Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Isild skrev (40 minutter siden):

Dr. Kaveh Rashidi får gjennomgå i kommentarfeltet sitt på Instagram for å ha invitert Sophie Elise til samtale om sex i podcasten sin. Han presenterer henne som forfatter, programleder og forbilde, og svarer ut kritikken med at hun er en for stor influencer til å "overses", at hun er et spennende menneske, og at det er bedre å forsøke å forstå hverandre. 

Merkelig at han ikke følte at det var nødvendig å forsøke å forstå Pia, Vanessa og Synnøve? Han gikk hardt ut om at de ved å fremme skjønnhetsbehandlinger signaliserte til Norske kvinner at "dere er ikke gode nok". En kritikk jeg forsåvidt er helt enig i. 

https://www.dagbladet.no/meninger/du-er-ikke-god-nok-kvinne/77206310

Men, det blir noe veldig dobbeltmoralsk og merkelig over å kun kort tid etterpå fremme Sophie Elise som et forbilde. Sophie Elise som ble årets Gullbarbie - en pris for å være den som får unge kvinner til å føle seg værst. Sophie Elise som har tatt flere plastiske operasjoner enn noen annen vi har hørt om, og som poserer med resultatet på instagram - for å tjene penger. Hun signaliserer ikke det samme? At man ikke er god nok som man er? Jo, det gjør hun faktisk -  mest av alle! 

Jeg mistet respekten for han nå. Aner ikke hva de snakker om i episoden, og det kan gjerne hende den er overraskende og bra. Men at han (han også!) selger inne Sophie Elise som stuerent "forbilde" - ellers takk. 

Håper hun snakker om hvordan plastiske operasjoner skaper arrvev og følelsesløse områder. Hun har operert lepper, bryst, mage, lår, rumpe og labia. Alle med erogene soner som er viktige for et godt sexliv. Eller er det nok å bare se pen ut? 

Her er det en som uttaler seg:

"Det hun imidlertid ikke fikk beskjed om var at under en brystoperasjon så er det en risiko for at man mister følelsen i puppene.

«Nummenhet, nedsatt følelse i deler av brystet eller i brystvortene er ikke helt uvanlig etter operasjonen. Hos de fleste vil følelsen komme tilbake etter et års tid, men noen kan få områder med nedsatt følelse permanent», skriver Klinikk Trondheim på sine hjemmesider.
- Jeg mistet alle følelsene i høyre bryst fra brystvorta og ned, og mye ellers i selve brystene."

https://www.dagbladet.no/kjendis/om-inngrepet-pavirker-sexlivet/77482254

Må legge til at dette er et veldig vanlig fenomen. De aller fleste vil jeg si, opplever permanent tap av følelse i deler av området etter en operasjon. Og risikoen øker selvsagt med antall operasjoner.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (23 minutter siden):

Håper hun snakker om hvordan plastiske operasjoner skaper arrvev og følelsesløse områder. Hun har operert lepper, bryst, mage, lår, rumpe og labia. Alle med erogene soner som er viktige for et godt sexliv. Eller er det nok å bare se pen ut? 

Her er det en som uttaler seg:

Det hun imidlertid ikke fikk beskjed om var at under en brystoperasjon så er det en risiko for at man mister følelsen i puppene.

«Nummenhet, nedsatt følelse i deler av brystet eller i brystvortene er ikke helt uvanlig etter operasjonen. Hos de fleste vil følelsen komme tilbake etter et års tid, men noen kan få områder med nedsatt følelse permanent», skriver Klinikk Trondheim på sine hjemmesider.
- Jeg mistet alle følelsene i høyre bryst fra brystvorta og ned, og mye ellers i selve brystene."

https://www.dagbladet.no/kjendis/om-inngrepet-pavirker-sexlivet/77482254

DET hadde vært en svært opplysende, viktig og nyttig podcast! Men jeg tror desverre SE og Rashidi har et helt annet tema: 

https://podcasts.apple.com/no/podcast/snakk-om-sex/id1595801030

Det er vaginaen som diskuteres, og hvorfor menn ikke vet noe om den. 

