Anonym2467 Skrevet 26. oktober 2017 #5561 Del Skrevet 26. oktober 2017 18 minutter siden, sirenas skrev: Hun har vel aldri hevdet at hun har en annen grunn? Og jeg har heller ikke hevdet hun har sagt noe annet MEN mange i denne tråden har påstått at hun tok operasjonen pga migrene, plager osv osv og det stemmer ikke, den er kosmetisk. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym2467 Skrevet 26. oktober 2017 #5562 Del Skrevet 26. oktober 2017 2 minutter siden, halvehimmelen skrev: Det morsomme her er jo at hun rett før operasjonen skrev at hun ikke hadde tenkt så mye på hvordan hun kom til å se ut og ikke visste hvordan det ville påvirke ansiktet, noe som virker veldig ulikt henne. DET er i hvertfall løgn. Kjapt googlesøk: Hva er grunnen til at du skal ha kjeveoperasjon? "Fordi jeg har 1,5 cm overbitt og kryssbitt. Det er et veldig stort kompleks for meg og jeg føler meg ikke særlig vakker i profil akkurat, men jeg har ikke noe særlig vondt eller plager fysisk på grunn av det - men det kan jeg tydeligvis få etterhvert, så jeg får operasjonen + regulering dekket av staten men må betale 6000 kr i egenandel, som jeg synes er lett verdt det. " Så hun tok operasjonen kun fordi hun ville endre på utseende, sååååå... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 26. oktober 2017 #5563 Del Skrevet 26. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym2467 skrev: DET er i hvertfall løgn. Kjapt googlesøk: Hva er grunnen til at du skal ha kjeveoperasjon? "Fordi jeg har 1,5 cm overbitt og kryssbitt. Det er et veldig stort kompleks for meg og jeg føler meg ikke særlig vakker i profil akkurat, men jeg har ikke noe særlig vondt eller plager fysisk på grunn av det - men det kan jeg tydeligvis få etterhvert, så jeg får operasjonen + regulering dekket av staten men må betale 6000 kr i egenandel, som jeg synes er lett verdt det. " Så hun tok operasjonen kun fordi hun ville endre på utseende, sååååå... Tviler ikke på at det er pga kosmetiske grunner. Men i dette innlegget virker det som hun prøver å påstå hun ikke har tenkt over hvordan det kommer til å se ut (2. avsnitt): http://m.sophieelise.blogg.no/1508158686_innlagt_p_sykehus.html Det er jo veldig rart av henne å si at hun har komplekser for profilen sin og derfor vil operere, men rett før operasjonen påstå at hun ikke har tenkt noe over hvordan sluttresultatet blir. Mener hun også i ettertid har skrevet (på snap lurer jeg på?) at et fint resultat «bare blir en bonus». 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 26. oktober 2017 #5564 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hvorfor er dere så opptatt av å diskutere hvorfor hun har fått operasjonen? 1. Hun har aldri benektet at hun gjør det pga. eit kompleks hun har med utseende. 2. I tillegg er det en medisinsk grunn til at hun har fått den, hun hadde ikke fått gjennomført denne operasjonen dekket av staten og på offentlig sykehus dersom det ikke var god grunn for det. Resultatet er en vinn-vinn situasjon for henne. Hva mener dere alternativet skal være? At hun burde la være å ta operasjonen fordi hun tar det mest for utseende, også bare ta et sjansespill på om hun får smerter og andre komplikasjoner ved det i framtida? Egentlig blir dette litt det samme som folk som velger å ta en slankeoperasjon. Det fleste gjør det pga. utseende, at de har et ønske om å bli slanke, samtidig som det er gode medisinske grunner å ta det (ser man bort i fra komplikasjoner), sånn at man får en sunn og god kropp og mindre risiko for sykdom i framtida. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 26. oktober 2017 #5565 Del Skrevet 26. oktober 2017 Akkurat nå, missmcbeal skrev: Hvorfor er dere så opptatt av å diskutere hvorfor hun har fått operasjonen? 1. Hun har aldri benektet at hun gjør det pga. eit kompleks hun har med utseende. 2. I tillegg er det en medisinsk grunn til at hun har fått den, hun hadde ikke fått gjennomført denne operasjonen dekket av staten og på offentlig sykehus dersom det ikke var god grunn for det. Resultatet er en vinn-vinn situasjon for henne. Hva mener dere alternativet skal være? At hun burde la være å ta operasjonen fordi hun tar det mest for utseende, også bare ta et sjansespill på om hun får smerter og andre komplikasjoner ved det i framtida? Egentlig blir dette litt det samme som folk som velger å ta en slankeoperasjon. Det fleste gjør det pga. utseende, at de har et ønske om å bli slanke, samtidig som det er gode medisinske grunner å ta det (ser man bort i fra komplikasjoner), sånn at man får en sunn og god kropp og mindre risiko for sykdom i framtida. Synes ikke det er noe problem at hun har tatt operasjonen. Jeg synes bare hun så ofte motsier seg selv, og det er frustrerende. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 26. oktober 2017 #5566 Del Skrevet 26. oktober 2017 5 minutter siden, halvehimmelen skrev: Synes ikke det er noe problem at hun har tatt operasjonen. Jeg synes bare hun så ofte motsier seg selv, og det er frustrerende. Ja motsier hun seg selv? Hun kan vel ikke vite på forhånd hvordan resultatet faktisk vil bli, selv om hun håpet på at resultatet ble bra. Slik jeg leser innleggene ble resultatet bedre enn hun hadde forventet, selv om det selvfølgelig er noe hun har håpt på fra før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym2467 Skrevet 26. oktober 2017 #5567 Del Skrevet 26. oktober 2017 19 minutter siden, halvehimmelen skrev: Tviler ikke på at det er pga kosmetiske grunner. Men i dette innlegget virker det som hun prøver å påstå hun ikke har tenkt over hvordan det kommer til å se ut (2. avsnitt): http://m.sophieelise.blogg.no/1508158686_innlagt_p_sykehus.html Det er jo veldig rart av henne å si at hun har komplekser for profilen sin og derfor vil operere, men rett før operasjonen påstå at hun ikke har tenkt noe over hvordan sluttresultatet blir. Mener hun også i ettertid har skrevet (på snap lurer jeg på?) at et fint resultat «bare blir en bonus». Ikke rart, er jo frøken dobbeltmoral vi snakker om.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym2467 Skrevet 26. oktober 2017 #5568 Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) 16 minutter siden, missmcbeal skrev: Hvorfor er dere så opptatt av å diskutere hvorfor hun har fått operasjonen? 1. Hun har aldri benektet at hun gjør det pga. eit kompleks hun har med utseende. 2. I tillegg er det en medisinsk grunn til at hun har fått den, hun hadde ikke fått gjennomført denne operasjonen dekket av staten og på offentlig sykehus dersom det ikke var god grunn for det. Resultatet er en vinn-vinn situasjon for henne. Hva mener dere alternativet skal være? At hun burde la være å ta operasjonen fordi hun tar det mest for utseende, også bare ta et sjansespill på om hun får smerter og andre komplikasjoner ved det i framtida? Egentlig blir dette litt det samme som folk som velger å ta en slankeoperasjon. Det fleste gjør det pga. utseende, at de har et ønske om å bli slanke, samtidig som det er gode medisinske grunner å ta det (ser man bort i fra komplikasjoner), sånn at man får en sunn og god kropp og mindre risiko for sykdom i framtida. Derfor: https://www.dagbladet.no/kjendis/sophie-elise-opereres-etter-ti-ar-med-smerter/68738501 10 år med smerte = 10 år med komplekser. "Denne gang opererer likevel ikke bloggeren seg av kosmetiske grunner." - Dagbladet Endret 26. oktober 2017 av Anonym2467 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 26. oktober 2017 #5569 Del Skrevet 26. oktober 2017 2 minutter siden, missmcbeal skrev: Ja motsier hun seg selv? Hun kan vel ikke vite på forhånd hvordan resultatet faktisk vil bli, selv om hun håpet på at resultatet ble bra. Slik jeg leser innleggene ble resultatet bedre enn hun hadde forventet, selv om det selvfølgelig er noe hun har håpt på fra før. Hm, jeg tolker det som at hun prøver å fortelle oss at endring av utseendet bare er en heldig bieffekt. Jeg synes ikke det er noe som helst galt i at hun tok operasjonen, det er jo bare positivt at det virker forebyggende og samtidig kan forbedre noe hun har hatt komplekser for. Jeg synes derimot det er litt teit at hun prøver å få det til å virke som at endringen i utseendet ikke er det viktigste, og at hun en dag sier en ting og en annen sag sier noe annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 26. oktober 2017 #5570 Del Skrevet 26. oktober 2017 11 minutter siden, Anonym2467 skrev: Derfor: https://www.dagbladet.no/kjendis/sophie-elise-opereres-etter-ti-ar-med-smerter/68738501 10 år med smerte = 10 år med komplekser. "Denne gang opererer likevel ikke bloggeren seg av kosmetiske grunner." - Dagbladet Hun sier at hun har hatt smerter i 10 år, men hun skriver ikke at hun har hatt veldig vondt. Samtidig som hun skriver at det ville blitt jævlig å ha det hele livet, så litt vondt må det jo være. Men i den andre posten hun blir sitert, sier hun jo at hun ikke har hatt særlig vondt, men med det sier jo hun heller ikke at hun ikke har noe vondt. Men ja, det virker som er litt frem og tilbake på hva det har hatt å si for henne medisinsk og kosmetisk. Har du link til den bloggposten der hun sier at hun ikke har hatt særlig vondt eller fysiske plager av det?? 6 minutter siden, halvehimmelen skrev: Hm, jeg tolker det som at hun prøver å fortelle oss at endring av utseendet bare er en heldig bieffekt. Jeg synes ikke det er noe som helst galt i at hun tok operasjonen, det er jo bare positivt at det virker forebyggende og samtidig kan forbedre noe hun har hatt komplekser for. Jeg synes derimot det er litt teit at hun prøver å få det til å virke som at endringen i utseendet ikke er det viktigste, og at hun en dag sier en ting og en annen sag sier noe annet. Jeg tenker at motivene kan være begge deler, både kosmetisk og medisinsk. Jeg skjønner jo at det kan virke teit dersom hun virker å endre mening hele tiden om hvorfor operasjonen ble tatt. Men jeg tenker også at hun fremhever hvor fint det har blitt nå, er helt naturlig når resultatet blir/ble bedre enn forventet. Selv om det på papiret har vært en medisinsk operasjon, så ønsker hun jo selvsagt å dele hvor fornøyd hun ble med resultatet i ettertid, uavhengig av om hun har virket mindre opptatt av det i forkant. Kanskje hun ikke har ville si for mye av hva operasjonen vil ha å si for henne utseendemessig ettersom hun har vært nokså usikker på hvordan resultatet ville bli. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 26. oktober 2017 #5571 Del Skrevet 26. oktober 2017 32 minutter siden, missmcbeal skrev: Hun sier at hun har hatt smerter i 10 år, men hun skriver ikke at hun har hatt veldig vondt. Samtidig som hun skriver at det ville blitt jævlig å ha det hele livet, så litt vondt må det jo være. Men i den andre posten hun blir sitert, sier hun jo at hun ikke har hatt særlig vondt, men med det sier jo hun heller ikke at hun ikke har noe vondt. Men ja, det virker som er litt frem og tilbake på hva det har hatt å si for henne medisinsk og kosmetisk. Har du link til den bloggposten der hun sier at hun ikke har hatt særlig vondt eller fysiske plager av det?? Jeg tenker at motivene kan være begge deler, både kosmetisk og medisinsk. Jeg skjønner jo at det kan virke teit dersom hun virker å endre mening hele tiden om hvorfor operasjonen ble tatt. Men jeg tenker også at hun fremhever hvor