Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Hun klarer nok helt sikkert å komme seg unna med en eller annen elendig unnskyldning denne gangen også. Men, det er alle de som fortsetter å gi henne oppdrag som tillater at dette skjer. Noen må sette ned foten og slutte å la henne slippe unna! Hun lever nok sitt beste wannabe Hollywood-life med rus og fest, men det er ikke en livsstil som på noen som helst måte trenger å promoteres til de unge kvinnene NRK håper å treffe. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (1 time siden):

Ser ut som det kan være Dagbladet som har svart? 

Er det noe som har gått meg hus forbi? Har Dagbladet et ansettelsesforhold med SE?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (4 minutter siden):

Er det noe som har gått meg hus forbi? Har Dagbladet et ansettelsesforhold med SE?

NRK svarer ikke. Dagbladet gjorde. Dagbladet kan like mye skrive om saken som NRK. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon9000 skrev (9 timer siden):

Nihilisme?? Tror du må lese deg opp på betydningen av ordet😅

GenZ er kjent for sine nihilistiske tendenser. Og det knyttes til bruk av sosiale medier.  Ingen lojalitet, ingen verdier, desillusjonerte, destruktive.  Kanskje du bør lese deg opp?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (38 minutter siden):

Regner med noen har spurt Dagbladet om de ikke skal skrive om saken? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville91 skrev (2 minutter siden):

Regner med noen har spurt Dagbladet om de ikke skal skrive om saken? 

Jeg håper ingen skriver om det. De bør ikke få noe opperksomhet i det hele tatt. Men NRK bør avslutte samarbeidet. Det første SE AS gjorde da podcasten ble lansert var å pøse ut med reklame. Selv om det er karantenetid. Og hun fortsetter å strekke strikken. NRK bryter med egen plakat, og er på etisk gyngende grunn. Det er en fornærmelse mot målgruppen de ønsker å nå. De fortjener mye bedre enn noen avdankede rosabloggere uten verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (4 minutter siden):

Jeg er faktisk i målgruppa NRK prøver hardt å treffe, og jeg er faktisk yngre enn SE..😂 og jeg mener fortsatt hun oppfører seg helt patetisk, så er ikke bare «bitre» Oddny på 70 år som mener det..😋 om det faktisk er en saltpose fra macern som ligger på bordet så er hun definisjonen på attention whore. Forbilde meg langt opp i ræva uansett..👎🏻👎🏻

Selv er jeg yngre enn SE, og jeg har verken hennes holdninger eller syn på livet - men jeg oppfører meg ikke som folk ellers her på kg for det… altså hallo. Tenk om vi kunne brukt like mye tid på krisa i Tyrkia, eller andre VIKTIGE ting:)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stortrommadet skrev (5 minutter siden):

Selv er jeg yngre enn SE, og jeg har verken hennes holdninger eller syn på livet - men jeg oppfører meg ikke som folk ellers her på kg for det… altså hallo. Tenk om vi kunne brukt like mye tid på krisa i Tyrkia, eller andre VIKTIGE ting:)

Nå er dette et diskusjonsforum da, som tar for seg litt andre ting enn bare krisene ute i verden.(sier ikke at vi ikke skal snakke om det🫶) men anbefaler heller nyhetskanalen og debatten fremfor KG om det er den type lesing og diskusjon du er ute etter.🙉

Endret av Smurfii
  • Liker 43
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stortrommadet skrev (2 minutter siden):

Vel, jeg har barn, som straks skal på sosiale medier, og for meg er det viktig at statskanalen satser på andre hester enn SE AS. Mulig det er noen sleivete innlegg her inne, men det er bra at det diskuteres. Utenfor sosiale medier. Ikke alle av oss er der nemlig. Vi kan ikke ha det sånn at NRK pusher ut SE som et forbilde fordi hun har donert 100k til dyrevernalliansen. Det er vel det hun benytter på håret i måneden. Hår som kommer fra slaver i Kina, hvis du ønsker å dra inn litt politisk engasjement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulla Ullsokk skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke lest mer enn de siste innleggene i denne tråden, men jeg må jo virkelig si meg enig i at en som har operert hundre ganger og som legger ut kokainbilder ikke er noe jeg skulle ønske at datteren min hadde som forbilde. Det må være lov å reagere på at statskanalen fremmer henne til ungdommer.

Og alt henger sammen. Kokain kommer fra organisert kriminalitet. Som står bak bygninger som er bygd av dårlig betong, betong laget av søppel, som gjør at bygninger  som skulle stått under jordskjelv raser og dreper tusenvis av mennesker. 
Nå vet jeg at jeg trekker det langt her, men det å dra inn "hvis vi hadde brukt samme energi på krisen i Tyrkia" er i samme gate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rains of castamere
IreneV skrev (14 minutter siden):

Og alt henger sammen. Kokain kommer fra organisert kriminalitet. Som står bak bygninger som er bygd av dårlig betong, betong laget av søppel, som gjør at bygninger  som skulle stått under jordskjelv raser og dreper tusenvis av mennesker. 
Nå vet jeg at jeg trekker det langt her, men det å dra inn "hvis vi hadde brukt samme energi på krisen i Tyrkia" er i samme gate.

Nettopp. Om man gir blanke i dårlig oppførsel, påvirkningskraft, skjønnhetspress, løgner osv osv osv, er det fremdeles mye å kritisere som har faktiske konsekvenser uti verden. Nå er selvsagt ikke miljøet, organisert kriminalitet og slavearbeid SE sin feil, men når NRK velger å promotere henne, og hun igjen pusher en livsstil som overhodet ikke er forenlig med bærekraft, så er det absolutt verdt å sette søkelyset på. 

Hilsen bitter, sjalu kjerring på 26 år :) (ikke at alder spiller noen rolle, men… det er litt morsomt hvordan kritikk fra kvinner alltid avskrives som det, er det ikke?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (1 time siden):

Jeg er i målgruppen, og er rasende. 

Jeg vil se Debatten, Symesterskapet, mgp, sjakk-vm, vintersport, Urix. Ser gjerne på Alle mot 1, nytt på nytt, latter live, hører på Lørdagsrådet, Berrum og Beyer og diverse nyhetskanaler.

Og nrk bare "unge dumme kvinner vil selvsagt ha mer av DETTE!!" 💩

Jeg er lite kin på å betale dette farlige forbildet lønn med lisenspengene jeg betaler. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stortrommadet skrev (41 minutter siden):

For det første; les det første innlegget ditt en gang til; ser du dobbeltmoralen? 
For det andre SE er en voksen påvirker som i mange, mange år er blitt skjøvet frem av media til tross for dårlige valg og verdier, det må både hun og NRK tåle å få kritikk for. 
For det tredje; man kan bruke masse tid på andre (viktigere) samfunnsproblemer selv om man skriver noen innlegg om påvirkere her på KG, det ene utelukker ikke det andre. I min jobb er nettopp å se hva som påvirker barn og unge og gir de utfordringer viktig. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rains of castamere skrev (24 minutter siden):

Nettopp. Om man gir blanke i dårlig oppførsel, påvirkningskraft, skjønnhetspress, løgner osv osv osv, er det fremdeles mye å kritisere som har faktiske konsekvenser uti verden. Nå er selvsagt ikke miljøet, organisert kriminalitet og slavearbeid SE sin feil, men når NRK velger å promotere henne, og hun igjen pusher en livsstil som overhodet ikke er forenlig med bærekraft, så er det absolutt verdt å sette søkelyset på. 

Hilsen bitter, sjalu kjerring på 26 år :) (ikke at alder spiller noen rolle, men… det er litt morsomt hvordan kritikk fra kvinner alltid avskrives som det, er det ikke?) 

Vi har alle et ansvar. Og NRK, statskanalen, skal i alle fall ikke benytte en bedrift som SE AS for å nå målgruppen kvinner 15-30 år. SE AS har også et større ansvar enn oss andre, fordi hun har så mange unge følgere. Men bedriften tenker kun profitt! Og drives av en selvdestruktiv dame med store psykiske problemer. Noe som er veldig tydelig, og som gjør samarbeidet med NRK enda mer skammelig.

Enig i det du skriver om at kritikk fra "kjerringer" avskrives som bitter sjalusi. Jeg er redd. Livredd. For at mine barn skal få kvinner som SE i beste skjermtid. Det var vel snakk om eget program?  Barn er barn, og de kan lett la seg påvirke og forlede. Nå sitter store deler av Genz på pike/gutterommet og drømmer om en Tik-tok karriere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Tolket det slik at noen har sendt bildet til Dagbladet, og dette er kommentaren de ga. 

Tør vi å håpe på at noen i media tør å dele bildet og stille noen kritiske spørsmål? Gjerne ift hva NRK`s satsning på å nå ut til jenter ned til 15 års alder ønsker å formidle med dette bildet. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...