Gjest rains of castamere Skrevet 8. februar 2023 #31801 Del Skrevet 8. februar 2023 IreneV skrev (5 timer siden): Det er bare tragisk alt sammen. Menneskene skal ikke leve et liv på nett, der de søker bekreftelse og identitet gjennom "likes" og antall følgere. Det er ødeleggende for selvfølelsen, og for sosial og emosjonell utvikling.Jeg tror ikke det hjelper at de går ut med sine historier. Det vil allikevel smitte, og skape mer avhengighet hos dem som forteller. Det er ikke alt som skal deles offentlig. Gruppeterapi med kompetente fagfolk er bedre. Åpenhet er bra, men til et visst punkt, og ikke på den måten dette gjøres. Enig. Jeg er for åpenhet, men ofte sklir åpenheten over i nok et jag etter klikk, og blir destruktivt igjen. Utviklingen hvor vi lever livene våre på nett og ikke minst hopper på kosmetiske operasjoner som en form for å uttrykke seg selv er rett og slett skremmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 8. februar 2023 #31802 Del Skrevet 8. februar 2023 Hvordan har det seg at Sophie Elise AS bare har «tulletall og tulleinfo» på Proff? https://www.proff.no/rolle/sofie-steen-isachsen/oslo/1548503/ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. februar 2023 #31803 Del Skrevet 9. februar 2023 Isild skrev (På 7.2.2023 den 6.46): Sophie Elise AS er et kynisk pengemaskineri forkledd som "mobbeoffer" og "er jo bare en liten jente". Off topic, men jeg glemmer aldri da Sophie Elise møtte opp i debatten forkledd som nettopp det - " En liten jente" man ikke kjefter på for da kan hun bli lei seg. Vi har aldri hverken før eller siden sett henne uten løshår, sminke og tekkelig påkledd slik som da. Ble ekstra kvalm da Morten Hegseth senere i et intervju uttalte at "Der var du god!" . En mester i løgn, manipulering og skuespill. Media heier og støtter showet. Hun så jo ut som en helt annen dame. Hun har også sagt i ettertid at det var ren og skjær taktikk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 9. februar 2023 #31804 Del Skrevet 9. februar 2023 Djungelvrål skrev (4 timer siden): Hun så jo ut som en helt annen dame. Hun har også sagt i ettertid at det var ren og skjær taktikk. Veldig spesiellt å "kle seg ut" for å stille til debatt hvor man skal svare på kritikk ift å gi følgerne feil signaler ift kropp og komplekser (hårtatovering som det da var) Og media lot det bare passere som vanlig.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 9. februar 2023 #31805 Del Skrevet 9. februar 2023 (endret) Pust skrev (15 timer siden): Hvordan har det seg at Sophie Elise AS bare har «tulletall og tulleinfo» på Proff? https://www.proff.no/rolle/sofie-steen-isachsen/oslo/1548503/ Veldig merkelige tall. Kan gå fort nedover, hvis merkevaren SE mister sin popularitet. Glöd skriver feks at Sophie Elise er en stor del av merkets identitet, der henne engasjement for dyrevelferd og miljø trekkes spesielt fram. Det kan man vel si vakler ganske greit nå. Og det tror jeg synes på salgstallene. Endret 9. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 10. februar 2023 #31806 Del Skrevet 10. februar 2023 Pust skrev (På 8.2.2023 den 20.18): Hvordan har det seg at Sophie Elise AS bare har «tulletall og tulleinfo» på Proff? https://www.proff.no/rolle/sofie-steen-isachsen/oslo/1548503/ Det så veldig merkelig ut. Ser ut som "tullefirma" ja. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 10. februar 2023 #31807 Del Skrevet 10. februar 2023 Isild skrev (2 timer siden): Det så veldig merkelig ut. Ser ut som "tullefirma" ja. Men det er jo SE AS som utbytte og lønn hentes ut fra, og det var snakk om nær 9 mill i 2021 om jeg ikke husker feil, så businessen går helt klart bra. Men alt står og faller på merkevaren, som er SE selv. Blir litt som en popstjerne som selger merch, og som inngår samarbeid med diverse. Det skal lite til før alt raser. Og da er det greit å ha andre bein å stå på. Spesielt med en kropp som vil trenge millioner til vedlikehold i årene fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 10. februar 2023 #31808 Del Skrevet 10. februar 2023 (endret) Isild skrev (4 timer siden): Det så veldig merkelig ut. Ser ut som "tullefirma" ja. Jeg lurer på om man kan hindre Proff å legge ut info om et AS? Jeg husker ikke hvilket firma det var, men jeg har sett slike tøysetall før. Hvis man ser på infoen om SE så er plutselig firmaet stiftet i 2021, noe som er beviselig feil, og nøkkeltallene har heller ikke noe med virkeligheten å gjøre. Edit: Et lite søk hos Brønnøysundregisteret forteller at hun har trikset litt med et gammelt og et nytt foretak, med samme navn, på slutten av 2022. Sikkert derfor det ser rart ut på Proff. Det nye AS-et har ikke noen tall å vise til, og det gamle AS-et er slettet. Kanskje det er noe man kan gjøre med jevne mellomrom for å villede publikum/annonsører/etc? Endret 10. februar 2023 av Pust 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 11. februar 2023 #31809 Del Skrevet 11. februar 2023 Jeg er jo egentlig aldri på rampelyset. Men forvillet meg inn hit i dag. Lurer egentlig på hvorfor alle dere er så opphengt i Sophie Elise og influensere generelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 12. februar 2023 #31810 Del Skrevet 12. februar 2023 Agent smith skrev (8 timer siden): Jeg er jo egentlig aldri på rampelyset. Men forvillet meg inn hit i dag. Lurer egentlig på hvorfor alle dere er så opphengt i Sophie Elise og influensere generelt? Hvis du leser litt i trådene så finner du nok svar på hva "opphengtheten" handler om. I rampelystrådene blir det stort sett diskutert rundt hva barn og unge i dag blir utsatt for av reklame, kroppspress, thinspo og kjøpepress. Sophie Elise er blandt annet ansatt i NRK for å nå ut til unge jenter ned til 15 års alder. I andre tråder er også debatten om eksponering av influencerbarn/ barns rett til privatliv et hett tema. Men akkurat det er ikke relevant i tråden om SE AS. 17 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 12. februar 2023 #31811 Del Skrevet 12. februar 2023 Agent smith skrev (10 timer siden): Jeg er jo egentlig aldri på rampelyset. Men forvillet meg inn hit i dag. Lurer egentlig på hvorfor alle dere er så opphengt i Sophie Elise og influensere generelt? Jeg deltar en del i denne tråden, men det handler ikke om å være opphengt i verken SE spesielt eller influencere generelt. Personlig synes jeg det er viktig med motstemmer til all den dårlige påvirkningen de får lov å holde på med i kanalene sine. For meg handler det om hvilke holdninger og verdier vi ønsker at barn og unge skal utsettes for i samfunnet. Når NRK ansetter hele Norges gullbarbie som et godt forbilde, er det faktisk viktig at noen kommer med eksempler på hvorfor det er kritikkverdig. 27 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 12. februar 2023 #31812 Del Skrevet 12. februar 2023 Era Vulgaris skrev (49 minutter siden): Jeg deltar en del i denne tråden, men det handler ikke om å være opphengt i verken SE spesielt eller influencere generelt. Personlig synes jeg det er viktig med motstemmer til all den dårlige påvirkningen de får lov å holde på med i kanalene sine. For meg handler det om hvilke holdninger og verdier vi ønsker at barn og unge skal utsettes for i samfunnet. Når NRK ansetter hele Norges gullbarbie som et godt forbilde, er det faktisk viktig at noen kommer med eksempler på hvorfor det er kritikkverdig. Viktig poeng. Det er det jeg ser denne tråden som og. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 12. februar 2023 #31813 Del Skrevet 12. februar 2023 Era Vulgaris skrev (1 time siden): Jeg deltar en del i denne tråden, men det handler ikke om å være opphengt i verken SE spesielt eller influencere generelt. Personlig synes jeg det er viktig med motstemmer til all den dårlige påvirkningen de får lov å holde på med i kanalene sine. For meg handler det om hvilke holdninger og verdier vi ønsker at barn og unge skal utsettes for i samfunnet. Når NRK ansetter hele Norges gullbarbie som et godt forbilde, er det faktisk viktig at noen kommer med eksempler på hvorfor det er kritikkverdig. Jeg kom også inn i debatten her da NRK tok det hårreisende valget å ansette SE AS, for å nå målgruppen jenter/unge kvinner 15-30 år. I tillegg er SE blitt et fenomen og et symbol, på det verste ved influencer-bransjen, der hun har levd halve sitt liv på nett. Det er uhyre interessant, og skremmende, å se konsekvensene dette har hatt, både for SE selv, og mange av følgerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 12. februar 2023 #31814 Del Skrevet 12. februar 2023 Det er ingen tvil om at det er et merkelig valg av NRK å bruke Sofie Steen Isachsen som trekkplaster for å nå unge kvinner. Det som for meg er like uforståelig er at mange av kritikerne til dette valget virker å være faste lyttere av denne podcasten. Her postes og diskuteres jevnlig hva som blir sagt i ukens episode. Det unnskyldes gjerne med at det er viktig å vite hva som blir sagt i denne podden for å være en motstemme og at man tar en for laget. Andre hører bare litt her og der gjennom episoden. For meg blir dette en smule dobbelmoralsk. Hvorfor kritisere noe du er med på å gi oppmerksomhet og lyttertall? For egen del skygger jeg unna alt hvor Sofie Steen Isachsen er deltager. Ikke at jeg tror min boikott av damen utgjør det store i seer og lyttertall. Forøvrig tror jeg nok at hoveddelen av lytteren til denne podcasten er langt fra målgruppen, men består av kvinner rundt tredve. For de fleste tenåringer og unge kvinner er ikke Sofie Steen Isachsen et forbilde og ideal, heldigvis. 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 12. februar 2023 #31815 Del Skrevet 12. februar 2023 Oida skrev (6 minutter siden): Det er ingen tvil om at det er et merkelig valg av NRK å bruke Sofie Steen Isachsen som trekkplaster for å nå unge kvinner. Det som for meg er like uforståelig er at mange av kritikerne til dette valget virker å være faste lyttere av denne podcasten. Her postes og diskuteres jevnlig hva som blir sagt i ukens episode. Det unnskyldes gjerne med at det er viktig å vite hva som blir sagt i denne podden for å være en motstemme og at man tar en for laget. Andre hører bare litt her og der gjennom episoden. For meg blir dette en smule dobbelmoralsk. Hvorfor kritisere noe du er med på å gi oppmerksomhet og lyttertall? For egen del skygger jeg unna alt hvor Sofie Steen Isachsen er deltager. Ikke at jeg tror min boikott av damen utgjør det store i seer og lyttertall. Forøvrig tror jeg nok at hoveddelen av lytteren til denne podcasten er langt fra målgruppen, men består av kvinner rundt tredve. For de fleste tenåringer og unge kvinner er ikke Sofie Steen Isachsen et forbilde og ideal, heldigvis. Enig i at det ikke lenger er noen grunn til å lytte på denne podcasten, ei heller å følge SE AS på sosiale medier. For min del var det viktig å lese gjennom bloggen, og få en viss forståelse av hva hun står for, for å kunne danne et bilde, og forsvare kritikken. NRK vet nå godt hva de selger, og hva hun står for, de har fått mange klager, med gode begrunnelser for hvorfor SE AS er en de absolutt ikke bør ansette for å nå et ungt kvinnelig publikum. Nå etterlyser jeg en undersøkelse som viser hvem NRK når med podcasten,hvor mye omsetningen til SE AS har økt som følge av dette samarbeidet, hvem SE AS har nådd, og når via sine kanaler, hvor mange av dem som har tatt plastisk kirurgi, eller som jevnlig tar kosmetiske inngrep, hvor mange som har slitt eller sliter med spiseforstyrrelser osv. Det kan godt gjøres noe mer generelt, det er nok mange av SE AS sine følgere som også følger andre av "pionerene" innen blogging, de som startet rundt 2010. Men nå bør det komme frem hva dette har påført unge kvinner. Jeg vil igjen nevne at Botox-bruk har økt med 420% siste ti år. For å ta et eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 12. februar 2023 #31816 Del Skrevet 12. februar 2023 Spoiler Coke i pose? Lite smart. 35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 12. februar 2023 #31817 Del Skrevet 12. februar 2023 Peanut skrev (4 minutter siden): Skjul innhold Coke i pose? Lite smart. Huff. Nå begynner det å bli skammelig patetisk. Jeg tror det er med vilje. De må ty til dette for å få oppmerksomhet. De satser antagelig på å bli «tilgitt» fordi de har et rusproblem. Så blir der mer talkshow osv osv. Vi får håpe ingen biter på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rains of castamere Skrevet 12. februar 2023 #31818 Del Skrevet 12. februar 2023 Peanut skrev (13 minutter siden): Skjul innhold Coke i pose? Lite smart. Oi. Var det ikke NRK som nettopp meldte om bekymringsverdig økning i kokainbruk av unge voksne? Så flott at deres helt egne viktige samfunnsstemme promoterer nettopp det, da. Dette blir for dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 12. februar 2023 #31819 Del Skrevet 12. februar 2023 rains of castamere skrev (12 minutter siden): Oi. Var det ikke NRK som nettopp meldte om bekymringsverdig økning i kokainbruk av unge voksne? Så flott at deres helt egne viktige samfunnsstemme promoterer nettopp det, da. Dette blir for dumt. Må nesten sitere Rune Lind nå altså: "Hvem ønsker dere å nå med Sophie Elises podkast? – Unge voksne. Målgruppen er mellom 15 og 30 år, en målgruppe vi sliter med å treffe i NRK. Vi sliter med å nå jenter, sier Lind. Som løsning på problemet trekker redaksjonssjefen frem både «Sophie & Fetisha» – podkasten med Sophie Elise og Fetisha Williams – og den så langt mindre profilerte podkasten «Hør’a!». – Disse er veldig bra for oss å ha i porteføljen. De har absolutt appell til jenter, mener Lind." https://www.vg.no/rampelys/i/MoLggK/nrk-forsvarer-sophie-elise-innkjoep-vi-sliter-med-aa-naa-jenter Det er bare å gratulere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 12. februar 2023 #31820 Del Skrevet 12. februar 2023 Peanut skrev (1 time siden): Vis skjult innhold Coke i pose? Lite smart. Så utrolig kleint av voksne damer. Hun venninnen er vel hun som er sammen med sønnen til vår kommende dronning også? 40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå