Gå til innhold

Voksne som ikke liker maten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje voksne folk som rynker på nesa over normal mat hadde likt mer hvis ikke alle rundt dem, gjennom hele livet, hadde ordnet i stand spesialmåltider til dem fordi at "æsj".

Anonymkode: 0c2b4...32f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Server det dere har tenkt. Hun kan spise tilbehør, ingenting eller kanskje smake på fisken (!). Tar ikke slike hensyn i en slik setting. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde servert henne noe annet. Det tar null tid å slenge en ostesnitzel i mikroen liksom. Hadde hun krevd det så hadde jeg ikke gjort det, men hadde glatt gjort det for å være hyggelig. 

Anonymkode: 8d8c4...33c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje voksne folk som rynker på nesa over normal mat hadde likt mer hvis ikke alle rundt dem, gjennom hele livet, hadde ordnet i stand spesialmåltider til dem fordi at "æsj".

Anonymkode: 0c2b4...32f

Folk er temmelig forskjellige når det gjelder mat. Selv er jeg så godt som altetende, men skjønner at enkelte har matvarer de bare ikke klarer å spise. I et hyggelig lag ville jeg forsøkt, om det i det hele tatt var praktisk mulig, å ta hensyn til slike særheter.

Anonymkode: e8d49...f8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart hun er kresen, når foreldrene styrer med dette for en voksen datter??? Jeg liker ikke fugl, uansett form, og er heller ikke glad i sjødyr (krabbe, kreps,  hummer), men forventer aldri at noen tar hensyn til rare ting i mitt hode! Det er alltid noe jeg liker ;)

Anonymkode: c3751...1f7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke rart hun er kresen, når foreldrene styrer med dette for en voksen datter??? Jeg liker ikke fugl, uansett form, og er heller ikke glad i sjødyr (krabbe, kreps,  hummer), men forventer aldri at noen tar hensyn til rare ting i mitt hode! Det er alltid noe jeg liker ;)

Anonymkode: c3751...1f7

Jeg har en ørliten mistanke om at denne tråden er den moderne varianten av stemortrådene, bare med en svigerinne som erstatning.

Anonymkode: e8d49...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke blandet meg. Av alle ting jeg ikke ser på som mitt problem....

Mannen fikk fikse et alternativ til sin søster, om det betyr noe for han. 

Men hadde tipset han om å få noen til å fikse en Happy Meal til henne, som hun kan få når de voksne spiser fisk. 

Anonymkode: dd390...7ff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer til å servere grillet fisk som forrett i bryllupet vårt. Mannens søster (i 30-årene) liker ikke fisk, og foreldrene hennes mener vi bør servere noe alternativt til henne. Det er ingen allergier i bildet. Vi lager maten selv, og jeg mener at hun fint kan spise grønnsaker og saus til forrett hvis hun ikke vil smake på fisken. Hovedretten og desserten er mat hun liker godt så greier fint å spise seg mett. Rammene rundt bryllupet er at det er enkelt, avslappet og vi gjør alt selv Jeg er vant med at voksne smaker på det de får servert med mindre det er snakk om allergier eller andre restriksjoner, synes det blir mye mas å tenke på en egen rett til én gjest. Hva mener dere? Er det frekt av oss å ikke tilby et alternativ når vi vet at hun ikke spiser fisk?

Anonymkode: cae76...5f3

Jeg ville sørget for et alternativ, herregud, koster så lite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kun hensyn til allergier. Hvor ble det av tiden da folk gladelig spiste det de fikk?

Anonymkode: 0daea...35e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tar kun hensyn til allergier. Hvor ble det av tiden da folk gladelig spiste det de fikk?

Anonymkode: 0daea...35e

Og det var når og hvor?

Anonymkode: e8d49...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer til å servere grillet fisk som forrett i bryllupet vårt. Mannens søster (i 30-årene) liker ikke fisk, og foreldrene hennes mener vi bør servere noe alternativt til henne. Det er ingen allergier i bildet. Vi lager maten selv, og jeg mener at hun fint kan spise grønnsaker og saus til forrett hvis hun ikke vil smake på fisken. Hovedretten og desserten er mat hun liker godt så greier fint å spise seg mett. Rammene rundt bryllupet er at det er enkelt, avslappet og vi gjør alt selv Jeg er vant med at voksne smaker på det de får servert med mindre det er snakk om allergier eller andre restriksjoner, synes det blir mye mas å tenke på en egen rett til én gjest. Hva mener dere? Er det frekt av oss å ikke tilby et alternativ når vi vet at hun ikke spiser fisk?

Anonymkode: cae76...5f3

Vær en voksen kvinne og foreldrene må fortelle broren din at du ikke liker fisk, folkens....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, O.G. said:

Vær en voksen kvinne og foreldrene må fortelle broren din at du ikke liker fisk, folkens....

Det kan jo være at svigerinnen ikke vil gjøre noe vesen utav dette, men at svigerforeldrene er litt ivrige i tjenesten.

Anonymkode: e8d49...f8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være at svigerinnen ikke vil gjøre noe vesen utav dette, men at svigerforeldrene er litt ivrige i tjenesten.

Anonymkode: e8d49...f8e

Det tror jeg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge ingen blir syke av å spise maten, er det slett ikke frekt å ikke spesialbehandle. (Og så tenker jeg mitt om voksne mennesker som ikke liker fisk...)

Anonymkode: 601e7...560

Hvorfor det? De fleste mennesker har noe de ikke liker å spise. Det er ikke rart at noen smaker ikke faller i smak. Helt naturlig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke forventet at noen tok hensyn til meg hvis jeg ikke likte noe, men samtidig så syns jeg det er merkelig å bare ha servere én type mat. Hvis maten plasseres på et bord hvor man forsyner seg selv, noe jeg forestiller meg i et bryllup hvor man står for maten selv, så tenker jeg at det kunne vært greit med litt mer å velge mellom. Det trenger ikke være noe dyrt eller noe som tar langt tid å lage. Er dere sikker på at det kun er denne ene personen som ikke liker fisk? Er det barn som skal i bryllupet? 

Anonymkode: 1a51f...4e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange mennesker blir dere? Er det bare jeg som synes det er lite gjestfritt å ikke i det minste kjøpe ett eller annet ferdigprodukt til svigerinnen?

Anonymkode: e8d49...f8e

Det er ikke lite gjestfritt! Gjesten får både hovedrett og dessert hun liker og kan spise tilbehøret til fisken.

Anonymkode: a1970...385

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke forventet at noen tok hensyn til meg hvis jeg ikke likte noe, men samtidig så syns jeg det er merkelig å bare ha servere én type mat. Hvis maten plasseres på et bord hvor man forsyner seg selv, noe jeg forestiller meg i et bryllup hvor man står for maten selv, så tenker jeg at det kunne vært greit med litt mer å velge mellom. Det trenger ikke være noe dyrt eller noe som tar langt tid å lage. Er dere sikker på at det kun er denne ene personen som ikke liker fisk? Er det barn som skal i bryllupet? 

Anonymkode: 1a51f...4e7

Det snakk om forretten. Det serveres annen mat til hovedrett og dessert. Helt normalt vil jeg påstå :) 

Anonymkode: a1970...385

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en "kresen" person - det er ikke så mye smaker jeg reagerer på, som konsistens.  Har en svært godt utviklet brekningsrefleks og en del mat er krevende.  Når det er sagt hadde jeg blitt så ufattelig flau hvis det i en slik setting hadde blitt ordnet med spesialmat til meg.

Server det samme til henne som til alle de andre og ikke lag noen stor greie ut av det hvis hun pirker/kun spiser kun tilbehør.

Anonymkode: 0eb48...6c1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar 🙂 Det skal sies at svigerinnen min har ikke krevd noe altså. Men foreldrene hennes lager alltid egen mat til henne når familien spiser fisk og tok det på en måte som en selvfølge at vi gjør det samme i bryllupet vårt. Jeg er oppvokst med at det er merkelig å lage noe annet til voksne som ikke liker maten og var mest nysgjerrig på hva andre er vant til. Mannen er forøvrig helt enig med meg. Vi vet at alle de andre gjestene liker maten (både voksne og barn), og både stekeovn og grill er opptatt til andre deler av måltidet, så det må i tilfelle bli et alternativ som ikke trenger oppvarming. Men det ser ut som den vanligste oppfatningen er at det er greit å droppe å lage alternativ mat, så da tror jeg vi går for det. Jeg synes det er nok å tenke på med maten som det er, og jeg vet at hun er veldig glad i tilbehøret som serveres til forrett samt hovedretten og desserten. 

Anonymkode: cae76...5f3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...