Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, Gul_gul skrev:

Jeg er for så vidt enig, men man risikerer vel ikke omdømmetap som 'seriøs kirurg' for bare å undersøke/sjekke opp hvordan det står til med en 4x operert nese? 

Nei, man risikerer ikke omdømmetap dersom man en enkelt gang velger å ha en oppfølgingstime av en nese som har blitt "skjønnhetsoperert" fire ganger. Men det er svært vanskelig å skulle vurdere arbeid utført av en annen kirurg, hvert fall når det er en operasjon man selv hadde hatt store faglige og etiske motforestillinger mot å utføre. Legeeden lyder tross alt "do no harm", og her snakker vi om reoperasjon nr tre av en i utgangspunktet frisk og fin nese. Dette er en pasientgruppe som ofte legger nærmest hele sin livslykke i de kroppsdelene som opereres, og her skal man trå ekstremt varsomt. Det er som sagt nesten umulig å forutse hva som vil skje med en så gjennomoperert nese de neste ti årene, og jeg tenker at det kan være smart å reservere seg når det har gått så langt som i dette tilfellet.

Endret av Ultiva
  • Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Ultiva skrev:

Nei, man risikerer ikke omdømmetap dersom man en enkelt gang velger å ha en oppfølgingstime av en nese som har blitt "skjønnhetsoperert" fire ganger. Men det er svært vanskelig å skulle vurdere arbeid utført av en annen kirurg, hvert fall når det er en operasjon man selv hadde hatt store faglige og etiske motforestillinger mot å utføre. Legeeden lyder tross alt "do no harm", og her snakker vi om reoperasjon nr tre av en i utgangspunktet frisk og fin nese. Dette er en pasientgruppe som ofte legger nærmest hele sin livslykke i de kroppsdelene som opereres, og her skal man trå ekstremt varsomt. Det er som sagt nesten umulig å forutse hva som vil skje med en så gjennomoperert nese de neste ti årene, og jeg tenker at det kan være smart å reservere seg når det har gått så langt som i dette tilfellet.

I USA kan hun få gjort hva hun vil med den nesa, bare se på alle skrekkeksemplene fra kirurgiske katastrofer på tv. Husker ikke hvilke kanal. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Paradokset er jo all jobben hennes influencer venner la ned for å avsløre hvordan HM jobber og nå lanserer hun produkter i samarbeid med dem. Jeg forstår at dette gir bismak i munnen til mange men at dealen er bra for en businesskvinne det lemnet over enhver tvil. 

Jeg synes faktisk det er ekstremt godt fått til. Elle står og bak serien til Camilla Pihl og dette er helt vanlig praksis hvor influencer er med å jobbe frem produktene men det er dem som står for utviklingen. Jeg hadde valgt samme strategi om mulig. Ekstremt pengebesparende for SE...for det koster med slike lanseringer, produksjon, avtaler og distribusjon. 

Endret av Littlewoman
  • Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Littlewoman skrev:

Paradokset er jo all jobben hennes influencer venner la ned for å avsløre hvordan HM jobber og nå lanserer hun produkter i samarbeid med dem. Jeg forstår at dette gir bismak i munnen til mange men at dealen er bra for en businesskvinne det lemnet over enhver tvil. 

Jeg synes faktisk det er ekstremt godt fått til. Elle står og bak serien til Camilla Pihl og dette er helt vanlig praksis hvor influencer er med å jobbe frem produktene men det er dem som står for utviklingen. Jeg hadde valgt samme strategi om mulig. Ekstremt pengebesparende for SE...for det koster med slike lanseringer, produksjon, avtaler og distribusjon. 

Men hvor mye tror du hun egentlig har vært med i produktutviklingen?  Å utvikle og fremstille et produkt fra bunnen av er mye jobb.  Mye mer enn folk aner.

• Liker 11
Gjest spinjitzu
Skrevet
5 minutter siden, SupaWoman skrev:

Men hvor mye tror du hun egentlig har vært med i produktutviklingen?  Å utvikle og fremstille et produkt fra bunnen av er mye jobb.  Mye mer enn folk aner.

Hun har sikkert fått lov å lukte på innimellom, og teste konsistensen og sånn. 

Skrevet
4 hours ago, Littlewoman said:

Ja det er en win-win situasjon for både influenser og de som fremstiller produktet. Det er 'gammel vin på nye flasker' for å ta et omvendt ordspråk. 😀

Skrevet

Sophie Elise er så sykt dårlig på å merke innleggene med reklame . Virker som det er lesere i kommentarfeltet som minner henne på det hver gang. Nå har hun glemt å merke siste innlegg. Blir vel rettet på når noen kommenterer. Skulle tro at hun kunne dette etter så mange år i bloggbransjen 🙄

• Liker 14
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
1 minutt siden, Shoco90 skrev:

Sophie Elise er så sykt dårlig på å merke innleggene med reklame . Virker som det er lesere i kommentarfeltet som minner henne på det hver gang. Nå har hun glemt å merke siste innlegg. Blir vel rettet på når noen kommenterer. Skulle tro at hun kunne dette etter så mange år i bloggbransjen 🙄

Send det videre til FO. 

Skrevet
3 hours ago, Shoco90 said:

Hun spekulerer i det. På samme måte som 'ingen PR er dårlig PR' så gir all engasjement (positiv eller negativ) klikk på bloggen uansett. Folk som har kommentert om manglende reklamemerking vil kanskje sjekke bloggen ekstra ofte de neste par dager/uker for å se om hun "har lært" av kritikken. Klikk, klikk, klikk... penger, penger, penger. 

Skrevet
8 timer siden, Gul_gul skrev:

Hun spekulerer i det. På samme måte som 'ingen PR er dårlig PR' så gir all engasjement (positiv eller negativ) klikk på bloggen uansett. Folk som har kommentert om manglende reklamemerking vil kanskje sjekke bloggen ekstra ofte de neste par dager/uker for å se om hun "har lært" av kritikken. Klikk, klikk, klikk... penger, penger, penger. 

Bloggere tjener fortsatt ikke penger på klikk lenger..

Så klikk i vei..

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, J.. said:

Bloggere tjener fortsatt ikke penger på klikk lenger..

Kommer an på plattform. Uansett booster det bloggens besøkstall og statistikk til bruk for annonsesalg osv. Kort sagt er all trafikk god trafikk. (Hun har for så vidt også erkjent at hun provoserer med vilje). 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
24 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24728296/thea-gudmundsen-kritiserer-sophie-elise-for-h-m-samarbeid-veldig-dobbeltmoralsk

Lurer på om hun vil svare på kritikken 😂
Men frøken dobbelmoralsk gir vell blaffen i om hun er dobbermoralsk. Kan ikke si sitatet uten kilde, husker ikke hvor det er ifra og dessuten så vet vi jo alle hva SE har sagt om det allikevel. 

Fra linken "Videre forteller hun at dersom akkurat dette hadde vært en hjertesak for henne, er det flere av hennes samarbeidspartnere hun ikke kunne jobbet med."
Snakk om å grave sin egen grav. Ikke sin hjertesak, så lenge hun kan tjene på det. 

Hun svarte på det i dagens pod.

Kort fortalt sa hun at Thea er en døgnflue som folk,inkludert henne selv,gir faen i hva måtte mene.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, J.. skrev:

Kort fortalt sa hun at Thea er en døgnflue som folk,inkludert henne selv,gir faen i hva måtte mene.

Snakk om hvor uproff og ikke minst, frekk hun er mot influenser-kollegaene hennes som faktisk konfronterer henne med all den dobbeltmoralen hun bedriver med. Nok et tegn på hvor utrolig uproff og stygg hun er mot mennesker, kan ikke fatte at en stor kanal som tv2 i det hele tatt gidder å samarbeide med en sånn person.

Og hva er greia med den tilgjorte wannabe-Kylie Jenner stemmen hun prøver på nå om dagen? Stopper midt i setninger - for det er akkurat slik Kylie snakker og prøver å gjøre stemmen mest mulig lik hennes, er bare pinlig å se på.

• Liker 35
Skrevet (endret)

Én ting er nå at hun selger gjennom H&M, som man jo kan diskutere hvor bra er eller ei, men noe jeg syns er verre er at hun markedsfører dette som et produkt som fungerer til sensitiv hud (se hennes Q&A her). Hun refererer til at det bare er én hun vet om som reagerte på produktene, men av de «ekstremt mange som har prøvd går det greit i 99,9% av tilfellene». Med én person som allerede har fått en reaksjon, da skal braaa mange testpersoner til før du kan hevde det kun er 0,01% som har hatt problemer. 

Og ja, du kan selvsagt argumentere for at jeg bare henger meg opp i en taleform her fordi det er en måte å få frem at det går bra de fleste gangene. Men når du ser på produktenes ingredienselister, er disse produktene hverken egnet til hud som er sensitiv eller har akne. Femte/sjette ingrediens, altså den med femte/sjette høyeste konsentrasjon i produktene, er parfyme. Dette er ikke bra for noen å putte på huden, spesielt ikke hvis man har kviser eller sensibel hud og særskilt ikke i ansiktet. Da har man allerede en stresset hudbarriere og bruk av parfyme vil neppe gjøre saken bedre. 

La oss ikke engang gå ordentlig inn på fjerde ingrediens, Phenoxyethanol, annet enn at dette er en omstridt ingrediens som i EU kun aksepteres under 1% konsentrasjon. Jeg skulle likt å vite hvor mye som er i SE sine produkter, og ikke minst høre henne forsvare bruk av denne ingrediensen som konserveringsmiddel som et alternativ til parabener (annet enn at hun kan skryte av at produktet er parabenfritt). 

Instant Tan, ingredienser:

Spoiler

Aqua (Water), Propylene Glycol, Glycerin, Phenoxyethanol, Parfum (Fragrance), Coumarin, Polysorbate 20, Hydroxyethylcellose, Cocamidopropyl, Betaine, Aloe Barbadensis, Leaf Juice Powder, Citric Acid, Cl 16035 (Red 40), CI 19140 (Yellow 5), CI 42090 (Blue 1).

Tan Mousse, ingredienser:

Spoiler

Aqua (Water), Propylene Glycol, Glycerin, Phenoxyethanol, Parfum (Fragrance), Coumarin, Polysorbate 20, Hydroxyethylcellose, Cocamidopropyl, Betaine, Aloe Barbadensis, Leaf Juice Powder, Citric Acid, Cl 16035 (Red 40), CI 19140 (Yellow 5), CI 42090 (Blue 1).

Ingredienser hentet fra Coverbrands

Endret av Sassenach
  • Liker 26
Gjest CecilieX
Skrevet
35 minutter siden, J.. skrev:

Velkjent hersketeknikk fra SE. Ugyldigjør kritikken ved å snakke ned personen. DA er du i realiteten tom for argumenter. Flaut og svært avslørende!

Skrevet
16 minutter siden, CecilieX skrev:

Velkjent hersketeknikk fra SE. Ugyldigjør kritikken ved å snakke ned personen. DA er du i realiteten tom for argumenter. Flaut og svært avslørende!

Enig.

• Liker 9
Skrevet
19 minutter siden, CecilieX skrev:

Helt enig. SE har en innbitt arrogant framtoning, og det er så utrolig barnslig når hun som "business woman" ikke en gang klarer å svare for eller forklare hvorfor hun har snudd på flisa og nå går god for hm. Har hun virkelig ikke ett eneste godt argument å komme med? Virker som hun mener at ingen skal "komme her og komme her" for da blir man kalt døgnflue eller gud vet hva hun har av avledningsmanøvre i ermet. 

• Liker 23
Skrevet

Jeg ble provosert da hun, som så helt fin og fresh ut, sier på Instastoryen på vei til release av produktet at "I look like shit today" eller noe sånt. Hallo..

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...