Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest Finlay
Skrevet
Pust skrev (12 minutter siden):

og så sier hun at hun var på rehab i sju uker, men det var da fem? Arrester meg om jeg husker feil. 

Stemmer, det var fem uker. (Dvs., hun har tidligere sagt at det var fem uker)

Dei siste fem vekene har Sophie Elise vore innlagt på rehabilitering for rusbehandling i Gjerdrum, eit lite stykke utanfor Oslo.

– Eg har lært mykje i behandling, eg har endra meg, og det hadde vore rart å hoppe tilbake som om ingenting har skjedd, fortel ho til NRK.

https://www.nrk.no/kultur/sophie-elise-avslorer-pillemisbruk-_-la-seg-inn-pa-rehab-1.16118491

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, FruR said:

Brukte hun betegnelsen examen artium ? Ifølge store Norge leksikon examen artium avviklet i 1974, og siste vitnemål ble skrevet ut i 1982… Altså lenge før SE ble født.  

Jeg tror at alle influencere bruker litt den samme definisjonen om tid som Dr Who: 'time is not linear, and that it's really this "wibbly wobbly, timey-wimey thing.'

• Liker 12
Skrevet

Jeg lurer på om SE, siden hun er så overfokusert på sex og samtidig overdriver alt, vil påstå at hun er en av de sjeldne som opplever orgasme under fødsel…

• Liker 6
Skrevet
Xmasclovn skrev (3 minutter siden):

Jeg lurer på om SE, siden hun er så overfokusert på sex og samtidig overdriver alt, vil påstå at hun er en av de sjeldne som opplever orgasme under fødsel…

Hvis hun skal føde vaginalt, så må det selvsagt være noe spesielt som skjer med henne under fødselen. Som for eksempel orgasme eller noe annet som kun sjeldne utvalgte kan oppleve, som ikke skjer med oss vanlige.

• Liker 10
Skrevet
Sinccis skrev (Akkurat nå):

Hvis hun skal føde vaginalt, så må det selvsagt være noe spesielt som skjer med henne under fødselen. Som for eksempel orgasme eller noe annet som kun sjeldne utvalgte kan oppleve, som ikke skjer med oss vanlige.

Det tror jeg også. Ved KS ser jeg for meg at det blir noe mer dramatisk. Bedøvelsen fungerte ikke, så hun ble traumatisert eller noe sånt.

• Liker 7
Skrevet
Finlay skrev (2 timer siden):

Stemmer, det var fem uker. (Dvs., hun har tidligere sagt at det var fem uker)

Dei siste fem vekene har Sophie Elise vore innlagt på rehabilitering for rusbehandling i Gjerdrum, eit lite stykke utanfor Oslo.

Eg har lært mykje i behandling, eg har endra meg, og det hadde vore rart å hoppe tilbake som om ingenting har skjedd, fortel ho til NRK.

https://www.nrk.no/kultur/sophie-elise-avslorer-pillemisbruk-_-la-seg-inn-pa-rehab-1.16118491

«Til A-magasinet forteller Isachsen at det gikk i ett kjør da hun sjekket ut - alt fra den omdiskuterte NRK-podkasten til intervju på «Lindmo».

Jeg burde tatt meg tid og råd til å bli på rehabilitering lengre. Det var av pillene, så rett ut. Jeg rakk ikke å ha noen terapi eller reflektere over hvorfor ting var blitt som de var blitt. Så jeg fortsatte å leve akkurat som før, minus pillene.»

Snakk om selvmotsigelse!! 😂😂

Hun hiver forøvrig Nora Haukland under bussen igjen, ved å si i samme intervju at hun ikke vet hva som var i posen, samt å understreke at det ikke var hun som holdt den. 

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet

Aldri i livet om Sofie føder vaginalt. Men drama, dét blir det!

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
17 hours ago, Zenhouse said:

«

Hun hiver forøvrig Nora Haukland under bussen igjen, ved å si i samme intervju at hun ikke vet hva som var i posen, samt å understreke at det ikke var hun som holdt den. 

Det er nettopp det hun ikke gjør. Hadde hun sagt hva som er i posen, som de fleste har skjønt nå, ville hun hevet henne under bussen siden det var Nora som holdt posen. 

• Liker 1
Skrevet
18 hours ago, AlexandriaK said:

Altså? Som hun burde? Eller burde iallefall være «under overvåkning». Hvem som helst andre som hadde hatt et så KJENT og NYLIG rusproblem hadde blitt oppfulgt. Herregud

Nei, barnevernet har ikke tid eller mulighet til å følge opp gravide som har et nylig rusproblem, så det gjør de ikke. 

• Liker 1
Skrevet
Carrie_S skrev (58 minutter siden):

Det er nettopp det hun ikke gjør. Hadde hun sagt hva som er i posen, som de fleste har skjønt nå, ville hun hevet henne under bussen siden det var Nora som holdt posen. 

Hun tar aldri ansvar for noe selv. Det er alltid noen andres skyld. Hun hev jo Fetisha under bussen også, etter dette med sparken fra NRK og at hun ghostet Fetisha som hadde vært en av hennes nærmeste venninner i mange år. Sofie sa jo nå i etterkant at dette skjedde på grunn av at hun mistet det første barnet i år og ikke fikk støtte av mange venner og derfor har mistet så mange av sine tidligere venner, som hun nå har skjønt ikke var ekte venner da de har dumpet henne på grunn av abort og graviditet.

Altså. Tror nok ikke noen ville dumpet vennene sine fordi de blir gravide eller opplever spontanabort, hallo? Det at hun har mistet vennskap er nok mest sannsynlig på grunn av de mindre heldige livsvalg hun har gjort de siste et par årene - utroskap på TV, heftig rusmisbruk som hun flittig dokumenterte på so-me osv. ikke alle som vil bli knyttet til slikt.

• Liker 20
Skrevet (endret)
55 minutter siden, Sinccis said:

Hun tar aldri ansvar for noe selv. Det er alltid noen andres skyld. Hun hev jo Fetisha under bussen også, etter dette med sparken fra NRK og at hun ghostet Fetisha som hadde vært en av hennes nærmeste venninner i mange år. Sofie sa jo nå i etterkant at dette skjedde på grunn av at hun mistet det første barnet i år og ikke fikk støtte av mange venner og derfor har mistet så mange av sine tidligere venner, som hun nå har skjønt ikke var ekte venner da de har dumpet henne på grunn av abort og graviditet.

Altså. Tror nok ikke noen ville dumpet vennene sine fordi de blir gravide eller opplever spontanabort, hallo? Det at hun har mistet vennskap er nok mest sannsynlig på grunn av de mindre heldige livsvalg hun har gjort de siste et par årene - utroskap på TV, heftig rusmisbruk som hun flittig dokumenterte på so-me osv. ikke alle som vil bli knyttet til slikt.

Akkurat når det kommer til Fetisha og de sidene hun har vist av seg selv, så er jeg ikke veldig overrasket over at hun ikke ville assosieres med henne mer. Fetisha har levd og lever det samme livet som henne. Hun dokumenterer heftig festing på egne kontoer. Det ligger mer bak her som ikke har kommet frem, men er selvsagt lett å skylde på en part siden Fetisha var den som sto frem med sin tåredryppende historie og dermed fikk eie narrativet. 

Det at Sophie har valgt å ta avstand til et miljø med utagerende festing (som dokumenteres hyppig i SoMe) når hun har ønsket seg barn og en ny start, ser jeg bare på som fornuftig. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 8
Skrevet
Carrie_S skrev (3 timer siden):

Nei, barnevernet har ikke tid eller mulighet til å følge opp gravide som har et nylig rusproblem, så det gjør de ikke. 

Åjoda, det gjør de. De har til og med tatt unger 1 time etter fødsel 

• Liker 16
Skrevet (endret)
1 hour ago, kjærring said:

Åjoda, det gjør de. De har til og med tatt unger 1 time etter fødsel 

De sitter ikke og følger med på alle som har hatt rusproblemer, nei.  Når de tar fra folk ungen, er det fordi det har kommet bekymringsmeldinger som de underveis har funnet troverdige. Men de sitter altså ikke med lister og overvåker folk som har drevet med rus før svangerskapet. Da hadde de ikke fått gjort noe annet!

Sophies sak er heller ikke et spesielt unntak. For de som har barn i slutten av tenårene og 20-årene i Oslo er det velkjent at kokain og andre rusmidler er blitt et dagligdags innslag på fester og utesteder. Barnevernet kommer selvsagt ikke til å følge opp alle disse som bruker det. Like lite som de følger opp folk som drikker seg drita på fest hver helg før de blir gravide. Barnevernet har ikke en gang kapasitet til å følge opp særlig alvorlige saker, hvor barn utsettes for alvorlig omsorgssvikt, noe utallige avisartikler viser. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 12
Skrevet
Carrie_S skrev (10 timer siden):

De sitter ikke og følger med på alle som har hatt rusproblemer, nei.  Når de tar fra folk ungen, er det fordi det har kommet bekymringsmeldinger som de underveis har funnet troverdige. Men de sitter altså ikke med lister og overvåker folk som har drevet med rus før svangerskapet. Da hadde de ikke fått gjort noe annet!

Sophies sak er heller ikke et spesielt unntak. For de som har barn i slutten av tenårene og 20-årene i Oslo er det velkjent at kokain og andre rusmidler er blitt et dagligdags innslag på fester og utesteder. Barnevernet kommer selvsagt ikke til å følge opp alle disse som bruker det. Like lite som de følger opp folk som drikker seg drita på fest hver helg før de blir gravide. Barnevernet har ikke en gang kapasitet til å følge opp særlig alvorlige saker, hvor barn utsettes for alvorlig omsorgssvikt, noe utallige avisartikler viser. 

Nå har jo SE fått meldinger om at folk vil melde henne. Og i hennes sak så er det jo faktisk ikke så vanskelig å finne ut om hennes tidligere problem heller. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
kjærring skrev (14 minutter siden):

Nå har jo SE fått meldinger om at folk vil melde henne. Og i hennes sak så er det jo faktisk ikke så vanskelig å finne ut om hennes tidligere problem heller. 

Hvis noen, eller i verste fall flere, sender bekymringsmelding vil bv muligens ha plikt å åpne en undersøkelse. Da hjelper det ikke om du heter SE eller påstår det er tilbakelagt når loven er såpass streng. Jeg tviler på at hun har et så stort problem at «de tar barnet» som du sa over her, men terskelen for at de kommer og skal undersøke bekymringsmeldinger i noen måneder er ganske lav.

Endret av Xmasclovn
  • Liker 8
Skrevet
Xmasclovn skrev (1 minutt siden):

Hvis noen, eller i verste fall flere, sender bekymringsmelding vil bv muligens ha plikt å åpne en undersøkelse. Da hjelper det ikke om du heter SE eller påstår det er tilbakelagt når loven er såpass streng. Jeg tviler på at hun har et så stort problem at «de tar barnet» som du sa over her, men terskelen for at de kommer og skal undersøke bekymringsmeldinger i noen måneder er ganske lav.

Ikke som om det er noe å bekymre seg for. Barnevernet har lite myndighet og de gjør helst så lite som mulig, selv i saker med alvorlig bekymring. 

• Liker 1
Skrevet
Missy1 skrev (Akkurat nå):

Ikke som om det er noe å bekymre seg for. Barnevernet har lite myndighet og de gjør helst så lite som mulig, selv i saker med alvorlig bekymring. 

Det er ikke det jeg har fått inntrykk av, men tvert i mot at de også ofte grunnløst tramper inn. De har jo blitt dømt i EMD og. Mulig det kommer an på hvilket bv-kontor og ansatt du møter.

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...