Doris Becker Skrevet 20. oktober #43821 Del Skrevet 20. oktober Isild skrev (4 minutter siden): Dette! Jeg selv ble oppmerksom på temaet "bloggerbarn" nettopp her på KG for ganske mange år siden. Til da hadde jeg egentlig ikke tenkt veldig mye over det, og hadde ingen kunnskap. Jeg fulgte ingen, og fulgte ikke med - , og da så jeg det ikke heller. Jeg tror dessverre det er gagner dem mer, enn det rammer. Det når ikke ut til de som trenger det. Og influenseren selv benytter seg av det som pekepinn på hva som selger, kritikk selger masse, så lenge regler ikke er på plass. Og se bare på at Isabel Raad benyttes av barne og familieminister som ambassadør/stemme for å løse fosterhjemskrisen... De hun når er vel nettopp de som sliter mest psykisk, og det vil ikke løse noe som helst, bare skaffe henne og kollegaene enda flere følgere i yngre og sårbar målgruppe som glor på Girls of Oslo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 20. oktober #43822 Del Skrevet 20. oktober (endret) Det er dette som må være et mål for å verne influenser-barn, se vedlagte lenke. Da vil det være forbudt for profiler som SSI m.fl. å tjene penger på barna sine. Hun er ikke aleine om å gjøre dette, men kanskje den mest ekstreme - og den med flest følgere i dag. Sitater fra artikkelen: «Sharenting», sier det deg noe? Vi snakker om foreldres og særlig influenseres deling av bilder og informasjon om barna sine på nettet.» «Faren er at barnet blir en slags narsissistisk forlengelse av foreldrene», sier den franske psykologen Michaël Stora omeksponering av barn i sosiale medier. Og av mange brukes dette for alt det er verdt. Scenene kan virke uskyldige nok: barnet ved frokostbordet, på sykkel eller på skoleveien. De aller ivrigste starter med ultralyd-bilder.» «I Frankrike endte det med en ny lov som kom i 2020. «Utnyttelse av barns bilde på sosiale medier,» heter den og er spesielt myntet på influenseres barn og barn som er influensere selv.» «Loven slår også fast barnas «rett til glemsel». Det vil si at hvis barnet ønsker det, må de sosiale medieplattformene hvor det er publisert bilder av dem, fjerne dem.» https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Moj3OJ/til-influenserbarnas-beste Endret 20. oktober av LivEinar 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 20. oktober #43823 Del Skrevet 20. oktober Doris Becker skrev (2 timer siden): Dette vil bare eskalere helt til regelverk kommer. Store penger for klikkbait-media, og store penger for influensere som i tillegg lider av et ekstremt oppmerksomhetsbehov. Ingen tenker på barna. Det er ikke ungdom som scroller mest gjennom denne type influensere. Det er mest kvinner, godt voksne kvinner. Jeg tror Kvinneguiden er en god indikasjon på hvem som scroller mest. Et regelverk må komme på plass, som gjør det uattraktivt for annonsører å gå til mamma-influencere. Og noe retning av forbud mot å bruke identifiserbare barn i reklame ( både i form av ren ansiktsgjenkjenning , men vissheten om hvem de er barn av er også en identifiserbar form. ) litt rotete, men… Jeg tror kanskje noe vil skje når 1.generasjon blogger-barn blir voksne. Jeg blir litt oppgitt av å se den store andelen mamma-influencere som går under radaren, som har alt fra 10.000- over 100.000 følgere på Snapschat og Instagram. De nevnes så godt som aldri verken her inne eller i media. De er unge, og har garantert unge følgere. Rampelys-trådene domineres av de gamle bloggerne som endret plattformer, og mange av oss godt voksne har fulgt etter ( for jeg tipper vi er flest godt voksne her inne, virker hvertfall slik de gangene noen nevner noe fra eget liv) Det var her i Rampelys jeg endret hele min forståelse og holdning ovenfor kyniske, clickbaitende, barne-eksponerende influencere som SE , CBE m.fl. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette… men jeg er bare lei av den evige runddansen med provokasjon fra feks Sophie Elise, overskrifter i media og så indignasjonen her inne ( for all del- den er berettiget, men…) Og så er det en hel haug andre der ute med MANGE unge følgere!!! Unge mammaer som er veldig «vanlige», sympatiske, ikke er de utfordrende, ikke provoserer de, men de utleverer barna sine hver eneste dag til hundretusenvis av seere, fordi de tjener fett med penger på det av annonsører. SE hadde funnet måter å provosere på uansett for det er hennes behov og agenda. Men et regelverk ang eksponering av barn, hadde forhåpentligvis stoppet en del av de andre mamma-influencere. 8 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 20. oktober #43824 Del Skrevet 20. oktober Zenhouse skrev (2 minutter siden): Et regelverk må komme på plass, som gjør det uattraktivt for annonsører å gå til mamma-influencere. Og noe retning av forbud mot å bruke identifiserbare barn i reklame ( både i form av ren ansiktsgjenkjenning , men vissheten om hvem de er barn av er også en identifiserbar form. ) litt rotete, men… Jeg tror kanskje noe vil skje når 1.generasjon blogger-barn blir voksne. Jeg blir litt oppgitt av å se den store andelen mamma-influencere som går under radaren, som har alt fra 10.000- over 100.000 følgere på Snapschat og Instagram. De nevnes så godt som aldri verken her inne eller i media. De er unge, og har garantert unge følgere. Rampelys-trådene domineres av de gamle bloggerne som endret plattformer, og mange av oss godt voksne har fulgt etter ( for jeg tipper vi er flest godt voksne her inne, virker hvertfall slik de gangene noen nevner noe fra eget liv) Det var her i Rampelys jeg endret hele min forståelse og holdning ovenfor kyniske, clickbaitende, barne-eksponerende influencere som SE , CBE m.fl. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette… men jeg er bare lei av den evige runddansen med provokasjon fra feks Sophie Elise, overskrifter i media og så indignasjonen her inne ( for all del- den er berettiget, men…) Og så er det en hel haug andre der ute med MANGE unge følgere!!! Unge mammaer som er veldig «vanlige», sympatiske, ikke er de utfordrende, ikke provoserer de, men de utleverer barna sine hver eneste dag til hundretusenvis av seere, fordi de tjener fett med penger på det av annonsører. SE hadde funnet måter å provosere på uansett for det er hennes behov og agenda. Men et regelverk ang eksponering av barn, hadde forhåpentligvis stoppet en del av de andre mamma-influencere. Helt enig i alt du sier. Ja, her inne tror jeg det er 40+ snitt, minst! Sjokkert over denne typen mamma-bloggere. Jeg husker Unge Mødre-serien, og hvor lei meg jeg ble av den. Det var ikke dokumentar, slik de påsto, men underholdning på unge kvinners bekostning, og deres barn. Sårbare sådanne. Og flere av disse har jo blitt bloggere/influensere, blant annet Anna Rasmussen, som jeg også så diskuteres her på guiden. Jeg forstår ikke hvordan det kan gå som privat deling og underholdning, når det så tydelig er liv til salgs, med masse reklame blandet inn? Hvordan er det mulig at dette ikke går under regelverk som skal beskytte barna? (og til dels voksne...) Det skaper avhengighet, det er lett å se, ikke bare hos ungdom, men hos godt voksne. De påvirkes også negativt av det, ikke bare de unge. Flere eldre som får tilbake spiseforstyrrelser de slet med i unge år nå for eksempel. Er det på grunn av sosiale medier tro? Og også flere som får barn i eldre alder, som kanskje følger disse. Vet ikke, men det ser ut til at de fleste følgere er over 30 år. Sofie Elise er jo ingen ung mamma. Selv om hun heller ikke er gammel da, men ikke ung, som hun vil ha det til.. 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klumpelumpen Skrevet 20. oktober #43825 Del Skrevet 20. oktober SE har en mann som er i permisjon. De har noen timer baby hver (?) dag. De har familie som fast passer baby hver lørdag slik at de kan gå og handle ++ (har de ikke Oda levering i Oslo?). Av alle ting hun kan kjøpe så kan hun ikke kjøpe matlevering? I tillegg til x antall hjelpedøgn av besteforeldre og nannyer. I desember også natt-nanny, sannsynligvis fordi SE skal operere i USA rett før og trenger tid til å heles etter operasjonen - og far som er døv på et øre kan jo for all del ikke ha baby (hva gjør døve foreldre mon tro 🤷♀️) Stakkars baby 💔 21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesha2 Skrevet 20. oktober #43826 Del Skrevet 20. oktober