Populært innlegg NordreSving Skrevet 15. oktober Populært innlegg #43641 Del Skrevet 15. oktober mao1 skrev (31 minutter siden): Nok et bevis på hvor uegnet hun er som mor/omsorgsperson. Jeg tenker at det mest vesentlige her handler om å normalisere en slik håndtering av barn. Dette er også skadelig påvirkning. Helt vanlige utfordringer i spedbarnsperioden skal nå outsourses til profesjonelle. Det bekymrer meg. 43 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 15. oktober #43642 Del Skrevet 15. oktober NordreSving skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at det mest vesentlige her handler om å normalisere en slik håndtering av barn. Dette er også skadelig påvirkning. Helt vanlige utfordringer i spedbarnsperioden skal nå outsourses til profesjonelle. Det bekymrer meg. Meg også! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 15. oktober #43643 Del Skrevet 15. oktober LivEinar skrev (8 minutter siden): Hun er som før, og hun kaller kritikk for hat… Ganske så umodent, syns jeg. En lang snap-unnskyldning i forkant fordi hun vet hun kommer til å få mye kritikk for dette. Patetisk å hente inn en «natt-nanny» fra London. De er to voksne mennesker, far har pappapermisjon og hun skal være i (full) jobb med stor fleksibilitet, mange hjelpere og mulighet til hjemmekontor. Det er jo slik de er aller fleste har det - man sliter, men mestrer, selv om det er tungt. Hun har tidligere skrevet at hun ikke vil at V skal ha sønnen om natta, fordi han er døv på det ene øret og da stoler hun ikke på han, at han våkner… Vanligvis avlaster jo foreldre hverandre mht søvn og baby. SSI sitt kontrollbehov er enormt. Er det noen som vet at natt-nanny er vanlig eller brukes mye? SE menar ju på att natt nannys används mycket utomlands. Jag som är halv kanadensare och har bott där en del kan säga att jag aldrig har hört någon som har haft det. Har vänner i olika sociala klasser i Toronto, och ingen av de som tjänar långt över vad SE gör har haft det. Är bara något jag har hört om från kändisar och människor som bor i LA. Sedan vet jag inte om det används i andra länder, men så otroligt vanligt är det inte enligt min upplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 15. oktober #43644 Del Skrevet 15. oktober Unødvendig å fortelle om night-nanny. Ingen hadde visst om det. Om ikke selve motivet er å nettopp motta «hat» på dette. Åpenbart. 31 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. oktober #43645 Del Skrevet 15. oktober (endret) mao1 skrev (2 timer siden): Nok et bevis på hvor uegnet hun er som mor/omsorgsperson. Et 7-8 måneder gammelt barn er gammelt nok til å forstå en del ord. Men da synes foreldrene det er en god idé å få en person som (antar jeg) ikke snakker norsk, en person som baby IKKE kjenner - og så skal denne helt fremmende personen altså plutselig være babys omsorgsperson på natt, den halvdelen av døgnet hvor baby er mest sårbar. Det bedriften Sophie Elise AS har valgt å ha som innhold siden 29. april i år, det er oppskriften på hvordan skape et tilknytningsforstyrret barn! Endret 15. oktober av Frisk Frosk 26 2 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 15. oktober #43646 Del Skrevet 15. oktober Zenhouse skrev (Akkurat nå): Unødvendig å fortelle om night-nanny. Ingen hadde visst om det. Om ikke selve motivet er å nettopp motta «hat» på dette. Åpenbart. Det kan godt være det er en strategi, den er jo i så fall velkjent. Kanskje «hatet» skal brukes som podcast-innhold? Eller i boka? Men om dette bare er åte så er det jo vilt at hun vil fremstille seg sånn. Konsekvensen er jo likevel dessverre at hun påvirker følgere til å tenke på dette som et alternativ. Heldigvis finnes det vel ikke så mange tilbydere, hvis noen. 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 15. oktober #43647 Del Skrevet 15. oktober Zenhouse skrev (4 minutter siden): Unødvendig å fortelle om night-nanny. Ingen hadde visst om det. Om ikke selve motivet er å nettopp motta «hat» på dette. Åpenbart. Godt poeng! Hun kunne lett ha forbigått dette i all stillhet. Nå trenger hun snap-klikk… 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 15. oktober #43648 Del Skrevet 15. oktober Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 15. oktober #43649 Del Skrevet 15. oktober LivEinar skrev (1 time siden): Er det noen som vet at natt-nanny er vanlig eller brukes mye? Fant én norsk artikkel der det står litt om det: https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/betaler-tusenvis-av-kroner-for-en-god-natts-sovn/16651949/ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 15. oktober #43650 Del Skrevet 15. oktober mao1 skrev (2 timer siden): Nok et bevis på hvor uegnet hun er som mor/omsorgsperson. Hmmm, har vedkommende som kommer fra London lov å jobbe når hun kommer til Norge? Storbritannia er ikke med i EU/EØS, hun kommer til landet som besøkende og vil da ikke kunne jobbe/motta lønn. Hvilken løsning gjennomføres for denne "ordningen"? 