Gå til innhold

Voksne som ikke liker maten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 7.8.2019 den 14.47, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde servert henne noe annet. Det tar null tid å slenge en ostesnitzel i mikroen liksom. Hadde hun krevd det så hadde jeg ikke gjort det, men hadde glatt gjort det for å være hyggelig. 

Anonymkode: 8d8c4...33c

Og så kommer det titalls gjester som ikke liker fusk, hovedrett, dessert, og ønsker noe spesiallaget til seg selv. Nei, ett sted går grensen!

Anonymkode: c3f39...3fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 hours ago, AnonymBruker said:

En tilpasser seg ikke bortskjemte folk. Hun får spise det hun får servert, eller la være.

Det hadde gått en djevel i meg og jeg hadde annonsert høyt at

"siden n.n. ikke liker fisk, får hun nå servert pølser og brød"

Anonymkode: 9d0ef...ad7

 

16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror jeg hadde gitt henne en skive med nugatti og gjort et stort nummer av det. 

Anonymkode: ef9e5...f0d

Lenge leve gjestfriheten...

Anonymkode: 15ad2...dbe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan hun bare spise tilbehøret, eller ta med noe selv, men man bør vel ikke kalle kresne folk for barnslige. Det sier mer om dere igjen. Vi lever i 2019 og enda så skal man dømme andre nedenom og hjem bare fordi de ikke spiser alt, noe som igjen egentlig kan være fornuftig for både egen del og andres. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 10.51, EvaLena skrev:

Er du virkelig så dum?

Nei, det er den bortskjemte gjesten som er dum når hun forventer spesialservering.

Anonymkode: 9d0ef...ad7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerinnen har ikke forlangt at det serveres noe annet til forrett. Det er foreldrene som har gjort det, og antar det er de som er årsaken til at hun ikke liker fisk. Ts sier hun liker tilbehøret, ville kanskje laget litt ekstra av tilbehør. Lurer på hva som serveres ved siden av fisken ts? 

Fisk er ikke bare fisk. Jeg liker fisk, men har smakt fisk som ikke er god, enten på grunn av kvaliteten eller på grunn av kokken. I et bryllup regner jeg med at fisken smaker ypperlig. For en som er kresen er dette en fin anledning til å smake etter å ha lagt fra seg fordommer mot maten hjemme. Men kanskje ikke hvis personen har tendens til å brekke seg, ser noen skriver at de har det, og da forstår jeg at det er et reelt problem psykisk. 

Avhengig av tilbehøret ville jeg kanskje servert gjesten med problemet litt spekemat. Men ville hørt med henne først, det er ikke sikkert hun vil ha en sånn type oppmerksomhet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2019 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Kanskje voksne folk som rynker på nesa over normal mat hadde likt mer hvis ikke alle rundt dem, gjennom hele livet, hadde ordnet i stand spesialmåltider til dem fordi at "æsj".

Anonymkode: 0c2b4...32f

Nei jeg er kresen har alltid spist kun tilbehør og aldri fått spesialbehandling ( ikke ønsket det heller), spiser fortsatt ikke det jeg ikke liker. Prøvd flere ganger men klarer rett og slett ikke like alt, da spesielt kjøtt. 

Anonymkode: 58fcd...b12

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke frekt!

Selv tar jeg kun hensyn til allergier. Livsstilsvalg og "religiøse" overbevisninger får folk styre med som de vil, men er det ikke allergier med i bildet kan de ta med egen mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kresen selv og jeg forventer aldri at det lages alternativ til meg. Vet jeg at serveres noe jeg ikke liker så bare spiser jeg på forhånd,og spiser tilbehøret. Nullstress :)

Anonymkode: 13dcc...bf2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som sier at hun får spise tilbehøret og de øvrige rettene (som hun i følge TS liker godt). Voksne mennesker som forventer spesialmat fordi de ikke liker maten synes jeg er bortskjemte og de mangler folkeskikk. 

Anonymkode: 9d438...298

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...