fint det har blitt nå, er helt naturlig når resultatet blir/ble bedre enn forventet. Selv om det på papiret har vært en medisinsk operasjon, så ønsker hun jo selvsagt å dele hvor fornøyd hun ble med resultatet i ettertid, uavhengig av om hun har virket mindre opptatt av det i forkant. Kanskje hun ikke har ville si for mye av hva operasjonen vil ha å si for henne utseendemessig ettersom hun har vært nokså usikker på hvordan resultatet ville bli. Jeg er ikke uenig med deg, og synes det du sier er veldig fornuftig. Det kan absolutt være slik. Jeg skulle bare ønske det var litt mer kontinuitet i hvordan hun, spesielt før, har uttalt seg om operasjonen da hun flere ganger har snakket mot seg selv. Det er bare bra hvis hun er fornøyd, blir interessant å se hvor stor forskjellen er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 26. oktober 2017 #5572 Del Skrevet 26. oktober 2017 19 minutter siden, halvehimmelen skrev: Jeg er ikke uenig med deg, og synes det du sier er veldig fornuftig. Det kan absolutt være slik. Jeg skulle bare ønske det var litt mer kontinuitet i hvordan hun, spesielt før, har uttalt seg om operasjonen da hun flere ganger har snakket mot seg selv. Det er bare bra hvis hun er fornøyd, blir interessant å se hvor stor forskjellen er. Enig, det virker som hun vingler litt mye når hun skriver, eller at hun kanskje skifter litt meninger og ombestemmer seg. Hun ønsker nok sikkert egentlig å ikke fremstå som en som bryr seg så mye om utseende, samtidig som hun ikke klarer å la kompleksene sine ligge, at hun har en del komplekser er vel noe hun har vært åpen om. Hun sliter/har jo slitt med selvbildet sitt, og derfor tror jeg vi opplever henne som vinglete fordi hun på den ene siden ønsker å være ærlig på hvordan og hvorfor hun gjør ting, men samtidig som hun ønsker mindre fokus på utseende etc. Kanskje hun også tenker litt på hvordan budskapet blir mottatt hos sine (unge) lesere. Hun er jo ikke noe bra forbilde om operasjonen først og fremst blir tatt av kosmetiske grunner, hun gir jo ut signal om at lesere bør gjøre slike operasjoner dersom de er misfornøgde, noe som jo ikke er så heldig når det kan ha komplikasjoner. Så derfor vender hun kanskje om å skriver mer om det medisinske årsakene, sånn at det kommer frem at det er noe hun er nødt til å gjøre. Men hun burde nok være mer konsekvent ja. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym2467 Skrevet 26. oktober 2017 #5573 Del Skrevet 26. oktober 2017 1 time siden, missmcbeal skrev: Hun sier at hun har hatt smerter i 10 år, men hun skriver ikke at hun har hatt veldig vondt. Samtidig som hun skriver at det ville blitt jævlig å ha det hele livet, så litt vondt må det jo være. Men i den andre posten hun blir sitert, sier hun jo at hun ikke har hatt særlig vondt, men med det sier jo hun heller ikke at hun ikke har noe vondt. Men ja, det virker som er litt frem og tilbake på hva det har hatt å si for henne medisinsk og kosmetisk. Har du link til den bloggposten der hun sier at hun ikke har hatt særlig vondt eller fysiske plager av det?? Jeg tenker at motivene kan være begge deler, både kosmetisk og medisinsk. Jeg skjønner jo at det kan virke teit dersom hun virker å endre mening hele tiden om hvorfor operasjonen ble tatt. Men jeg tenker også at hun fremhever hvor fint det har blitt nå, er helt naturlig når resultatet blir/ble bedre enn forventet. Selv om det på papiret har vært en medisinsk operasjon, så ønsker hun jo selvsagt å dele hvor fornøyd hun ble med resultatet i ettertid, uavhengig av om hun har virket mindre opptatt av det i forkant. Kanskje hun ikke har ville si for mye av hva operasjonen vil ha å si for henne utseendemessig ettersom hun har vært nokså usikker på hvordan resultatet ville bli. http://m.sophieelise.blogg.no/1488731720_svar_p_ukens_sprsml__kjeveoperasjon_sminkekurs_.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 27. oktober 2017 #5574 Del Skrevet 27. oktober 2017 Skattelistene har kommet og tabloidmediene har ikke forstått at de må sjekke AS-et hennes, ikke personinntekten. Ikke at det betyr noe, måtte bare si det ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^littletoomuch Skrevet 27. oktober 2017 #5575 Del Skrevet 27. oktober 2017 13 timer siden, orfeus skrev: Skattelistene har kommet og tabloidmediene har ikke forstått at de må sjekke AS-et hennes, ikke personinntekten. Ikke at det betyr noe, måtte bare si det ... Det samme måtte SE.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onbothsides Skrevet 28. oktober 2017 #5576 Del Skrevet 28. oktober 2017 På 26.10.2017 den 14.58, Anonym2467 skrev: Derfor: https://www.dagbladet.no/kjendis/sophie-elise-opereres-etter-ti-ar-med-smerter/68738501 10 år med smerte = 10 år med komplekser. "Denne gang opererer likevel ikke bloggeren seg av kosmetiske grunner." - Dagbladet På 26.10.2017 den 14.30, Anonym2467 skrev: DET er i hvertfall løgn. Kjapt googlesøk: Hva er grunnen til at du skal ha kjeveoperasjon? "Fordi jeg har 1,5 cm overbitt og kryssbitt. Det er et veldig stort kompleks for meg og jeg føler meg ikke særlig vakker i profil akkurat, men jeg har ikke noe særlig vondt eller plager fysisk på grunn av det - men det kan jeg tydeligvis få etterhvert, så jeg får operasjonen + regulering dekket av staten men må betale 6000 kr i egenandel, som jeg synes er lett verdt det. " Så hun tok operasjonen kun fordi hun ville endre på utseende, sååååå... Dette er så selvmotsigende at det er innlysende at SE snart må stå for fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 28. oktober 2017 #5577 Del Skrevet 28. oktober 2017 (endret) På 26.10.2017 den 13.58, Anonym2467 skrev: Her er nok et bevis på den virkelige grunnen til at hun tok denne kjeveoperasjonen: " I tillegg har hevelsen gått ned, den er enda ikke helt borte - men snart! Og resultatet blir virkelig så fint. Ansiktet mitt har fått en litt annen symmetri, litt mer som det "skal være". Helt sinnsykt hva den jenta er villig til å gjøre for å endre på utseendet. Denne operasjonen gjorde hun KUN for å se bedre ut. Flott hun er fornøyd, men huff.Det er bare trist hvor usikker hun er og hvor dårlig selvtillit hun har. Når skal hun bli fornøyd?! Sitter vel å planlegger meste operasjon. Endret 28. oktober 2017 av LeilaS 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regnskapssekretær Skrevet 28. oktober 2017 #5578 Del Skrevet 28. oktober 2017 1 time siden, LeilaS skrev: Helt sinnsykt hva den jenta er villig til å gjøre for å endre på utseendet. Denne operasjonen gjorde hun KUN for å se bedre ut. Flott hun er fornøyd, men huff.Det er bare trist hvor usikker hun er og hvor dårlig selvtillit hun har. Når skal hun bli fornøyd?! Sitter vel å planlegger meste operasjon. Huff huff huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 28. oktober 2017 #5579 Del Skrevet 28. oktober 2017 2 timer siden, Onbothsides skrev: Dette er så selvmotsigende at det er innlysende at SE snart må stå for fall. Neida. Media og følgerne har teflonhukommelse, de går på limpinnen hver gang hun gjør et stunt og er lykkelige idioter i dyrkingen av det overfladiske. Jeg må visst snart slutte å irritere meg over tabloidkulturen vår, det er en tapt kamp. (Noen som har sett filmen Idiocracy? Om et framtidssamfunn hvor alle er dumme?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 28. oktober 2017 #5580 Del Skrevet 28. oktober 2017 PS Noen som har lest bilaget i DN? Bare lurer på hvordan avisen argumenterer for at SE har gjort en forskjell i samfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå