Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
J.. skrev (25 minutter siden):

Her beskriver hun jo nettopp hvordan hennes egne bøker oppfattes av andre.

Eller seg selv. Tomt og innholdsfattig.

• Liker 19
Skrevet
Xstrella skrev (8 minutter siden):

Eller seg selv. Tomt og innholdsfattig.

Korrekt.

• Liker 3
Skrevet
Hulderen skrev (4 timer siden):

Hun ligner på Eli Hagen!

8151AA70-933E-424D-AEC0-E68CFE3F3567.jpeg

Er jo dønn lik🙈

• Liker 11
Skrevet
Sprite skrev (13 timer siden):

Fy faen så flaut 😂😂😂 dama nærmer seg 30. foreldrene må være stolte 

Jeg tror desverre foreldrene er stolte. De lever av at hun holder på sånn som dette her, og faren har oppført seg furt og dust på TV i beste sendetid på hennes vegne - da hun igjen ble kritisert for å bidra til et vanvittig kroppspress.

"Hun viser bare litt fra livet sitt". 

Så, jeg tenker etterhvert de nok desverre har litt av skylda for at hun har blitt som hun har. Hun har fått lov til å sitte på rommet og se i speilet hele dagen, og lete etter feil på seg selv. Hun fikk lov til å sminke seg veldig tungt, og kle seg lettkledd og posere så mye hun ville.  Hun har fått lov til å legge ut "sexy" bilder på internett mens hun fortsatt var umyndig, hun har fått lov til å gjøre dette for penger og likes. 

• Liker 22
Skrevet
mao1 skrev (12 timer siden):

Når bøker tøffer seg🤣🤣

A2B7F47A-ADA6-4A17-B185-0FAC65D63063.jpeg

Vet ikke helt hvem som tøffer seg med pretensiøse metaforer her.... Det er ikke boka. 

• Liker 13
Skrevet
J.. skrev (19 timer siden):

Tok en runde på The Shade IG og hjemmeside.

Så de brøt alkohol+reklame-lovverket så sendte inn tips til Forbrukertilsynet.

Det bør flere også gjøre.

Sendte også inn det ekstremt redigerte (umerkede) bilde.

Screenshot_20220705-140603_Chrome.jpg

Jeg sendte også inn. Pleier ikke å "gidde" da jeg har mistet troen på konsekvenser fra FT. Men nå er det opplagt at det fullstendig "gis F" i regler i reklamene til SE og solbrillene.

• Liker 16
Skrevet
Isild skrev (7 minutter siden):

Jeg sendte også inn. Pleier ikke å "gidde" da jeg har mistet troen på konsekvenser fra FT. Men nå er det opplagt at det fullstendig "gis F" i regler i reklamene til SE og solbrillene.

Jeg "meldte inn" Anna R for tullet sitt rundt konkurranser uten premier også,det fikk konsekvenser for henne.

Så jeg fortsetter jeg.

• Liker 22
Skrevet
mao1 skrev (13 timer siden):

Når bøker tøffer seg🤣🤣

A2B7F47A-ADA6-4A17-B185-0FAC65D63063.jpeg

Hvordan er det mulig at en forfatter ikke klarer rettskrivning? Sikkert bare en feil her, men har sett det flere ganger. Hun bruker ikke "komma" og "punktum" riktig, samt har ofte skrivefeil. Hadde jeg vært en forfatter, da hadde det vært viktig for meg å bli tatt seriøst, så kan tenke meg at forfattere i Norge ikke er så fan av disse "influencer-forfatterne". 

• Liker 12
Gjest Finlay
Skrevet
Isild skrev (16 minutter siden):

Jeg meldte fra til Helsetilsynet (SE og The Shade), trodde det var de som tok seg av brudd på alkoholloven? Er det kanskje FT som er riktig instans?🤔

Skrevet
Finlay skrev (4 minutter siden):

Jeg meldte fra til Helsetilsynet (SE og The Shade), trodde det var de som tok seg av brudd på alkoholloven? Er det kanskje FT som er riktig instans?🤔

Nå ble jeg usikker også. Jeg har tenkt at det er FT som følger opp brudd på lovgivningen som gjelder alkohol i reklame for  andre varer. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns det ser så rart ut når det er så stor avstand mellom solbrillen og øyenbrynene. Beskytter solbrillen da mot sola? Det må jo komme inn mye lys ovenfra!

3E67B8DF-C302-4F8C-A605-4FE841E74DC6.jpeg

9263E9D0-95E8-4E02-BE98-1C7F85195672.jpeg

• Liker 10
Skrevet (endret)
Finlay skrev (1 time siden):

Mulig,mulig!

Når CBE ble meldt inn for det samme til FT,fikk hun bøter.

Så antar det evt går videre via de,hvis man ikke går direkte via Helsetilsynet.

Endret av J..
  • Liker 5
Skrevet
Rosatoast skrev (1 time siden):

Hvordan er det mulig at en forfatter ikke klarer rettskrivning? Sikkert bare en feil her, men har sett det flere ganger. Hun bruker ikke "komma" og "punktum" riktig, samt har ofte skrivefeil. Hadde jeg vært en forfatter, da hadde det vært viktig for meg å bli tatt seriøst, så kan tenke meg at forfattere i Norge ikke er så fan av disse "influencer-forfatterne". 

Nå er det engang slik at forfatter ikke er en beskyttet tittel. Dermed kan Sofie Steen Isachsen og hennes "influenser kollegaer" slenge om seg med tittelen "forfatter". 

Disse tekstene hennes går gjennom språkvask, redigering og korrektur før de blir utgitt. Mulig det er skyggeforfatter involvert. Så da fremstår jo språk og rettskriving perfekt.

Men når man ser på det hun selv poster kommer jo sannheten for en dag, hun har elendig setningsoppbygging, skrivefeilene florerer. Det samme kan sies om tegnsettingen. 

• Liker 11
Skrevet (endret)
Hulderen skrev (1 time siden):

Jeg syns det ser så rart ut når det er så stor avstand mellom solbrillen og øyenbrynene. Beskytter solbrillen da mot sola? Det må jo komme inn mye lys ovenfra!

For meg blir det veldig tydelig hva hun ønsker at disse bildene, eller rettere sagt - hun selv, skal fremstå som her (reklamene for solbrillene). 

Dog feiler hun ekstremt, da dette ligner på noe ala "alt-for-stort , robot-univers", eller om det skal være en spøk. Lenge siden jeg har sett en så crige stil. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 6
Skrevet
Finlay skrev (2 timer siden):

Helsedirektoratet er de som jobber med brudd på alkoholloven.

• Liker 3
Annonse
Skrevet
Hulderen skrev (2 timer siden):

Solbriller ska ikke sitte sånn.....er jo tullebriller til nesten 1000 kr

• Liker 7
Skrevet

For ordens skyld har jeg mailet helsedirektoratet også nå.

Mtp hvor simple reglene er,hvor selverklært smart SE er,er det sterkt gjort å ikke lære seg reglene..

• Liker 9
Gjest Finlay
Skrevet (endret)
Velinda skrev (42 minutter siden):

Solbriller ska ikke sitte sånn.....er jo tullebriller til nesten 1000 kr

På de (få) andre modellene The Shade Oslo bruker, ser solbrillene bedre ut. De sitter der de skal, på normale neser. Mens SE enten skyver brillene ned, eller de vil rett og slett ikke sitte ordentlig på nesen hennes🤷‍♀️Noe blir i hvert fall feil😄

Endret av Finlay
Skrevet

De ser ut som tullebriller man kan kjøpe for 50kr på en bensinstasjon 🤮

• Liker 26
Skrevet
Sprite skrev (På 5.7.2022 den 18.35):

Fy faen så flaut 😂😂😂 dama nærmer seg 30. foreldrene må være stolte 

Å jammen hun er jo bare en liten jente som prøver å finne noe

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...