Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NordreSving skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at det mest vesentlige her handler om å normalisere en slik håndtering av barn. Dette er også skadelig påvirkning. Helt vanlige utfordringer i spedbarnsperioden skal nå outsourses til profesjonelle. Det bekymrer meg. 

Meg også! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winterchild
LivEinar skrev (8 minutter siden):

Hun er som før, og hun kaller kritikk for hat… Ganske så umodent, syns jeg. En lang snap-unnskyldning i forkant fordi hun vet hun kommer til å få mye kritikk for dette. Patetisk å hente inn en «natt-nanny» fra London. De er to voksne mennesker, far har pappapermisjon og hun skal være i (full) jobb med stor fleksibilitet, mange hjelpere og mulighet til hjemmekontor. Det er jo slik de er aller fleste har det - man sliter, men mestrer, selv om det er tungt. Hun har tidligere skrevet at hun ikke vil at V skal ha sønnen om natta, fordi han er døv på det ene øret og da stoler hun ikke på han, at han våkner… Vanligvis avlaster jo foreldre hverandre mht søvn og baby. SSI sitt kontrollbehov er enormt. 
Er det noen som vet at natt-nanny er vanlig eller brukes mye? 

SE menar ju på att natt nannys används mycket utomlands. Jag som är halv kanadensare och har bott där en del kan säga att jag aldrig har hört någon som har haft det. Har vänner i olika sociala klasser i Toronto, och ingen av de som tjänar långt över vad SE gör har haft det. Är bara något jag har hört om från kändisar och människor som bor i LA. Sedan vet jag inte om det används i andra länder, men så otroligt vanligt är det inte enligt min upplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig å fortelle om night-nanny. Ingen hadde visst om det. Om ikke selve motivet er å nettopp motta «hat» på dette. Åpenbart. 

• Liker 31
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mao1 skrev (2 timer siden):

Nok et bevis på hvor uegnet hun er som mor/omsorgsperson.

IMG_8480.jpeg

Et 7-8 måneder gammelt barn er gammelt nok til å forstå en del ord.

Men da synes foreldrene det er en god idé å få en person som (antar jeg) ikke snakker norsk, en person som baby IKKE kjenner - og så skal denne helt fremmende personen altså plutselig være babys omsorgsperson på natt, den halvdelen av døgnet hvor baby er mest sårbar.

Det bedriften Sophie Elise AS har valgt å ha som innhold siden 29. april i år, det er oppskriften på hvordan skape et tilknytningsforstyrret barn!

Endret av Frisk Frosk
  • Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (Akkurat nå):

Unødvendig å fortelle om night-nanny. Ingen hadde visst om det. Om ikke selve motivet er å nettopp motta «hat» på dette. Åpenbart. 

Det kan godt være det er en strategi, den er jo i så fall velkjent. Kanskje «hatet» skal brukes som podcast-innhold? Eller i boka? Men om dette bare er åte så er det jo vilt at hun vil fremstille seg sånn. 

Konsekvensen er jo likevel dessverre at hun påvirker følgere til å tenke på dette som et alternativ. Heldigvis finnes det vel ikke så mange tilbydere, hvis noen.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (4 minutter siden):

Godt poeng! Hun kunne lett ha forbigått dette i all stillhet. Nå trenger hun snap-klikk… 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mao1 skrev (2 timer siden):

Nok et bevis på hvor uegnet hun er som mor/omsorgsperson.

IMG_8480.jpeg

Hmmm, har vedkommende som kommer fra London lov å jobbe når hun kommer til Norge? Storbritannia er ikke med i EU/EØS, hun kommer til landet som besøkende og vil da ikke kunne jobbe/motta lønn. Hvilken løsning gjennomføres for denne "ordningen"?

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (8 minutter siden):

Hmmm, har vedkommende som kommer fra London lov å jobbe når hun kommer til Norge? Storbritannia er ikke med i EU/EØS, hun kommer til landet som besøkende og vil da ikke kunne jobbe/motta lønn. Hvilken løsning gjennomføres for denne "ordningen"?

https://www.udi.no/ord-og-begreper/personer-som-kan-arbeide-i-norge-i-14-dager/#link-15271 

Godt poeng. Det lurer jeg også på! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baldrian skrev (43 minutter siden):

Takk, @baldrian! Interessant. I artikkelen pekes det på forskjellene i permisjon mellom England og Norge. I SSI sitt tilfelle er  far hjemme i permisjon, i Londonfamilien jobber begge foreldrene full tid. Jeg tror mer og mer dette er av SSI sine vanlige og mange stunt for å få oppmerksomhet og klikk. Det kunne enkelt vært forbigått i stillhet.  

Endret av LivEinar
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har altså nanny på dagtid og nå skal de også ha nanny på natt? Selv om han er i pappaperm, fordi hennes jobb er veldig krevende..?

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (15 minutter siden):

Forhåpentligvis kan vedkommende berolige det stakkars barnet om natten med en liten sang, så kanskje "musiker" kan brukes sånn helt satt på spissen (ironisk ment, men med noe alvor også).

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NordreSving skrev (6 timer siden):

Jeg tenker at det mest vesentlige her handler om å normalisere en slik håndtering av barn. Dette er også skadelig påvirkning. Helt vanlige utfordringer i spedbarnsperioden skal nå outsourses til profesjonelle. Det bekymrer meg. 

Hvis de sliter veldig kan de søke om å få avlastning fra barnevernet. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (4 timer siden):

Og der var saka nådd ut til media. Formål oppnådd. 😜

https://www.tv2.no/underholdning/flyr-inn-night-nanny/17087035/

Wow! I artikkelen siteres hun med et utsagn om at leserne ikke vet noe om sønnen og hans behov. Vel… Vi vet ganske mye. Har hun glemt at hun har delt og gnidd inn at hun har en fornøyd baby som aldri gråter og er så snill? Har hun glemt at hun har lagt ut om at hun sover dårlig på nettene utelukkende på grunn av seg selv og at ungen har sovet på natta? Glemt at hun har lagt ut om at hun ikke klarer sove på dagtid selv med barnevakt og annen avlastning av barnefar. Jobbe med egne søvnproblemer og søvnrutiner før man velger en nattnanny burde vært første pri.

• Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette poster hun KUN for hat-klikk 🤦‍♀️ Night nanny er også svindyrt. Jeg leste en artikkel om det for lenge siden, så her er det rikmansskryt også. Ønsker hun ikke kritikk så trenger hun ikke poste sånt. Hun ønsker jo oppmerksomhet på dette fordi hun tjener penger på det. Og folk er dumme nok til å klikke seg inn på snappen hennes. Jeg gjør det ikke selv, bare leser i denne tråden. 

• Liker 8
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...