Missy1 Skrevet 22. oktober #43861 Del Skrevet 22. oktober winterchild skrev (16 minutter siden): Är det bara jag som tycker att det är så sjukt awkward då hon filmar henne och Vegard på stua? När de lixom bara hänger och spiser mat? Vegard verkar vara en ganska tolerant kjäraste, min man hade aldrig gått med på sådant trams haha 😂 eller då de är på butiken och hon sätter upp kameran i en hylla och de kysser varandra masse.. alltså 😅 awkward för de andra som också ska handla på butiken 🫠 Det er utrolig akward. Særlig når hun gjør det offentlig. Det virker påtatt, som om hun føler hun må bevise noe for omverden: «Se så bra kjærestepar vi er». Har man et godt trygt forhold vil man ikke ha behov for ekstern bekreftelse. Syns det ser akward ut hver gang hun filmer seg selv i «naturlige situasjoner». Det er så unaturlig at fysj 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 22. oktober #43862 Del Skrevet 22. oktober Missy1 skrev (1 minutt siden): Det er utrolig akward. Særlig når hun gjør det offentlig. Det virker påtatt, som om hun føler hun må bevise noe for omverden: «Se så bra kjærestepar vi er». Har man et godt trygt forhold vil man ikke ha behov for ekstern bekreftelse. Syns det ser akward ut hver gang hun filmer seg selv i «naturlige situasjoner». Det er så unaturlig at fysj Verkligen! Håller helt med.. vad är det hon måste bevisa lixom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinccis Skrevet 22. oktober #43863 Del Skrevet 22. oktober Henrik Troy for president 🙌🏼 Faktisk sykt at så få i influencermiljøet tør (eller vil? bryr seg?) å si noe. Til og med Emilie Nereng, som jeg før trodde var en av de mer fornuftige influencere, forsvarer SE sin barneeksponering. 30 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 22. oktober #43864 Del Skrevet 22. oktober (endret) Sinccis skrev (12 minutter siden): Henrik Troy for president 🙌🏼 Faktisk sykt at så få i influencermiljøet tør (eller vil? bryr seg?) å si noe. Til og med Emilie Nereng, som jeg før trodde var en av de mer fornuftige influencere, forsvarer SE sin barneeksponering. Det er så stygt. Og ikke minst trist. Det kan ikke forsvares! Er de så grådige? Eller er de ikke friske? Finnes det menn som deler på denne måten? Mannen er med , i den forstand at han tillater det, eller kan han ikke nekte? Jeg kan altfor lite om dette. Men det er en stor urett mot barna. Utilgivelig! De selger barna sin oppvekst. Det kan ikke sammenlignes med bruk av barn i reklamer for klær. For her er det hjemmet som blir salgsarenaen, og oppveksten og identitet vil preges av at de er til salgs! Alle kritikk de blir utsatt for. Barn fanger opp det meste. Reaksjoner til mor, og stresset rundt dette. Det må også være stor risiko med tanke på sikkerheten til barna. Endret 22. oktober av Doris Becker 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kønn Skrevet 22. oktober #43865 Del Skrevet 22. oktober Er de ikke to voksne mennesker hjemme med barnet? Makan til klaging. Skremmer jo vettet av folk som kanskje eller kanskje ikke ønsker seg barn. Hun må jo være et persilleblad. Et dårlig forbilde på så mange områder. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 22. oktober #43866 Del Skrevet 22. oktober https://www.nrk.no/trondelag/sophie-elise-brot-regelverk-om-reklame-for-lonolux-mot-haravfall-og-maria-stavang-om-paracet-1.17092882 Hjelper å si i fra,alltid 💪🏻 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 22. oktober #43867 Del Skrevet 22. oktober https://www.nrk.no/trondelag/sophie-elise-brot-regelverk-om-reklame-for-lonolux-mot-haravfall-og-maria-stavang-om-paracet-1.17092882 Tatt for ulovlig legemiddelreklame. Men ikke ett ord om dette får følger for influenserne? 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 22. oktober #43868 Del Skrevet 22. oktober Frisk Frosk skrev (5 minutter siden): https://www.nrk.no/trondelag/sophie-elise-brot-regelverk-om-reklame-for-lonolux-mot-haravfall-og-maria-stavang-om-paracet-1.17092882 Tatt for ulovlig legemiddelreklame. Men ikke ett ord om dette får følger for influenserne? står bare dette så da er konsekvensen hva da, et brev om å ikke gjøre det? tragisk. "Verken Stavang eller Isachsen må betale mulkt. De må heller ikke legge ut innlegg hvor de forteller at de er felt for ulovlig reklame." 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kønn Skrevet 22. oktober #43869 Del Skrevet 22. oktober Frisk Frosk skrev (13 minutter siden): https://www.nrk.no/trondelag/sophie-elise-brot-regelverk-om-reklame-for-lonolux-mot-haravfall-og-maria-stavang-om-paracet-1.17092882 Tatt for ulovlig legemiddelreklame. Men ikke ett ord om dette får følger for influenserne? På tide å få til et skikkelig regelverk med konsekvenser. Det er helt utrolig at hun får holde på slik. Dette er et forbilde for våre unge. Hjelpes. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 22. oktober #43870 Del Skrevet 22. oktober SoftKitty skrev (1 time siden): står bare dette så da er konsekvensen hva da, et brev om å ikke gjøre det? tragisk. "Verken Stavang eller Isachsen må betale mulkt. De må heller ikke legge ut innlegg hvor de forteller at de er felt for ulovlig reklame." Takk, leste gjennom to ganger uten at jeg fikk med meg dette. Men da vet vi det - influensere kan bryte også denne loven, leger og klinikker og legemiddelfirma kan bruke influensere for å reklamere ulovlig for medikamenter og medikamentbehandling. Helt håpløst hvor utdatert lovgivningen er, når influenserne i realiteten kan gjøre omtrent hva de vil, bryte hvilke lover de vil uten at det får følger for dem. Det er jo i praksis det samme som at politikerne støtter slike lovbrudd. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 22. oktober #43871 Del Skrevet 22. oktober (endret) Jeg liker å vite og har bladd meg tilbake i tråden. Mener å se at det var @Missy1 som først bragte opp hårmedisinen til SSI, så fulgte @Frisk Frosk opp samme dag i et grundig innlegg og GjestBestemoren la ut bilde av SSI sin snap og hva som sto i felleskatalogen. Legger ved det bildet. Er ikke dette et eksempel på at det nytter å grave og kommentere, som @J.. skriver: «Hjelper å si i fra,alltid 💪🏻» Selv om det tar lengre tid enn man ønsker, og konsekvensene ikke er så store… Godt jobba, folkens!!! 👏🏻 Endret 22. oktober av LivEinar 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 22. oktober #43872 Del Skrevet 22. oktober Frisk Frosk skrev (2 timer siden): https://www.nrk.no/trondelag/sophie-elise-brot-regelverk-om-reklame-for-lonolux-mot-haravfall-og-maria-stavang-om-paracet-1.17092882 Tatt for ulovlig legemiddelreklame. Men ikke ett ord om dette får følger for influenserne? Ble lagt ut i hurten og sturten, sier hun Litt som med pose-bilde… fort gjort å legge ut snapper med ulovlig innhold, gitt 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 22. oktober #43873 Del Skrevet 22. oktober LivEinar skrev (32 minutter siden): Jeg liker å vite og har bladd meg tilbake i tråden. Mener å se at det var @Missy1 som først bragte opp hårmedisinen til SSI, så fulgte @Frisk Frosk opp samme dag i et grundig innlegg og GjestBestemoren la ut bilde av SSI sin snap og hva som sto i felleskatalogen. Legger ved det bildet. Er ikke dette et eksempel på at det nytter å grave og kommentere, som @J.. skriver: «Hjelper å si i fra,alltid 💪🏻» Selv om det tar lengre tid enn man ønsker, og konsekvensene ikke er så store… Godt jobba, folkens!!! 👏🏻 Der var det bildet ja. Jeg husket jeg hadde sett det er sted da hun svarte på spørsmål om amming, at hun hadde ammet/pumpet i halvannen måned før hun gav seg. Særlig. Med et legemiddel i kroppen som ikke er forenlig med morsmelk som skal i baby. En av tingene lyver hun jo om da. Jeg tror personlig legemiddel for håravfall trumfet morsmelk til baby. Hun pumpa ei lita stund etter fødsel men da for content i såfall. ( husker hun pumpet seg i Oslo, på jobb- noen uker etter fødsel, da hun var hos Joakim Kleven). 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinccis Skrevet 22. oktober #43874 Del Skrevet 22. oktober Zenhouse skrev (12 minutter siden): Der var det bildet ja. Jeg husket jeg hadde sett det er sted da hun svarte på spørsmål om amming, at hun hadde ammet/pumpet i halvannen måned før hun gav seg. Særlig. Med et legemiddel i kroppen som ikke er forenlig med morsmelk som skal i baby. En av tingene lyver hun jo om da. Jeg tror personlig legemiddel for håravfall trumfet morsmelk til baby. Hun pumpa ei lita stund etter fødsel men da for content i såfall. ( husker hun pumpet seg i Oslo, på jobb- noen uker etter fødsel, da hun var hos Joakim Kleven). Hun la ut video på story der hun ammet ute på kafé i mai eller juni, med overskriften «Premiere på offentlig amming». Med mindre hun satte opp kamera og tok frem brystet bare for å posere for story, og brukte babyen bare som et fotoprop istedenfor faktisk å amme. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 22. oktober #43875 Del Skrevet 22. oktober Zenhouse skrev (6 minutter siden): Der var det bildet ja. Jeg husket jeg hadde sett det er sted da hun svarte på spørsmål om amming, at hun hadde ammet/pumpet i halvannen måned før hun gav seg. Særlig. Med et legemiddel i kroppen som ikke er forenlig med morsmelk som skal i baby. En av tingene lyver hun jo om da. Jeg tror personlig legemiddel for håravfall trumfet morsmelk til baby. Hun pumpa ei lita stund etter fødsel men da for content i såfall. ( husker hun pumpet seg i Oslo, på jobb- noen uker etter fødsel, da hun var hos Joakim Kleven). Tenk hvor kynisk man er når man velger å pumpe for å late som om man gir morsmelk, når man egentlig har valgt å gå på et medikament, fra ytterst få dager etter fødsel, som er uforenelig med å amme sitt barn. Men tjene penger på å "gi morsmelk" og "slite med amming", det er greit for Sofie Steen Isachsen og Sophie Elise AS. Jeg følger henne ikke, men slik jeg husker det så var det Sophie Elise AS selv som plutselig og ut av det blå (etter at hun selv hadde nevnt at håret var tynnere) plutselig kom med denne reklamen for lege, klinikk og medikament. Ergo har hun også mest trolig løyet til myndighetene om omstendighetene rundt disse medikamentreklamene hun hadde. Det er også feil av henne å si at det ikke var reklame fordi hun understreket at medikamentet ga økt behåring over hele kroppen - når hun også skrev at dette lett lot seg fjerne med ulike hårfjerningsmetoder som hun uansett brukte og at det derfor ikke var noen som helst problemer med den økte generelle behåringen. Det Sophie Elise AS publiserte var faktisk en bagatellisering av den økte behåringen som følger dette medikamentet. Eier SSI var også tydelig i sin utgreiing om at det var få leger som ville skrive ut dette, men understrekte både hans navn og klinikknavnet for å tydelig få frem hvilken lege og klinikk potensielle kunder burde gå til. Helsetilsynte burde ettergå både den aktuelle legen og klinikken. Legen fordi han har gitt dette medikamentet til en pasient som de neste ukene påstod at hun ammet, til en som akkurat har født og knapt har forsøkt å amme før hun begynner på medikamentet (ergo må man anta at det var nøye planlagt å ikke amme, om tidspunktet hun selv har oppgitt å ha startet medisineringen stemmer!) Lege og klinikk burde ettergås for markedsføringen. 8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 22. oktober #43876 Del Skrevet 22. oktober Sinccis skrev (3 minutter siden): Hun la ut video på story der hun ammet ute på kafé i mai eller juni, med overskriften «Premiere på offentlig amming». Med mindre hun satte opp kamera og tok frem brystet bare for å posere for story, og brukte babyen bare som et fotoprop istedenfor faktisk å amme. Jeg skulle virkelig ønsket at media og Helsetilsynet tok tak i dette og gikk langt hardere etter både lege, klinikk og eier av Sophie Elise AS, Sofie Steen Isachsen. Ikke minst for å vise hvordan SSI og Sophie Elise AS ikke skyr noe for å tjene penger, at hun faktisk er villig til å selge bilder av seg selv ammende, mens hun går på et medikament som er helt uforenelig med å amme. 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 22. oktober #43877 Del Skrevet 22. oktober (endret) Det har gått opp for SSI at hun nok for første gang (?) i livet står i en totalt fastlåst situasjon. Et barn er intet dyr, ingen venninne eller kontrakt mm som hun kan sette bort når hun blir lei eller føler det blir mer enn hun kan takle.. Han er der dag og natt, og det fordres at hun en mammaen hans. Noe hjelp kan kjøpes, men der begrenser vel økonomien kjøpt heltidsomsorg. Hun har også tidligere sagt/skrevet at hun har grått mye foran sønnen, også i dag. Og to babysvømminger har vært for slitsomt for henne. Så da blir det vin og venninneprat og me-time. Dette barnet kan få det tøft… Endret 22. oktober av LivEinar 14 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinccis Skrevet 22. oktober #43878 Del Skrevet 22. oktober Visste ikke at «baby H» er med på Girls of Oslo også og blir filmet der. Fikk tidlig start på TV-karrieren sin også da, ikke bare so-me. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 22. oktober #43879 Del Skrevet 22. oktober Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 22. oktober #43880 Del Skrevet 22. oktober LivEinar skrev (2 timer siden): Det har gått opp for SSI at hun nok for første gang (?) i livet står i en totalt fastlåst situasjon. Et barn er intet dyr, ingen venninne eller kontrakt mm som hun kan sette bort når hun blir lei eller føler det blir mer enn hun kan takle.. Han er der dag og natt, og det fordres at hun en mammaen hans. Noe hjelp kan kjøpes, men der begrenser vel økonomien kjøpt heltidsomsorg. Hun har også tidligere sagt/skrevet at hun har grått mye foran sønnen, også i dag. Og to babysvømminger har vært for slitsomt for henne. Så da blir det vin og venninneprat og me-time. Dette barnet kan få det tøft… Dette kjøper jeg ikke. Samme dag (i dag!) som det offentliggjøres at Sofie Steen Isachsen nok en gang har skadeskutt eget firmas omdømme med å drive med ulovlig reklame for medikament, lege og klinikk... ...så inntar hun på sin firmakanal nok en gang offerrollen for å vri offentlighetens oppmerksomhet bort fra hennes og Sophie Elise AS' lovbrudd som hun nå har fått en advarsel for. Bedriftseier har det liksom sååå tøft, hun bruker sønnen for å fremheve at hun har det fælt, og hun er tilbake til det som i årevis nærmest har vært hennes standard-strategi i hele influenserkarrieren når hun får legitim kritikk - nemlig ulike varianter av 'Jeg er bare en liten jente som forsøker å gjøre så godt jeg kan'. I dag er det å brette ut et narrativ som liksom skal vise forståelse for at andre har det ille, og "Vi alle prøver vårt beste". Men Sofie Steen Isachsen er ikke så dårlig, ikke egentlig. Ikke om man skal dømme ut fra hva hun velger å ha som bedriftsinnhold i dag, i hvert fall. Hun er ikke for dårlig til å skape et narrativ som skal dra fokuset bort fra lovbruddene hun og bedriften Sophie Elise AS nå har fått korreks fra myndighetene for å begå. Bedriftseier er heller ikke for dårlig til å ikke huske å posere på en måte som skal virke sexy: sengen i bakgrunnen, hun "henger" på ene hoften slik at den andre settes godt ut til siden for å gi mer kurver, bekkenet tippes fremover, hun har bloggerfot og passer på å få et posert thigh gap. Den svarte tightsen står i sterk kontrast til både bakgrunnen og den svære genseren som hun har dratt opp slik at den nakne magen skal komme i fokus. For å virkelig sikre at fokuset skal ligge på hennes nakne mage underliv, så har hun "tilfeldig" lagt egen hånd på den nakne magen, slik at fingrene skal peke ned mot underlivet, slik at man skal legge merke til de kunstig store hoftene (pga. implantatene hun har operert inn) som hun tydeligvis anser som sexy når hun poserer som hun gjør. Bedriftseier er heller ikke for dårlig til å minne om konkurransen hun tydeligvis har gående hvor noen kan vinne en barnevogn. Ergo greide hun også med dette "innholdet" å begå nok et lovbrudd ved å ikke merke innholdet som reklame. Her viser Sofie Steen Isachsen at hun kjører samme forretningsstrategi som hun alltid har gjort. Det er gjennomført, det er planlagt, det er kynisk. Hun er villig til å si og gjøre hva som helst, bare hun tror det er det beste for hennes videre inntjening via avataren og bedriften Sophie Elise AS. Uansett hva Sofie Steen Isachsen gjennom Sophie Elise AS' ulike bedriftskanaler publiserer, så kommer hun ikke bort fra det at hun har begått lovbrudd i mange år, hun gjør det til og med her hvor hun forsøker å få folk til å glemme den ulovlige reklamen for legemidler, lege og klinikk. Uansett hvor mye hun forsøker å gå inn i offerrollen og påberoper seg alle klisjeer som finnes rundt det å være mor til en baby - så viser hun selv at det som er hovedfokuset hennes, det er å få den oppmerksomheten hun ønsker å få, og at folk og potensielle samarbeidspartnere og annonsører til å glemme at hun selv ruinerte eget og bedriftens omdømme for to år siden... og at hun fortsetter å gjøre det med nye lovbrudd og en ekstremt kynisk eksponering av eget barn. 15 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå