AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #21 Del Skrevet 20. august 2019 10 timer siden, Trappetroll skrev: Strikker masse i lille lerke og lerke. Liker garnet veldig godt! Holder seg, og resultatet blir fint. Ikke klør det heller. Duo synes jeg er litt hardere å strikke med, men er kjempegodt i bruk. Hvordan er det til bruk i barnehage på vinterstid? Eller har du noe annet å anbefale? Blir så forvirret i denne jungelen av garn Anonymkode: f1614...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trappetroll Skrevet 20. august 2019 #22 Del Skrevet 20. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det til bruk i barnehage på vinterstid? Eller har du noe annet å anbefale? Blir så forvirret i denne jungelen av garn Anonymkode: f1614...a8c Nå bor jeg på Vestlandet, så det blir ikke de kaldeste vintrene her. Synes det fungerer fint utover høsten og på milde vinterdager. Spesielt på ene barnet blir det brukt hele vinteren da han er så veldig varm av seg. Har alltid ull under også på kalde dager. Det jrg bruker mest på andre barnet på vinteren er dog Sandnes merinoull og Sandnes tynn merino, for han er en frysepinn. 😅 Det klør ikke for de fleste og holder seg godt. Noen liker drops sine merinogarn, men jeg synes plaggene fort mister fasongen hvis man ikke strikker stramt nok. Det nupper mer hos oss enn Sandnes sitt også. Men det er et godt alternativ, prisen tatt i betraktning! Har brukt kfo sitt, men liker det best til babytøy. Sterk er fint å bruke til bukser. Men det nupper 😅 bruker helst ubehandlet ull til votter, og nylonforsterket garn til labber. Så, oppsummering: Gensere: Bruker gjerne lerke, lille lerke, Sandnes merino og tynn merino. Greit å ha en tynn og en tjukk genser. Arwetta er også godt og mykt og holder deg fint til en tynn genser. Bukser: Sandnes merino, sterk eller tynn merino/arwetta. Heldresser: Sandnes tynn merino og lille lerke (liker best en tynn under yttertøy) labber: sisu og arwetta Hals: lerke/lille lerke. Har også i Sandnes merino, men synes lerke er aller best. Spesielt om barna klør. Votter: ren ull/ikke superwashbehandlet. Har som regel brukt rester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2019 #23 Del Skrevet 20. august 2019 1 time siden, Trappetroll skrev: Nå bor jeg på Vestlandet, så det blir ikke de kaldeste vintrene her. Synes det fungerer fint utover høsten og på milde vinterdager. Spesielt på ene barnet blir det brukt hele vinteren da han er så veldig varm av seg. Har alltid ull under også på kalde dager. Det jrg bruker mest på andre barnet på vinteren er dog Sandnes merinoull og Sandnes tynn merino, for han er en frysepinn. 😅 Det klør ikke for de fleste og holder seg godt. Noen liker drops sine merinogarn, men jeg synes plaggene fort mister fasongen hvis man ikke strikker stramt nok. Det nupper mer hos oss enn Sandnes sitt også. Men det er et godt alternativ, prisen tatt i betraktning! Har brukt kfo sitt, men liker det best til babytøy. Sterk er fint å bruke til bukser. Men det nupper 😅 bruker helst ubehandlet ull til votter, og nylonforsterket garn til labber. Så, oppsummering: Gensere: Bruker gjerne lerke, lille lerke, Sandnes merino og tynn merino. Greit å ha en tynn og en tjukk genser. Arwetta er også godt og mykt og holder deg fint til en tynn genser. Bukser: Sandnes merino, sterk eller tynn merino/arwetta. Heldresser: Sandnes tynn merino og lille lerke (liker best en tynn under yttertøy) labber: sisu og arwetta Hals: lerke/lille lerke. Har også i Sandnes merino, men synes lerke er aller best. Spesielt om barna klør. Votter: ren ull/ikke superwashbehandlet. Har som regel brukt rester. Tusen takk for utfyllende svar 😀 blir det ikke så kaldt på vestlandet? Anonymkode: f1614...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trappetroll Skrevet 20. august 2019 #24 Del Skrevet 20. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for utfyllende svar 😀 blir det ikke så kaldt på vestlandet? Anonymkode: f1614...a8c Ikke her jeg bor. Blir Max -8. Og det er sjeldent. Ligger som regel på 0 grader 😂 Men blåser jo gjerne og er surt. Så kjennes gjerne kaldere ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå