Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

IreneV skrev (6 minutter siden):

Men det kan se ut til at det er NOAH som har kontaktet SE AS og LUSH, ikke omvendt, for å få i gang en stor PR-kampanje. Og det betyr at de legitimerer disse merkevarene, med all sin tyngde, og frasier seg retten til å kritisere dem vil jeg tro. Veldig uheldig! som sagt, så tok jeg kontakt med dem for en stund siden, da de la ut likes og kommentarer på noen bilder som hadde med Skappel-lanseringen å gjøre, jeg pekte på at genserne besto av akryl og polyester, som ved vask sprer mikroplast i naturen. Men de kom bare med et flåsete svar, slik NRK gjorde.

Takk for info. Da ble det ennå flere grunner til at det blir null poeng til NOAH fra meg. 

Og til de som evt syns det høres fælt ut å gi NOAH "null poeng", så er ikke det det samme som å si at man ikke brenner for dyrs rettigheter, det handler om organisasjonen. 

Det finnes andre organisasjoner man kan støtte. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (3 minutter siden):

Takk for info. Da ble det ennå flere grunner til at det blir null poeng til NOAH fra meg. 

Og til de som evt syns det høres fælt ut å gi NOAH "null poeng", så er ikke det det samme som å si at man ikke brenner for dyrs rettigheter, det handler om organisasjonen. 

Det finnes andre organisasjoner man kan støtte. 

Støtten til dyrevernalliansen er jo også kuttet i statsbudsjettet nå, så det er kanskje et alternativ? men jeg må innrømme at jeg ikke er så kjent med de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (8 timer siden):

Hun ble kåret til en av Norges mektigste kvinner før hun fylte 25 år.  Ærlig om rusproblemer, og støtter rusreformen som Norge så sårt trenger. Når regjeringen svikter  dyrevelferd starter hun spleis for NOAH, og får med fler som til nå har samlet inn nesten en million. Nei, hun er ikke alltid ett sunt forbilde, men dum er hun ikke. Ved å kalle henne lille jenta og analfabet bruker du en billig hersketeknikk

"Lille jenta" er Sofie og farens egne ord, gjentatte ganger. Analfabet er hun selvsagt ikke, i ordets egentlige mening som i å ikke kunne sette sammen bokstaver til ord, men fullstendig kunnskapsløs på de områdene brukerene kaller henne analfabet på er hun jo helt opplagt. 

Carrie_S skrev (52 minutter siden):

Å kalle en voksen kvinne for en liten jente er per definisjon hersketeknikk, uavhengig av hva din intensjon er. Det er på linje med de som bruker «lille venn» i diskusjoner. 

Det er jo hun selv som omtaler seg som "ei litta jente".

Dævendøtte skrev (32 minutter siden):

I øverste innlegg kommer det vesentlige i denne diskusjonen, det er ikke det at SE har gitt 100 000 kr fra egen lomme, det er at NOAH "horer" seg til disse pengene. 

At SE gir penger er helt supert, hun kan gjøre hva hun vil med egne penger. Og jeg synes fortsatt det er kult at SE har gitt bort 100 000 kr til et godt formål, mange skulle gjort som henne. Hun gjør i hvert fall noe, hun tror hun står for noe og bidrar på den måten hun tror er riktig.

Selv gir jeg bort ca 50 000 kr i året til trengende, synes både SE og jeg er kule som gjør dette. Personlig håper jeg det gir meg god karma. Dette er faktisk penger både SE og jeg kunne puttet i egen lomme. Men vi har valgt å gi bort litt i stedet for. Det må være opp til oss selv hva vi ønsker å bruke pengene på. Så får det være opp til mottaker om de ønsker å ta i mot pengene. Mulig SE har en annen baktanke enn meg når vi gir bort summene, men det er egentlig irrelevant. 

Det at NOAH ukritisk tar i mot pengene og promoterer SE videre er jo den ømme tåa her. 

Jeg tror helt oppriktig at svært mange i Norge bruker mye mer enn 10 % av summen de bruker på eget utseende, til veldedige organisasjoner. Men siden de fleste ikke sløser bort en million i året på utseendet blir det selvsagt ikke like høye summer.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (14 minutter siden):

"Lille jenta" er Sofie og farens egne ord, gjentatte ganger. Analfabet er hun selvsagt ikke, i ordets egentlige mening som i å ikke kunne sette sammen bokstaver til ord, men fullstendig kunnskapsløs på de områdene brukerene kaller henne analfabet på er hun jo helt opplagt. 

Det er jo hun selv som omtaler seg som "ei litta jente".

Jeg tror helt oppriktig at svært mange i Norge bruker mye mer enn 10 % av summen de bruker på eget utseende, til veldedige organisasjoner. Men siden de fleste ikke sløser bort en million i året på utseendet blir det selvsagt ikke like høye summer.

Det hadde vært interessant å se alt det SE bruker ila et år, i en haug, slik de gjør på Luksusfellen. Løshår, løsnegler, fillers, klær, hårspray, sminke, klær osv. 

Selv bruker jeg 1 mascara i året, 1 shampoo, pudder kjøper jeg hvert 2 år, eyeliner har jeg i 5 år....  Klær har jeg i 10 år, minst. Men kjøper 1 par joggesko i året ca. Undertøy kanskje hvert 2 år. Nå er jeg kanskje litt ekstrem den andre veien, men det hadde gjort seg med en kampanje der folk oppfordres til å gå over eget forbruk og legge det frem. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (6 timer siden):

men jeg jeg må si at hun er utrolig mye søtere å se her på denne tiden, enn slik hun ser ut nå. 

Enig. Hun ser noe oppblåst ut nå om dagen. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg virkelig rote meg oppi denne tråden? 

Ja! For dette har jeg noen tanker om, etter å ha observert henne på nært hold noen ganger. 

1 - hun sidestiller det å være ærlig med å "si sannheten", under merkelappen "det kan være til hjelp for andre".

2- hun er glad i oppmerksomhet. Når opomerksomheten ramler over i problemer, bruker hun problemene til å få mer oppmerksomhet under merkelappen "det kan være til hjelp for andre".

Konklusjon: hun liker oppmerksomhet - det er ikke vondt ment på noen måte, men hun har nok tendenser til en dramatisk personlighetstype. Slike typer pleier å tiltrekke seg "hjelpere", som mange av oss er. Og dermed får hun en enorm tilhengerskare. 

Menneskelig fenomen på mange måter. Men hvilke "ledere" med stor følgerskare er i grunn 100% ledere pga deres genuine ønske for det beste for andre? Kontra å fronte egne (vrang)forestillinger? 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Fjugur said:

Det er vel det hun selv sier når hun føler seg angrepet (og kryper sammen i fosterstilling). 
"jeg er bare en ung jente som prøver å finne min vei i livet..... " 🤮

Forskjell på ung og liten. Og det gjør det ikke til noe mindre hersketeknikk at andre har brukt samme grep før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, IreneV said:

Det hadde vært interessant å se alt det SE bruker ila et år, i en haug, slik de gjør på Luksusfellen. Løshår, løsnegler, fillers, klær, hårspray, sminke, klær osv. 

Selv bruker jeg 1 mascara i året, 1 shampoo, pudder kjøper jeg hvert 2 år, eyeliner har jeg i 5 år....  Klær har jeg i 10 år, minst. Men kjøper 1 par joggesko i året ca. Undertøy kanskje hvert 2 år. Nå er jeg kanskje litt ekstrem den andre veien, men det hadde gjort seg med en kampanje der folk oppfordres til å gå over eget forbruk og legge det frem. 

Jeg bruker 1 og 1/2 mascara i året cirka, selv om jeg sminker meg hver dag. Men, greit å være obs på at sminke bør kastes etter en tid selv om den ikke er oppbrukt, pga bakterier. 

Kjøper klær når jeg trenger, som regel har jeg plaggene i mange år. Favorittplagget mitt er 17 år gammelt. Jeg har ikke inntrykk av at stort klesforbruk og overforbruk generelt er vanlig blant de jeg kjenner. Og dette er mennesker som tjener godt. Vintage og gjenbruk er i tiden, og Nelly og Chicquelle er harry. Jeg synes det hadde vært bedre at bloggere reklamerte for dyrere merker med mottoet: kjøper du denne, trenger du ikke kjøpe ny på 5 år. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker 1 og 1/2 mascara i året cirka, selv om jeg sminker meg hver dag. Men, greit å være obs på at sminke bør kastes etter en tid selv om den ikke er oppbrukt, pga bakterier. 

Kjøper klær når jeg trenger, som regel har jeg plaggene i mange år. Favorittskjørtet mitt er 17 år gammelt. Jeg har ikke inntrykk av at stort klesforbruk og overforbruk generelt er vanlig blant de jeg kjenner. Og dette er mennesker som tjener godt. Vintage og gjenbruk er i tiden, og Nelly og Chicquelle er harry. Jeg synes det hadde vært bedre at bloggere reklamerte for dyrere merker med mottoet: kjøper du denne, trenger du ikke kjøpe ny på 5 år. 

Samme inntrykk her. Ikke mange der vi bor som forbruker voldsomt, men de fleste kjøper nok litt mer enn meg, jeg burde nok strengt tatt kjøpt litt mer, jeg bare hater å shoppe... 
Men mange har to biler, og pusser opp ganske ofte, det har jeg bitt meg merke i. Utrolig mye innkjøp av nips, puter, tepper og møbler, og det meste er syntetisk. 

Jeg håper ikke dette er normalen, men det kan se ut til at generasjonen til SE bruker veldig mye sminke, for salget har gått opp nær 70% siste årene, og botox/fillers har også økt voldsomt. Det er trist. Så håper det blir økt oppmerksomhet rundt dyretesting  og miljø når det gjelder dette.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Liten jente" kommer nok av SE sine egne uttalelser om å være petite, ung jente, offer, ansvarsløs og tidvis spille på "dum og deilig"-look. 

Men ja, det er unødvendig å kalle henne "liten jente". Jeg syns tvert imot det er viktig å adressere henne som voksen kvinne, for det er det hun er. Og da håper jeg man etterhvert kan ta noen voksne diskusjoner med henne også. Konstruktive debatter uten det gule eller røde kortet som kommer "ung og prøver bare å finne sin vei" hver gang hun blir konfrontert med noe som er kritikkverdig. '

Hvis hun i det hele tatt svarer eller møter. For det meste blir jo kalt mobbing. Jeg skal ikke kallle henne "liten jente", men store jenter har vokst litt fra det der. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Luksusbia skrev (10 timer siden):

Vi kan vel være enig i at hun er god på å tjene penger i det minste? Jeg hørte også boken hennes, og den er bra skrevet. Det hadde ikke vært 30300 innlegg i denne tråden hvis hun ikke engasjerte!

Hun engasjerer ikke, hun provoserer, stor forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
Nasse Nøff ❤ skrev (10 minutter siden):

Hun engasjerer ikke, hun provoserer, stor forskjell. 

Tror hun tenker at all pr er god pr, og dermed vil målet med å engasjere/ provosere være å få reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å jobbe for å verne dyr bryr NOAH seg skuffende lite om å verne hjemmet til dyrene, planeten. Mange dyr må gjennom ekstreme lidelser på grunn av klimaendringene, som skogbranner, flom, jordskjelv, tørke og sultkatastrofer. SE markedsfører en materialistisk og miljøskadelig livsstil, og har også vært åpen om bruk av Botox, et produkt som testes på dyr. https://dyrevern.no/dyreforsok/botox-fremstilles-med-grusomme-dyreforsok/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aowyn skrev (10 minutter siden):

Til å jobbe for å verne dyr bryr NOAH seg skuffende lite om å verne hjemmet til dyrene, planeten. Mange dyr må gjennom ekstreme lidelser på grunn av klimaendringene, som skogbranner, flom, jordskjelv, tørke og sultkatastrofer. SE markedsfører en materialistisk og miljøskadelig livsstil, og har også vært åpen om bruk av Botox, et produkt som testes på dyr. https://dyrevern.no/dyreforsok/botox-fremstilles-med-grusomme-dyreforsok/

Fillers og silikonimplantat testes også på dyr, samt flere av fargestoffene hun benytter i Glöd-serien.

Klærne hun selger er for det meste nylon, acryl og polyester, som røsser mikroplast som går rett ut i naturen ved vask.

Botox og fillers benytter hun i store mengder, hårfestet blir høyere og høyere, og hun er ikke til å kjenne igjen.
Trodde det var Guri Scanche da jeg så bilde fra en eller annen kjendisfest i nyhetsbildet. 
Og så er det jo dette groteske overforbruket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (16 minutter siden):

Fillers og silikonimplantat testes også på dyr, samt flere av fargestoffene hun benytter i Glöd-serien.

Klærne hun selger er for det meste nylon, acryl og polyester, som røsser mikroplast som går rett ut i naturen ved vask.

Botox og fillers benytter hun i store mengder, hårfestet blir høyere og høyere, og hun er ikke til å kjenne igjen.
Trodde det var Guri Scanche da jeg så bilde fra en eller annen kjendisfest i nyhetsbildet. 
Og så er det jo dette groteske overforbruket...

Miljøaktivisten sin det. 

Engasjementene hennes virker å handle mer om å "kjøpe seg god samvittighet" fremfor å faktisk aktivt gjøre noe. Slenge avgårde noen hundre tusen her og der, så kan hun kjøpe, kaste, fly rundt i verden og kjøpe produkter som er testet på hvem det måtte være. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (6 timer siden):

Å kalle en voksen kvinne for en liten jente er per definisjon hersketeknikk, uavhengig av hva din intensjon er. Det er på linje med de som bruker «lille venn» i diskusjoner. 

Hun opptrer som ei lita jente både hva angår nivået på meninger og ikke minst når det gjelder ansvarsløshet. Hun er en voksen kvinne, ergo legitimt å adressere når hun holder så høy profil i offentligheten som hun gjør.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det bare jeg som lurer på om spleisen gor NOAH virker mot sin hensikt? Hun vil samle inn pengene som ble kutta fra statsbudsjettet og vise regjeringa at de har gjort en feil. viser det ikke bare at NOAH får inn pengene uansett og ikke trenger statlig støtte?

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (3 minutter siden):

Er det bare jeg som lurer på om spleisen gor NOAH virker mot sin hensikt? Hun vil samle inn pengene som ble kutta fra statsbudsjettet og vise regjeringa at de har gjort en feil. viser det ikke bare at NOAH får inn pengene uansett og ikke trenger statlig støtte?

Samme tanke slo meg… så en avis overskrift om at NOAH hadde fått inn mer i donasjoner til nå, enn de vanligvis får i statsstøtte… så da hjalp det tydeligvis for NOAH at de fikk kuttet statsstøtten 🤷🏼‍♀️

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupers skrev (11 minutter siden):

Jo, det virker mot sin hensikt. Det er mange som nå har funnet ut at NOAH går med betydelig overskudd. 

Da kan man jo gi den posten på statsbudsjettet til noe(n) som trenger det mer. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (6 timer siden):

og botox/fillers har også økt voldsomt. Det er trist.

Jeg tenker en del på det her, og den stakkars generasjonen som er ungdom i dag. Jeg er ikke sååå gammel, men da jeg vokste opp var Botox noe helt sprøtt de drev med i USA. Husker jeg og venninna mi så en med stringbikini i Italia, vi var helt sjokkerte, og andre folk på stranda lo og ristet på hodet av det.

De som var på fremsida av fhm eller vi menn var helt ute og kjøre, mens i dag er det helt hverdagslig å legge ut den typen bilder av seg selv. 

Husker jeg håpte at innen jeg fikk barn hadde man sluttet å bry seg om utseende og gå tilbake til å tenke på krig og fred 🙃

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...