Det at hun selv skrev frivillig i sin bok noen år siden at et barn er hennes plan for å ordne sitt omdømme sier veldig mye. Siden før dette barnet ble født er det blitt laget content for å skape overskrifter og spekulasjoner. Hun snakket mye før han ble født om at hun var redd for å ikke kunne amme, det var bare tull fordi hun selv hadde sagt ja til jobb og måtte være borte fra han i noen dager da han var knapt 2 måneder. Hun planla keisersnitt og kom med en merkelig forklaring at det var hast, stress, panikk og alt mulig på fødestuen. Hun legger opp til all den kritikken hun for og på en eller annen rar måte så synes det som at hun nyter det. Det er ikke 'mammapoliti' som er ute etter henne. Hun vil at folk skal reagere for å så spille på offerrollen. Det barnet er ikke ett halvt år engang og jeg vet ikke hvor mange mennesker som har passet på han. Nå er det så mye klaging ang søvn. Men helt ærlig, tenkte ikke disse to voksne mennesker at det er et menneske de har satt i verden og ikke en dukke? Hvorfor har to friske mennesker så mye behov for å få hjelp av andre for å ta vare på "så snill baby som alltid er fornøyd og aldri gråter" ? De drar på sin første familieferie, der de ikke trenger å møte opp på steder og kan bare nyte livet som famile på 3. Men neida, de skal fly inn en nanny for å ha kjærestetid. Nå har gutten begynt å åle rundt i sengen og det tar hennes søvn. News flash; babyer vokser og blir mer mobil med tiden. De er to stykker som ikke trenger å våkne opp en viss tid for å fysisk dra på jobb. De har hushjelp, får preppet fra Hello Fresh og har en "veldig snill baby". Hva i all verden gjør de så slitne at de må leie inn en til fremmed for å passe på barnet på natten? Jeg har to barn selv så jeg vet hvor krevende det kan være. Har vært alene med mine to og jeg husker da jeg fulgte eldste til skolen mens den yngste var noen uker gammel - i pyjamas. Jeg sov ikke en hel natt på flere år. Men jeg kunne aldri tenke meg å bare ansette en fremmed fordi jeg vil ha "kjærestetid". Jeg var alene med to og da min permisjon var over da måtte jeg tilbake på jobb. De er to med 1 barn (!!) Han har permisjon og hennes jobb er å reklamere for Glød og noen andre greier her og der. Ikke noe krevende i det hele tatt. Hun har til og med en assistent.. Nå skal dette barnet sove i et annet rom med en fremmed mens foreldrene sover i et annet rom. Hvorfor har hun et så stort behov til å bevare kjærestetid men er ikke så interessert i å vite hvor mange uker barnet er eller hvordan dette kan påvirke han? Jo fordi "han merker ikke noe og kommer ikke til å huske noe av dette". De to er virkelig på tur! Hun kunne fint ha å unnlatt å fortelle helle Norge om fest etter dåpen, alle hotellovernatting, alle nanny og nå denne natt nanny. Hun vet det blir klikk og penger i kassen. Dessverre går dette på barnets bekostning. Hun sier selv at hun viser han fra siden og ikke hele ansiktet, er det jeg som har drømt om ha sett hele hans ansikt? Tilknytnings problem, amme stopp, hvor mye han veier, bilder av han i bare bleie, søke om bhg dagen etter han er født, så mye barnefri de begge har vært bore fra han i flere dager - ja, listen er lang. Alt dette er på nettet for evig og han kan lese det. Tenk å gå på skolen og bli fortalt at foreldre dine dro på hotell for å ha tid med hverandre og lot deg med fremmede.... Og de planlegger for et til barn til neste år (????!!) 9 4 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 20. oktober #43827 Del Skrevet 20. oktober (endret) Klumpelumpen skrev (22 minutter siden): SE har en mann som er i permisjon. De har noen timer baby hver (?) dag. De har familie som fast passer baby hver lørdag slik at de kan gå og handle ++ (har de ikke Oda levering i Oslo?). Av alle ting hun kan kjøpe så kan hun ikke kjøpe matlevering? I tillegg til x antall hjelpedøgn av besteforeldre og nannyer. I desember også natt-nanny, sannsynligvis fordi SE skal operere i USA rett før og trenger tid til å heles etter operasjonen - og far som er døv på et øre kan jo for all del ikke ha baby (hva gjør døve foreldre mon tro 🤷♀️) Stakkars baby 💔 Døve kan søke om varslingssystem fra