T-Rex Skrevet 29. oktober 2019 #121 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 1 hour ago, SupaWoman said: Jeg må si jeg er ganske lei av å møte på tiggere HVER GANG jeg skal innom en matbutikk. Her i byen er det noen steder de nektes å sitte rett utenfor butikken, da sitter de og gnåler på parkeringsplassen istedet. Er veldig påtatt hvordan de går kledd. Langt skjørt, sjal på hodet, fillete strikkejakker. Skal vedde 1000 kr at de ikke går kledd slik ellers. Profesjonelle tiggere spiller naturligvis alt de kan på menneskers naturlige omsorg for andre mennesker. De fleste vil jo hjelpe noen i nød, og takk og pris for det. Men i mange av tilfellene med rumenske tiggere, blir det jo en form for svindel, ved at de gjør seg mer stakkarslige enn de er. Endret 29. oktober 2019 av T-Rex
Gjest libbloom Skrevet 29. oktober 2019 #122 Skrevet 29. oktober 2019 8 hours ago, Fru Uperfekt said: Mener du at en skal bare legge ned og kaste folk ut i arbeidsledighet? Ja jeg har god lønn, men jeg har jammen jobbet for å komme meg der jeg er idag Jeg snakket ikke nødvendigvis om folk som driver bedrifter, men om sløsingen og semi-korrupsjonen i f. eks deler av byråkratiet og statseide bedrifter.
te_groupies Skrevet 29. oktober 2019 #123 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 10 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Nå blander du. Rumenere er kjekke arbeidsomme mennesker, slik jeg kjenner de. Romani derimot..... Er faktisk fornærmende imot rumenere å sette de i samme gruppe som Romani. Ok. Jeg viser til de som sitter ute og tigger. Samme hvor de er fra. Ja jeg er tydeligvis feilopplyst når det gjelder nasjonaliteten til flere av de som sitter ute og tigger. Hm... kanskje de er fra India? Noen tiggere har jo blondt hår. Kanskje de har farget det??? Endret 29. oktober 2019 av te_groupies
te_groupies Skrevet 29. oktober 2019 #124 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 3 timer siden, T-Rex skrev: Profesjonelle tiggere spiller naturligvis alt de kan på menneskers naturlige omsorg for andre mennesker. De fleste vil jo hjelpe noen i nød, og takk og pris for det. Men i mange av tilfellene med rumenske tiggere, blir det jo en form for svindel, ved at de gjør seg mer stakkarslige enn de er. Ja. Herregud.... noen av de har en sånn lys lys pipestemme ovenfor meg når de spør om man vil gi bort penger til de. Åååå de har det så fælt, ååå de har det så ille osv osv. At dem orker å repetere seg sånn... tenker at de må ha øvd lenge på det for de er gode skuespillere. De snakker som babyer. Og det står så lite i stil til utseendet. Endret 29. oktober 2019 av te_groupies
te_groupies Skrevet 29. oktober 2019 #125 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 4 timer siden, SupaWoman skrev: Jeg må si jeg er ganske lei av å møte på tiggere HVER GANG jeg skal innom en matbutikk. Her i byen er det noen steder de nektes å sitte rett utenfor butikken, da sitter de og gnåler på parkeringsplassen istedet. Er veldig påtatt hvordan de går kledd. Langt skjørt, sjal på hodet, fillete strikkejakker. Skal vedde 1000 kr at de ikke går kledd slik ellers. Tror ikke jeg heller. Har hørt at de har fine klær under «tiggerklærne». Så de drar av seg skjørter og strikkejakker når de er ferdig på tiggeraid. Når de drar hjem til der de oppholder seg så pynter de seg, ler og danser. Må de lage seg så totalt forsøpla? Det finnes da en middelvei!! Hva med å ha på seg vanlige klær og skrevet en lapp der det står at de er fattige og om noen vil hjelpe de, da tror jeg faktisk folk ville hjulpet mer. De tror den sølete og lappete klesstilen appellerer. Den har heller motsatt effekt. Folk vil jo ikke nærme seg et slikt menneske. Og er det ikke rart... etter å ha sett de i to år så sitter de i de samme klærne. Har de ikke fått noe hjelp så de kunne ha oppgradert seg noen hakk? Nei altså her er det noe som skurrer. Alle skjønner da det. Klærne er uniformen dems. Inntrykket jeg får av de når de sitter der med lange hullete skjørt og store strikka jakker er at de er forlatt, ikke har et sted å være, de må fryse, sove ute, noen har en plakat med bilder av barna sine så barna har det fælt i tillegg, de virker grådige. De blir aldri fornøyde. Hvem er det som vil gi noe til noen som sitter og ljuger en midt oppi trynet og faker. Påstår ikke at de er rike men hele situasjonen rundt dem er ikke ekte. Endret 29. oktober 2019 av te_groupies 1
Fru Uperfekt Skrevet 29. oktober 2019 #126 Skrevet 29. oktober 2019 12 minutter siden, te_groupies skrev: Ok. Jeg viser til de som sitter ute og tigger. Samme hvor de er fra. Ja jeg er tydeligvis feilopplyst når det gjelder nasjonaliteten til flere av de som sitter ute og tigger. Hm... kanskje de er fra India? Noen tiggere har jo blondt hår. Kanskje de har farget det??? Er du så uviten? Romani er Romanias samer, er det lettere for deg å forstå?
Fru Uperfekt Skrevet 29. oktober 2019 #127 Skrevet 29. oktober 2019 3 timer siden, libbloom skrev: Jeg snakket ikke nødvendigvis om folk som driver bedrifter, men om sløsingen og semi-korrupsjonen i f. eks deler av byråkratiet og statseide bedrifter. I det offentlige skulle det vært kuttet ned kraftig, men ingen tør pga de ville mistet stemmer.
Gjest Sirkelen Skrevet 29. oktober 2019 #128 Skrevet 29. oktober 2019 18 minutter siden, te_groupies skrev: Ja. Herregud.... noen av de har en sånn lys lys pipestemme ovenfor meg når de spør om man vil gi bort penger til de. Åååå de har det så fælt, ååå de har det så ille osv osv. At dem orker å repetere seg sånn... tenker at de må ha øvd lenge på det for de er gode skuespillere. De snakker som babyer. Og det står så lite i stil til utseendet. I India er dette dessverre en stor del av gatebildet og nærmest en «bransje» i seg selv, dette med tiggere som gjør alt de kan for å fremstille seg så stakkarslige og elendige som mulig. De indiske tiggerne er enda drøyere enn selv romfolk. Men teknikkene ligner. Selvfølgelig er det jo også synd på begge deler, men dette er virkelig en mørk del av virkeligheten. Myndighetene i Romania må bare få satt romfolket i jobb, hva som helst egentlig. Dette er en tragedie og en skamplett på Europa, som nå strømmer hit opp nord.
te_groupies Skrevet 29. oktober 2019 #129 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 35 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Er du så uviten? Romani er Romanias samer, er det lettere for deg å forstå? Drit i hvor de er fra. Kall det tiggere da. Oppholder man seg lovlig i Norge så er det ingen som behøver å tigge. Endret 29. oktober 2019 av te_groupies
Dolce Skrevet 29. oktober 2019 #130 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 26 minutter siden, Sirkelen skrev: I India er dette dessverre en stor del av gatebildet og nærmest en «bransje» i seg selv, dette med tiggere som gjør alt de kan for å fremstille seg så stakkarslige og elendige som mulig. De indiske tiggerne er enda drøyere enn selv romfolk. Men teknikkene ligner. Selvfølgelig er det jo også synd på begge deler, men dette er virkelig en mørk del av virkeligheten. Myndighetene i Romania må bare få satt romfolket i jobb, hva som helst egentlig. Dette er en tragedie og en skamplett på Europa, som nå strømmer hit opp nord. Dette er helt feil. Romfolket er ikke det samme som rumenere. Og Romania har ikke et eneansvar for dette folkeslaget. Dette folkeslaget har reist rundt i Europa i hundrevis av år, og har en helt egenartet kultur. Denne kulturen har svært lite med Romania å gjøre. Romfolket har fått massevis av muligheter fra veldig mange land i Europa gjennom mange tiår (noen som husker boligene som ble oppført like nedenfor Holmenkollåsen i Oslo?). Tilbud om boliger. Skolegang for barna. Leve som oss andre. Men de vil ikke. Altså: De vil ikke. De vil beholde sin kultur. Denne kulturen består blant annet i å gifte bort småjenter til eldre menn. Deretter blir småjentene voldtatt. Kulturen innebærer også en ekstrem grad av forsøpling. Rom-leierene i mange europeiske land er helt forjævlige når det gjelder søppel og dritt. Ta en tur til f.eks. Paris, der det er flere rom-leire. Se og bli sjokkert. Jeg er egentlig en ganske liberal person, og tolerer ganske mye fra andre kulturer. Men rom-kulturen gir jeg ikke en eneste øre for. Derfor gir jeg heller ikke en eneste krone til "de fattige" som sitter og sier HEI! utenfor omtrent alle butikker. En eneste krone til dem, og jeg er med på å støtte opp om en kultur som er ødeleggende. Ødeleggende for barna som vokser opp i denne kulturen. Det er ikke noe fremtid. Ikke alle kulturer er verdt å ta vare på. Noen kulturer bør dø ut, eller i det minste forandres. Endret 29. oktober 2019 av Dolce 3
te_groupies Skrevet 29. oktober 2019 #131 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 28 minutter siden, Sirkelen skrev: I India er dette dessverre en stor del av gatebildet og nærmest en «bransje» i seg selv, dette med tiggere som gjør alt de kan for å fremstille seg så stakkarslige og elendige som mulig. De indiske tiggerne er enda drøyere enn selv romfolk. Men teknikkene ligner. Selvfølgelig er det jo også synd på begge deler, men dette er virkelig en mørk del av virkeligheten. Myndighetene i Romania må bare få satt romfolket i jobb, hva som helst egentlig. Dette er en tragedie og en skamplett på Europa, som nå strømmer hit opp nord. Ja men det er klart ingen vil ansette noen som har klær som har lopper og lus. Hadde de vært interessert å få seg en jobb så hadde de shinet seg opp. Ikke fatter jeg at noen orker eller vil sitte på et fortau hele dagen heller. Og språk er ikke et hinder. De kan vaske gulv, mange andre ting som jeg ikke kommer på akkurat nå. Hva med å søke seg inn på en jobb der de kan stå på et samlebånd i en fabrikk? Nei... de vil ikke. Dette er tydeligvis en livsstil de vil ha for da får de friheten til å få penger osv. Jeg er ikke trygg på dem heller. De kan være innmari pågående og har dét temperamentet. Endret 29. oktober 2019 av te_groupies 1
Honey Dew Skrevet 29. oktober 2019 #132 Skrevet 29. oktober 2019 52 minutter siden, te_groupies skrev: Ok. Jeg viser til de som sitter ute og tigger. Samme hvor de er fra. Ja jeg er tydeligvis feilopplyst når det gjelder nasjonaliteten til flere av de som sitter ute og tigger. Hm... kanskje de er fra India? Noen tiggere har jo blondt hår. Kanskje de har farget det??? Sigøynere stammer faktisk fra India for lang tid tilbake
te_groupies Skrevet 29. oktober 2019 #133 Skrevet 29. oktober 2019 1 minutt siden, Honey Dew skrev: Sigøynere stammer faktisk fra India for lang tid tilbake Samme det. Tigging er tigging. 1
Gjest Sirkelen Skrevet 29. oktober 2019 #134 Skrevet 29. oktober 2019 8 minutter siden, Dolce skrev: Dette er helt feil. Romfolket er ikke det samme som rumenere. Og Romania har ikke et eneansvar for dette folkeslaget. Dette folkeslaget har reist rundt i Europa i hundrevis av år, og har en helt egenartet kultur. Denne kulturen har svært lite med Romania å gjøre. Romfolket har fått massevis av muligheter fra veldig mange land i Europa gjennom mange tiår (noen som husker boligene som ble oppført like nedenfor Holmenkollåsen i Oslo?). Tilbud om boliger. Skolegang for barna. Leve som oss andre. Men de vil ikke. Altså: De vil ikke. De vil beholde sin kultur. Denne kulturen består blant annet i å gifte bort småjenter til eldre menn. Deretter blir småjentene voldtatt. Kulturen innebærer også en ekstrem grad av forsøpling. Rom-leierene i mange europeiske land er helt forjævlige når det gjelder søppel og dritt. Ta en tur til f.eks. Paris, der det er flere rom-leire. Se og bli sjokkert. Jeg er egentlig en ganske liberal person, og tolerer ganske mye fra andre kulturer. Men rom-kulturen gir jeg ikke en eneste øre for. Derfor gir jeg heller ikke en eneste krone til "de fattige" som sitter og sier HEI! utenfor omtrent alle butikker. En eneste krone til dem, og jeg er med på å støtte opp om en kultur som er ødeleggende. Ødeleggende for barna som vokser opp i denne kulturen. Det er ikke noe fremtid. Ikke alle kulturer er verdt å ta vare på. Noen kulturer bør dø ut, eller i det minste forandres. Jeg er egentlig helt enig med deg i dette, men tror du misforstår min intensjon. Jeg vet godt romfolk-kulturen skyr ærlig arbeid og er en pest og en plage. Det jeg mente er at de må tvinges til å arbeide for et levebrød, og jobben med å gjøre det er ikke norske myndigheters ansvar. De må sendes tilbake til sine hjemland, og så må myndighetene der ta ansvar. Om nødvendig med tvang. Denne parasitt-virksomheten rettet mot vanlige arbeidssomme borgere må ta slutt. I bunn og grunn er de akkurat som narkomane. De bare tar, og gir ingenting tilbake. Personlig er jeg så lite liberal at jeg mener tvangsbehandling er det eneste rette for narkomane. På samme måte må romfolk tvinges til å integrere seg i et sivilisert samfunn. Akkurat denne kulturen er helt håpløs og bør opphøre. Det må jeg si meg enig i.
Gjest Sirkelen Skrevet 29. oktober 2019 #135 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 17 minutter siden, te_groupies skrev: Ja men det er klart ingen vil ansette noen som har klær som har lopper og lus. Hadde de vært interessert å få seg en jobb så hadde de shinet seg opp. Ikke fatter jeg at noen orker eller vil sitte på et fortau hele dagen heller. Og språk er ikke et hinder. De kan vaske gulv, mange andre ting som jeg ikke kommer på akkurat nå. Hva med å søke seg inn på en jobb der de kan stå på et samlebånd i en fabrikk? Nei... de vil ikke. Dette er tydeligvis en livsstil de vil ha for da får de friheten til å få penger osv. Jeg er ikke trygg på dem heller. De kan være innmari pågående og har dét temperamentet. Helt enig med deg her. Derfor må hjemlandenes myndigheter ta ansvar for å tvinge dem inn i reglene og livsstilen som gjelder i et moderne sivilisert samfunn. Lite liberalt? Ja, men faktisk må samfunnsansvaret overfor folk flest gå først her. Ellers vil nye generasjoner romfolk bare fortsette samme elendige parasitt-tilværelse. Endret 29. oktober 2019 av Sirkelen
Dolce Skrevet 29. oktober 2019 #136 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 4 minutter siden, Sirkelen skrev: Jeg er egentlig helt enig med deg i dette, men tror du misforstår min intensjon. Jeg vet godt romfolk-kulturen skyr ærlig arbeid og er en pest og en plage. Det jeg mente er at de må tvinges til å arbeide for et levebrød, og jobben med å gjøre det er ikke norske myndigheters ansvar. De må sendes tilbake til sine hjemland, og så må myndighetene der ta ansvar. Om nødvendig med tvang. Denne parasitt-virksomheten rettet mot vanlige arbeidssomme borgere må ta slutt. I bunn og grunn er de akkurat som narkomane. De bare tar, og gir ingenting tilbake. Personlig er jeg så lite liberal at jeg mener tvangsbehandling er det eneste rette for narkomane. På samme måte må romfolk tvinges til å integrere seg i et sivilisert samfunn. Akkurat denne kulturen er helt håpløs og bør opphøre. Det må jeg si meg enig i. Men problemet er: De har ikke noe hjemland. Problemet er at mange tror - helt feilaktig - at Romania er hjemlandet til romfolket. Romfolket har ikke sitt hjemland i Romania. Jeg synes det er sykt urettferdig overfor rumenere at de til stadig blir satt i bås sammen med romfolket. To helt forskjellige folkeslag. Romfolket har ikke noe hjemland. De har reist rundt lenge. Men mange land i Europa har forsøkt å gi dem tilbud om bolig, skolegang. Og de vil ikke ta i mot. Endret 29. oktober 2019 av Dolce 1
Gjest Sirkelen Skrevet 29. oktober 2019 #137 Skrevet 29. oktober 2019 Akkurat nå, Dolce skrev: Men problemet er: De har ikke noe hjemland. Problemet er at mange tror - helt feilaktig - at Romania er hjemlandet til rom-folket. Dette er feil. Jeg vet de innvandret fra India på 1600-tallet, men en retur dit virker usannsynlig. Da burde EU ta grep. Noen må ta de upopulære avgjørelsene det er å tvinge dem inn i et normalt, ansvarlig liv. En eller annen arbeidsleir kan man vel opprette. Det har vært brukt før overfor omstreifere og småkriminelle. Hardt tiltak, men dette hadde faktisk vært mest humant i lengden.
Dolce Skrevet 29. oktober 2019 #138 Skrevet 29. oktober 2019 9 minutter siden, Sirkelen skrev: Jeg vet de innvandret fra India på 1600-tallet, men en retur dit virker usannsynlig. Da burde EU ta grep. Noen må ta de upopulære avgjørelsene det er å tvinge dem inn i et normalt, ansvarlig liv. En eller annen arbeidsleir kan man vel opprette. Det har vært brukt før overfor omstreifere og småkriminelle. Hardt tiltak, men dette hadde faktisk vært mest humant i lengden. Jeg er uenig med å "tvinge". Og jeg er uenig med arbeidsleire. Men det hjelper dersom naive nordmenn slutter å gi penger til romfolk som sier HEI! utenfor det lokale supermarkedet. Utenfor mitt lokale supermarked sitter det en forholdsvis ung rom-kvinne (rundt 26-30 eller deromkring). Langt skjørt, strikkejakke, alt som hører med. Hun sitter direkte på fortauet og klager sin nød fra ca. 09.00. Rundt 12.00 går hun bort på Kaffebrenneriet. Tar av seg strikkejakka. Og kjøper seg caffelatte og en panini. Og skravler i vei på en kliss ny Iphone. 13.00 er hun tilbake på fortauet - superfattig og stakkarslig i strikkejakke. Rundt 19.00-20.00 blir hun plukket opp av en liten varebil som kjører rundt og plukker opp romfolk som tigger. Bilen plukker også opp den stakkarslige mannen som sitter utenfor et annet supermarked like ved her, Han har veldig vondt for å gå. Og krøker seg ned på sine vonde ben. Men når "arbeidsdagen" er over, er han superrask til bens og setter seg inn i samme varebil som romjenta. Dette er organisert tigging. Med bakmenn. 1
Fiskegrateng Skrevet 29. oktober 2019 #139 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 1 hour ago, Fru Uperfekt said: Er du så uviten? Romani er Romanias samer, er det lettere for deg å forstå? Nei, romfolk er Romanias tatere. Ja, Te Groupies fremstår ofte som uviten. Han også mente at baltiske land er krigerske og aggresive. For hvem som ikke har gått lei av Estlands herjinger, ikke sant? Hvis han ikke troller, så er han litt "enkel" Endret 29. oktober 2019 av Fiskegrateng
Gjest Sirkelen Skrevet 29. oktober 2019 #140 Skrevet 29. oktober 2019 29 minutter siden, Dolce skrev: Jeg er uenig med å "tvinge". Og jeg er uenig med arbeidsleire. Men det hjelper dersom naive nordmenn slutter å gi penger til romfolk som sier HEI! utenfor det lokale supermarkedet. Utenfor mitt lokale supermarked sitter det en forholdsvis ung rom-kvinne (rundt 26-30 eller deromkring). Langt skjørt, strikkejakke, alt som hører med. Hun sitter direkte på fortauet og klager sin nød fra ca. 09.00. Rundt 12.00 går hun bort på Kaffebrenneriet. Tar av seg strikkejakka. Og kjøper seg caffelatte og en panini. Og skravler i vei på en kliss ny Iphone. 13.00 er hun tilbake på fortauet - superfattig og stakkarslig i strikkejakke. Rundt 19.00-20.00 blir hun plukket opp av en liten varebil som kjører rundt og plukker opp romfolk som tigger. Bilen plukker også opp den stakkarslige mannen som sitter utenfor et annet supermarked like ved her, Han har veldig vondt for å gå. Og krøker seg ned på sine vonde ben. Men når "arbeidsdagen" er over, er han superrask til bens og setter seg inn i samme varebil som romjenta. Dette er organisert tigging. Med bakmenn. Det er det. Men uten tvang vil det bare fortsette. Dette har pågått noen århundre. Myndighetene må ta grep, om du og jeg ikke gir noen mynt hjelper det ingenting. Finnes masse annen kriminalitet å bedrive.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå