Gå til innhold

Barnehagestrikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har garn å anbefale til barnehagestrikk? Er på jakt etter garn som ikke klør og som er enkelt å strikke med. 

Anonymkode: f1614...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slenger meg på spørsmålet, jeg leter etter oppskrifter på gensere som er vide i halsen for å unngå kløing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjøpt et superwashgarn så du kan vaske det ferdige plagget i vaskemaskinen. Blir fort skittent tøy i en barnehage. Spør hva butikken anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanding av ull og bomull, husker ikke hva alle heter i farten, en type som heter Duo.

Viking har vel en type som heter Bjørk.

Endret av Muskath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garn à la Merino og Tynn Merino fra Sandnesgarn fyller kriteriene dine. De færreste klør av det og det kan enkelt vaskes i maskin, siden det er superwash (jeg vasker også ubehandlet ull i maskin, men da må man vite at maskinen klarer å være skånsom nok). Min erfaring med lignende garntyper er at de også holder seg penere i bruk og vask enn en del annet superwash-garn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har garn å anbefale til barnehagestrikk? Er på jakt etter garn som ikke klør og som er enkelt å strikke med. 

Anonymkode: f1614...a8c

Barnehage klær bør være i rent ubehandlet ullgarn for ungens del påga. Varmeegenskaper, for foreldrenes del bør klærne være i superwash for lett vask og stell. Superwash er plastbehandling og bør unngårs. 

Så hva foreldrene foretrekker må du finne ut av. Dernest er pris neste kategori for valg. Garn i ull finnes fra 20 til 90 kroner, så å anbefale deg noe og så kommer du tilbake og klager på prisen, fordi du ikke har oppgitt noe om pris er unødvendige anbefalinger. 

Så kommer det til mønsketer og tykkelse. Ullagarn finnes fra 30 masker /10 cm, og ned til mange færre masker pr. Cm. Dermed blir dette også valg for strikkeren å fortelle noe om. 

Tråder uten relevant info er tråder man får mindre respons på enn tråder med mer info. 

Anonymkode: d1f73...1c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merino fra Sandnes, som nevnt over her. Duo er også supert, og tåler mye bruk. 
Har god erfaring med Ankertrøyene til PetiteKnit, de er raske å strikke, og vide i halsen. 

Anonymkode: b72ed...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merinoull klør ikke og fungerer greit til barnehagestrikk. Selv synes jeg at drops Karisma ikke klør og fungerer fint til barneplagg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart fra Sandnes og Falk fra Dale er ypperlig tilbarnehagestikk som skal tåle hyppig vask og bruk. 

Anonymkode: 9f142...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk. Skal strikke snøløv og sliter virkelig med å finne garn 😥

Anonymkode: f1614...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter og Pelana fra Rauma er også fine garntyper til barneplagg. Petter er superwash ull, og Pelana er bomull/merinoblanding.

Endret av cassio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har erfaring med garn som består av ull/bomull? F.eks. Lille lerke?

Anonymkode: f1614...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Skal strikke snøløv og sliter virkelig med å finne garn 😥

Anonymkode: f1614...a8c

Vet om flere som har brukt drops merino ekstra fine som kan vaskes på 40 grader eller sterk fra du stor alpakka som er slitesterkt.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll
På 16.8.2019 den 15.56, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med garn som består av ull/bomull? F.eks. Lille lerke?

Anonymkode: f1614...a8c

Strikker masse i lille lerke og lerke. Liker garnet veldig godt! Holder seg, og resultatet blir fint. Ikke klør det heller. Duo synes jeg er litt hardere å strikke med, men er kjempegodt i bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...