Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Hva gjør en søvn-nanny da? Jeg ser for meg at hun gjennomfører en skrikekur (💔) fordi det er lettere for henne som ikke har følelsesmessig bånd til ungen. Hvis hun er inne og løfter opp baby, trøster osv, så vil jo baby sikkert reagere negativt når hun forsvinner, for da vil jo han ha blitt vant til at det er henne som hjelper ham på natten. Stakkars gutt! 

Endret av Maggi2
  • Liker 6
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For et uspiselig og gjennomført psykt menneske hun er. Stakkars, lille baby. Noen må jo gripe inn i dette og banke vett inn i skallen hennes. Er hun omgitt av idioter? 

• Liker 16
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama burde ikke fått barn,andre vil jo være mest mulig sammen med barna mens dem er små.Mens hu nesten ikke kan vente med får denne nannyen 🙈Hadde folk bare slutta følge disse infulenserne🙈Jeg leser kun her,hun kunne hatt 1 følger😅Som kan oppdaterere her.

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan det skal hjelpe med en nattnanny. Når det var far si  tur til å stå opp på natten her å de gråt så fikk ikke jeg sove. Var ikke akkurat sånn at selv om  han tok de, så holdt jo den gråten meg våken også. Jeg klarte ikke bare å snu meg rundt i senga og sovne igjen selv om far stod opp . De bor vell ikke i så stort hus. 🤔 å selv om jeg viste at far fint klarte alt selv så kjente jeg det jo i mammahjerte når de gråt på natten.  Klarte ikke bare skru av og sovne igjen da. 

• Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å danne seg et bilde nå av en person som mangler det aller meste når det gjelder omsorgsevner. Det blir for lettvint å rope "mammapoliti", for Sophie Elises handlinger viser helt tydelig at hun driter i barnets beste.  Dette har faen meg blitt sjukt - og jeg er rimelig forsiktig med å dømme andres måte å oppdra unger på.  Det fremstår jo som om hun overhodet ikke orker å tilpasse seg ungen, som om han er et hinder for henne.  

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honningmor skrev (15 minutter siden):

Det begynner å danne seg et bilde nå av en person som mangler det aller meste når det gjelder omsorgsevner. Det blir for lettvint å rope "mammapoliti", for Sophie Elises handlinger viser helt tydelig at hun driter i barnets beste.  Dette har faen meg blitt sjukt - og jeg er rimelig forsiktig med å dømme andres måte å oppdra unger på.  Det fremstår jo som om hun overhodet ikke orker å tilpasse seg ungen, som om han er et hinder for henne.  

At hun i det hele tatt nevner å få et barn til, er intet mindre enn hårreisende, og gir enda større bekymring. Når hun viser så lav omsorgsevne for den hun allerede har, kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor hun ønsker en til. Og den mannen hun er sammen med burde sette foten ned. Ikke at det kommer til å skje, han fremstår jo som en hund i bånd som gjør alt hun ønsker. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carrot skrev (5 timer siden):

Nå skal ikke jeg påberope meg å være en som følger hverken Sophie Elise eller andre influensere men er det så mye "verre" at de legger ut livet sitt i sosiale medier enn at Kari fra jobben gjør det? Det er ekstremt mange som deler alt i disse dager ganske ukritisk, og ofte er det de eldre som deler mest. Av erfaring ser jeg bestemødre på min egen alder dele alt ang barnebarna mens foreldrene deler mindre for eksempel, er det da barnebarna som "betaler prisen"? Og er det verre at man kjøper barnepiketjenester enn om man har apair slik flere foreldre hadde når denne ordningen var på topp, er det egentlig noen forskjell på å ha en barnepike og å ha en dagmamma eller sende ungene i barnehagen? Eller er det slik at fordi de er influensere så er de litt fritt vilt når det kommer til å ha meninger om alt de gjør? Og de som har disse meningene om alt de gjør, ikke gjør, burde gjøre osv - er alt helt stuerent på privaten?
Burde man ikke gått i skoene før man mener så mye om dem?

Ja, det er en forskjell på å utlevere barna til 325 venner på facebook vs mange hundretusen (millioner?) nordmenn. Ser du ikke forskjellen selv? Når Kari utleverer barnet går ikke HELE Norge rundt og veit at mora di leide inn en nanny fra UK fordi verken far eller mor orket å ta seg av oppdragelse. 

Og selvfølgelig utløser det mer kritikk når du utleverer barnet for hele Norge. Når Kari gjør det samme er det jo bare 325 stykker som ser det! Jeg kan ikke kritisere Kari for jeg aner ikke hvem Kari er. 

Og ja, jeg vil påstå det er en STOR forskjell på å leie inn dagmamma, bruke barnehage eller au pair på et barn som har passert ett år fordi foreldrene er ferdig med permisjon, og å leie inn fremmede mennesker for å oppdra barnet mens foreldrene fortsatt har permisjon

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

For et uspiselig og gjennomført psykt menneske hun er. Stakkars, lille baby. Noen må jo gripe inn i dette og banke vett inn i skallen hennes. Er hun omgitt av idioter? 

Dama bruker dette stakkars barnet for alt det er verdt!

Går vel knapt en dag uten at Dagbladet eller andre jalla-medier rapporterer om SE sine siste stunt angående sønnen! De bidrar til galskapen og holder SE aktuell gjennom å rapportere om hvert eneste stunt hun gjør som involverer et ikke-samtykkekompetent spedbarn. Mors største inntektskilde. Faren er det jaggu ikke tak i, som lar dette fortsette. Er vel glad i penger han også, så han ofrer åpenbart sønnens privatliv for det. En dag finner barnet ut av hvor utlevert han ble allerede som baby, og hva slags tanker og følelser som kommer med det kan man bare spørre seg om. 

Paret burde ihvertfall ikke tenke tanken på flere barn, når de som to voksne ikke takler et normalt friskt spedbarn. Nattevåk og tøffe tak med babyer er intet nytt, det er en forventning man bør ha og noe man må gjennom i en liten periode av livet. Og derfor har vi permisjon! 

Endret av K_mb
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veslemy2006 skrev (50 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan det skal hjelpe med en nattnanny. Når det var far si  tur til å stå opp på natten her å de gråt så fikk ikke jeg sove. Var ikke akkurat sånn at selv om  han tok de, så holdt jo den gråten meg våken også. Jeg klarte ikke bare å snu meg rundt i senga og sovne igjen selv om far stod opp . De bor vell ikke i så stort hus. 🤔 å selv om jeg viste at far fint klarte alt selv så kjente jeg det jo i mammahjerte når de gråt på natten.  Klarte ikke bare skru av og sovne igjen da. 

Han gråter ikke på natta. Han åler seg fremover i senga…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (3 minutter siden):

Han prøver vel å stikke av 🫣 

Hva slags person skal hun fly inn fra utlandet når den lille begynner å klatre ut av sprinkelsenga? 🤪

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (Akkurat nå):

Han prøver vel å stikke av 🫣 

Hva slags person skal hun fly inn fra utlandet når den lille begynner å klatre ut av sprinkelsenga? 🤪

Må vel være noen som er ekspert på å få barn til å ligge rolig det da 🙈 Så ikke ut som de hadde seng til ungen heller, men det kan jo selvsagt være klickbait det og 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (34 minutter siden):

Må vel være noen som er ekspert på å få barn til å ligge rolig det da 🙈 Så ikke ut som de hadde seng til ungen heller, men det kan jo selvsagt være klickbait det og 

Ja jeg la merke til det, men regnet med de bsre lå og slækket der på dagen (i øyeblikket). 
om de sover med babyen på madrass på gulvet så finnes det en enkel løsning på problemet: bruk en seng. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på at hun vel kjøpte en babyseng til 20 000 kr, gjorde hun ikke?

Ikke så god likevel, kan det virke som ;)

Akkurat dette er kanskje greit for potensielle annonsører å få med seg, for det begynner å bli mange influensere nå som kaster annonsesamarbeidspartnere under bussen, så fort de selv tror de vil tjene mer på å gjøre det.

Og vi vet jo allerede at Sofie Steen Isachsen med Sophie Elise AS kastet både Nrk og Rema 1000 under bussen for knappe to år siden.

De som ev. måtte velge Sophie Elise AS nå, de bør vurdere om de tåler store omdømmefall og ev. til og med boikotter, for folk generelt begynner å få mer og mer øynene opp for hvor skadelig det slike som henne gjør er, ikke minst for deres egne barn som utnyttes barn, men også for andre.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palmemor skrev (1 time siden):

Mulig det er mye indre uro som kommer til syne nå hos stakkars babyen,  pga han ikke vet hvem omsorgspersonene sine er.

Men han gråter jo ikke en gang, får han ikke lov å bevege seg og utvikle seg uten at det er feil også? 

Palmemor skrev (1 time siden):

Moon boon er vel ikke like effektivt lenger når ungen kan begynne å reise seg opp og vil klatre ut av den. 🦧 

Endret av GuuriMalla
Tilføyelse
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil noen virkelig fremstille seg så evneveike med vilje? For å provosere for klikk og penger?? Lurer oppriktig altså.

Jeg skulle egentlig slutte å kommentere her på forumet om SE, siden det beste hadde vert å gi henne minst mulig oppmerksomhet. Men jeg klarer ikke å la være nå altså...

Snakk om å ikke tåle noen motstand i livet og virkelig betale seg ut av problemene sine. Før de får ett nytt barn håper jeg virkelig de kan skaffe seg de rette evnene og ferdighetene til å håndtere det de har fra før og at de virkelig vurderer hardt og lenge på om de har kapasitet til det. De bør jo klare å ta vare på han de har fra før.

Håper babyen får mer enn bare en skvisepose til middag. 

Gjør hun dette med vilje for å provosere har hun veldig lite å by på. Håper alle boikotter henne. Helt ærlig

• Liker 11
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#denfølelsen når du utilsiktet avslører din egen løgn ved å poste bilde av et sengetøy tatt rett ut av pakken 🙃 Joda, SE, du overdriver…

IMG_8547.jpeg

• Liker 16
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mao1 skrev (1 minutt siden):

#denfølelsen når du utilsiktet avslører din egen løgn ved å poste bilde av et sengetøy tatt rett ut av pakken 🙃 Joda, SE, du overdriver…

IMG_8547.jpeg

Hun gidder ikke en gang forsøke, ser det ut som. Ikke gidder hun å merke det som reklame heller. Men lovbrudd gidder hun altså...

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veslemy2006 skrev (2 timer siden):

Mor og far skal sikkert ikke være hjemme uansett, må jo ta vare på forholdet og ha litt egentid! 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å ane et mønster ved at hun er hyperaktiv på snap samtidig som ny episode av den nye podkasten slippes.. 🙄 Der er rimelig stille mellom. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nelliken
Carrot skrev (13 timer siden):

At du sliter med å forstå det jeg skrev er jo trist, men å tillegge andre enten/eller meninger basert på dine meninger er også trist. Det er ikke slik at om jeg ikke er enig med deg så mener jeg automatisk noe av det andre du skriver. 🙅‍♀️

Jeg skrev bare at det er veldig mange foreldre, besteforeldre, mennesker som deler livet sitt i like stor grad som IKKE får samme type "pes" for det av ulik grunn, samt at man kanskje burde kjenne hvor skoen trykker før man er bastant i sin mening om andre. 

Jeg har veldig mange besteforeldre på sosiale medier og det er mange år siden noen av dem la ut noe som helst om barnabarna sine. Tror de fleste nå vet at barn har rettigheter og at man ikke skal tråkke over grenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...