Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Sugar&Spice skrev (17 timer siden):

Oppdragsgiver. NRK er oppdragsgiver. 

Og jada! Jeg er enig jeg. I all kritikk hun får. Men det blir helt feil å kalle dette et ansettelsesforhold, slik de jeg siterte gjorde. Det er en viktig presisjon, det er to helt forskjellige lovverk å forholde seg til.

Nå har jeg prøvd å finne ut av hva slags ansvar en oppdragsgiver har. Og NRK er smarte med dette, for underleverandøren er jo da SE AS. De vil ikke gå ut med hva hun får av honorar, men regner med det er mye, og bedriften tjener uansett store summer på den plattformen NRK gir henne. Det gir henne en en helt unik posisjon. Og det er faktisk ikke til å tro at hun har fått denne gullkantede avtalen, med fritt spillerom, der hun pøser ut reklame og kan oppføre seg akkurat som hun vil
Hvis vi skal tenke på ansvaret de har  for personen SE, som helt klart er i psykisk ubalanse, men som allikevel benyttes i en kynisk PR.kampanje, så kan man trekke paralleller til feks Anna Nicole Smith. Hun døde.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

diam0nd skrev (3 minutter siden):

1188 Klager hittil. 
Altså det er ikke vits med noe kringkastingsråd, hvis det ikke kommer en reaksjon til dette nå. 

De kommer det til å vinkle det opp mot "cancel-culture", og kvinnefiendtlighet. Men argumentasjonen de har der holder ikke. Og det håper jeg noen med skikkelig pondus gir klar beskjed om.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (3 timer siden):

Nå er det jo engang slik at det som har blitt avbildet her ikke "bare" er kritikkverdig, men også faktisk ulovlig. Med mindre lovverket er endret så er kjøp og bruk av narkotika ulovlig, og det er bare enda verre ved at det er en såpass profilert person som Sophie Elise som presterer å slenge ut bilde av det på Instagram. Om hun var klar over hva hun gjorde? Det får vi sannsynligvis aldri vite. Kanskje la hun ut dette bildet ved en feil, eller kanskje det var et heller dårlig PR-stunt. 

Sophie Elise er ingen nybegynner når det kommer til å skape blest rundt egen person, og når personer gjør som hun har gjort - å skape en business rundt sin egen person, så blir også skillet mellom når hun er på jobb og når hun har fritid ganske flytende. Sophie Elise lever av å påvirke andre, og da synes jeg det blir for lettvint å si at dette er noe som hun gjorde på fritiden. Bildet ble postet på insta, og da er det ikke lenger en uskyldig liten greie som hun gjorde på fritiden.

Forøvrig er jeg enig i at det er rart at den andre kvinnen er anonymisert av medier, men for alt man vet kan det være at hun aldri ønsket at dette bildet skulle deles med offentligheten. Sophie Elise får ta sin del av skylda her, og i det minste bør NRK som statskanal kutte enhver form for samarbeid de har med denne jenta.

De får ta valget om de skal prioritere Sophie Elise eller den unge befolkningen i Norge (eller "målgruppen", som NRK heller definerer de som).

Jeg har også påpekt dette. Det er flere bilder og videoer som inneholder ulovlige rusmidler.Dette bildet promoterer bruk av kokain/amfetamin, og politiet har ransaket folks hjem og avkrevd rustest for lignende forhold. SE har i et intervju også sagt at hun har kjøpt reseptbelagte piller på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diam0nd skrev (7 minutter siden):

1188 Klager hittil. 
Altså det er ikke vits med noe kringkastingsråd, hvis det ikke kommer en reaksjon til dette nå. 

Det er så fantastisk at så mange har sendt inn klage!! 👏🏼👏🏼 Jeg tror vi har kommet til et punkt hvor folk er drittlei av henne og ønsker henne bort fra aviser og tv. Hun stikker seg frem overalt og det er stort sett alltid en eller annen form for «skandale», sexprat, operasjoner eller annet tull som folk egentlig ikke orker å høre på. Hun tar for mye plass uten å ha noe å komme med! 
Nå er det på tide å ikke gi henne spalteplass slik at hun kan ta tak i seg selv. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (2 minutter siden):

Jeg har også påpekt dette. Det er flere bilder og videoer som inneholder ulovlige rusmidler.Dette bildet promoterer bruk av kokain/amfetamin, og politiet har ransaket folks hjem og avkrevd rustest for lignende forhold. SE har i et intervju også sagt at hun har kjøpt reseptbelagte piller på gata.

Den lille bruksdosen på bilde er såpass liten at den åpenbart er til eget bruk og er såpass lite at det,som jusproffessoren sier,knapt gir en bot.

For å ende i razzia som du nevner så må det være bevis/mistanke om distrubisjon,ikke en personlig 2 splits dose..

Er feil og ulovlig på mange måter,men straffen er mindre enn enn fartsbot.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minombre skrev (2 minutter siden):

Det er så fantastisk at så mange har sendt inn klage!! 👏🏼👏🏼 Jeg tror vi har kommet til et punkt hvor folk er drittlei av henne og ønsker henne bort fra aviser og tv. Hun stikker seg frem overalt og det er stort sett alltid en eller annen form for «skandale», sexprat, operasjoner eller annet tull som folk egentlig ikke orker å høre på. Hun tar for mye plass uten å ha noe å komme med! 
Nå er det på tide å ikke gi henne spalteplass slik at hun kan ta tak i seg selv. 

Helt enig i at jeg er glad for å se at folk klager!

Men er 100% sikker på at dette også feies under teppet,som alle andre skandaler hun er i.

I podden ler hun høyt av egne skandaler,sier også.. "jeg har hatt utro på Farmen,rehab og Badeland-gate! Det som er så morsom med skandalene mine er at jeg ikke engang vet selv hva den neste blir fordi de alltid er så rare."

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (3 minutter siden):

Den lille bruksdosen på bilde er såpass liten at den åpenbart er til eget bruk og er såpass lite at det,som jusproffessoren sier,knapt gir en bot.

For å ende i razzia som du nevner så må det være bevis/mistanke om distrubisjon,ikke en personlig 2 splits dose..

Er feil og ulovlig på mange måter,men straffen er mindre enn enn fartsbot.

Hun er kanskje for smart til å kjøpe store mengder av gangen. Men det betyr jevnlig tilgang av et par gram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (Akkurat nå):

Helt enig i at jeg er glad for å se at folk klager!

Men er 100% sikker på at dette også feies under teppet,som alle andre skandaler hun er i.

I podden ler hun høyt av egne skandaler,sier også.. "jeg har hatt utro på Farmen,rehab og Badeland-gate! Det som er så morsom med skandalene mine er at jeg ikke engang vet selv hva den neste blir fordi de alltid er så rare."

Jeg tror dessverre også det, men når såpass mange faktisk sender inn klage legges det i hvert fall merke til! 😊 

At hun ler av disse skandalene på podden sier veldig mye om henne. Hun sårer andre og jeg vil tro familien hennes er bekymret for henne slik hun holder på, så alt tyder jo på at hun ikke evner å tenke på noen andre enn seg selv. Syns hun har blitt bare verre og verre med årene, faktisk. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (Akkurat nå):

Jeg tror dessverre også det, men når såpass mange faktisk sender inn klage legges det i hvert fall merke til! 😊 

At hun ler av disse skandalene på podden sier veldig mye om henne. Hun sårer andre og jeg vil tro familien hennes er bekymret for henne slik hun holder på, så alt tyder jo på at hun ikke evner å tenke på noen andre enn seg selv. Syns hun har blitt bare verre og verre med årene, faktisk. 

Enig i dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (7 minutter siden):

De kommer det til å vinkle det opp mot "cancel-culture", og kvinnefiendtlighet. Men argumentasjonen de har der holder ikke. Og det håper jeg noen med skikkelig pondus gir klar beskjed om.

Desto viktigere at klagene skrives på en saklig måte, med fokus på hva det faktisk handler om. NRK har og har hatt unge kvinnelige profiler i underholdningsavdelingen som både har vist festing og deler av livet sitt i some uten å romantisere, forherlige eller bygge under strukturer i samfunnet som er skadelig for mottakerne. Det er et viktig poeng å få frem at klagene ikke handler om cancel culture og kvinnefiendtlighet, men om etiske retningslinjer på avveie og mangel på forståelse for hvordan påvirkeryrket fungerer. Tenker det også er viktig å poengtere at dette et profilens M.O - det er ikke første gang skandaløs og ulovlig adferd vises frem i hennes kanaler, for så å slettes og forklares med at det bare var litt gøy. Aller helst skjer dette rett før promotering av et nytt produkt eller samarbeid. Om Sofie som privatperson vil ruse seg så er hun fri til det, men hennes some-kanaler er knyttet til hennes bedrift og arbeid, ikke privatpersonen. Bindinger til dette vil hefte ved samarbeidsparter lenge, og skape mer mistillit, spesielt nå som våre skattepenger finansierer dette sirkuset. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten synd faren til SE ikke lenger er manager, hadde vært interessant å hørt hva han hadde å si. For han hadde nok hatt noe å si😅

Litt spesielt at VG og Dagbladet "ikke har fått tak i" den nye manageren, Petter Wahlen. Tenkte kanskje det var en del av jobben å uttale seg, brannslukke litt. I stedet er det helt tyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (10 minutter siden):

Nesten synd faren til SE ikke lenger er manager, hadde vært interessant å hørt hva han hadde å si. For han hadde nok hatt noe å si😅

Litt spesielt at VG og Dagbladet "ikke har fått tak i" den nye manageren, Petter Wahlen. Tenkte kanskje det var en del av jobben å uttale seg, brannslukke litt. I stedet er det helt tyst.

Han må det Googles på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (13 minutter siden):

Litt spesielt at VG og Dagbladet "ikke har fått tak i" den nye manageren, Petter Wahlen.

Han er selv artist og hans andre klienter er artister,så hvorfor i all verden han er manager for SE er egentlig uforståelig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (14 minutter siden):

Det er påfallende at alle de store nettavisene har de 1188 klagene øverst, eller nesten øverst på sidene sine nå. Unntatt NRK. kl 9.00 onsdag)  De nevner det ikke med et ord. Selv om NRK velger å støtte Sophie Elise og sitt engasjement av henne, så kan de ikke slutte å rapportere nyheter? Det er den tredje mest påklagede saken i historien, det ER nyheter!

De få gangene de har uttalt seg om saken,formulerer de det som om at folk klager på bildet hun la ut.

Dette begynner å minne om sensur fra statskanalen. Å ikke melde nyheter er en form for nyhetsformidling, det også. Omskriving av narrativet like så... Vi er mest kjent med det fra ett av våre naboland, hvor krigen i Ukraina kun ble omtalt som en spesialoperasjoner, men som oftest ikke nevnt i det hele tatt...

Saken ble diskutert på Østlandssendingen i morges. Bildet ble nevnt, men også innhold og overskrifter på podcast episodene. De la på ingen måte skjul på at de er kritiske til saken. 

Det ble forøvrig også omtalt i dagsrevyen i går. Langt fra sensur i min verden.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

J.. skrev (12 minutter siden):

Han er selv artist og hans andre klienter er artister,så hvorfor i all verden han er manager for SE er egentlig uforståelig.

Leste er intervju med han fra 2021, og SE AS er ikke akkurat en profil som er i kategorien han beskriver at han ønsker å representere/være med å bygge opp. Kanskje han ikke er så flink da. Eller bare opptatt av penger. Litt som Falck da han ga ut  My boobs are ok eller hva det var. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (Akkurat nå):

Leste er intervju med han fra 2021, og SE AS er ikke akkurat en profil som er i kategorien han beskriver at han ønsker å representere/være med å bygge opp. Kanskje han ikke er så flink da. Eller bare opptatt av penger. Litt som Falck da han lagde My boobs are ok eller hva det var. 

Tror han heller vil ha henne i stallen for egen tyngde da SE er et stort navn ift de andre han representerer.

Men så er det nettopp det at disse små relativt ukjente artistene ikke har samme skandale faktor og "styr" rundt seg som henne,så vet ikke hvor god han evt er på krisehåndteringer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (5 minutter siden):

Saken ble diskutert på Østlandssendingen i morges. Bildet ble nevnt, men også innhold og overskrifter på podcast episodene. De la på ingen måte skjul på at de er kritiske til saken. 

Det ble forøvrig også omtalt i dagsrevyen i går. Langt fra sensur i min verden.

Jeg har ikke hørt Østlandssendingen, men jeg så innslaget i går, og kritikken var ganske skjult for meg der. Ingen kritiske spørsmål, kun den samme regla om at de ikke kommer til å ta grep. Tidligere har de avfeiet kritikken mot Sophie Elise fordi den er "kjønnet". Jeg tok med i klagen min til Kringkastingsrådet at NRK, som statsfinansiert nyhetskanal, har et særskilt ansvar for å svare kritikerne på en tilfredsstillende måte. Bortforklaringer og unnvikelser er ikke tilfredsstillende.

At saken kommer på tredjeplass av alle klagesaker er en nyhet, og det dropper NRK helt å melde. Og det skyldes ikke kapasitetsproblemer, de fant blant annet rom for å melde at verdens eldste grantre har mistet toppen sin i en storm... 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 minutter siden):

Tror han heller vil ha henne i stallen for egen tyngde da SE er et stort navn ift de andre han representerer.

Men så er det nettopp det at disse små relativt ukjente artistene ikke har samme skandale faktor og "styr" rundt seg som henne,så vet ikke hvor god han evt er på krisehåndteringer.

Han kan miste  hester i stallen med dette, så her bør han holde tunga rett i munnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...