Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AntiBullshit skrev (19 timer siden):

Sikkert mange som har klikket seg inn via den massive reklamekampanjen som nrk har kjørt, men jeg tviler strekt på at det er så mange som har hørt episodene i sin helhet

Tror mange gjør som meg. Klikker inn med et kritisk blikk. Hører "litt her og der", men hører ikke podden. Da jeg gikk inn på den siste, hørte jeg bare noen minutter. Jeg syns det er så barnslig opplegg mellom Fetisha og Sophie. De blir litt wanna-be tenåringsjenter for min del. Prøver å være kule, men det finnes ikke kult. 

Det hadde vært interessant om mediene nå gjorde en undersøkelse på hvem og hvordan denne podden egentlig treffer, og gjerne en anmeldelse av den. 

Endret av Isild
Tilføyelse
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Tror mange gjør som meg. Klikker inn med et kritisk blikk. Hører "litt her og der", men hører ikke podden. Da jeg gikk inn på den siste, hørte jeg bare noen minutter. Jeg syns det er så barnslig opplegg mellom Fetisha og Sophie. De blir litt wanna-be tenåringsjenter for min del. Prøver å være kule, men det finnes ikke kult. 

Det hadde vært interessant om mediene nå gjorde en undersøkelse på hvem og hvordan denne podden egentlig treffer, og gjerne en anmeldelse av den. 

Det blir interessant å se etter en tid, om lyttertallet holder seg, og om de treffer målgruppen. Det er dessverre slik at mange unge jenter sitter i timesvis og ser på sminkevideoer på youtube.... Så jeg er redd de treffer riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 timer siden):

Tror mange gjør som meg. Klikker inn med et kritisk blikk. Hører "litt her og der" , men hører ikke podden. Da jeg gikk inn på den siste, hørte jeg bare noen minutter. Jeg syns det er så barnslig opplegg mellom Fetisha og Sophie. De blir litt wanna-be tenåringsjenter for min del. Prøver å være kule, men det finnes ikke kult. 

Å dine "kritiske klikk og blikk" er med på å dra denne poddens lyttertall opp. Du synes ikke din flengende kritikk av nrk får en noe hul klang med tanke på ditt bidrag til interesse for denne podden?

For egen del har jeg null interesse eller behov for å klikke meg inn på podden for å "høre litt her og der". Det holder å scrolle gjennom forsiden på et utvalg nettaviser. Der florerer artikkler som viser at Sofie Steen Isachsens liv, som alltid, består av det overfladiske. Kosmetiske operasjoner, kroppsfiksering, festing og påtatt engasjement for de saker som er populære for tiden. For meg er det riktige å bruke min forbrukermakt til å ikke gi klikk, lytter og seertall. 

Men heldigvis er vi forskjellige og står fritt for å ta egne valg :)

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarisstella skrev (2 timer siden):

Å dine "kritiske klikk og blikk" er med på å dra denne poddens lyttertall opp. Du synes ikke din flengende kritikk av nrk får en noe hul klang med tanke på ditt bidrag til interesse for denne podden?

Jeg spør fordi jeg ikke vet: Blir en lytter som er innom noen minutter telt som en lytter? Akkurat som tv. Blir en seer som er innom noen minutter telt som en seer av det programmet? Hvis noen har kompetanse på hvordan statistikker i denne sammenheng blir til, er jeg interessert i å høre om det…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tror dere er grunnen til at SE ikke klarer å holde på vennene sine? Hun har jo nye venner like ofte som hun gjør inngrep, hva skjer med de «gamle» vennene?

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møffins skrev (2 timer siden):

Hva tror dere er grunnen til at SE ikke klarer å holde på vennene sine? Hun har jo nye venner like ofte som hun gjør inngrep, hva skjer med de «gamle» vennene?

Hvis man ikke har noen verdier i eget liv, utover klikk og penger, eller kjærlighet til seg selv, så vil jeg tro man heller ikke har det til andre? Alt og alle kan erstattes blir vel mottoet. Ingenting varer. Ingenting er ekte eller ektefølt. Tilværelsen blir flyktig.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (4 timer siden):

Hvis man ikke har noen verdier i eget liv, utover klikk og penger, eller kjærlighet til seg selv, så vil jeg tro man heller ikke har det til andre? Alt og alle kan erstattes blir vel mottoet. Ingenting varer. Ingenting er ekte eller ektefølt. Tilværelsen blir flyktig.

Nettopp.

Bortsett fra i eventyret med Isak. DA var hun ekte forelsket, og det var lett å se. Hun glødet og strålte sammen med ham. Hun kunne faktisk ikke skjule det.

Hun kan påstå så mye hun vil at hun er forelska i Ludvig, men den kjøper jeg ikke. Sikkert passende at han er "kjendissønn", så det blir litt ekstra oppmerksomhet og omtale, men ellers har hun uttrykk som ....en død fisk, sammen med denne "forelskelsen".

Hun overbeviste vel heller ikke særlig mange ved å suge seg fast i ham på Aschehougs hagefest, mens han stirret forvirret ut i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarisstella skrev (10 timer siden):

For egen del har jeg null interesse eller behov for å klikke meg inn på podden for å "høre litt her og der". Det holder å scrolle gjennom forsiden på et utvalg nettaviser. Der florerer artikkler som viser at Sofie Steen Isachsens liv, som alltid, består av det overfladiske. Kosmetiske operasjoner, kroppsfiksering, festing og påtatt engasjement for de saker som er populære for tiden. For meg er det riktige å bruke min forbrukermakt til å ikke gi klikk, lytter og seertall. 

Men heldigvis er vi forskjellige og står fritt for å ta egne valg :)

Jeg gidder egentlig ikke å svare deg, for du har en tendens til å kritisere andres kommentarer rimelig nedlatende, men når du selv får spørsmål kaller du de sarkastiske blandt annet  (ref annen tråd) 

Selvfølgelig forstår jeg at det er teit av meg å gi "klikk" til podden jeg ikke har noen interesse av - samtidig som jeg er sterkt imot kroppspresset og annet influenceren fremmer. Men, jeg ønsker å høre noe av den - for å vite hva de har tenkt med den innholdsmessig. Kommer jeg til å fortsette å høre på den. Nei! 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (10 timer siden):

Nettopp.

Bortsett fra i eventyret med Isak. DA var hun ekte forelsket, og det var lett å se. Hun glødet og strålte sammen med ham. Hun kunne faktisk ikke skjule det.

Hun kan påstå så mye hun vil at hun er forelska i Ludvig, men den kjøper jeg ikke. Sikkert passende at han er "kjendissønn", så det blir litt ekstra oppmerksomhet og omtale, men ellers har hun uttrykk som ....en død fisk, sammen med denne "forelskelsen".

Hun overbeviste vel heller ikke særlig mange ved å suge seg fast i ham på Aschehougs hagefest, mens han stirret forvirret ut i luften.

Må si meg enig i at hun så ekstremt forelsket ut der ja. Men man så også at det var noe desperat over det, og jeg mistenker at det var  "romantisk hekt"". Sissell Gran har skrevet mye om dette fenomenet. Lett å forveksle med ektefølt kjærlighet.
"I et hekt vet du aldri om du kan stole på den andres følelser, du lever på konstant vent, som på en audition: Blir jeg stemt ut? Derfor kan en hekta person bli forsiktig og overtilpasset eller pågående og klamrete."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (2 timer siden):

Må si meg enig i at hun så ekstremt forelsket ut der ja. Men man så også at det var noe desperat over det, og jeg mistenker at det var  "romantisk hekt"". Sissell Gran har skrevet mye om dette fenomenet. Lett å forveksle med ektefølt kjærlighet.
"I et hekt vet du aldri om du kan stole på den andres følelser, du lever på konstant vent, som på en audition: Blir jeg stemt ut? Derfor kan en hekta person bli forsiktig og overtilpasset eller pågående og klamrete."

