Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

For mange, oppegående voksne mennesker har hun ingen påvirkning. Men vi må huske på at i dette landet finnes det ekstremt mange usikre, sarte sjeler. SE fremstiller feks natt-nanny som noe "helt naturlig", og sammenligner det med å få avlastning av besteforeldre. Det er ikke sammenlignbart ett eneste sted. Jeg kom over ett innlegg på facebook i en gruppe hvor ei lurte på hva hun kunne gjøre for å bedre økonomien. Ett av svarene hun fikk var at hun kunne få barn, fordi da får hun en engangsstønad. Har også sett i flere andre grupper hvor andre hyller denne engangsstønaden, hvor man "må jo kjøpe nytt", selv om økonomien ikke strekker til osv. 
Hun har en enorm påvirkning, og burde tenke litt på hvordan hun bruker den. Hun kan ikke gå ut på SoMe med noe hun VET skaper reaksjoner, og så sutre fordi folk kommer med kritikk. Men hun er dreven i gamet, hun vet hva som selger, og hun er ikke redd for noe når det gjelder å skaffe seg mat på bordet. 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Palmemor skrev (4 minutter siden):

For mange, oppegående voksne mennesker har hun ingen påvirkning. Men vi må huske på at i dette landet finnes det ekstremt mange usikre, sarte sjeler. SE fremstiller feks natt-nanny som noe "helt naturlig", og sammenligner det med å få avlastning av besteforeldre. Det er ikke sammenlignbart ett eneste sted. Jeg kom over ett innlegg på facebook i en gruppe hvor ei lurte på hva hun kunne gjøre for å bedre økonomien. Ett av svarene hun fikk var at hun kunne få barn, fordi da får hun en engangsstønad. Har også sett i flere andre grupper hvor andre hyller denne engangsstønaden, hvor man "må jo kjøpe nytt", selv om økonomien ikke strekker til osv. 
Hun har en enorm påvirkning, og burde tenke litt på hvordan hun bruker den. Hun kan ikke gå ut på SoMe med noe hun VET skaper reaksjoner, og så sutre fordi folk kommer med kritikk. Men hun er dreven i gamet, hun vet hva som selger, og hun er ikke redd for noe når det gjelder å skaffe seg mat på bordet. 

Reflektert og godt innlegg, støttes! 👍🏻 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (3 timer siden):

Selvsagt. Jeg ble bare overrasket over alt hatet mot henne.

Hun er tydeligvis bedre på å lese folk enn meg. 😄

Jeg har bevisst lukkede profiler og er mest mulig anonym på nett. Fordi det finnes troll og folk som bare slenger dritt der ute. Jeg jobber med barn, og det er ekstremt mye mobbing på nett. Derfor velger mange foreldre å rett og slett skjerme barna sine fra det. Og mange voksne velger også å ikke legge ut om alt de mener og alt de holder på med på nett. Det er fordi når du velger å legge ut noe kontroversielt eller provoserende eller upopulært på nett, så vil du GARANTERT tiltrekke deg negative kommentarer. Man kan mene så mye man vil om at det er de som slenger dritt som gjør feilen her. Men det er ikke noe vi kan forandre. Ønsker du ikke noe oppmerksomhet fra gribbene på nett, så trenger du ikke legge ut noe. Trenger man å tjene penger så får man skaffe seg en jobb, ikke starte se&hør på snapchat. 

Jeg har også fått idiotiske og slemme kommentarer på nett. Men det bare ignorerer jeg. Det er sånn det er på internett. Man må bare holde seg unna hvis man ikke ønsker slike kommentarer. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (3 timer siden):

Hva er sammenhengen med natt-nanny vs engangsstønad? Lol.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (7 timer siden):

Liten forskjell i å være uenig og å beskylde henne for omsorgssvikt..

Som nevnt ørten ganger før, som fagperson med veiledning av foreldre som hovedgeskjeft, er det hun viser frem særs bekymringsfullt i mine øyne. Hvordan kan noen være enig i at det hun holder på med er adekvat omsorg for en baby? Det er neimen ikke rart jobben min er utfordrende!

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 minutter siden):

Hva er sammenhengen med natt-nanny vs engangsstønad? Lol.

Hvor skriver jeg at det er en sammenheng?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Som nevnt ørten ganger før, som fagperson med veiledning av foreldre som hovedgeskjeft, er det hun viser frem særs bekymringsfullt i mine øyne. Hvordan kan noen være enig i at det hun holder på med er adekvat omsorg for en baby? Det er neimen ikke rart jobben min er utfordrende!

Og som det sagt ørten ganger før,yrkestitler på nett kan misbrukes av alle og enhver,og gir 0 tyngde i et forum som KG.

Engangsstønad har ingenting med barnevakt (av noe slag) å gjøre,heller.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (3 minutter siden):

Hvor skriver jeg at det er en sammenheng?

Jeg spurte hvorfor du nevner nanny og engangsstønad i samme åndedrag.

Hvor ville du med innlegget ditt?

Har jo ingen sammenheng?

SE er åpenbart ikke avhengig av økonomisk hjelp fra NAV,hva andre er angår jo faktisk ikke henne.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (Akkurat nå):

Jeg spurte hvorfor du nevner nanny og engangsstønad i samme åndedrag.

Hvor ville du med innlegget ditt?

Har jo ingen sammenheng?

SE er åpenbart ikke avhengig av økonomisk hjelp fra NAV,hva andre er angår jo faktisk ikke henne.

Nei, det spurte du ikke om. Du spurte hva sammenhengen mellom de to tingene var. 

Du forsto åpenbart ikke innlegget mitt, men siden flesteparten gjorde det orker jeg ikke bruke tid på å detaljforklare det.

Du må gjerne fortsette å være uenig med meg og alle andre som er kritiske til SE, men vi må fortsatt få ha våre meninger. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (På 3.10.2024 den 14.12):

De skal prøve på neste barn om et års tid :hakeslepp:

Shit. Kanskje det blir ny bok? "Slimproppen, minutt for minutt " :dåne:

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (7 timer siden):

Jeg forstår heller ikke hva engangsstønad har med Sophie Elise å gjøre eller hvorfor du har med dette midt inni innlegget ditt

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillibetha skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår heller ikke hva engangsstønad har med Sophie Elise å gjøre eller hvorfor du har med dette midt inni innlegget ditt

Okey, da får jeg detaljforklare siden jeg åpenbart var uklar. 

SE er en stor influenser. Hun har makt. Hun har påvirkningskraft. Når usikre jenter/damer ser dette kan de tenke at det er normalen. De kan føle på enda mer utilstrekkelighet og følelsen av å ikke være god nok. Flere her hevder at ingen «ser opp til» disse damene. På nett andre steder (her, Facebook) har jeg sett hvor enkelt møblert noe er, når de f.eks. anbefaler folk å få barn pga engangsstønad, når de allerede har økonomiske problemer.

Det betyr at det finnes folk der ute som dessverre er så enkle, og disse menneskene kan altså da også se hva SE og andre fronter som en normal, og prøve å etterligne det. Får de ikke det til kan de føle seg mindre verdt, og dårligere egnet. 

Påvirkningskraften disse har er enorm! Det fødes årlig mange barn av usikre unge mødre, som ikke vet opp ned på noe. Også er dette forbildene de skal ha? 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (8 timer siden):

Det er jo derfor hun går ut med natt-nanny og alt annet som angår barnet. Klikk og publisitet og hvorpå igjen hun får mer publiset for kritikk sånn at hun kan 'gråte" over det fæle mammapolitiet. Barnet er en brikke i SE sin bedrift og hun lever av å utlevere han samtidig som hun gjør seg selv til et offer. Hun utnytter barnet sitt på det groveste for egen økonomisk gevinst.

Og angående den engangsstønaden så er vel den ingenting i forhold til hva et barn koster fra 0-18 år! Men barn koster ikke bare økonomisk, det er et helt nytt menneske som koster psykisk og fysisk gjennom mange år. Det er ikke en hundevalp man får betalt 100.000 for å ta vare på, det er et menneske man er ansvarlig for i 18 år, og igjen etter de 18 år har man forhåpentligvis bidratt til at mennesket er på gang med utdanning eller har en jobb. Men fortsatt kan man måtte være forsørgeransvarlig. 

Endret av K_mb
  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K_mb skrev (12 minutter siden):

Det er jo derfor hun går ut med natt-nanny og alt annet som angår barnet. Klikk og publisitet og hvorpå igjen hun får mer publiset for kritikk sånn at hun kan 'gråte" over det fæle mammapolitiet. Barnet er en brikke i SE sin bedrift og hun lever av å utlevere han samtidig som hun gjør seg selv til et offer. Hun utnytter barnet sitt på det groveste for egen økonomisk gevinst.

Og angående den engangsstønaden så er vel den ingenting i forhold til hva et barn koster fra 0-18 år! Men barn koster ikke bare økonomisk, det er et helt nytt menneske som koster psykisk og fysisk gjennom mange år. Det er ikke en hundevalp man får betalt 100.000 for å ta vare på, det er et menneske man er ansvarlig for i 18 år, og igjen etter de 18 år har man forhåpentligvis bidratt til at mennesket er på gang med utdanning eller har en jobb. Men fortsatt kan man måtte være forsørgeransvarlig. 

Ang den stønaden så var det ett eksempel på hvor enkle mange er og tenker. Da er det skremmende at SE og flere med henne har så stor innflytelse på andre. 

at hun selger ungen sin på den måten er skammelig. Det burde faktisk vært forbudt ved lov

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (På 30.9.2024 den 12.13):

Har inte hört den, men hon fick kejsarsnitt alltså? Jag hade också det men kunde inte röra mig på typ två veckor, var det inte hon som tränade efter några dagar? Och inget ärr? Där ser man 

Jeg har hatt keisersnitt og gikk etter bedøvelsen slapp taket, så er nok forskjellig fra person til person 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt keisersnitt og gikk etter bedøvelsen slapp taket, så er nok forskjellig fra person til person 

Åh låter nice! Ja det är säkert väldigt olika. Det är något jag har insett. Alla reagerar olika på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sovushka skrev (På 30.9.2024 den 15.18):

Gjettet helt riktig. Så klart kunne ikke hun ødelegge fiffi, man kan alltids finne på noe å si for å få KS innvilget.

Er du seriøs nå?

Jeg har født både vaginalt og med planlagt KS, hva som er årsakene til KS ene mine er min sak. Det folk kanskje ikke vet er at en kan faktisk få KS om en ønsker og trenger det

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (8 minutter siden):

Åh låter nice! Ja det är säkert väldigt olika. Det är något jag har insett. Alla reagerar olika på det

Ja, skal sies at når jeg har født vaginalt har jeg gått ut av sengen med en gang jeg er ferdig å føde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden):

Ja, skal sies at når jeg har født vaginalt har jeg gått ut av sengen med en gang jeg er ferdig å føde. 

Intressant. Det visste jag inte att man kunde göra. Men ja, det är olika för alla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 time siden):

Enig. Jeg skjønner ikke helt hvorfor hun går ut med dette at hun har en natt-nanny. Er ikke dette veldig privat, har hun ingen sperrer? Det er jo ikke noe folk trenger å vite noe om. Skjønner hvor dette bærer, full ekspomering av barnet og full fres…..

Endret av missLynch
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...