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 15. oktober #43651 Del Skrevet 15. oktober Istapp skrev (8 minutter siden): Hmmm, har vedkommende som kommer fra London lov å jobbe når hun kommer til Norge? Storbritannia er ikke med i EU/EØS, hun kommer til landet som besøkende og vil da ikke kunne jobbe/motta lønn. Hvilken løsning gjennomføres for denne "ordningen"? https://www.udi.no/ord-og-begreper/personer-som-kan-arbeide-i-norge-i-14-dager/#link-15271 Godt poeng. Det lurer jeg også på! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 15. oktober #43652 Del Skrevet 15. oktober (endret) baldrian skrev (43 minutter siden): Fant én norsk artikkel der det står litt om det: https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/betaler-tusenvis-av-kroner-for-en-god-natts-sovn/16651949/ Takk, @baldrian! Interessant. I artikkelen pekes det på forskjellene i permisjon mellom England og Norge. I SSI sitt tilfelle er far hjemme i permisjon, i Londonfamilien jobber begge foreldrene full tid. Jeg tror mer og mer dette er av SSI sine vanlige og mange stunt for å få oppmerksomhet og klikk. Det kunne enkelt vært forbigått i stillhet. Endret 15. oktober av LivEinar 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleOlga Skrevet 15. oktober #43653 Del Skrevet 15. oktober De har altså nanny på dagtid og nå skal de også ha nanny på natt? Selv om han er i pappaperm, fordi hennes jobb er veldig krevende..? 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 15. oktober #43654 Del Skrevet 15. oktober Zenhouse skrev (15 minutter siden): https://www.udi.no/ord-og-begreper/personer-som-kan-arbeide-i-norge-i-14-dager/#link-15271 Godt poeng. Det lurer jeg også på! Forhåpentligvis kan vedkommende berolige det stakkars barnet om natten med en liten sang, så kanskje "musiker" kan brukes sånn helt satt på spissen (ironisk ment, men med noe alvor også). 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 15. oktober #43655 Del Skrevet 15. oktober Og der var saka nådd ut til media. Formål oppnådd. 😜 https://www.tv2.no/underholdning/flyr-inn-night-nanny/17087035/ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Beyblade Skrevet 15. oktober Populært innlegg #43656 Del Skrevet 15. oktober Yikes. Barn skal hun ha, men bare når det passer inn i hennes hektiske timeplan. Skulle jammen tatt seg ut med søvnmangel pga baby når man har en business som er så samfunnskritisk som SE sin…. Jeg skjems på hennes vegne. Hun er ikke alenemor til 6 unger i jobb som krever fysisk tilstedeværelse fra 8-16 hver dag. Nå er jeg ekstremt fordomsfull, men tror ikke hun kommer til å takle trassalderen/småbarnsperioden. Det blir sannsynligvis barnehage fra 07-17, nanny henter og lager middag (slik at hun kan nyte en velfortjent middag i ro og fred etter en «hard arbeidsdag» som bestod av å ta selfies), så 30 min «kvalitetstid» med Helmer, så tar nanny over for kveldsstell mens SE tar en velfortjent tur på treningsstudio og til frisør/neglesalong/vipper etc (viktig med egentid og selvpleie). Når hun så kommer hjem er det kjærestetid med Vegard🥰 (Nattnanny har nå tatt over for dagnanny, så de får sove uforstyrret og tid til kos)….I helgen er det viktig med kjærestetid og kafébesøk (sistnevnte skal helst gjøres alene, viktig med egentid), så da kan helgenanny gå på tur med Helmer i mellomtiden. Mulig jeg må spise mine ord, men hittil har hun fremstilt seg selv 100X verre enn jeg hadde gjettet på forhånd, etter at hun fikk barn. 41 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 15. oktober #43657 Del Skrevet 15. oktober Viktig business?? 🤣😂🤣😂🙄😏🤮🤮🤮 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuuriMalla Skrevet 16. oktober #43658 Del Skrevet 16. oktober NordreSving skrev (6 timer siden): Jeg tenker at det mest vesentlige her handler om å normalisere en slik håndtering av barn. Dette er også skadelig påvirkning. Helt vanlige utfordringer i spedbarnsperioden skal nå outsourses til profesjonelle. Det bekymrer meg. Hvis de sliter veldig kan de søke om å få avlastning fra barnevernet. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 16. oktober #43659 Del Skrevet 16. oktober LivEinar skrev (4 timer siden): Og der var saka nådd ut til media. Formål oppnådd. 😜 https://www.tv2.no/underholdning/flyr-inn-night-nanny/17087035/ Wow! I artikkelen siteres hun med et utsagn om at leserne ikke vet noe om sønnen og hans behov. Vel… Vi vet ganske mye. Har hun glemt at hun har delt og gnidd inn at hun har en fornøyd baby som aldri gråter og er så snill? Har hun glemt at hun har lagt ut om at hun sover dårlig på nettene utelukkende på grunn av seg selv og at ungen har sovet på natta? Glemt at hun har lagt ut om at hun ikke klarer sove på dagtid selv med barnevakt og annen avlastning av barnefar. Jobbe med egne søvnproblemer og søvnrutiner før man velger en nattnanny burde vært første pri. 21 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 16. oktober #43660 Del Skrevet 16. oktober Dette poster hun KUN for hat-klikk 🤦♀️ Night nanny er også svindyrt. Jeg leste en artikkel om det for lenge siden, så her er det rikmansskryt også. Ønsker hun ikke kritikk så trenger hun ikke poste sånt. Hun ønsker jo oppmerksomhet på dette fordi hun tjener penger på det. Og folk er dumme nok til å klikke seg inn på snappen hennes. Jeg gjør det ikke selv, bare leser i denne tråden. 8 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå