Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest ISeeYouCreep
Karpe skrev (På 22.6.2020 den 13.54):

Nå svarer hun. Men må le, hun forstår det jo ikke. Og at hun skriver «jeg har på meg shorts og topp på en sommerdag..». Ja ingen sier noe på dette, men hun kunne forsvart bilde nr 2 da av shortsen dratt opp og rompe brettes ut. Der seksualiseringen virkelig kommer sammen med teksten om en 14 åring. Jeg skjønner at hun ikke ville seksualisere en 14 åring men trodde hun var smartere enn velge den captionen. Enten er hun veldig lite intelligent eller så er det for å provosere/mer klikk/ mer PR. 

5CBCE7B9-D876-4EE8-ADA5-1DCBB74C5CFB.jpeg

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Finlay

Lurer på hvor mange av de som følger litt.sophie følger fordi de er glad i å lese, og hvor mange som følger fordi de liker SE?

Tror mange følger henne, Glöd-kontoen hennes, Kasper, og litt.sophie fordi de er interessert i henne. Ikke nødvendigvis fordi de er interessert i Kasper som en egen person, eller litteratur for litteraturens skyld, men fordi de vil følge med på alt hun gjør. 

Nå kan de også få hennes egne notater og "nå og da en liten gave eller en annen liten overraskelse sammen med boken." Minner mye om en bokklubb for barn (Penny & friends o.l). Så har SE/Strawberry sikret seg at barna ikke kan gå glipp av en pakke, for tenk om det ligger gave fra SE der?! Vil tro at voksne følgere/lesere (om det finnes noen) klarer seg fint uten. Og så har man det evige stresset med å huske avbestillingen, om det skulle være aktuelt.

Rart ikke SE ordner et abonnement på Glöd-produkter? Bokpakke og Glödpakke hver måned - kunne blitt penger av det🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Karpe skrev:

Enten er hun veldig lite intelligent

Dette er vel godt dokumentert fra før?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Karpe skrev:

Nå svarer hun. Men må le, hun forstår det jo ikke. Og at hun skriver «jeg har på meg shorts og topp på en sommerdag..». Ja ingen sier noe på dette, men hun kunne forsvart bilde nr 2 da av shortsen dratt opp og rompe brettes ut. Der seksualiseringen virkelig kommer sammen med teksten om en 14 åring. Jeg skjønner at hun ikke ville seksualisere en 14 åring men trodde hun var smartere enn velge den captionen. Enten er hun veldig lite intelligent eller så er det for å provosere/mer klikk/ mer PR. 

Svært få knepper toppen ned til nedenfor brystene og svært få har så kort shorts at hele rumpeballene synes. At det er kødd å skrive den teksten om Sverre Magnus til slike bilder sier meg noe om at denne vennen ikke er helt i vater. 

Nå må hun seriøst skjerpe seg. Hun tar ikke snev av kritikk lenger og det er ganske arrogant av en forretningskvinne som er så mye i media og som gjør så mye kontroversiellt som det hun gjør. 

SE du har blitt lettkledd, poserende og seksualisert i alt du gjør - slutt å late som noe annet. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lurt,jeg. Jeg mente faktisk at bok-instagrammen var en god ide. Fordi jeg vet hun kan tipse om bøker som er gode. Og ja- jeg synes fremdeles at skrivingen er det hun bør satse på. Hun har -noe- der som er bra. Min mening.

Men etterhvert som annethvert tips dreide seg om egne bøker, skjønte jeg jo at motivasjonen bak kontoen (igjen) dreide seg om egen vinning. Og så denne «bokklubben» nå... æsj.  Å få andre til å betale 299 for eldre utgivelser man får til en billig penge eller gratis på biblioteket.... dette er planlagt og kynisk, derfor føler jeg meg lurt. Fordi jeg trodde på ønsket om å dele bok-tips ut av ren leseglede selv. Æsj igjen. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
15 minutter siden, Karpe skrev:

Utspekulert og kynisk! #Norgesfarligsteforbilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en uke har altså Sophie Elise fått det til å fremstå som om det er klærne som former kroppen hennes, ikke operasjoner, samt komme med seksuell innuendo mot en 14-åring.

Det er vel snart på tide at en myndighet tar tak i dette mennesket.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Finlay skrev:

Nei, jeg mener det at SE skriver at Dagbladet har laget sak om bildene foran slottet.

Den er her: https://www.dagbladet.no/kjendis/refses-etter-sverre-magnus-14-kommentar/72594485

Og selvfølgelig vil verken SE selv eller far/manager gi noen kommentar direkte til Dagbladet utover det hun skriver på Instagram, men ber om at de siterer "forsvarsstoryen" hun har lagt ut - der hun forøvrig bruker det mest uskyldige av bildene hun la ut. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Litt usikker på om det er riktig av Dagbladet å lage denne saken, med tanke på "offeret".

På den annen side er det fantastisk at de bruker FB-posten til Eileen Young Haga, som egentlig får sagt ALT som bør sies her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere enn meg som skulle ønske noen kontaktet Morten Hegseth og ba om en kommentar til hva han syns var så "morsomt" med innlegget hennes? Han var raskt ute med "Hahahah" da det kom, og jeg reagerte på det. Han har tidligere ytret seg om barns rett til privatliv og at bloggere må skjerpe seg. Han har også gitt SE masse kred tidligere for at hun virket å ville tone litt ned på seksualiseringen.  Nå gjelder dette riktignok ikke SE`s  eget "bloggerbarn", men jeg lurer på om han virkelig mener at bildene hennes og teksten var passende og kjempemorsomt? Ville det vært like morsomt hvis HAN hadde ventet på Sverre Magnus i bar i tydelig sexy positur? (Morten altså) og hvis ikke. Hvorfor ikke? Hva er forskjellen? 

"Bare shorts og topp fordi det var varmt, herregud a". Tror hun alle er så nek at vi ikke ser at hun har kneppet skjorten ned til navelen og at bildet er tatt for å se innunder shortsen. Jeg er så lei av den holdningen hennes nå. At faren har samme holdning er i beste fall litt tragisk. 

Eplet og stammen da dere. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært interessant å se hvordan debatten var dersom en mannlig kjendis hadde gjort noe som dette da Ingrid Alexandra var 14 år.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Isild skrev:

Flere enn meg som skulle ønske noen kontaktet Morten Hegseth og ba om en kommentar til hva han syns var så "morsomt" med innlegget hennes? 

Nå er vel Morten Hegseth noe av det mest rævslikkende mennesket som finnes. Innimellom er han tøff i trynet, men når det kommer til stykket, så er alt bare spill for å prøve å være relevant. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sandin skrev:

Nå er vel Morten Hegseth noe av det mest rævslikkende mennesket som finnes. Innimellom er han tøff i trynet, men når det kommer til stykket, så er alt bare spill for å prøve å være relevant. 

Hadde vært interessant å se han "stotre" litt, for han har blitt en ganske anerkjent "influencer" han også, som mange unge ser opp til, kanskje særlig etter serien om homoterapi. Han virker på de unge (og på mange andre) voksen, rettferdig, reflektert og for å bekjempe fordommer og kroppspress. 

Også kommer noe så dumt som "Hahahah" på et skikkelig upassende innlegg. '

Journalist Hegseth burde bli roasta litt ang hva han mener er morsomt. Og hvis han ikke syns det er morsomt sånn egentlig, når han har tenkt seg om, så burde han gått ut og sagt det også - for det er så klart motiverende for henne med tomler opp fra "kjendismiljøet" uansett hva hun legger ut.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun ligner mer og mer på Michael Jackson utseendemessing også. Når hun sminker seg så får hun slike øyer han hadde, og nesa begynner å bli mer og mer lik også.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...