Det var nok hekt i forholdet med Thodesen også. I likhet med mange andre så blir hun nok mer "forelska" når hun ikke har fått de sånn - helt. "Jakten", lidenskapen og alle gangene man forsones etter usikkerhet gir veldig sterke følelser. 

Men et hekt mangler trygghet, stabilitet og ekte kjærlighet. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (23 minutter siden):

Det var nok hekt i forholdet med Thodesen også. I likhet med mange andre så blir hun nok mer "forelska" når hun ikke har fått de sånn - helt. "Jakten", lidenskapen og alle gangene man forsones etter usikkerhet gir veldig sterke følelser. 

Men et hekt mangler trygghet, stabilitet og ekte kjærlighet. 

Det er emosjonell avhengighetsadferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IreneV skrev (19 minutter siden):

Det er emosjonell avhengighetsadferd.

Tenker du har helt rett (måtte google og lese litt om det nå) 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du har helt rett (måtte google og lese litt om det nå) 

Anbefaler Sissel Gran sine foredrag og bøker om temaet :)

Den yngre generasjonen, oppvokst på nett med "likes" og klikk er enda mer utsatt. Og de som stadig utsetter kroppen for angst og stress, store operasjoner årlig feks. Hippocampus krymper og amygdala vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (13 minutter siden):

Anbefaler Sissel Gran sine foredrag og bøker om temaet :)

Den yngre generasjonen, oppvokst på nett med "likes" og klikk er enda mer utsatt. Og de som stadig utsetter kroppen for angst og stress, store operasjoner årlig feks. Hippocampus krymper og amygdala vokser.

Takk, da skal jeg sjekke ut de. 

Kristin Spitznogle skrev også om hekt for en del år siden. Virker logisk at det kan være et "symtpom" på ustabilitet i emosjoner. Og det virker logisk at å vokse opp på nett med likes som barometer på om du er "bra nok" eller ikke - kan  gi slik ustabilitet. 

Vi nærmer oss nok en "gjennomgang" av hva det egentlig gjør med oss å leve med likes, delebehov, og "nesa ned i skjermen". Og ikke minst vil vi nok snart vite mer om hva det gjør med noen å vokse opp som influencer eller som influencerbarn. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, da skal jeg sjekke ut de. 

Kristin Spitznogle skrev også om hekt for en del år siden. Virker logisk at det kan være et "symtpom" på ustabilitet i emosjoner. Og det virker logisk at å vokse opp på nett med likes som barometer på om du er "bra nok" eller ikke - kan  gi slik ustabilitet. 

Vi nærmer oss nok en "gjennomgang" av hva det egentlig gjør med oss å leve med likes, delebehov, og "nesa ned i skjermen". Og ikke minst vil vi nok snart vite mer om hva det gjør med noen å vokse opp som influencer eller som influencerbarn. 

Jeg synes den forskningen vi ha til nå er mer enn tilstrekkelig til å konkludere at barn ikke bør leve sitt liv på sosiale medier. At noen lar sine barn bli en del av reality shows og egen influencer-hverdag før fylte 18 er for meg uforståelig, med den kunnskapen vi har nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitch Pudding skrev (24 minutter siden):

Dette er de samme puppene og rumpen som NRK vil nå ut til unge jenter og kvinner med. Er bare å lære dere koreografien, jenter, så kan dere også bli redusert til å være pupper og rumpe 💀 #feministgirlbosspowericon

https://m.imgur.com/a/KfLSGET

Man må tydeligvis jobbe uten for ledelsen til NRK for å ha tiltro til at unge kvinner har andre verdier i livet enn pupper, rumpe og generell overfladiskhet.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitch Pudding skrev (32 minutter siden):

Dette er de samme puppene og rumpen som NRK vil nå ut til unge jenter og kvinner med. Er bare å lære dere koreografien, jenter, så kan dere også bli redusert til å være pupper og rumpe 💀 #feministgirlbosspowericon

https://m.imgur.com/a/KfLSGET

I alle dager.. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...