Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fufu skrev (38 minutter siden):

Nei. Ikke ved alle institusjoner. 

Vangseter, for eksempel. Kjenner personlig folk som har vært der og kjørt til og fra oppholdet. 

Det er utrolig mange som velger å betale eget opphold for å slippe å gå via det offentlige. Regner med det gjelder for SE også. 

Mange ender opp med flere opphold også. Det er fåtallet som blir rusfrie etter en rusavvenning.

Nå er jo ikke avrusning det samme som behandling heller, avrusning er et kort opphold på lukket avdeling enten på offentlig eller privat sykehus (eller en organisasjon som har offentlig avtale). Oppholdet var typisk fra 3-6 uker, imens rusbehandling varer fra 6-12 mnd (med mulighet for forlengelse). SE har ikke vært i rusbehandling, hun har kun vært på avrusning.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fufu skrev (4 minutter siden):

Nei, man må ikke lyve om man betaler for privat opphold.

Men dette er ikke så viktig for meg å krangle om. Du får tro det du tror, såvet jeg hva jeg vet. 

Nå snakker jeg om avrusning innenfor det offentlige helsevesenet. Hva slags spørsmål man får fra overlege på en privat avrusningsklinikk vet ikke jeg, men det går imot alle lover og regler å ikke spørre pasienten om disse spørsmålene 😊. Jeg tror? Jeg har selv vært innlagt flere ganger og har hatt mange venner innlagt (ikke venner nå lengre). Så jeg tror ingenting, hadde ikke snakket bastant om dette hvis jeg ikke hadde førstehåndserfaring.

Endret av kraftwerk
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (4 minutter siden):

Nå snakker jeg om avrusning innenfor det offentlige helsevesenet. Hva slags spørsmål man får fra overlege på en privat avrusningsklinikk vet ikke jeg, men det går imot alle lover og regler å ikke spørre pasienten om disse spørsmålene 😊. Jeg tror? Jeg har selv vært innlagt flere ganger og har hatt mange venner innlagt (ikke venner nå lengre). Så jeg tror ingenting, hadde ikke snakket bastant om dette hvis jeg ikke hadde førstehåndserfaring.

Ok. Jeg vet godt at man ikke mister førerkortet automatisk.

Du må gjerne tro noe annet. Dette er som sagt ikke en viktig diskusjon for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (25 minutter siden):

Leger, psykologer og optikere har meldeplikt. Andre som jobber innen rusfeltet har ikke nødvendigvis det. Så er man i privat rusbehandling uten lege eller psykolog, men andre rusterapeuter, blir det ikke meldt inn, såvidt jeg har forstått. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (30 minutter siden):

Var det ikke ved bassengkanten de røkte og drakk da?

Nettopp! Det var derfor jeg tok med det sitatet. Hun sier faktisk at hun ikke forstår oppstyret som har skjedd  da de «bare» røykte og drakk utendørs. Mens hun legger ut bilder av alkohol og sigg fra de er OPPI bassenget- og skulle det være slik at det finnes et utendørs basseng der, så spiller det ingen rolle.  
Hun slipper unna med alt 🥵 måtte karma bite henne hardt i rompa en gang. 

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fufu skrev (1 time siden):

Ikke skjenkebevilling.

Røyke ved bassenget.

Bade naken.

Er vel ikke så vanskelig å forstå? 

Orker ikke starte en diskusjon på det, men ser ikke at det er noen stor ska dale. Dama er ute og kjøre og burde bare dysses ned. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Orker ikke starte en diskusjon på det, men ser ikke at det er noen stor ska dale. Dama er ute og kjøre og burde bare dysses ned. 

Skandalen er vel større for de som godkjente dette og ga gjestene champagne enn det er for SE.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i VG at hun gjør sitt beste for å redusere hendelsene i Lustrabadet. Det ble LITT skandale.Vi var LITT fulle. Ble tilbudt LITT å drikke. Folk blir SURE.

Det er igjen bare lille Sophie Elise med alle de rare skandalene. Hun bare dumper borti så mye rart hun.

