Gå til innhold

Skulle ønske jeg klarte å gå fra samboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så sliten.

Han har 4 barn med ei og samarbeidet demmes suger. Jeg må likevel ta hans parti her, at hans eks gjør det veldig vanskelig, og det hjelper ikke at han er tafatt. Jeg har selv barn med en tafatt mann og vi fungerer fordi jeg gjør så og si alt motsatt en hvordan ting blir gjort av henne. Vi har helt to forskjellige holdninger og syn. 

Min samboer er veldig snill. Alt hjemme fungerer, men jeg blir sliten og legger mye på meg som jeg ikke hadde trengt å tenke på, og det er vanskelig når jeg ikke kan gjøre noe med situasjonen demmes. Jeg vil så gjerne at alt skal være bra. 

Barna er fantastiske. 

Jeg vet ikke hvorfor jeg lar demmes situasjon gå så innpå meg, men jeg fungerer dårlig når ting føles håpløst ut. Etter 5 år så kan jeg ikke skjønne at ting skal være slikt, så anstrengt, så ubehagelig. Og så mange år fremover og kanskje for alltid? 

Tenker ofte på svigers, hvordan det må være for dem å bare se på. De kan gjøre enda mindre enn meg og det må være så vondt. Man vil jo at alle sine skal ha det bra. 

Jeg har bare lyst til å rømme og bare ha meg og mitt barn å tenke på istede for å ofre så mye energi på å gjøre ting på best mulig måte og samtidig takle alle følelser rundt dette. 

Men å gå føler jeg blir som å svikte samboer totalt, også barna. Han fortjener verken det ene eller det andre av ting som går han i mot, ein heller barna, men jeg er viktigst for samboer, og at jeg går på grunn av noe han ikke kan kontrollere føles helt råttent.

Noen som kan kjenne seg igjen med å ha alt som fungerer mellom sine fire vegger, men likevel at det er så belastende å bo sammen med noen som har ett så fucka samarbeid, sman bare må se spille sin gang? 

Anonymkode: ebd2d...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samtaler på familievernkontoret?!

Anonymkode: c3162...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtaler på familievernkontoret?!

Anonymkode: c3162...402

Det kunne hjulpet, hvis alle var åpen for en løsning. Den døren ble lukket da de gikk fra hverandre. 

Anonymkode: ebd2d...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver. 

Har selv et barn hele tiden utenom annenhver helg, mens sambo har to barn 50/50. Dårlig samarbeid med sin eks og det er konflikter med alt fra oppdragelse, verdier/ holdninger, klesinnkjøp ol. 

Samboer jobber turnus med dag, kveld, netter og 3. hver helg. Så han kan jobbe hele helgen, når han har samvær. Han forventer at jeg skal ha barna hans hele helgen, om han jobber. 

Jeg synes at mye faller på meg. Med middagslagingen, lekser, kjøring til fritidsaktiviteter, husarbeid ol. 

Vet ikke helt hva jeg vil....

 

Anonymkode: 95575...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...