Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

2 timer siden, BeverTramp skrev:

De fleste jeg kjenner har eller har hatt det slik

"Hva er en tanke"

"Hvordan kan jeg tenke akkurat det jeg tenker"

"Ville jeg fortsatt eksistert men bare i en annen kropp hvis mamma og pappa hadde fått meg litt tidligere" 

"Hvordan "visste" cellene hvor de skulle for å lage meg"

"Hvordan kan man vite at man ser for seg det samme når man snakker om samme ting"

"Tenk hvis din blå er min rød. At vi ser forskjellige farger men har LÆRT at det heter det samme"

Osvosv. De fleste jeg kjenner vokser også dette av seg. Min erfaring rundt SE sine filosifiske innlegg er at jeg hadde samme/lignende tanker som barn og tenåring

Ja det høres ut som tanker til en 5 åring.  

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, DreamOn skrev:

Ja det høres ut som tanker til en 5 åring.  

Nettopp, høres ut som mitt førskolebarn. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, snakk for dere selv! Tenker fremdeles slik innemellom.
F.eks: Hvordan verden faktisk er uten vår hjernes oppfattelse
Dersom universet er uendelig, hva er bortenfor det som utvikles akkurat nå?
Hvordan oppfattelse en annen person har.
Osv...
Tror det bare er sunt med slike "barnslige" tanker, slår small-talk om vær og vind any day :fnise:

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BeverTramp skrev:

"Hva er en tanke"

"Ville jeg fortsatt eksistert men bare i en annen kropp hvis mamma og pappa hadde fått meg litt tidligere" 

"Hvordan kan man vite at man ser for seg det samme når man snakker om samme ting"

"Tenk hvis din blå er min rød. At vi ser forskjellige farger men har LÆRT at det heter det samme"

Osvosv. De fleste jeg kjenner vokser også dette av seg. Min erfaring rundt SE sine filosifiske innlegg er at jeg hadde samme/lignende tanker som barn og tenåring

Så lenge det ikke finnes noe svar på de filosofiske tankene er det vel ikke dermed sagt man er umoden selv om man tenker de i både ung og gammel alder?  

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Unger kan jammen få deg stille med sine små filosoferinger :P

Idag ble dattern min irritert fordi skyggen hennes fulgte henne overalt og hermet etter henne. Ha ha. Alt har skygge sa jeg, se på steinen der, bilen og tilogmed gress strået. Da sier hun, men mamma jeg ser ikke den vanndammen der har noen skygge, hvorfor har den ikke det da, mamma?

Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus
7 timer siden, BeverTramp skrev:

"Hva er en tanke"

Det er jo fordi de "dype" temaene som blir tatt opp i bloggen i bunn og grunn er barnlige tilnærminger til temaer som vitenskapen har gode svar på. Kanskje bloggeren skal ta noen friår fra dagbokskriblingen og studere et av de områdene hun fabler (ikke filosoferer) om. Hun kan jo begynne med å lese populærvitenskapelige artikler: 

http://forskning.no/menneskekroppen/2014/01/trenger-vi-en-ny-forstaelse-av-hjernen

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28.6.2016 at 17.15, BeverTramp skrev:

"Hva er en tanke"

Ja :) Minner veldig om mine dagboknotater fra ungdomsskolen. Finnes det et parallelt univers inni den lampa der? Hvordan vet vi at vi befinner oss i samme tid og rom? Kan jeg fri meg fra kroppen min og sveve rundt i universet som en ånd? Haha, det var tider. Hvis hun hadde tatt litt utdannelse etter videregående, kanskje hun ikke hadde trodd at hun er spesielt moden som tenker slike tanker som 21-åring, heller motsatt. Men hun er flink til å skrive, det skal hun ha :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke første gang SE får passet påskrevet rundt plagiat. http://www.nordlys.no/sophie-elise/blogg/harstad/sophie-elise-beskyldes-for-a-ha-kopiert-amerikansk-twitter-innlegg-jeg-har-ikke-behov-for-a-plagiere/s/5-34-288957

Ellers er det flere av innleggene enn bare om Taxi-sjåføren jeg har lest andre steder før, men da må jeg endevende bloggen for å finne dem igjen. Det rekker jeg ikke akkurat nå, men kan gjøre det senere.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus

Dessverre er det en gjennomgående trend, at det å stjele åndsverk er helt greit, og SE skiller seg sånn sett ikke ut. Det som gjør meg forbannet i hennes tilfelle er at hun reagerer med å blånekte hver gang hun blir avslørt. Tror hun gjort blir ugjort bare man nekter lenge nok? 

Selv etter at følgere har kommentert fraværet av kreditering - er det stille. Hun hadde blitt litt mer hyggelig i mine øyne dersom hun hadde kommet med en liten "unnskyld, glemte det".

http://imgur.com/a/6ogPC

Ettersom SE har stengt verden ute fra bloggen, legger jeg en link til henne her. Den er hentet fra vgs-pensum og formulert på en lettforståelig måte:

http://ndla.no/nb/node/95058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus
18 timer siden, Bloggleseren skrev:

Jeg syns det er en merkbar forskjell på tekstene hennes når hun er vanlig blogger og når hun prøver å være reflektert. At hun er merkverdig mye "flinkere" til å skrive såkalt dype tekster. Det er så stor forskjell at jeg lenge har lurt på om hun får hjelp til den type tekster. Litt som Linni M sitt filosofiske blogginnlegg før Kongene på haugen :-D (Jeg kan ikke finne det igjen, kom kun fram til at det ble skrevet i løpet av september/oktober 2015) Linni tilsto i etterkant at det ikke var hennes tekst(er), det var ærlig og realt gjort.

Endret av medeus
Edit: Feil sitat ble hengende ved. Slettet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, medeus skrev:

Jeg syns det er en merkbar forskjell på tekstene hennes når hun er vanlig blogger og når hun prøver å være reflektert. At hun er merkverdig mye "flinkere" til å skrive såkalt dype tekster. Det er så stor forskjell at jeg lenge har lurt på om hun får hjelp til den type tekster. Litt som Linni M sitt filosofiske blogginnlegg før Kongene på haugen :-D (Jeg kan ikke finne det igjen, kom kun fram til at det ble skrevet i løpet av september/oktober 2015) Linni tilsto i etterkant at det ikke var hennes tekst(er), det var ærlig og realt gjort.

Tja, det skal du ikke si for sikkert. Når jeg skriver dagligdagse, kjappe innlegg her og der er ikke språket spesielt godt. Når jeg derimot skal skrive noe formelt, om det så er jobbsøknader, skoleeksamener eller personlige tekster er nivået ekstremt mye høyere. Det er fordi jeg ikke er så nøye på det til vanlig, da bare "fiser" jeg avgårde mens jeg skriver. Det er stor forskjell. Mulig det er på samme måte for SE, fordi hun jobber mer med de såkalte dype tekstene, og ønsker at de skal skille seg ut. 

Kan godt være du har helt rett, ville bare nevne det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rose11
9 timer siden, Clarity skrev:

Det der er jo absolutt ikke greit! Ikke får man gitt henne tilbakemelding på at man vet at dette er plagiat heller, når hun faktisk har stengt kommentarfeltet. 

Hvor lenge skal det kommentarfeltet være stengt? Var det for over 1 år siden hun skrev det skulle være stengt på ubestemt tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt at hun anbefaler hudpleieprodukter hun bruker _hver dag_, men som hun ikke engang har stående på badet der de andre produktene hun bruker er. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.6.2016 at 17.15, BeverTramp skrev:

"Hva er en tanke"

Derimot regner jeg med at de fleste tenkte slike tanker en god stund før de kom opp i 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 28.6.2016 at 22.54, Keikolina skrev:

Unger kan jammen få deg stille med sine små filosoferinger :P

Idag ble dattern min irritert fordi skyggen hennes fulgte henne overalt og hermet etter henne. Ha ha. Alt har skygge sa jeg, se på steinen der, bilen og tilogmed gress strået. Da sier hun, men mamma jeg ser ikke den vanndammen der har noen skygge, hvorfor har den ikke det da, mamma?

Med forbehold om at hun ikke er særlig stor så er jo dette godt observert (for et barn altså). Håper du roser henne og legger til rette for at hun kan forundre seg over alt mulig rart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
1 time siden, jabx skrev:

Med forbehold om at hun ikke er særlig stor så er jo dette godt observert (for et barn altså). Håper du roser henne og legger til rette for at hun kan forundre seg over alt mulig rart.

Ha ha, ja det jeg skrev ble nok en personlig avsporing, Go Sophie Elise og jenta mi som snart begynner i 1 klasse. Og gamle mor på over 30, som ikke kom med noe vettug svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamerte ikke hun nylig for Pepcall og nå Djuice, bruker hun 2 mobilabonnement ?

edit; skrivefeil

Endret av Frappuccino
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...