Endret av Isild
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 minutt siden):

DEThadde vært en svært opplysende, viktig og nyttig podcast! Men jeg tror desverre SE og Rashidi har et helt annet tema: 

https://podcasts.apple.com/no/podcast/snakk-om-sex/id1595801030

Det er vaginaen som diskuteres, og hvorfor menn ikke vet noe om den. 

SE vet fint lite om egen vagina vil jeg tørre å påstå. Ikke har hun født barn, og hun har valgt å skamfere den fordi hun ville at den skulle se liten og pen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Dr. Kaveh Rashidi får gjennomgå i kommentarfeltet sitt på Instagram for å ha invitert Sophie Elise til samtale om sex i podcasten sin. Han presenterer henne som forfatter, programleder og forbilde, og svarer ut kritikken med at hun er en for stor influencer til å "overses", at hun er et spennende menneske, og at det er bedre å forsøke å forstå hverandre. 

Merkelig at han ikke følte at det var nødvendig å forsøke å forstå Pia, Vanessa og Synnøve? Han gikk hardt ut om at de ved å fremme skjønnhetsbehandlinger signaliserte til Norske kvinner at "dere er ikke gode nok". En kritikk jeg forsåvidt er helt enig i. 

https://www.dagbladet.no/meninger/du-er-ikke-god-nok-kvinne/77206310

Men, det blir noe veldig dobbeltmoralsk og merkelig over å kun kort tid etterpå fremme Sophie Elise som et forbilde. Sophie Elise som ble årets Gullbarbie - en pris for å være den som får unge kvinner til å føle seg værst. Sophie Elise som har tatt flere plastiske operasjoner enn noen annen vi har hørt om, og som poserer med resultatet på instagram - for å tjene penger. Hun signaliserer ikke det samme? At man ikke er god nok som man er? Jo, det gjør hun faktisk -  mest av alle! 

Jeg mistet respekten for han nå. Aner ikke hva de snakker om i episoden, og det kan gjerne hende den er overraskende og bra. Men at han (han også!) selger inne Sophie Elise som stuerent "forbilde" - ellers takk. 

Åå nå ble jeg skuffa!! Har likt ham😭

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

Åå nå ble jeg skuffa!! Har likt ham😭

Jeg også, jeg syns han har fremstått troverdig og opplyst. Men nå ble jeg veldig overrasket og skuffet. 

En podcast med SE og han ville vært svært interessant hvis den hadde tatt opp det @IreneV nevner. Men desverre så er det nok langt fra det som er tema. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også, jeg syns han har fremstått troverdig og opplyst. Men nå ble jeg veldig overrasket og skuffet. 

En podcast med SE og han ville vært svært interessant hvis den hadde tatt opp det @IreneV nevner. Men desverre så er det nok langt fra det som er tema. 

Altfor mange kvinner ønsker kun å se pene ut, og tenker ikke over skadene en stor operasjon gjør på kroppen. Lammelser, dårlig blodsirkulasjon, nervesmerter, arrvev, infeksjoner, nekrose, tap av følelse eller overfølsomhet, stress, angst, depresjoner, forverring av eventuell dysmorfofobi og  identitetskrise. Alt dette er forholdsvis vanlige komplikasjoner. Tro det eller ei.

Jeg  tror ikke  SE har reell glede av sex. Hun er kun opptatt av å vise seg fram, se deilig/sexy ut, søke oppmerksomhet , bekreftelse og tilfredstille sine mannlige partnere. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (36 minutter siden):

Altfor mange kvinner ønsker kun å se pene ut, og tenker ikke over skadene en stor operasjon gjør på kroppen. Lammelser, dårlig blodsirkulasjon, nervesmerter, arrvev, infeksjoner, nekrose, tap av følelse eller overfølsomhet, stress, angst, depresjoner, forverring av eventuell dysmorfofobi og  identitetskrise. Alt dette er forholdsvis vanlige komplikasjoner. Tro det eller ei.

Jeg  tror ikke  SE har reell glede av sex. Hun er kun opptatt av å vise seg fram, se deilig/sexy ut, søke oppmerksomhet og tilfredstille sine mannlige partnere. 

Jeg tenker at du desverre nok har rett. Hun mest av alle ser sin egen kropp som et objekt. Hun har alltid higet etter oppmerksomhet og bekreftelser på at hun er bra/hot. Jeg mistenker at man blir rimelig frakoblet sin egen kropp etter å ha fremmedgjort den og herjet slik med den som SE har. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (29 minutter siden):

Jeg tenker at du desverre nok har rett. Hun mest av alle ser sin egen kropp som et objekt. Hun har alltid higet etter oppmerksomhet og bekreftelser på at hun er bra/hot. Jeg mistenker at man blir rimelig frakoblet sin egen kropp etter å ha fremmedgjort den og herjet slik med den som SE har. 

Hun søker bekreftelse hele veien. Men hun er ikke seg selv lenger. Bekreftelsen blir derfor intet verdt, den blir heller skadelig, og vil forsterke depresjon, angst og krise. Hun har jo avvist seg selv fra start, og endret alt. Selvforakt/selvhat må være riktig ord. så når noen liker den nye versjonen, så vil det bekrefte selvhatet. "Men de hadde ikke likt den jeg egentlig er." Forferdelig.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (3 minutter siden):

Hun søker bekreftelse hele veien. Men hun er ikke seg selv lenger. Bekreftelsen blir derfor intet verdt, den blir heller skadelig, og vil forsterke depresjon, angst og krise. Hun har jo avvist seg selv fra start, og endret alt.

Veldig godt og viktig poeng! Bekreftelsene hun får må jo føles lite verdt. Hun får jo ikke bekreftelser på den hun er, men på den hun har operert seg til å bli/den personaen hun har øvet inn. Husker godt da hun ved en feil la ut et bilde som var ment kun for egne venner etter den siste rumpe/hofte-operasjonen: "Er det bra, eller er det too much?" tror jeg det sto. Hun søker altså bekreftelse fra de nærmeste på om "utført arbeid"på kroppen er bra før hun legger det ut i egne kanaler. 

Skulle ønske de egentlige mottagerne av dette spørsmålet hadde sagt at det var too much for veldig lenge siden, men det har de kanskje gjort. 

En ting er iallefall sikkert. Sofie har jobbet iherdig og målrettet for å skape avataren "Sophie Elise". 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (16 minutter siden):

Veldig godt og viktig poeng! Bekreftelsene hun får må jo føles lite verdt. Hun får jo ikke bekreftelser på den hun er, men på den hun har operert seg til å bli/den personaen hun har øvet inn. Husker godt da hun ved en feil la ut et bilde som var ment kun for egne venner etter den siste rumpe/hofte-operasjonen: "Er det bra, eller er det too much?" tror jeg det sto. Hun søker altså bekreftelse fra de nærmeste på om "utført arbeid"på kroppen er bra før hun legger det ut i egne kanaler. 

Skulle ønske de egentlige mottagerne av dette spørsmålet hadde sagt at det var too much for veldig lenge siden, men det har de kanskje gjort. 

En ting er iallefall sikkert. Sofie har jobbet iherdig og målrettet for å skape avataren "Sophie Elise". 

Se har blitt avhengig av operasjoner og inngrep. Det må man nesten kunne slå fast, hvis det som skrives om antall stemmer. Så hennes problem er stort.

Men når vi snakker om inngrep, som er kosmetiske, og kun det, så er det problematisk at det er selvhat som ofte ligger bak. En giftig kommentar fra en eller annen, som får en ung jente eller gutt til å hate egen nese eller ører. Den giftige kommentaren vil alltid ligge der, og summe i bakkant, hvis man ikke tar tak i den først. Og tar man tak i den, så ville nok plastisk kirurgi utgått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun og andre skadelige kontoer blokkert hos meg, men hun er jo søren meg overalt 😭 Til og med på steder og plattformer som skulle være "safe" og innenfor mine interesseområder, som Nrk og nå Kaved Rashidi. Føles som en parasitt som ikke går ann unngå uansett hvor enn du ser 😐 Nå er jeg seriøst mer sint på alle de andre rundt henne, enn hun selv. Og hvordan våger han å kommentere at han "antar" at hun er et forbilde for unge jenter? Tror disse gubbene at vi er en gjeng med idioter som bryr oss om drugs, plastikk look, og dobbeltmoral? Jeg blir faktisk fornærma over at vi som kvinner/jenter får disse kyniske personene på oss som "forbilder", nærmere bestemt av gubber!!! 

• Liker 34
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir det neste liksom? At hun blir invitert av Fredrik Solvang til debatten angående saker om hijab og kvinnerettigheter? Fordi hun er en viktig stemme for oss kvinner??? Jeg blir søren ikke overrasket lenger. Ingen steder er trygge 😆😆 

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann1234 skrev (8 minutter siden):

Hva blir det neste liksom? At hun blir invitert av Fredrik Solvang til debatten angående saker om hijab og kvinnerettigheter? Fordi hun er en viktig stemme for oss kvinner??? Jeg blir søren ikke overrasket lenger. Ingen steder er trygge 😆😆 

At hun fronter NOAH er et eksempel. Eller at hun plukket søppel i fjæra. Hun som selger så mye sminke og tøy som avgir mikroplast. Hun ble trukket frem av Støre også husker jeg, som en rådgiver når det gjelder planlegging  av ny politikk innen psykisk helsevern for unge. SE kunne røpe at hun hadde vært forelsket i Støre som yngre på bloggen sin.

Det er ingenting å si på nettverksbyggingen hennes. Den er solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (6 minutter siden):

At hun fronter NOAH er et eksempel. Eller at hun plukket søppel i fjæra. Hun som selger så mye sminke og tøy som avgir mikroplast. Hun ble trukket frem av Støre også husker jeg, som en rådgiver når det gjelder planlegging  av ny politikk innen psykisk helsevern for unge. SE kunne røpe at hun hadde vært forelsket i Støre som yngre på bloggen sin.

Det er ingenting å si på nettverksbyggingen hennes. Den er solid.

🤮

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (10 minutter siden):

🤮

Entern , ikke si at du ikke har vært forelska i Støre før ? 🙂 Det har jo alle vært.p

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Baktus skrev (2 minutter siden):

Entern , ikke si at du ikke har vært forelska i Støre før ? 🙂 Det har jo alle vært.p

Altså det er helt ok å være forelsket i Støre, det var ikke det som var kvalmt ☺️

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (1 time siden):

Se har blitt avhengig av operasjoner og inngrep. Det må man nesten kunne slå fast, hvis det som skrives om antall stemmer. Så hennes problem er stort.

Men når vi snakker om inngrep, som er kosmetiske, og kun det, så er det problematisk at det er selvhat som ofte ligger bak. En giftig kommentar fra en eller annen, som får en ung jente eller gutt til å hate egen nese eller ører. Den giftige kommentaren vil alltid ligge der, og summe i bakkant, hvis man ikke tar tak i den først. Og tar man tak i den, så ville nok plastisk kirurgi utgått.

For noen år tilbake håpet og trodde jeg SE ville bli en viktig stemme rundt nettopp dette - tenk for en effekt det ville hatt hvis "selveste" Sophie Elise gikk ut og snakket åpent om sin avhengighet av operasjoner og den egentlige bakgrunnen for dem.  Jeg trodde hun var ferdig med å operere seg den gangen, men så endte det med å ta HELT av istedet. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Altså det er helt ok å være forelsket i Støre, det var ikke det som var kvalmt ☺️

Du er fortsatt det du også ja..ja vi er alle der 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år tilbake håpet og trodde jeg SE ville bli en viktig stemme rundt nettopp dette - tenk for en effekt det ville hatt hvis "selveste" Sophie Elise gikk ut og snakket åpent om sin avhengighet av operasjoner og den egentlige bakgrunnen for dem.  Jeg trodde hun var ferdig med å operere seg den gangen, men så endte det med å ta HELT av istedet. 

Jeg håpet også på det. en ny Lene Alexandra Øien på et vis. Men akk så trist det ble. 

Her er et gammelt hårreisende intervju med SE. Hun feiret med å ta Botox på sin 18-årsdag...

https://www.klikk.no/underholdning/flere-synes-sikkert-det-er-sykt-med-tanke-pa-alderen-min-4420495

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...