Synes ellers det er rart at hun fortalte at hun var redd for å miste samarbeid fordi hun har vært på rehab, mens hun åpenbart ikke redd for samarbeid når hun viser en sånn oppførsel, rett etter rehab?

Vil tro ingen oppdragsgivere ser på rehab som noe negativt i seg selv, men når man et par uker etterpå ruser seg, og nærmest går bananas i et offentlig bad….vel. Det sier så mye mer enn at et menneske har vært så uheldig å pådratt seg et pillemisbruk.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Klink said:

Jeg leser og prøver å finne ut hva skandalen egentlig er? Er det at de ikke har leid det, men fått komme inn der gratis etter stengetid og drukket alkohol som er problemet? Og lagt det ut på sosialemedier? 

1 hour ago, Fufu said:

Ikke skjenkebevilling.

Røyke ved bassenget.

Bade naken.

Er vel ikke så vanskelig å forstå?

17 minutter siden, Klink said:

Pluss brudd på alkoholloven, reklame+alkohol er ikke lov. Pluss manglende merking på reklame. Pluss han der fra kommunen som uttalte samme dag at det både var betalt oppdrag og ikke betalt oppdrag. Det er jo ingenting i denne saken som ikke er skandale. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (21 minutter siden):

Pluss brudd på alkoholloven, reklame+alkohol er ikke lov. Pluss manglende merking på reklame. Pluss han der fra kommunen som uttalte samme dag at det både var betalt oppdrag og ikke betalt oppdrag. Det er jo ingenting i denne saken som ikke er skandale. 

SE sier selv at det ikke var betalt reklame 😓 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål: har man gjort noe ulovlig om man som privatperson leier et badeanlegg uten sjenkebevilgning etter stengetid for å ha fest, og man har med seg drikke og drikker på festen? Eller har stedet gjort noe galt? Må man ha sjenkebevilgning? 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Klink said:

Og det går jeg ut fra er 100% løgn. 

• Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (29 minutter siden):

Et spørsmål: har man gjort noe ulovlig om man som privatperson leier et badeanlegg uten sjenkebevilgning etter stengetid for å ha fest, og man har med seg drikke og drikker på festen? Eller har stedet gjort noe galt? Må man ha sjenkebevilgning? 

Stedet ga dem en flaske champagne da de ankom.

Hva er det egentlig du kverulerer over?

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (33 minutter siden):

Spons og honorar er i prinsipp det samme. Det regnes som skattbar inntekt. Hva SE sier er sikkert korrekt, at hun ikke fikk betaling i rene penger. Men: Det var spons og hun tagget badeanlegget i innlegg/story på Instagram m.m., altså er det reklame. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoppetau skrev (7 minutter siden):

Det er jo ikke lenge siden hun sa at hun ikke kom til å slutte å drikke feks et glass vin til maten ol men at festing nå var uaktuelt? Mens nå var de altså morsomme og litt fulle

Hun har tydeligvis "sprukket". Skriver det i anførselstegn, for jeg er igrunn litt usikker på hvor troverdig og alvorlig avrusnings-historien hennes egentlig viser seg å være. Mulig at det var alvorlig, men det er iallefall nå helt klart at hun selv ikke lenger tar det alvorlig. 

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (12 minutter siden):

Spons og honorar er i prinsipp det samme. Det regnes som skattbar inntekt. Hva SE sier er sikkert korrekt, at hun ikke fikk betaling i rene penger. Men: Det var spons og hun tagget badeanlegget i innlegg/story på Instagram m.m., altså er det reklame. 

I tillegg så må vi ikke glemme at lusterbadet selv sa i starten at de hadde en avtale med SE, men så snudde de og sa at det ikke var noen avtale. Så noen juger her! Lurer på hvorfor ikke flere snakker om dette? 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (44 minutter siden):

Det er ikke lov å drikke alkohol i et kommunalt, offentlig bygg om de ikke har skjenkeløyve. 

• Liker 31
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (20 minutter siden):

Det er ikke lov å drikke alkohol i et kommunalt, offentlig bygg om de ikke har skjenkeløyve. 

Ok, takk 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...