Vipser Skrevet 7. april 2022 #27861 Skrevet 7. april 2022 Apekatten skrev (51 minutter siden): hvilken sang fremførte han? (you make me feel) like a natural woman 11 1
velociraptor Skrevet 7. april 2022 #27862 Skrevet 7. april 2022 Vipser skrev (9 minutter siden): (you make me feel) like a natural woman 🤣 14 1
Tripptrapp1 Skrevet 7. april 2022 #27863 Skrevet 7. april 2022 Pust skrev (29 minutter siden): Kritikken som kommer her gjelder SE - fordi tråden handler spesifikt om henne. Vi kan vel tenke oss at @Hulderen er kritisk mot seksualisering av flagg og bunad andre steder der det er naturlig. Faktisk er vel meningen med denne tråden å diskutere Sophie Elise AS, og ikke privatpersonen? Det er i alle fall det argumentet som blir flittig brukt for å rettferdiggjøre kritikken og tidvis drittslengingen i alle disse influensertrådene - at kritikken er rettet mot selskapet og måten de driver forretning på, og ikke personen bak. Så når privatpersonen SE går på fylla sammen med venner i samme stil som veldig mange andre gjør den dagen, så skjønner jeg ikke helt poenget med å kritisere det eksplisitt. Greit nok at det kan være vanskelig å skille mellom når en influencer er privat og når hen er i rolle, men vær så snill da. Ikke gidd å lete etter feil de gjør, det er plenty av tydelig graverende ting å ta av. 3 1
Vipser Skrevet 7. april 2022 #27864 Skrevet 7. april 2022 Tripptrapp1 skrev (4 minutter siden): Faktisk er vel meningen med denne tråden å diskutere Sophie Elise AS, og ikke privatpersonen? Det er i alle fall det argumentet som blir flittig brukt for å rettferdiggjøre kritikken og tidvis drittslengingen i alle disse influensertrådene - at kritikken er rettet mot selskapet og måten de driver forretning på, og ikke personen bak. Så når privatpersonen SE går på fylla sammen med venner i samme stil som veldig mange andre gjør den dagen, så skjønner jeg ikke helt poenget med å kritisere det eksplisitt. Greit nok at det kan være vanskelig å skille mellom når en influencer er privat og når hen er i rolle, men vær så snill da. Ikke gidd å lete etter feil de gjør, det er plenty av tydelig graverende ting å ta av. Det som deles i kanalene til AS-et er per definisjon en del av bedriften. En lukket konto for bedrifteiers nærmeste hadde ikke blitt diskutert slik. 14
Tripptrapp1 Skrevet 7. april 2022 #27865 Skrevet 7. april 2022 Vipser skrev (26 minutter siden): Det som deles i kanalene til AS-et er per definisjon en del av bedriften. En lukket konto for bedrifteiers nærmeste hadde ikke blitt diskutert slik. Definer som du selv ønsker, du. Men denslags overforenklede tolkninger for å rettferdiggjøre det du kaller «diskusjon» av profilerte mennesker sier mer om deg enn om de som kritiseres. Det er lov å ha litt gangsyn ift kontekst og situasjon, for selv om de er kjendiser og jobben deres i stor grad består av å by på seg selv, så er de faktisk mennesker med et privatliv de også. De må få lov til slippe seg løs å oppføre seg som alminnelige mennesker (her: 17. mai-feiring i typisk norsk stil) uten at de personlig skal harseleres med av den grunn fordi de har 500K følgere. Det er f.eks ingenting i de bunadsbildene som ble postet i tråden over her som ikke trehundreogsytti andre brukere på insta også deler. Forskjellen er kun antall følgere. 4
Irja Skrevet 7. april 2022 #27866 Skrevet 7. april 2022 (endret) At SE spør følgerne om noen kan låne henne en bunad, handler nok om to ting: fisking etter spons og/eller at hun skal opprettholde «venninneforholdet» til følgere. Hvorfor ikke bare kjøpe en bunad.. dama vasser i penger, og miljøet gir hun en lang f i. Endret 8. april 2022 av Irja 13 1
Vipser Skrevet 8. april 2022 #27867 Skrevet 8. april 2022 (endret) Tripptrapp1 skrev (6 timer siden): Definer som du selv ønsker, du. Men denslags overforenklede tolkninger for å rettferdiggjøre det du kaller «diskusjon» av profilerte mennesker sier mer om deg enn om de som kritiseres. Det er lov å ha litt gangsyn ift kontekst og situasjon, for selv om de er kjendiser og jobben deres i stor grad består av å by på seg selv, så er de faktisk mennesker med et privatliv de også. De må få lov til slippe seg løs å oppføre seg som alminnelige mennesker (her: 17. mai-feiring i typisk norsk stil) uten at de personlig skal harseleres med av den grunn fordi de har 500K følgere. Det er f.eks ingenting i de bunadsbildene som ble postet i tråden over her som ikke trehundreogsytti andre brukere på insta også deler. Forskjellen er kun antall følgere. Nei, forskjellen er om kontoen brukes til salg og bygging av merkevare. Tenker du at hver gang det er puppeflashing på restaurant og rumpeflashing på Ikea, så er dette den private Sofie? Men posten etter, hvor det er strikkegenser og tagging av Skappel, da er det bissniss? Det ene hadde ikke vært mulig uten det andre, det er en planlagt strategi. Endret 8. april 2022 av Vipser 16
Xstrella Skrevet 8. april 2022 #27868 Skrevet 8. april 2022 Ny mnd nytt tema. 🙄 Jeg synes synd i de unge jentene som ser opp til denne forskrudde dama! 😡 5
PetraPerlesukker Skrevet 8. april 2022 #27869 Skrevet 8. april 2022 Grøfteblomst skrev (9 timer siden): SE markerer 17. Mai med grøftefyll og rulling på bakken. Tidligere lånt bubad ble levert tilbake med sædflekker på seg. Fatter ikke at noen vil leie henne en bunad. Hvordan vet dere dette?🤔 har eieren av bunaden stått fram og sagt det? 8 1
Birdo Skrevet 8. april 2022 #27870 Skrevet 8. april 2022 Tripptrapp1 skrev (7 timer siden): Definer som du selv ønsker, du. Men denslags overforenklede tolkninger for å rettferdiggjøre det du kaller «diskusjon» av profilerte mennesker sier mer om deg enn om de som kritiseres. Det er lov å ha litt gangsyn ift kontekst og situasjon, for selv om de er kjendiser og jobben deres i stor grad består av å by på seg selv, så er de faktisk mennesker med et privatliv de også. De må få lov til slippe seg løs å oppføre seg som alminnelige mennesker (her: 17. mai-feiring i typisk norsk stil) uten at de personlig skal harseleres med av den grunn fordi de har 500K følgere. Det er f.eks ingenting i de bunadsbildene som ble postet i tråden over her som ikke trehundreogsytti andre brukere på insta også deler. Forskjellen er kun antall følgere. Hovedproblemet med de bildene er at de ble tatt midt i en pandemi når hele landet skulle holde seg hjemme. Hun var på fest med masse folk og klinte med en av de(sikkert flere) - klart det var provoserende. 13
J.. Skrevet 8. april 2022 #27871 Skrevet 8. april 2022 PetraPerlesukker skrev (1 time siden): Hvordan vet dere dette?🤔 har eieren av bunaden stått fram og sagt det? Det fortalte SE åpenhjertig om selv,i "Elsk meg" boken sin. 27
velociraptor Skrevet 8. april 2022 #27872 Skrevet 8. april 2022 Tripptrapp1 skrev (9 timer siden): Definer som du selv ønsker, du. Men denslags overforenklede tolkninger for å rettferdiggjøre det du kaller «diskusjon» av profilerte mennesker sier mer om deg enn om de som kritiseres. Det er lov å ha litt gangsyn ift kontekst og situasjon, for selv om de er kjendiser og jobben deres i stor grad består av å by på seg selv, så er de faktisk mennesker med et privatliv de også. De må få lov til slippe seg løs å oppføre seg som alminnelige mennesker (her: 17. mai-feiring i typisk norsk stil) uten at de personlig skal harseleres med av den grunn fordi de har 500K følgere. Det er f.eks ingenting i de bunadsbildene som ble postet i tråden over her som ikke trehundreogsytti andre brukere på insta også deler. Forskjellen er kun antall følgere. Når en bedrift ber om å få låne eller leie bunad, via sin bedriftskanal, og tidligere har skrevet offentlig om at hun fikk spermflekker på den forrige bunaden noen var dumsnille og lånte henne, så vil jeg absolutt påstå at det må kunne disktuteres. Dog enig med deg i at akkurat de bildene ikke var verre enn det mange andre poster. Man slapp heldigvis bilder av spermflekken. PetraPerlesukker skrev (3 timer siden): Hvordan vet dere dette?🤔 har eieren av bunaden stått fram og sagt det? Hun skrev det selv i boken sin, som hun tjener penger på. Altså vil jeg absolutt si at det går under å diskutere og kritisere bedrift og ikke privatperson. 22 5
*blueberry* Skrevet 8. april 2022 #27873 Skrevet 8. april 2022 Nå pleier ikke jeg å kommentere noe særlig på utseende, men på de siste bildene fra GKN ser det ut som ansiktet er mindre hovent nå etter noen måneder. Det ser bedre ut og jeg håper for Sofie sin del at hun er fornøyd sånn at hun ikke gjør enda mer skade på seg selv.
Gjest CecilieX Skrevet 8. april 2022 #27874 Skrevet 8. april 2022 Tripptrapp1 skrev (10 timer siden): Definer som du selv ønsker, du. Men denslags overforenklede tolkninger for å rettferdiggjøre det du kaller «diskusjon» av profilerte mennesker sier mer om deg enn om de som kritiseres. Det er lov å ha litt gangsyn ift kontekst og situasjon, for selv om de er kjendiser og jobben deres i stor grad består av å by på seg selv, så er de faktisk mennesker med et privatliv de også. De må få lov til slippe seg løs å oppføre seg som alminnelige mennesker (her: 17. mai-feiring i typisk norsk stil) uten at de personlig skal harseleres med av den grunn fordi de har 500K følgere. Det er f.eks ingenting i de bunadsbildene som ble postet i tråden over her som ikke trehundreogsytti andre brukere på insta også deler. Forskjellen er kun antall følgere. Jeg er veldig enig i resonnementet ditt, det er viktig å skille på hva som er kritikk av person og hva som er business. Å gjemme seg bak at de tjener penger så på kontoene sine og dermed er en bedrift som man fritt kan kritisere er ikke greit. Det sagt, så tenker jeg at det å viderebringe det SE selv har delt ikke egentlig faller i kategorien urimelig. Det å behandle et leieobjekt på denne måten er virkelig dårlig stil og det må det være greit å si noe om. Hun bruker kanalen sin til å få tak i bunad og da er det rimelig å viderebringe hva slags konsekvens det kan ha. Hun har grep om en del av følgerne, og det ville jo være synd om en eller annen ung følger lånte bort bunaden til sitt store forbilde og den ble ødelagt av SE. Målet helliger middelet tenker jeg. Det er ren informasjon.
Pust Skrevet 8. april 2022 #27875 Skrevet 8. april 2022 (endret) Tripptrapp1 skrev (11 timer siden): Faktisk er vel meningen med denne tråden å diskutere Sophie Elise AS, og ikke privatpersonen? Det er i alle fall det argumentet som blir flittig brukt for å rettferdiggjøre kritikken og tidvis drittslengingen i alle disse influensertrådene - at kritikken er rettet mot selskapet og måten de driver forretning på, og ikke personen bak. Så når privatpersonen SE går på fylla sammen med venner i samme stil som veldig mange andre gjør den dagen, så skjønner jeg ikke helt poenget med å kritisere det eksplisitt. Greit nok at det kan være vanskelig å skille mellom når en influencer er privat og når hen er i rolle, men vær så snill da. Ikke gidd å lete etter feil de gjør, det er plenty av tydelig graverende ting å ta av. Siden det var meg du svarte, vil jeg svare deg: Denne tråden handler om påvirkeren Sophie Elise og hva hun legger ut på sine kontoer. Jeg håper du har fått med deg at kritikken rundt seksualisering av nasjonaldrakt ikke nevner private forhold, men hva som legges ut på hennes offentlige reklamekontoer. Privatpersonen Sofie Steen Isachsen har andre, private kontoer som ikke omtales her. Det er ingen ting i veien med å kritisere innholdet i hennes kontoer, det være seg seksualisering av nasjonaldrakt, blotting av rumpe og pupper på offentlig sted, seksualisert omtale av mindreårig medlem av kongehuset, etc. Dersom du mener innlegg i denne tråden er drittslenging og ikke saklig kritikk, kan du rapportere til moderatorteamet. Endret 8. april 2022 av Pust 18 4
Krutthøna Skrevet 8. april 2022 #27876 Skrevet 8. april 2022 lokmeister2016 skrev (På 9.3.2022 den 19.16): Dumt de fleste mannfolk syntes damer som sophie er deilige . For oss som ikke har penger til og operere oss i hytt og pine er de dumt Hadde aldri operert meg slik som bla. SE og Isbael Raad om jeg hadde hatt penger heller. What you see i what you get! 11
Rev. Revenge Skrevet 8. april 2022 #27877 Skrevet 8. april 2022 Hvor stammer myten fra om at "de fleste mannfolk syntes damer som sophie er deilige"? Dette er reinspikka tull. 39 1 2
solsolsol Skrevet 8. april 2022 #27878 Skrevet 8. april 2022 Er det sommer i Oslo nå? Eller hvor skal hun i miniskjørt og magetopp? 7
Rainbow Skrevet 8. april 2022 #27879 Skrevet 8. april 2022 solsolsol skrev (2 timer siden): Er det sommer i Oslo nå? Eller hvor skal hun i miniskjørt og magetopp? I dag klokka 10 var det i alle fall 2 plussgrader med en real feel på minus 6 og sur vind i følge værappen min. Jeg frøys så jeg hutra på tur med hunder i tjukk boblejakke med hetta opp + lue... Så det hørtes vilt kaldt ut! 16
Irja Skrevet 8. april 2022 #27880 Skrevet 8. april 2022 solsolsol skrev (3 timer siden): Er det sommer i Oslo nå? Eller hvor skal hun i miniskjørt og magetopp? Kun for SOME.. Slenger vel en kåpe over når bildene er sikra. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå