Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Jeg vet ikke om hun tar denne operasjonen pga det kosmetisk eller pga migrene. MEN en ting er sikkert, hadde hun slitt med migrene hadde alle fått høre om det. Migrene aktuelt i avisa? SE hadde ropt høyest av de alle om sin hverdag med migrene.. Så virker rart at ingen/få har hørt at hun har migrene. Just saying...

Var nemlig derfor jeg lurte, for er det noen som forteller om sine lidelser/diagnoser (både reelle og ved selvdiagnostisering) så er det SE.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, korallrev skrev:

Var nemlig derfor jeg lurte, for er det noen som forteller om sine lidelser/diagnoser (både reelle og ved selvdiagnostisering) så er det SE.

Akkurat. Sikkert andre plager som følger med ved å ha kraftig overbitt...(enlighten me please)? Men dersom det ikke er store plager holder jeg en knapp på at det er kosmetisk, for hvem gjennomgår en så omfattende operasjon ellers? Jo SE.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg googlet litt nå. 

Fra dette blogginnlegget (mars 2017)

"Hva er grunnen til at du skal ha kjeveoperasjon?
Fordi jeg har 1,5 cm overbitt og kryssbitt. Det er et veldig stort kompleks for meg og jeg føler meg ikke særlig vakker i profil akkurat, men jeg har ikke noe særlig vondt eller plager fysisk på grunn av det - men det kan jeg tydeligvis få etterhvert, så jeg får operasjonen + regulering dekket av staten men må betale 6000 kr i egenandel, som jeg synes er lett verdt det."

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Llise skrev:

Ok, jeg googlet litt nå. 

Fordi jeg har 1,5 cm overbitt og kryssbitt. Det er et veldig stort kompleks for meg og jeg føler meg ikke særlig vakker i profil akkurat, men jeg har ikke noe særlig vondt eller plager fysisk på grunn av det - men det kan jeg tydeligvis få etterhvert, så jeg får operasjonen + regulering dekket av staten men må betale 6000 kr i egenandel, som jeg synes er lett verdt det."

Bingo. Så da gjør hun mest pga det kosmetiske, men sier hun kunne få problemer senere.

Lurer på folk har fått det fra hun gjorde det pga migrene. 

Endret av Christy89
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Llise skrev:

Ok, jeg googlet litt nå. 

Så det er dette skattepengene mine går til? Fint å vite..

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym2467 skrev:

Akkurat. Sikkert andre plager som følger med ved å ha kraftig overbitt...(enlighten me please)? Men dersom det ikke er store plager holder jeg en knapp på at det er kosmetisk, for hvem gjennomgår en så omfattende operasjon ellers? Jo SE.

Ærlig talt. 

Hun hadde et svært dypt overbitt, samt kryssbitt. Det gir problemer med å tygge samt feilbelastning på muskulaturen rundt kjeven noe som forplanter seg til hode og nakke og i lengden gir stiv og smertefull muskulatur og spenningshodepine.

Hun ble operert ved offentlig sykehus etter kort ventetid, altså var bittfeilen så alvorlig at hun ble prioritert frem i køen. Og nei, at man er kjendis hjelper fungerer ikke for å komme frem i køen i det offentlige, med mindre man er kongelig. Og nei, hun hadde ikke fått innvilget kjevekirurgi med mindre det var strengt nødvendig. Krokodilletårer fungerer dårlig i det offentlig. 

http://sophieelise.blogg.no/1473095642_snart_fr_jeg_reguleri.html

For øvrig hadde hun ikke fått dekket noe av behandlingen detsom den ikke var nødvendig, da hun er over 18 år. 

Sitat

Voksne kan i visse tilfeller få dekket kostnadene til tannregulering. Refusjon kan kreves hvis:

• Bittavviket er så alvorlig at det er nødvendig med både kjeveortopedi og kjevekirurgi for å oppnå et tilfredstillende resultat.
  • Manglende tannannlegg er medfødt og lukene i tannrekken skal lukkes kjeveortopedisk, eller med broer/implantater som krever kjeveortopedisk forbehandling.
  • Uvanlig stor tannslitasje der en bittfeil må reguleres før de nedslitte tennene kan bygges opp igjen.
  • Pasienten har spesielle sykdommer som gis rett til gratis tannbehandling (Se Helfo for en oversikt over slike sykdommer).
  • Pasienten har peridontal periodonditt (tannkjøttsykdom)
  • Pasienten har tanntraumer som skal behandles i kombinasjon med tannerstatning.
  •  

http://www.plastikkirurgi.nu/priser-tannregulering-koster

At en person tidlig i 20-årene ikke har mye plager enda er sikkert ikke uvanlig, men man forebygger ved å behandle nå.

Endret av Rosalie
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Så det er dette skattepengene mine går til? Fint å vite..

Men hvis staten så og si dekker dette, så er det jo fordi at overbittet hennes er et problem. MEN win win til henne som selv ikke liker seg selv i profil og vet at hun blir "finere" av operasjonen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosalie skrev:

Ærlig talt. 

Hun hadde et svært dypt overbitt, samt kryssbitt. Det gir problemer med å tygge samt feilbelastning på muskulaturen rundt kjeven noe som forplanter seg til hode og nakke og i lengden gir stiv og smertefull muskulatur og spenningshodepine.

Hun ble operert ved offentlig sykehus etter kort ventetid, altså var bittfeilen så alvorlig at hun ble prioritert frem i køen. Og nei, at man er kjendis hjelper fungerer ikke for å komme frem i køen i det offentlige, med mindre man er kongelig. Og nei, hun hadde ikke fått innvilget kjevekirurgi med mindre det var strengt nødvendig. Krokodilletårer fungerer dårlig i det offentlig. 

http://sophieelise.blogg.no/1473095642_snart_fr_jeg_reguleri.html

For øvrig hadde hun ikke fått dekket noe av behandlingen detsom den ikke var nødvendig, da hun er over 18 år. 

http://www.plastikkirurgi.nu/priser-tannregulering-koster

At en person tidlig i 20-årene ikke har mye plager enda er sikkert ikke uvanlig, men man forebygger ved å behandle nå.

Ærlig talt hva? Jeg sa at dersom hun har store problemer så for all del, men når hun skriver på bloggen at hun ikke liker seg i profil og at hun fikk vite at det "tydeligvis" kunne skape problemer senere høres det ut for meg at hun har dratt for å sjekke ut om hun kan få dekket operasjon basert på at hun ikke liker profilen sin, ikke fordi det kan skape problemer senere. Den informasjonen virker det som hun ble opplyst om etter konsultasjonen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bottega skrev:

Men hvis staten så og si dekker dette, så er det jo fordi at overbittet hennes er et problem. MEN win win til henne som selv ikke liker seg selv i profil og vet at hun blir "finere" av operasjonen.

Absolutt. Men mitt inntrykk av blogginnlegget er at hun ikke dro på konsultasjon for at kjeven var et "problem", det virker det som at hun ble opplyst om PÅ konsultasjonen. Når man er operert, operert, operert og operert må man forvente at noen stiller seg kritisk til intensjonen med denne operasjonen. Om det var kosmetisk eller ikke vet nok bare SE... Og kanskje Joakim.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indirekte så betaler hun for den selv. Tipper hun betaler en god del i skatt 

Endret av Paprika91
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Jeg digger Sofie Elise! Herregud, så herlig med en superforfengelig rosablogger som midt oppe i pyntesyke og oppmerksomhetssug har så mye galgenhumor og selvironi at hun får seg til å legge ut sånne bilder og videoer. Det er smått tragisk og hysterisk morsomt på samme tid. Jeg ler seriøst oftere av SE enn av de fleste norske komikere. Hun er noe helt for seg selv, den der! :ler:

Blomst til Sofie Elise med ønske om god bedring :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Miranda16 said:

Når hun har alle diagnoser i boka, så er det merkelig at hun aldri har nevnt migrene. Ja,ja

Hun nevner vel kanskje bare de som ikke har blitt satt av lege? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, Christy89 said:

Det har jeg aldri lest at hun har sagt hun skal ta denne operasjonen pga migrene, men kan være jeg tar feil. Denne operasjonen er litt pga det kosmetiske og vil jeg tro.

Ja, akkurat. Hvis vi snur dette om da. Si at  kjeveoperasjon hadde gitt henne mindre hake, enn den hun har nå. Tror dere virkelig hun da hadde operert seg? På tross av "migrenen" som ingen har hørt snakk om

Endret av jentefranorge
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun faktisk sagt at underbitte plager henne veldig og hun ikke liker hvordan hun ser ut i profil. Hun har sagt det på bloggen hennes og på en episode av Bloggerne. Hun bryr seg ikke om hvor vondt det kommer til å gjøre, så lenge hun blir sende bedre ut. I en episode av Bloggerne sa hun jo at hun driter i hvor vondt hun har det så lenge hun ser digg ut. Denne operasjonen her gjorde hun pga det kosmetiske og det sa hun jo egentlig selv.

Hun sier hun kunne få problemer senere og dette informerte de nok om på konsultasjonen. Derfor fikk hun denne operasjonen. Hadde hun slitt med migrene, så hadde hun sutret om det på bloggen og i media 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er sneak peak på nye låten hennes med Joakim Lundell.

Syntes den hørtes ganske ålreit ut jeg, men stemmen til Sophie hørtes ille redigert ut... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Syntes den hørtes ganske ålreit ut jeg, men stemmen til Sophie hørtes ille redigert ut... 

Hm. Her er det virkelig overredigert vokal. Hva er poenget med det - annet enn å skjule at hun synger elendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bambi1995 said:

Her har de "pynta" veldig på stemmen hennes, det ødelegger helhetsintrykket da låta høres ut til å potensiale til å være helt OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye autotune, som vanlig. Skulle likt å hørt henne synge live.

Endret av LeilaS
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...