Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

"kult" bilde på Spotify av at hun står å damper da. Ser ut som den badass rapperen. Nicki og co bør skjelve i buksene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du store alpakka. Den sangen....

Hun synger jo knapt - mest halvmelodisk "snakking" på gebrokken engelsk. Og teksten er jo helt krise. "I'm gonna fuck all your friends" gjentas til det kjedsommelige - og hva i helsike er det for en ting å synge om?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bildet til "all your friends" står hun på et fjell i Lofoten i hvert fall. Kjenner godt igjen nøyaktig der hun står. Hun burde ikke en gang få lov til å dra til et så vakkert sted kun med den hensikt å tjene penger

Endret av BlackCloud
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus

Hun glir fint inn i rekken av de talentløse som selger bra fordi de viser hud og er ekstreme på en eller annen måte. Slik er popmusikk-business. Universal hadde aldri gitt ut musikk med en "normal" jente med så lite talent, men SE føler seg på høyde med de ordentlige musikerne - på samme måte som hun presenterer seg som forfatter etter å ha skrevet en litt lang skolestil om seg selv. Hun tilhører et marked som er preget av åndelig fattigdom og lite kunnskap (selv om hun liker å påstå det motsatte), hvor kvalitet blir forvekslet med kvantitet, og hvor egodyrking og det ekstreme og kunstige er et mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, orfeus skrev:

Hun glir fint inn i rekken av de talentløse som selger bra fordi de viser hud og er ekstreme på en eller annen måte. Slik er popmusikk-business. Universal hadde aldri gitt ut musikk med en "normal" jente med så lite talent, men SE føler seg på høyde med de ordentlige musikerne - på samme måte som hun presenterer seg som forfatter etter å ha skrevet en litt lang skolestil om seg selv. Hun tilhører et marked som er preget av åndelig fattigdom og lite kunnskap (selv om hun liker å påstå det motsatte), hvor kvalitet blir forvekslet med kvantitet, og hvor egodyrking og det ekstreme og kunstige er et mål. 

:helen: så veldig enig med deg! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..stemmen er jo sikkert ok nok, men den høres ut som et dusin andre. Snakkingen var klein, og refrenget synges sikkert tusen ganger. Ikke spesielt innholdsrikt med andre ord.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, visningsnamn skrev:

Jeg har ikke hørt den, bare lest her. Mener hun "fuck" bokstavelig talt når hun synger hun skal "fuck all your friends"? Hva handler sangen om?

At hun kunne pule alle kompisene til eksen hvis hun ville. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, visningsnamn skrev:

Jeg har ikke hørt den, bare lest her. Mener hun "fuck" bokstavelig talt når hun synger hun skal "fuck all your friends"? Hva handler sangen om?

– For meg handler det om følelsen av å sitte hjemme og tenke at du lar noen ha kontrollen over deg, samtidig som du tenker «bare så at du vet det kunne jeg ha ligget med alle vennene dine, jeg kunne ha fucket opp livet ditt». Man girer seg opp og tenker på den måten uten å gjøre noe med det, sier hun.

http://www.vg.no/rampelys/musikk/sophie-elise/sophie-elise-blir-artist/a/24109827/

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Rent musikalsk og tekstmessig så er låte ikke noe som jeg ønsker å høre igjen. Det var 3.27 minutter jeg aldri kommer til å få igjen av livet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, smartbimbo skrev:

Classy. Jeg kunne sikkert ha ligget med kompisene til eksen hvis jeg ville, men ikke noe jeg gidder å lage en sang om :sprettoy:

Gleder meg til å se musikkvideoen :fnise:

Endret av Snuppah00
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
33 minutter siden, smartbimbo skrev:

Merkelig tankegang. Hvis en jeg ikke vil ha sier at han kan få / ta alle venninnene mine om han vil, ville han jo bare framstå som komplett idiot og enda mindre attraktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den låten er skrekkelig umoden. "jeg får ikke det jeg vil fra deg, så da puler jeg kompisene dine som hevn"... 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BlackCloud skrev:

På bildet til "all your friends" står hun på et fjell i Lofoten i hvert fall. Kjenner godt igjen nøyaktig der hun står. Hun burde ikke en gang få lov til å dra til et så vakkert sted kun med den hensikt å tjene penger

Burde ikke få lov til å dra til et fjell i Lofoten for å tjene penger..? En av de rareste kommentarene jeg har lest her. Men jaja, om man misliker noen er det ikke grenser for hvilke merkelige ting man skal "ta" en person for :)

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 minutter siden, JackIost skrev:

Burde ikke få lov til å dra til et fjell i Lofoten for å tjene penger..? En av de rareste kommentarene jeg har lest her. Men jaja, om man misliker noen er det ikke grenser for hvilke merkelige ting man skal "ta" en person for :)

Enig. Om man skal si noe på at hun var i Lofoten for å filme, så kan det være dette; når jeg så teaseren så skjønner jeg ikke hva videoen har med låten å gjøre. Omgivelsene er ufattelig vakre, og SE tar seg bra ut, men jeg skjønner ikke sammenhengen mellom video og låt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir så feil å snakke om feminisme og det å ikke se på jenter som seksuelle objekter samtidig som man synes det er helt ok å synge om å pule alle vennene til eksen sin som hevn.

Gutter er ikke objekter du kan manipulere til å ha sex med deg, og å 'påstå' at de nødvendigvis ville svikte kompisen sin for et enkelt ligg er ganske så sexist og stereotypisk i min mening

Endret av Alcudia
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, marie_82 skrev:

Tror ikke det er brukt autotune, men man kan pynte like mye på stemmen som på fjeset i snapchat med diverse filter. Bommer man på noen toner så kan de enkelt justere dette på pc. Man trenger ikke kunne synge for å være popstjerne nå, bare et pent ansikt/utstråling/riktigebekjentskaper.

En jeg kjenner jobber som musikkprodusent, og produserte ei skive for en av disse Idol-damene som ikke kom videre i Idol grunnet sangferdighetene, for å si det sånn. Det var et mareritt å mastre skiva, for han måtte pitche omtrent hver eneste tone opp eller ned på alle låtene, da dama sang veldig surt, men ikke ville bruke autotune fordi det hørtes så falsk ut. Fyren gråter seg ikke akkurat i søvn for at hun har valgt andre studioer senere.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, hulillerunde skrev:

den låten er skrekkelig umoden. "jeg får ikke det jeg vil fra deg, så da puler jeg kompisene dine som hevn"... 

Enig. Jeg klarer ikke å ta henne seriøst etter en så idiotisk sangtekst. Hadde eksen min kommet ut med en sang der teksten var at han kunne pule alle veninnene mine hvis han ville, så hadde jeg virkelig ledd meg ihjel 😂 Noe så tragisk 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...