Nav. Mikrofoner, varsling med vibrasjon eller lys. Pappaen i dette tilfellet hadde kanskje fått innvilget dette. Men- tviler på at det hadde gitt denne overskriften i Dagbladet: « Vegard fikk innvilget hjelpemidler fra Nav! Nå kan Sophie Elise endelig sove godt om natta!» «Vi skal ha night-nanny» funker bedre 💵💰 Endret 20. oktober av Zenhouse Slettet et ord. 18 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 20. oktober #43828 Del Skrevet 20. oktober Ayesha2 skrev (5 minutter siden): Det at hun selv skrev frivillig i sin bok noen år siden at et barn er hennes plan for å ordne sitt omdømme sier veldig mye. Siden før dette barnet ble født er det blitt laget content for å skape overskrifter og spekulasjoner. Hun snakket mye før han ble født om at hun var redd for å ikke kunne amme, det var bare tull fordi hun selv hadde sagt ja til jobb og måtte være borte fra han i noen dager da han var knapt 2 måneder. Hun planla keisersnitt og kom med en merkelig forklaring at det var hast, stress, panikk og alt mulig på fødestuen. Hun legger opp til all den kritikken hun for og på en eller annen rar måte så synes det som at hun nyter det. Det er ikke 'mammapoliti' som er ute etter henne. Hun vil at folk skal reagere for å så spille på offerrollen. Det barnet er ikke ett halvt år engang og jeg vet ikke hvor mange mennesker som har passet på han. Nå er det så mye klaging ang søvn. Men helt ærlig, tenkte ikke disse to voksne mennesker at det er et menneske de har satt i verden og ikke en dukke? Hvorfor har to friske mennesker så mye behov for å få hjelp av andre for å ta vare på "så snill baby som alltid er fornøyd og aldri gråter" ? De drar på sin første familieferie, der de ikke trenger å møte opp på steder og kan bare nyte livet som famile på 3. Men neida, de skal fly inn en nanny for å ha kjærestetid. Nå har gutten begynt å åle rundt i sengen og det tar hennes søvn. News flash; babyer vokser og blir mer mobil med tiden. De er to stykker som ikke trenger å våkne opp en viss tid for å fysisk dra på jobb. De har hushjelp, får preppet fra Hello Fresh og har en "veldig snill baby". Hva i all verden gjør de så slitne at de må leie inn en til fremmed for å passe på barnet på natten? Jeg har to barn selv så jeg vet hvor krevende det kan være. Har vært alene med mine to og jeg husker da jeg fulgte eldste til skolen mens den yngste var noen uker gammel - i pyjamas. Jeg sov ikke en hel natt på flere år. Men jeg kunne aldri tenke meg å bare ansette en fremmed fordi jeg vil ha "kjærestetid". Jeg var alene med to og da min permisjon var over da måtte jeg tilbake på jobb. De er to med 1 barn (!!) Han har permisjon og hennes jobb er å reklamere for Glød og noen andre greier her og der. Ikke noe krevende i det hele tatt. Hun har til og med en assistent.. Nå skal dette barnet sove i et annet rom med en fremmed mens foreldrene sover i et annet rom. Hvorfor har hun et så stort behov til å bevare kjærestetid men er ikke så interessert i å vite hvor mange uker barnet er eller hvordan dette kan påvirke han? Jo fordi "han merker ikke noe og kommer ikke til å huske noe av dette". De to er virkelig på tur! Hun kunne fint ha å unnlatt å fortelle helle Norge om fest etter dåpen, alle hotellovernatting, alle nanny og nå denne natt nanny. Hun vet det blir klikk og penger i kassen. Dessverre går dette på barnets bekostning. Hun sier selv at hun viser han fra siden og ikke hele ansiktet, er det jeg som har drømt om ha sett hele hans ansikt? Tilknytnings problem, amme stopp, hvor mye han veier, bilder av han i bare bleie, søke om bhg dagen etter han er født, så mye barnefri de begge har vært bore fra han i flere dager - ja, listen er lang. Alt dette er på nettet for evig og han kan lese det. Tenk å gå på skolen og bli fortalt at foreldre dine dro på hotell for å ha tid med hverandre og lot deg med fremmede.... Og de planlegger for et til barn til neste år (????!!) Vi hadde ikke noe barnevakt første tre år på våre. Ingen "datenight". Nå skal jeg ikke kritisere de som har det altså! Bare for å vise kontrasten til Sofie og mannen. Men det verste er jo at dette barnet er inntektskilden, og at de benytter barnet og foreldrerollen til å legge opp til kritikk som rammer dem hardt, fordi det gir oppmerksomhet og penger. Det er ikke greit å selge privatlivet og tryggheten til barnet på denne måten. Hjemme skal være en trygg sone. Det er klart barnet rammes veldig hardt av dette, også fordi moren rammes hardt, hele familien, fordi det hun holder på med er ikke bra for hennes mentale helse, det kan du være veldig sikker på. Denne måten å leve på forsterker og trigger psykiske lidelser, som hun påstår at hun lider av. Og er det slik at hun lyver om diagnosene , ja så er det også en alvorlig tilstand... 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 20. oktober #43829 Del Skrevet 20. oktober (endret) Bottom line: SE er en ekstrem narsissist som overhodet ikke fikser å sette egne behov til side for å dekke sitt eget barns behov. Hun påstår å ha en baby som for det meste sover og aldri gråter, men alle oppgaver outsources. Allikevel klager hun over tøffe dager fordi - sjokk! - babyen begynner å bevege på seg 😱 Hun har blitt totalt irrelevant i SoMe-verdenen etter at hun ble mor, og har måttet legge vekk sexy lolita med pulver i posen-imaget, så nå er det offerrollen som skal melkes for det det er verdt. Som flere har nevnt, det finnes en enkel løsning for å unngå kritikk, nemlig å la være å dele alt. Men hva skal da holde henne relevant? Glød? Endret 20. oktober av Era Vulgaris 12 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 20. oktober #43830 Del Skrevet 20. oktober Ayesha2 skrev (2 timer siden): Det at hun selv skrev frivillig i sin bok noen år siden at et barn er hennes plan for å ordne sitt omdømme sier veldig mye. Siden før dette barnet ble født er det blitt laget content for å skape overskrifter og spekulasjoner. Hun snakket mye før han ble født om at hun var redd for å ikke kunne amme, det var bare tull fordi hun selv hadde sagt ja til jobb og måtte være borte fra han i noen dager da han var knapt 2 måneder. Hun planla keisersnitt og kom med en merkelig forklaring at det var hast, stress, panikk og alt mulig på fødestuen. Hun legger opp til all den kritikken hun for og på en eller annen rar måte så synes det som at hun nyter det. Det er ikke 'mammapoliti' som er ute etter henne. Hun vil at folk skal reagere for å så spille på offerrollen. Det barnet er ikke ett halvt år engang og jeg vet ikke hvor mange mennesker som har passet på han. Nå er det så mye klaging ang søvn. Men helt ærlig, tenkte ikke disse to voksne mennesker at det er et menneske de har satt i verden og ikke en dukke? Hvorfor har to friske mennesker så mye behov for å få hjelp av andre for å ta vare på "så snill baby som alltid er fornøyd og aldri gråter" ? De drar på sin første familieferie, der de ikke trenger å møte opp på steder og kan bare nyte livet som famile på 3. Men neida, de skal fly inn en nanny for å ha kjærestetid. Nå har gutten begynt å åle rundt i sengen og det tar hennes søvn. News flash; babyer vokser og blir mer mobil med tiden. De er to stykker som ikke trenger å våkne opp en viss tid for å fysisk dra på jobb. De har hushjelp, får preppet fra Hello Fresh og har en "veldig snill baby". Hva i all verden gjør de så slitne at de må leie inn en til fremmed for å passe på barnet på natten? Jeg har to barn selv så jeg vet hvor krevende det kan være. Har vært alene med mine to og jeg husker da jeg fulgte eldste til skolen mens den yngste var noen uker gammel - i pyjamas. Jeg sov ikke en hel natt på flere år. Men jeg kunne aldri tenke meg å bare ansette en fremmed fordi jeg vil ha "kjærestetid". Jeg var alene med to og da min permisjon var over da måtte jeg tilbake på jobb. De er to med 1 barn (!!) Han har permisjon og hennes jobb er å reklamere for Glød og noen andre greier her og der. Ikke noe krevende i det hele tatt. Hun har til og med en assistent.. Nå skal dette barnet sove i et annet rom med en fremmed mens foreldrene sover i et annet rom. Hvorfor har hun et så stort behov til å bevare kjærestetid men er ikke så interessert i å vite hvor mange uker barnet er eller hvordan dette kan påvirke han? Jo fordi "han merker ikke noe og kommer ikke til å huske noe av dette". De to er virkelig på tur! Hun kunne fint ha å unnlatt å fortelle helle Norge om fest etter dåpen, alle hotellovernatting, alle nanny og nå denne natt nanny. Hun vet det blir klikk og penger i kassen. Dessverre går dette på barnets bekostning. Hun sier selv at hun viser han fra siden og ikke hele ansiktet, er det jeg som har drømt om ha sett hele hans ansikt? Tilknytnings problem, amme stopp, hvor mye han veier, bilder av han i bare bleie, søke om bhg dagen etter han er født, så mye barnefri de begge har vært bore fra han i flere dager - ja, listen er lang. Alt dette er på nettet for evig og han kan lese det. Tenk å gå på skolen og bli fortalt at foreldre dine dro på hotell for å ha tid med hverandre og lot deg med fremmede.... Og de planlegger for et til barn til neste år (????!!) Jeg lurer også på hvorfor de har så mye behov for pass at de må fly inn en slags svindyr spesialist. Bortsett fra om det er sånn at de ikke har lyst til å være med barnet hele tiden. Hadde skjønt det om barnet hadde hatt spesielle behov. Vi har en 1,5 åring og har ikke hatt behov for like mye pass som SE har. Og vi har en unge som alltid har slitt litt med søvn. Ja, det er jævlig slitsomt, men sånn er det bare. Jeg syns livet er mer stress nå, med en unge som løper rundt over alt, nekter å legge seg, kaster mat rundt om kring, skal sloss nesten hver gang vi skal skifte bleie og klær , er sliten etter bhg og bare vil sitte i fanget osv.. Så jeg er spent på hvordan SE vil takle en slik hverdag, hvis hun synes det er slitsomt nå. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 20. oktober #43831 Del Skrevet 20. oktober Kjempeliten skrev (Akkurat nå): Jeg lurer også på hvorfor de har så mye behov for pass at de må fly inn en slags svindyr spesialist. Bortsett fra om det er sånn at de ikke har lyst til å være med barnet hele tiden. Hadde skjønt det om barnet hadde hatt spesielle behov. Vi har en 1,5 åring og har ikke hatt behov for like mye pass som SE har. Og vi har en unge som alltid har slitt litt med søvn. Ja, det er jævlig slitsomt, men sånn er det bare. Jeg syns livet er mer stress nå, med en unge som løper rundt over alt, nekter å legge seg, kaster mat rundt om kring, skal sloss nesten hver gang vi skal skifte bleie og klær , er sliten etter bhg og bare vil sitte i fanget osv.. Så jeg er spent på hvordan SE vil takle en slik hverdag, hvis hun synes det er slitsomt nå. Bare å glede seg til tenårene! 😅 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 20. oktober #43832 Del Skrevet 20. oktober (endret) Klumpelumpen skrev (3 timer siden): SE har en mann som er i permisjon. De har noen timer baby hver (?) dag. De har familie som fast passer baby hver lørdag slik at de kan gå og handle ++ (har de ikke Oda levering i Oslo?). Av alle ting hun kan kjøpe så kan hun ikke kjøpe matlevering? I tillegg til x antall hjelpedøgn av besteforeldre og nannyer. I desember også natt-nanny, sannsynligvis fordi SE skal operere i USA rett før og trenger tid til å heles etter operasjonen - og far som er døv på et øre kan jo for all del ikke ha baby (hva gjør døve foreldre mon tro 🤷♀️) Stakkars baby 💔 Hon har Hello fresh tydligen 😂 så hon skrev att de inte trenger köpa så mycket.. förstår inte varför de då ska dra och handla? Förstår ärligt talat mig inte på denna damen. Var kanske bara en ursäkt för att få egentid igen. Endret 20. oktober av winterchild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 20. oktober #43833 Del Skrevet 20. oktober "deler bilde av Helmer for første gang" Jeg følger henne og hun har jo delt bilde av han så og si hver dag siden han ble født... Er det for å ha noe å dele og få seertall slik at det øker inntekten. Eller hva er greia hennes? 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 20. oktober #43834 Del Skrevet 20. oktober Zenhouse skrev (12 timer siden): Jeg blir litt oppgitt av å se den store andelen mamma-influencere som går under radaren, som har alt fra 10.000- over 100.000 følgere på Snapschat og Instagram. De nevnes så godt som aldri verken her inne eller i media. De er unge, og har garantert unge følgere. Jeg fikk en opp i fyp på TikTok her for en tid tilbake. 5-6000 følgere, og bruker barnet utelukkende som content (3-4 år sikkert). Lokker seere enn med "Yngre versjon av Isabel Raad" og tagger henne også i caption. Ble helt dårlig jeg, for her var det ikke tvil en gang - hun bruker barnet målrettet som content. Helt forferdelig at det faktisk er lov 😥 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 21. oktober #43835 Del Skrevet 21. oktober (endret) Etter posegate, NRK-krangel, utro på TV og rusproblemer tror jeg SE måtte rebrande - fort. Annonsørene forsvant og inntektene uteble. Så da ble det barn. Hun ble vel gravid en "halvtime" etter at hun traff nåværende kjæreste. Men skandaleprinsessen får ikke til mammablogging rett og slett. Etter å ha vært "gravid minutt for minutt", - har det nå blitt en klein krise å følge med på. Selveste Sophie Elise ble Mamma, alle lurte på hvordan det skulle gå - hun som ikke klarte å ta vare på en valp en gang. Vel, nå ser vi begynnelsen på hvordan det kommer til å gå. Hun deler altfor mye som burde holdes privat, og hun sliter nok litt med å vite hvem hun skal være som influencer videre. Det ser ikke like bra ut å være partydronning eller soft porn-Sophie lenger. Jeg syns hun nå minner om Anna Rasmussen. "Hyler og skriker" etter oppmerksomhet. Kjører på med offerrolle og eksponerer sønnen og sønnes barndom for alt det er verdt - livredd for å ikke være i vinden lenger. Håper hun faller til ro i Mammarollen etterhvert, for jeg må si at jeg er litt spent på hvordan han takler det når hun innser at barn er der for å bli, og at det blir ennå mer krevende når de begynner å løpe rundt, når de kommer i "vil ikke"-alderen, når de sover mindre, når de begynner på skolen, når de blir tenåringer osv. Det virker ikke som hun har veldig stor tålegrense, og at hun virkelig sliter hvis hun ikke får nok oppmerksomhet på seg selv. Når alt dette er sagt - det er ikke noe poeng å rope opp om barnevern i dette heller. Barnevernet har nok med alvorlige saker ift omsorgssvikt, vold og overgrep. De kan også ta en opplærings/-støtterolle der det er veldig stor mangel på ressurser, nettverk og evne, men SE og barnefar er ikke "der". De gjør valg som for oss andre ser helt merkelige ut, og jeg personlig forstår ikke at de VIL ha barnevakt så mye, eller at de trenger det - i hele tatt. De fremstiller seg selv som umodne og egoistiske. Det vi kanskje kan håpe, er at det etterhvert blir ulovlig å eksponere barn på internett. Og DA kan barnevernet evt reagere ovenfor influencerforeldre som lever av å legge ut privatlivet. Endret 22. oktober av Isild 13 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 21. oktober #43836 Del Skrevet 21. oktober Stoltskeiv skrev (10 timer siden): "deler bilde av Helmer for første gang" Jeg følger henne og hun har jo delt bilde av han så og si hver dag siden han ble født... Er det for å ha noe å dele og få seertall slik at det øker inntekten. Eller hva er greia hennes? Denne influenseren har en fast og ganske så patetisk snap-strategi. Hun legger på et «sensasjonsbilde» først i snaprekka, så kjører hun ut det samme innholdet som tidligere i resten av snap’en. Det første bildet er en rein bløff, en teaser for at folk skal se gjennom hele rekka = 🤑. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 21. oktober #43837 Del Skrevet 21. oktober LivEinar skrev (5 minutter siden): Denne influenseren har en fast og ganske så patetisk snap-strategi. Hun legger på et «sensasjonsbilde» først i snaprekka, så kjører hun ut det samme innholdet som tidligere i resten av snap’en. Det første bildet er en rein bløff, en teaser for at folk skal se gjennom hele rekka = 🤑. Og den store overskriften nå som skal generere klikk og penger i kassa er «første gang vi viser frem ***** sitt ansikt» 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 21. oktober #43838 Del Skrevet 21. oktober Isild skrev (3 timer siden): Etter posegate, NRK-krangel, utro på TV og rusproblemer tror jeg SE måtte rebrande - fort. Annonsørene forsvant og inntektene uteble. Så da ble det barn. Hun ble vel gravid en "halvtime" etter at hun traff nåværende kjæreste. Men skandaleprinsessen får ikke til mammablogging rett og slett. Etter å ha vært "gravid minutt for minutt", - har det nå blitt en klein krise å følge med på. Selveste Sophie Elise ble Mamma, alle lurte på hvordan det skulle gå - hun som ikke klarte å ta vare på en valp en gang. Vel, nå ser vi begynnelsen på hvordan det kommer til å gå. Hun deler altfor mye som burde holdes privat, og hun sliter nok litt med å vite hvem hun svære som influencer videre. Det ser ikke like bra ut å være partydronning eller soft porn-Sophie lenger. Jeg syns hun nå minner om Anna Rasmussen. "Hyler og skriker" etter oppmerksomhet. Kjører på med offerrolle og eksponerer sønnen og sønnes barndom for alt det er verdt - livredd for å ikke være i vinden lenger. Håper hun faller til ro i Mammarollen etterhvert, for jeg må si at jeg er litt spent på hvordan han takler det når hun innser at barn er der for å bli, og at det blir ennå mer krevende når de begynner å løpe rundt, når de kommer i "vil ikke"-alderen, når de sover mindre, når de begynner på skolen, når de blir tenåringer osv. Det virker ikke som hun har veldig stor tålegrense, og at hun virkelig sliter hvis hun ikke får nok oppmerksomhet på seg selv. Når alt dette er sagt - det er ikke noe poeng å rope opp om barnevern i dette heller. Barnevernet har nok med alvorlige saker ift omsorgssvikt, vold og overgrep. De kan også ta en opplærings/-støtterolle der det er veldig stor mangel på ressurser, nettverk og evne, men SE og barnefar er ikke "der". De gjør valg som for oss andre ser helt merkelige ut, og jeg personlig forstår ikke at de VIL ha barnevakt så mye, eller at de trenger det - i hele tatt. De fremstiller seg selv som umodne og egoistiske. Det vi kanskje kan håpe, er at det etterhvert blir ulovlig å eksponere barn på internett. Og DA kan barnevernet evt reagere ovenfor influencerforeldre som lever av å legge ut privatlivet. Et meget godt innlegg, @Isild! SSI har helt og totalt mista grepet, og virker ganske så desperat. Hun blomstret som gravid, da kunne hun dyrke egen kropp på en ekstrem og pornaktig måte, kleint - absolutt! At hun sjøl var bekvem med det, sier vel alt. Og at samboeren (ifølge henne) liker lolita-sexy-stilen hennes, gjør ikke ting enklere. Nå sliter hun i et ingenmannsland, og finner ikke noen brukbar influenserrolle. Da blir det litt av hvert, usammenhengende og meget ustabilt, veldig trist alternerer med veldig glad… Hun har diagnostisert seg sjøl og vært innom mange diagnoser, men aldri blitt skikkelig faglig utreda, dvs at hun aldri har fått langvarig og helhetlig behandling. Det merkes nå. Når en kynisk og garva forretningskvinne, en kroppsfiksert lolita og en som i 15 år har vært vant til å være i (eget og andres) sentrum - når disse rollene skal parres med morsrolla, må det dessverre bli full skjæring. Tragedien er at et lite barn må stå i sentrum… 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 21. oktober #43839 Del Skrevet 21. oktober (endret) LivEinar skrev (50 minutter siden): Denne influenseren har en fast og ganske så patetisk snap-strategi. Hun legger på et «sensasjonsbilde» først i snaprekka, så kjører hun ut det samme innholdet som tidligere i resten av snap’en. Det første bildet er en rein bløff, en teaser for at folk skal se gjennom hele rekka = 🤑. Det har jeg sett flere har gjort også, men det som blir feil er at det går på et barns bekostning. Som ikke kan forsvare seg Endret 21. oktober av Stoltskeiv 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miomino Skrevet 21. oktober #43840 Del Skrevet 21. oktober Stoltskeiv skrev (11 timer siden): "deler bilde av Helmer for første gang" Jeg følger henne og hun har jo delt bilde av han så og si hver dag siden han ble født... Er det for å ha noe å dele og få seertall slik at det øker inntekten. Eller hva er greia hennes? Er det er bildet som er delt litt bak i tråden du refererer til? Der har hun skrevet "det er første gang jeg deler bilde av ansiktet hans". Hun påstår ikke at det er første gang hun deler bilde av barnet, som du skriver. Om hun har delt bilder av ansiktet hans før skal jeg ikke uttale meg om. Jeg er ikke innom hennes SoMe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå