Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Mtp at neste ledd i Glöd-serien er sheetmasks,så er jo dette snikreklame.

NÅ står det ingenting om hvilken maske hun har brukt,men vent å se..

20200928_112508.jpg

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, J.. skrev:

20200928_112508.jpg

Innleggene er så kalkulerte, ingenting er tilfeldig. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, miaw skrev:

Innleggene er så kalkulerte, ingenting er tilfeldig. 

Litt senere igår kom et innlegg på snapstory med reklame for hudpleie. «Mange har spurt meg om mine hudpleierutiner etter jeg la ut bilde uten sminke idag...» noe i den duren. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Missy1 skrev:

Litt senere igår kom et innlegg på snapstory med reklame for hudpleie. «Mange har spurt meg om mine hudpleierutiner etter jeg la ut bilde uten sminke idag...» noe i den duren. 

Etter at jeg har lest det nevnt av deg og flere i tråden har jeg blitt mer bevisst på hvor ofte SE (og andre) bruker det "Mange har spurt meg" - trikset. 

For en harry bransje. 

Jeg husker ikke hvem som nevnte det, men det er litt pussig når "mange har spurt meg" dukker opp i reklameinnlegg. "Mange har spurt meg hvor jeg har kjøpt denne ...", "Jeg elsker den, og den kan du kjøpe HER" (Annonse) Hvis mange har spurt så må jo varen være brukt/vist tidligere - umerket? 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å tjene til livets opphold ved å sitte og beundre seg selv og filme det, dag ut og dag inn. Eller viser bryst eller den svære overdimensjonerte  stjerten. Det er så meningsløst at man skulle ikke tro det var mulig. Det er bedriften sin det 🤯

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til hun velger å svare på dette med å vise produkter før merket reklame: «dåkker skjønne nå og at æ må få lov å teste produkter før æ velge samarbeid? Dermed kan dem vises på mæ før reklame innlegget kommer». Hører henne allerede 🤣 

Hun ser ikke selv hvor tydelig det vises at det er kalkulert. Ta av den jævla buksa som du gnikker mot kamera mens du prater om en bok da. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.9.2020 den 11.26, J.. skrev:

20200928_112508.jpg

Som bestilt.. lol.

20200929_133355.jpg

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
pøbelsara skrev (På 29.9.2020 den 13.50):

Det er virkelig helt ufattelig at fororukertilsynet ikke tar tak id et der. 

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ingen sminke, ingen filter, ingen styling!" Men - skjønnhetsoperert i ansiktet x 4 + dusinvis av innsprøytinger med Botox og andre fillers, kjemiske peelinger i bøtter og spann, løsvipper og øyenbrynstatoveringer, leppene proppfulle av restylane osv. SKIKKELIG naturlig altså!!

🤣🤣🤣

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Missy1 skrev:

Påsatte vipper, tatoverte bryn, tatovert lipliner, ny nese, ny hake, filler i kinn, opererte øyne, botox i panne, x antall ganger med lip-filler, fake tan. Tjaaa.  Lurer på hvordan hun egentlig ser ut uten sminke. 

Bildene har filter, det kan hvem som helst se. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Enig og klager får de nok av! Synes forbrukertilsynet er ganske feige. Fint og flott at de noterer ned alle klager, men de gjør jo veldig lite med det. De sender ikke ut nok bøter mener jeg, de er alt for snille. 

De har en episode i serien innafor om influencere, som alle nå vet. Forbrukertilsynet blir intervjuet og de viser en liste på et excel ark over innsendte tips på merking av reklame. SE er en av de med flest klager. Uti fra det jeg ser, så virker det som at de som er størst her på Kg, har flest klager. Villapaprika, Anna rassmussen, CBE og Isabel Raad.
Den røde pilen er SE og hun er tydelig på topp med de andre store kronisk slurvene. De viser også to eksempler som er hennes, og de er akkurat det samme som det bilde som ble lagt ut her nå.   

SE.thumb.jpg.439fd424487f8c27f528fa87f60a699e.jpg

Så jeg sier, send inn alle tips! Ta  screenshot og send inn. Jo oftere det skjer, og jo flere som gjør det, jo bedre er det. For det er jo tydelig at de virkelig noterer ned hvert enkelt tips. Det skal ikke være slik at SE skal få slurve gang på gang, i håp om at folk skal slutte å sende inn klage slik at hun får fortsette som hun vil. Det er jo tydelig at hun ikke evner å forandre seg eller å følge regler. 

Enig 👏

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Enig og klager får de nok av! Synes forbrukertilsynet er ganske feige. Fint og flott at de noterer ned alle klager, men de gjør jo veldig lite med det. De sender ikke ut nok bøter mener jeg, de er alt for snille. 

De har en episode i serien innafor om influencere, som alle nå vet. Forbrukertilsynet blir intervjuet og de viser en liste på et excel ark over innsendte tips på merking av reklame. SE er en av de med flest klager. Uti fra det jeg ser, så virker det som at de som er størst her på Kg, har flest klager. Villapaprika, Anna rassmussen, CBE og Isabel Raad.
Den røde pilen er SE og hun er tydelig på topp med de andre store kronisk slurvene. De viser også to eksempler som er hennes, og de er akkurat det samme som det bilde som ble lagt ut her nå.   

SE.thumb.jpg.439fd424487f8c27f528fa87f60a699e.jpg

Så jeg sier, send inn alle tips! Ta  screenshot og send inn. Jo oftere det skjer, og jo flere som gjør det, jo bedre er det. For det er jo tydelig at de virkelig noterer ned hvert enkelt tips. Det skal ikke være slik at SE skal få slurve gang på gang, i håp om at folk skal slutte å sende inn klage slik at hun får fortsette som hun vil. Det er jo tydelig at hun ikke evner å forandre seg eller å følge regler. 

Skulle virkelig ønske FT ga noen konsekvenser snart. JEG vil ikke ha det sånn at de største påvirkerne vi har "får lov" til å fortsette å feilmerke/ikke merke reklame. Jeg vil ikke at noen påvirkere skal gjøre det. Men at SE og de største bare fortsetter og fortsetter tror jeg er fordi de ikke møter noen konsekvenser. 

"Fy-brev" med påminnelse om reglement fra FT med jevne mellomrom er liksom ikke nok. 

Jeg er ikke så glad i reklame og påtrengende salg i utgangspunktet, og jeg vil at man iallefall skal vite når man er utsatt for det. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Isild skrev:

Skulle virkelig ønske FT ga noen konsekvenser snart. JEG vil ikke ha det sånn at de største påvirkerne vi har "får lov" til å fortsette å feilmerke/ikke merke reklame. Jeg vil ikke at noen påvirkere skal gjøre det. Men at SE og de største bare fortsetter og fortsetter tror jeg er fordi de ikke møter noen konsekvenser. 

"Fy-brev" med påminnelse om reglement fra FT med jevne mellomrom er liksom ikke nok. 

Jeg er ikke så glad i reklame og påtrengende salg i utgangspunktet, og jeg vil at man iallefall skal vite når man er utsatt for det. 

Og fordi det ikke får konsekvenser så unnlater de selvfølgelig med vilje å merke. Eller merker dårlig med vilje. Fordi det selger bedre om det høres ut som en vennskapelig anbefaling enn når meningene er kjøpt og betalt. 
og dette tjener de store penger på...

Bøtene bør stå i stil til inntekten deres. Den bør svi!! Ellers lærer de aldri 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det er mange som tror at det er et absolutt krav at reklame skal merkes, men det er ikke det loven sier. Det er en litt utbredt misforståelse, sier Elton Haug.

- Det loven sier, er at hvis et innlegg er lagt ut som markedsføring eller reklame, så skal det være tydelig. Hvis det er tydelig for forbrukeren uten spesifikk merking, så er det ikke et brudd, forklarer han videre.

https://fagpressenytt.no/artikkel/forbrukertilsynet-ikke-et-absolutt-krav-influencer-reklame-skal-merkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Finlay skrev:

- Det er mange som tror at det er et absolutt krav at reklame skal merkes, men det er ikke det loven sier. Det er en litt utbredt misforståelse, sier Elton Haug.

- Det loven sier, er at hvis et innlegg er lagt ut som markedsføring eller reklame, så skal det være tydelig. Hvis det er tydelig for forbrukeren uten spesifikk merking, så er det ikke et brudd, forklarer han videre.

https://fagpressenytt.no/artikkel/forbrukertilsynet-ikke-et-absolutt-krav-influencer-reklame-skal-merkes

Jeg har vært en av de som har trodd det er et absolutt krav at reklame skal merkes jeg. 

Men det er altså et definisjonsspørsmål. Og jeg ser det som litt umulig å definere hva som er "tydelig for forbrukeren" egentlig. Hvis jeg som voksen leser i en Ellos-katalog, så vet jeg at jeg leser en kleskatalog hvor modellene har klærne på for å fremme salg. Er jeg derimot 15 år og følger med på Sophie Elise som viser frem "sin private hudpleierutine alle spør om", så er jeg ikke fullt så sikker på om det er tydelig for alle. Men så lenge hun "viser" at det er reklame, så er det ok? Hudkrem i kamera med link til hvor den kan kjøpes? 

Ifølge Elton Haug så vil jo SE AS kunne argumentere ift alle klager som kommer inn, og alt vil lande i en evig diskusjon på hva som er definisjonen på "tydelig for forbrukeren". Sånn ser jeg for meg at det blir. 

Det gikk litt opp for meg nå hvorfor det aldri får noen konsekvenser... 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
34 minutter siden, Finlay skrev:

Hvem avgjør når et reklameinnlegg er tydelig for forbrukeren? 🤔
Det er neppe de aller tydeligste reklamepostene som er det største problemet, men den bevisst skjulte reklamen, laget for å booste salg av en vare; for eksempel når SE og Kasper går rundt i «kule» gensere før og etter en kampanje for Skappelgensere, og legger ut tekster i kommentarfeltet a-la «mange har spurt om genseren og den er fra Skappel». Da har reklame plutselig blitt «venninnetips» og SE mener da at det ikke er reklame.

Endret av Pust
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Isild skrev (På 30.9.2020 den 7.13):

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Finlay skrev (På 30.9.2020 den 11.03):

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste snapstory... SE naken i en seng med teksten «... dette er bakgrunn på telefonen min forresten»

😳😳

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...