge fra bhg, lage middag og ta oppvask, sove 4 timer og gjenta det samme dagen etter. Men er løsningen på dette at vi alle burde hatt barnevakt, eller er det kanskje mulig å bare holde ut noen år og samarbeide sammen som foreldre? Eller skal småbarnslivet bli sett på som noe unormalt og dårlig for helsen? Det er bare noe litt provoserende ved de som mener at noe er best når det faktisk koster massevis av penger. Det blir som å mene at har du tre barn, bør du ha et større hus, og at man forstår godt at f.eks Funkygine nå bygger seg et gigahus med treningsrom eller hva det nå er hun skulle ha der. For det er jo faktisk best for hele familien, og de som bor i leilighet hvor barna deler rom bør ikke klage på at folk mener dette. Jeg går da ikke til venninna mi som har dårligere råd enn meg og ber dem om å kjøpe den nyeste bilstolen til barnet, bare fordi vi har råd og har gjort det. Man kan komme med hundre agumenter om hvorfor det er best, og kanskje er det den beste stolen på markedet. Men har man ikke råd, så har man ikke råd, og da kan ikke vi andre komme og belære dem om noe de ikke kan noe for. Og ved ganske stor sannsynlighet kommer det til å gå helt fint for deres barn. 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 23. oktober #43889 Del Skrevet 23. oktober (endret) Godt innlegg, @Kjempeliten! Særlig viktig er spørsmålet ditt (min utheving): «skal småbarnslivet bli sett på som noe unormalt og dårlig for helsen?» SSI framstiller småbarnslivet med travle dager, mange oppgaver, depressive perioder, nattevåk og mindre me-time som ekstremt utfordrende, en unntakstilstand - satt på spissen å bli frarøvet sitt eget frie liv. Skulle dette være en vanlig foreldrereaksjon, ville barnefødslene i landet falle drastisk! Da ville oppfatninga at det å få barn, det er for belastende. Det er trasig å lese at babysvømminga som sønnen koste seg veldig med (to ganger i uka i gangavstand fra hjemmet), klarer hun ikke å gjennomføre - hun gråter, er så sliten og gjentar hvor jævlig hun føler seg. Og så slenger hun ofte på hvor sterk og flink samboeren syns hun er, han trøster, sier hun er for streng med seg sjøl… Slik nører han opp under den rolla SSI har skapt av seg selv som et offer, når noe går henne imot. Og kan hun være så kontrollerende at hun ikke slipper far til, verken om natta eller på babysvømming? Han er i full permisjon… Endret 23. oktober av LivEinar 13 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 23. oktober #43890 Del Skrevet 23. oktober LivEinar skrev (19 minutter siden): Godt innlegg, @Kjempeliten! Særlig viktig er spørsmålet ditt (min utheving): «skal småbarnslivet bli sett på som noe unormalt og dårlig for helsen?» SSI framstiller småbarnslivet med travle dager, mange oppgaver, depressive perioder, nattevåk og mindre me-time som ekstremt utfordrende, en unntakstilstand - satt på spissen å bli frarøvet sitt eget frie liv. Skulle dette være en vanlig foreldrereaksjon, ville barnefødslene i landet falle drastisk! Da ville oppfatninga at det å få barn, det er for belastende. Det er trasig å lese at babysvømminga som sønnen koste seg veldig med (to ganger i uka i gangavstand fra hjemmet), klarer hun ikke å gjennomføre - hun gråter, er så sliten og gjentar hvor jævlig hun føler seg. Og så slenger hun ofte på hvor sterk og flink samboeren syns hun er, han trøster, sier hun er for streng med seg sjøl… Slik nører han opp under den rolla SSI har skapt av seg selv som et offer, når noe går henne imot. Og kan hun være så kontrollerende at hun ikke slipper far til, verken om natta eller på babysvømming? Han er i full permisjon… Hun kan da umulig være så kontrollerende at hun ikke lar far ta ansvar, når hun hyrer inn totalt ukjente for å passe han støtt og stadig. Den ungen har jo mer barnevakt i løpet av en uke enn hva mine har i løpet av ett år. Mammalivet kan være kjipt innimellom det altså, men jeg ser ikke ut som en million på dager uten søvn og hvor jeg faktisk føler meg jævlig. Hun minner meg om ei venninne jeg har som er vakker, men ekstremt usikker, og bruker utseende og kropp for å å få oppmerksomhet som en 6 åring. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 23. oktober #43891 Del Skrevet 23. oktober Palmemor skrev (13 minutter siden): Hun kan da umulig være så kontrollerende at hun ikke lar far ta ansvar, når hun hyrer inn totalt ukjente for å passe han støtt og stadig. Den ungen har jo mer barnevakt i løpet av en uke enn hva mine har i løpet av ett år. Mammalivet kan være kjipt innimellom det altså, men jeg ser ikke ut som en million på dager uten søvn og hvor jeg faktisk føler meg jævlig. Hun minner meg om ei venninne jeg har som er vakker, men ekstremt usikker, og bruker utseende og kropp for å å få oppmerksomhet som en 6 åring. Godt poeng, @Palmemor. Men hun har jo kontroll over alle innleide også, når de skal stille, hvor lenge de skal være der og hva de skal gjøre. Alternativt kan hun kun kontrollere far som hun bor sammen med, og gir blaffen hva alle de innleide driver med. Eller bryr seg ikke om noe, ting bare skjer rundt henne… Hun har sjøl i ulike sammenhenger skrevet om hvor viktig det er for henne å ha full kontroll, og samboeren synes å føye henne i alt og ett, også mht eksponering av sønnen. Når hun ikke orker/prioriterer babysvømming, sier han at hun ikke må være så hard mot seg sjøl. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baremeg Skrevet 23. oktober #43892 Del Skrevet 23. oktober (endret) BLOMSTERKVAST skrev (12 timer siden): Herregud ,en gang har hun vært på babysvømming. Kunne ikke han dalten som harpappapermisjon gått i basseng med gutten sin da? Treng ikke være 2. og så herligt da at gutten er begynt å snu seg på magen i vogna . Tar ansvar selv den lille på å ikke bli vistfram😂 Det der tenkte jeg på også. Herregud for en tafatt fyr han er!! Når du har en barnemor som ikke takler morsrollen fordi hun er så egosentrisk så må du Vegard ta ansvar for sønnen din!!! Dere kan ikke væte SÅ blåste begge to!! Endret 23. oktober av baremeg 16 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cabsav Skrevet 23. oktober #43893 Del Skrevet 23. oktober Noen som vet hvem venninnen som gikk bak ryggen hennes er? Hun snakker om det i siste eller nest siste podcast episode. Blir så nysgjerrig 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinccis Skrevet 23. oktober #43894 Del Skrevet 23. oktober baremeg skrev (1 time siden): Det der tenkte jeg på også. Herregud for en tafatt fyr han er!! Når du har en barnemor som ikke takler morsrollen fordi hun er så egosentrisk så må du Vegard ta ansvar for sønnen din!!! Dere kan ikke væte SÅ blåste begge to!! Tenkte samme, altså hvis det stemmer at Sofie er så sliten at hun gråter foran babyen og har dårlig samvittighet fordi hun ikke orker babysvømming, hvorfor tar ikke han med babyen til svømmingen så hun får hvile? Det er jo han som er 100% på pappaperm mens Sofie er i jobb, selv om jobben hennes nå er veldig fleksibel. Han får jo sove alene i fred hver natt også, så hva er det han driver med på dagtid på denne «pappapermen» sin egentlig? 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 23. oktober #43895 Del Skrevet 23. oktober Cabsav skrev (45 minutter siden): Noen som vet hvem venninnen som gikk bak ryggen hennes er? Hun snakker om det i siste eller nest siste podcast episode. Blir så nysgjerrig 😅 Victoria Warren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 23. oktober #43896 Del Skrevet 23. oktober Sinccis skrev (52 minutter siden): Tenkte samme, altså hvis det stemmer at Sofie er så sliten at hun gråter foran babyen og har dårlig samvittighet fordi hun ikke orker babysvømming, hvorfor tar ikke han med babyen til svømmingen så hun får hvile? Det er jo han som er 100% på pappaperm mens Sofie er i jobb, selv om jobben hennes nå er veldig fleksibel. Han får jo sove alene i fred hver natt også, så hva er det han driver med på dagtid på denne «pappapermen» sin egentlig? De veit ikke hvor godt de har det 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 23. oktober #43897 Del Skrevet 23. oktober Sinccis skrev (1 time siden): Tenkte samme, altså hvis det stemmer at Sofie er så sliten at hun gråter foran babyen og har dårlig samvittighet fordi hun ikke orker babysvømming, hvorfor tar ikke han med babyen til svømmingen så hun får hvile? Det er jo han som er 100% på pappaperm mens Sofie er i jobb, selv om jobben hennes nå er veldig fleksibel. Han får jo sove alene i fred hver natt også, så hva er det han driver med på dagtid på denne «pappapermen» sin egentlig? Særlig at jeg tror på at dette er noe hun har dårlig samvittighet for 😂 Kun publisert for engasjement og content. Hun har jo ikke dårlig samvittighet for å ha barnevakt hele tiden, så den må hun lenger ut på landet med. Og det bildet som skal illustrere hvor fælt hun har det…come on! 8 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 23. oktober #43898 Del Skrevet 23. oktober Era Vulgaris skrev (10 minutter siden): Særlig at jeg tror på at dette er noe hun har dårlig samvittighet for 😂 Kun publisert for engasjement og content. Hun har jo ikke dårlig samvittighet for å ha barnevakt hele tiden, så den må hun lenger ut på landet med. Og det bildet som skal illustrere hvor fælt hun har det…come on! Er sånn jeg pleier å sitte etter ett par uker uten søvn og med masse tid til overs 🤪 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 23. oktober #43899 Del Skrevet 23. oktober Å være skikkelig sliten noen dager når man har baby må vel være lov. Lite søvn kan påvirke psyken mye og man kan føle seg nedfor. Syns ikke det er nødvendig å kritisere så mye for akkurat det. Men hvorfor de ikke kan ta hver sine netter f.eks og bytte på å ta han med ut på slike dager, det vet jeg ikke. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 23. oktober #43900 Del Skrevet 23. oktober Palmemor skrev (1 time siden): Er sånn jeg pleier å sitte etter ett par uker uten søvn og med masse tid til overs 🤪 Gjør vi ikke alle? 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå