baremeg Skrevet 10. august 2024 #42741 Del Skrevet 10. august 2024 Sh999 skrev (5 timer siden): At de velger «voksen fest» i selve barnedåpen er for meg helt hinsides 🤯 og det sier jo dessverre bare litt. Me, myself and I all day long 🤮 Det her reagerte jeg på også. Kunne de heller ikke arrangert en egen «avskjedsfest» for de voksne siden de snart flytter til Oslo en annen dag? Kunne ikke dåpsdagen kun hatt fokus på lille H? Hun virker utrolig selvsentrert. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuuriMalla Skrevet 10. august 2024 #42742 Del Skrevet 10. august 2024 (endret) GuuriMalla skrev (9 minutter siden): Lurer på hvordan fremtidige høytider, som feks 17 mai, julaftener og nyttårsaftener o.l. blir for ungen, siden alle begivenheter og festligheter = alkohol... Vet ikke hvorfor jeg siterte meg selv her. Det var ett uhell 🤦♀️🤦♀️ Eller en slags glitch Endret 10. august 2024 av GuuriMalla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.G.E Skrevet 10. august 2024 #42743 Del Skrevet 10. august 2024 Jeg syntes det er så rart med barnevakt for å drikke is latte og se på pc når telefon filmer! For så å ha barnevakt igjen når hun skal trene hver kveld for den nye kroppen hun skal ha? Igjen, Norges farligste forbilde! Ikke at hun som en gang sa det er så mye bedre nå! kan ikke dette gjøres når baby sover? Jeg har tre barn og en mann som er borte halve året, så det måtte jo planlegges til soving, våkentid og baby med på trening! Og den dåpen? I alle dager.. hvem er det egentlig en dag for? Forstår virkelig ikke hvilke påvirkning hun har på alle sine 5-600 000 følgere! det er bare trist!! Jeg hadde virkelig et lite håp om at graviditeten ville endre henne litt, men så feil tok jeg! baby med til L.A for å møte kjendis kirurg! Helt normalt… 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tran09 Skrevet 10. august 2024 #42744 Del Skrevet 10. august 2024 Stjertmeis skrev (3 minutter siden): Pumpe tre ganger om dagen og det skal være nok til 50/50 morsmelk/mme? Det blir i snitt pumping hver 8. time. Med så sjelden pumping, så går produksjonen for de aller fleste drastisk ned om det ikke ammes i tillegg. Kroppen produserer melk etter behov. Pumpes/ammes det lite, produseres det mindre. For all del, kan godt være ho er et spesielt tilfelle med sinnsyk produksjon uavhengig av hyppighet på pumping, men verken jeg eller andre jeg kjenner som har fullpumpet eller delpumpet med mme ved siden av, kunne opprettholde melkeproduksjon tilsvarende 50 prosent av melkebehovet med pumping kun 3 ganger i døgnet over en periode på én måned. Og har virkelig SSI giddet å pumpe alle dagene og timene borte fra Helmer de første ukene? Vanlige mødre gjør det, men jeg lar dessverre ikke tvilen komme SSI tilgode. Jeg pumpet 3 ganger om dagen, hadde meeer enn nok melk til både ungen og fryseren 😅 overproduserte da, men kan hende hun også overproduserer. Min unge var prematur og fikk flaske med andres morsmelk i starten, og tok aldri brystet. Hadde gitt en million for å kunne gi bryst hele sommerperioden istedenfor å herje med pumping, vasking, sterilisering og alt som følger med. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 10. august 2024 #42745 Del Skrevet 10. august 2024 49 minutter siden, Sinccis said: Kilde fra storyen hennes på Instagram, bare så det er på plass 👍🏼 Enig i det du skriver. Jeg legger alltid merke til hvor rar tidsoppfatning hun har. Hun skriver dette ca. 5-6 uker etter fødsel? Men det høres jo ut som at hun snakker om en tidsperiode som er mye lenger. Hun bruker selv uttrykket "lenge etter fødsel" men altså det er jo fremdeles kort tid etter fødsel når hun skriver dette... (Og å sitte låst til sofaen og amme hele tiden, og ha vondt og ikke elske å amme... det er vel nokså vanlig og noe veldig mange opplever, uten at det er fødselsdepresjon...) Ble litt bekymret av å lese om den NRK-artiklen at folk tar til seg ting hun skriver i den grad at de snakker om det hos jordmor.. Betyr det at hun vil påvirke andre mødre der ute til å dra fra babyen sin like mye som hun gjør? Håper ikke det Synes og det er provoserende å uttale i riksdekkende avis at man slet med tilknytning når baby fremdeles er knøttliten og man jevnlig har dokumentert i egne kanaler at man driter fullstendig i å gjøre noe som helst selv for å etablere noen tilknytning... 16 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuuriMalla Skrevet 10. august 2024 #42746 Del Skrevet 10. august 2024 M.G.E skrev (3 minutter siden): Jeg syntes det er så rart med barnevakt for å drikke is latte og se på pc når telefon filmer! For så å ha barnevakt igjen når hun skal trene hver kveld for den nye kroppen hun skal ha? Igjen, Norges farligste forbilde! Ikke at hun som en gang sa det er så mye bedre nå! kan ikke dette gjøres når baby sover? Jeg har tre barn og en mann som er borte halve året, så det måtte jo planlegges til soving, våkentid og baby med på trening! Og den dåpen? I alle dager.. hvem er det egentlig en dag for? Forstår virkelig ikke hvilke påvirkning hun har på alle sine 5-600 000 følgere! det er bare trist!! Jeg hadde virkelig et lite håp om at graviditeten ville endre henne litt, men så feil tok jeg! baby med til L.A for å møte kjendis kirurg! Helt normalt… Sikkert bedre om besteforeldre kunne ha passet ungen mens hun reiste vekk så mye barnevakt hun skal ha uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.G.E Skrevet 10. august 2024 #42747 Del Skrevet 10. august 2024 GuuriMalla skrev (32 minutter siden): Sikkert bedre om besteforeldre kunne ha passet ungen mens hun reiste vekk så mye barnevakt hun skal ha uansett Ja, der er du inne på noe! Trist er det uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 10. august 2024 #42748 Del Skrevet 10. august 2024 SoftKitty skrev (34 minutter siden): Betyr det at hun vil påvirke andre mødre der ute til å dra fra babyen sin like mye som hun gjør? Står i samme artikkel at det disse mødrene har plukket opp og tar etter SE er bekymring rundt evt fødselsdepresjon,ikke at folk reiser fra ungene sine.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 10. august 2024 #42749 Del Skrevet 10. august 2024 Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theocean Skrevet 10. august 2024 #42750 Del Skrevet 10. august 2024 Må bare si det.. det er helt normalt å bli sliten av å amme. Helt normalt å være låst til sofaen pga amming og ikke elske det! Helt normalt å føle at man bare maser på partner om å hente ditt og datt mens man sitter med puppen ute. Helt normalt å ikke få til ammingen helt i starten feks baby sovner hele tiden ved puppen, såre nipler, dårlig vektoppgang osv osv. Alle tar sine egne valg så klart, men disse tingene er 100% normalt. (Selvom ikke alle opplever det likt osv) 17 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. august 2024 #42751 Del Skrevet 10. august 2024 SoftKitty skrev (1 time siden): Jeg legger alltid merke til hvor rar tidsoppfatning hun har. Hun skriver dette ca. 5-6 uker etter fødsel? Men det høres jo ut som at hun snakker om en tidsperiode som er mye lenger. Hun bruker selv uttrykket "lenge etter fødsel" men altså det er jo fremdeles kort tid etter fødsel når hun skriver dette... (Og å sitte låst til sofaen og amme hele tiden, og ha vondt og ikke elske å amme... det er vel nokså vanlig og noe veldig mange opplever, uten at det er fødselsdepresjon...) Ble litt bekymret av å lese om den NRK-artiklen at folk tar til seg ting hun skriver i den grad at de snakker om det hos jordmor.. Betyr det at hun vil påvirke andre mødre der ute til å dra fra babyen sin like mye som hun gjør? Håper ikke det Synes og det er provoserende å uttale i riksdekkende avis at man slet med tilknytning når baby fremdeles er knøttliten og man jevnlig har dokumentert i egne kanaler at man driter fullstendig i å gjøre noe som helst selv for å etablere noen tilknytning... enig i det om tidsoppfatning. Jeg følger ikke helt med og trodde babyen var mye eldre enn det han er. Hun sleiver jo som om han skulle vært 3 år. Har hun delt noe om hvordan fødsel var? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 10. august 2024 #42752 Del Skrevet 10. august 2024 Sinccis skrev (2 timer siden): Kilde fra storyen hennes på Instagram, bare så det er på plass 👍🏼 Enig i det du skriver. Takk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 10. august 2024 #42753 Del Skrevet 10. august 2024 Godt hun ikke fikk trillinger.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 11. august 2024 #42754 Del Skrevet 11. august 2024 Justlooking skrev (På 9.8.2024 den 23.36): Hun skal tydeligvis fjerne den kunstige rumpa og hoftene som hun bygge enda mer ut for en stund siden. Nå er det helt «ut» å se ut som henne, og da følger vel hun trendene som vanlig. Godt at en normal kropp er mer vanlig nå, det har vært et vanvittig galskap i alt for mange år. Hvaa, så kort tid etter fødsel. Er vel fortsatt i ammeperiode. Hadde aldri hatt samvittighet reist å operert meg så kort tid etter. Er jo livsfarlig! Tenk hvis det skjer noe og man ikke kan stille opp for barnet. Er dette normalt? Herregud store omfattende operasjoner, alt skal justeres etter etter moten. Jeg har selv aldri turt å legge meg under kniven, har tenkt at jeg kanskje vil ordne på brystene etter at jeg får barn og amming men kommer nok til å vente noen år etter fødsel… barnet kommer først. Holdt på å skrive at damen et gal, men dette gjelder vel ikke bare henne dessverre. Verden har blitt gal. Her er det kun hennes behov i fokus, barnet kommer aldri først. Noen skulle virkelig ikke hatt barn. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 11. august 2024 #42755 Del Skrevet 11. august 2024 (endret) https://www.nrk.no/sorlandet/jordmodre-ma-_rydde-opp_-etter-sophie-elise-1.16984748 Endret 11. august 2024 av Lillemy_87 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millak Skrevet 11. august 2024 #42756 Del Skrevet 11. august 2024 Tran09 skrev (11 timer siden): Jeg pumpet 3 ganger om dagen, hadde meeer enn nok melk til både ungen og fryseren 😅 overproduserte da, men kan hende hun også overproduserer. Min unge var prematur og fikk flaske med andres morsmelk i starten, og tok aldri brystet. Hadde gitt en million for å kunne gi bryst hele sommerperioden istedenfor å herje med pumping, vasking, sterilisering og alt som følger med. Av ren nysgjerrighet fra en kommende mor. Brukte du elektrisk eller håndpumpe? Hm, mulig hun overproduserer men da hadde hun også skrytet av det tror jeg. Mest sannsynlig ammer hun kanskje ikke hvis hun går på de hår-medisinene som ikke skal ammes på tenker jeg. Kan være jeg tar feil:) Vet at noen mødre som bryr seg veldig om fasongen på sine bryster tar tabletter som stopper melkeproduksjonen helt opp. Det kan også være et alternativ hvis hun går på medisiner der det ikke skal ammes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 11. august 2024 #42757 Del Skrevet 11. august 2024 «Voksen-festen» er bare klikk og «se hva vi gjør»!!!! Og det lykkes. Men det at hun er i Harstad så lenge- mens V tydeligvis jobber el lignende ( som er aldeles normalt) , det tenker jeg bare betyr at hun ikke klarer/vil være alene om hverdagene. Hun er der oppe fordi hun får mye hjelp og barnepass. Hun drar ned igjen når de skal flytte og han har permisjon, ( les: hjelpe til med …..) I Oslo venter «nanny» og vipps så er det barnehage-tid. 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 11. august 2024 #42758 Del Skrevet 11. august 2024 (endret) Hva er det hun skal operere i USA? Endret 11. august 2024 av Tough cookie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enkelt&Komplisert Skrevet 11. august 2024 #42759 Del Skrevet 11. august 2024 Zenhouse skrev (1 time siden): «Voksen-festen» er bare klikk og «se hva vi gjør»!!!! Og det lykkes. Men det at hun er i Harstad så lenge- mens V tydeligvis jobber el lignende ( som er aldeles normalt) , det tenker jeg bare betyr at hun ikke klarer/vil være alene om hverdagene. Hun er der oppe fordi hun får mye hjelp og barnepass. Hun drar ned igjen når de skal flytte og han har permisjon, ( les: hjelpe til med …..) I Oslo venter «nanny» og vipps så er det barnehage-tid. Veldig godt tenkt! Er akkirat slik det virker 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enkelt&Komplisert Skrevet 11. august 2024 #42760 Del Skrevet 11. august 2024 Tough cookie skrev (27 minutter siden): Hva er det hun skal operere i USA? Stumpen, slik jeg har skjønt det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå