Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
7 timer siden, CozyHut skrev:

Det eneste jeg husker er alle kvinnene som la sin kappe over dem, som ønsket dem hit. Da var det bare en eller to stk. 

‘Hva skader vel med 1 eller 2?’ Tenkte de kanskje? Eneste grunnen til at noe slikt kan skje. En annen fare er at de har veldig begrenset fantasi. Derfor er de så merkelige. De har jo ingen fantasi. 

De 1 eller 2 stk-ene var bare for å teste markedet. Og da disse kvinnene sa: kjør på 

(akkurat slik Gud sa: bli lys, og så ble det lys)

da begynte de å vrimle, da kvinnene hadde gitt dem grønt lys. 

Husk at de ble sendt hit med pappkopper i den ene hånda og bilder av liksom-barna sine i den andre hånda. Ikke greit å være de altså. 

De tror ikke på det sitatet: bli lys også ble det lys. Deres tro innebærer ingen rengjøring av deres eget legeme i hele 257 dager som jeg skrev over. Skitt er hellig for de. :) Må jo bare respektere det. 

Endret av te_groupies
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

8 timer siden, Example skrev:

Altså, her maser du i vei om en tidligere statsminister, som at vedkommende er ansvarlig for at de tviholder på kulturen sin. Store deler av innlegget ditt gir ingen mening. 

Og nei, i Norge jobber de ikke. Med mindre du kaller tigging, tyveri og halikkvirksomhet for å jobbe. Hvor mange romfolk har skattbar inntekt i Norge? 

Jo?!? Det er jo slik de er vant til å ha det og Ponta har faktisk oppfordret til den type oppførsel de har flere ganger. De vet ikke bedre. 

4 timer siden, Fiskegrateng skrev:

Jeg mistenker at te_groupies er litt av en troll, da h*n skriver masse pi** om alt mulig. Eller er h*n bare veldig dum

Jaha Ok?!? Velger bare å dele faktaopplysninger om dette folkeslaget. 

Endret av te_groupies
Skrevet
8 minutter siden, te_groupies said:

Jo?!? Det er jo slik de er vant til å ha det og Ponta har faktisk oppfordret til den type oppførsel de har flere ganger. De vet ikke bedre. 

Ponta oppfordret romfolk til å ikke bruke do?

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, te_groupies skrev:

Så det avgjør det altså. De har drevet med stort sett det samme i mange århundrer, før det kommer en rumensk statsminister og sier det er greit, så det er grunnen til at de fortsetter?

Spesielt romfolk, som er så kjent for å innrette seg voldsomt etter hva statlige myndigheter.

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 timer siden, Fiskegrateng skrev:

Ponta oppfordret romfolk til å ikke bruke do?

Nei. Han ville vel spare på vannet. :) 

1 time siden, Example skrev:

Så det avgjør det altså. De har drevet med stort sett det samme i mange århundrer, før det kommer en rumensk statsminister og sier det er greit, så det er grunnen til at de fortsetter?

Spesielt romfolk, som er så kjent for å innrette seg voldsomt etter hva statlige myndigheter.

Jepp. Han er et forbilde for mange. Ponta har gjort i fra seg ute i mange år han. Hitler fikk også mange tilhengere ved å være en massemorder. Sånn er det litt for Ponta også.

Visste du at de har en slags faste som varer i to måneder, men få av de klarer å gjennomføre denne fasten så i løpet av de to månedene har opprettet et slags «fengsel». Dette er også ansett som hellig av de (akkurat som muslimer som ikke har lov å drikke alkohol, det er noe av det samme liksom bare at skikken er litt annen og omhandler litt andre ting). 

Endret av te_groupies
Skrevet
9 minutter siden, te_groupies said:

Nei. Han ville vel spare på vannet. :) 

Jepp. Han er et forbilde for mange. Ponta har gjort i fra seg ute i mange år han. Hitler fikk også mange tilhengere ved å være en massemorder. Sånn er det litt for Ponta også.

Visste du at de har en slags faste som varer i to måneder, men få av de klarer å gjennomføre denne fasten så i løpet av de to månedene har opprettet et slags «fengsel». Dette er også ansett som hellig av de (akkurat som muslimer som ikke har lov å drikke alkohol, det er noe av det samme liksom bare at skikken er litt annen og omhandler litt andre ting). 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så gøy for deg å skrive slik usammengende tull, og det er ikke første gang jeg ser deg gjøre det. Ha litt respekt for deg selv og folk som  vil diskutere seriøst

• Liker 4
Skrevet
På 7.8.2019 den 11.57, Visjon skrev:

slipper å være slave hos en sjef,

Vel vel. De har vel en slavedriver de og som de betaler en del til 

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, SupaWoman skrev:

Jeg har så og si aldri kontanter i lommeboka, bruker kort til alt.  Det har jeg inntrykk av at de fleste gjør.  Hvordan har det seg da at folk har mynter å gi tiggere?

Enten tar de ut kontanter på butikken når de handler for å gi, eller så har de fått mynter fra pant, eventuelt annet. Jeg har alltid typ 50kr i kontanter for man vet aldri. En gang var det en hel dag med problemer med betalingsterminalene og hadde man ikke kontanter, kunne man ikke betale noe som helst :)

• 1 måned senere...
Gjest Sirkelen
Skrevet
På 6.8.2019 den 20.19, NBA skrev:

Jeg kan ikke fatte hvordan romfolket får lov til å holde på med tiggingen sin i Norge. Det står i utlendingsloven § 17 bokstav f at en utlending kan bortvises fra riket «når utlendingen ikke kan sannsynliggjøre å ha eller være sikret tilstrekkelig midler til opphold i riket eller i annet Schengenland og til hjemreise». Dersom du ikke er norsk statsborger, ikke har legitimt arbeid i riket og du er nødt til å ta deg til tigging for å overleve, ja da oppfyller du kravet om tilstrekkelige midler til opphold i riket.

Få dem ut. Hverken tiggingen eller kriminaliteten romfolket tar med seg er noe vi ønsker. I tillegg forsøpler de parkene våre. Vi har nok av sosiale problemer i Norge om vi ikke skal ta oss av romfolk også...

Dette burde det ha vært ryddet opp i på et tidlig stadium. Helt typisk at politikere ikke gjør noe før en situasjon er helt ut av kontroll, og noen ganger selv ikke da. Jeg husker godt perioden da det var romfolk overalt.

Skrevet (endret)
På 7.8.2019 den 11.19, Grønnfrakk skrev:

Det kunne vært dere som satt der. Det kunne vært din mor eller bestefar. Tror dere de hadde valgt å sitte 8 timer utenfor butiklen i surt norsk høstvær om de hadde muligheter til et bedre liv i hjemlandet? Tenk litt lengre.

Tenk litt selv. Det er ikke alle som sitter høflige i ro og tigger.

Jeg har erfart at romkvinner er de mest innpåslitne. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har «rømt» inn på Oslo City med ropende romkvinner løpende etter meg.  De roper ofte «Jesus, Jesus!».

En annen romkvinne nektet å gi vekslepenger for et blad tilbake før min samboer truet med politiet.

Når jeg har fortalt noen romkvinner at jeg allerede har kjøpt bladet de selger, har jeg flere ganger blitt spurt om å bli med inn på butikk eller McDonalds og spandere mat på dem. To ganger var jeg dum nok til å gjøre det. De velger det dyreste de kan finne. Inkludert svære marsipangriser, og ting de har null bruk for. Så når man kommer ut døra står horder av romkvinner og glisende rekker fram hendene.

Dessuten har norsk politi avdekket rumenske narkotikanettverk i norske byer. Mennene selger dop og driver hallikvirksomhet. Kvinnene tigger, og noen prostituerer seg i tillegg. Om man gir penger, kan man ikke vite om man støtter fattige kvinner, eller organisert kriminalitet.

Endret av Lancelottie
  • Liker 3
Skrevet
På 7.8.2019 den 8.41, Apis skrev:

I utgangspunktet bør det være unødvendig å tigge i Europa i 2019 og løsningen ligger i Romania, der må det settes inn sosiale tiltak som sikrer at alle barn av romfolket faktisk bla. gjennomfører grunnskolen og at det blir slutt på barneekteskap 

Hva når endel tiltak er forsøkt og romaniene ikke vil ha de?

Er reisende i mange land men romaniene er i en egen klasse

Skrevet
På 7.8.2019 den 11.19, Grønnfrakk skrev:

Det kunne vært dere som satt der. Det kunne vært din mor eller bestefar. Tror dere de hadde valgt å sitte 8 timer utenfor butiklen i surt norsk høstvær om de hadde muligheter til et bedre liv i hjemlandet? Tenk litt lengre.

Tror du må lese deg opp litt.

Er bevist gang på gang hvor mafia den tiggingen er.

• Liker 3
Gjest Sirkelen
Skrevet
1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Tror du må lese deg opp litt.

Er bevist gang på gang hvor mafia den tiggingen er.

Ja, dette er godt dokumentert. Myndighetene må ta sitt ansvar for å sende ut romfolk som ikke har noen lovlig måte å skaffe seg et levebrød her, i samsvar med Schengen-avtalen. Dette er organisert kriminalitet mot Norge, og bakmennene burde straffes hardt.

Skrevet
På 11.8.2019 den 21.06, libbloom skrev:

Rumenere er det minste problemet vi har. Langt verre med hvitsnippene som sløser bort skattepengene våre og og snylter på andres arbeid. Det er de virkelige kriminelle her til lands og de fleste av dem har en lønn på langt over 1 mill i året.

Mener du at en skal bare legge ned og kaste folk ut i arbeidsledighet?

Ja jeg har god lønn, men jeg har jammen jobbet for å komme meg der jeg er idag

Skrevet
På 16.9.2019 den 10.23, te_groupies skrev:

Rumensk kultur innebærer og ikke rengjøre seg i perioden fra «da Jesus ble korsfestet og inntil 257’ende dag jul». De mener at det å gjøre i fra seg i fri natur er et tegn på sunnhet og dette er også en skikk de har som de ønsker å bringe videre til sine etterfølgere. 

At de ikke jobber er tull. Det er mange av de som jobber. Ponta er jo en leder mange av de forguder og som ved hver eneste periode som leder for Romania liker å minne de på deres stenge skikker så de har det ikke lett.

5% av rumenerne flyktet til Sverige og 4% av se flyktet til Norge. Ponta har vist seg å finne de og ønsker å beordre de hjem igjen til Romania men de nekter for der kan de risikere og måtte lære seg enda flere skikker som 85% av rumenerne er uenige i!!! På tide å oppdatert deg litt her nå. Jeg kunne aldri tatt side med Ponta. Det blir som å ta side med Hitler. 

Nå blander du.

Rumenere er kjekke arbeidsomme mennesker, slik jeg kjenner de.

Romani derimot.....

Er faktisk fornærmende imot rumenere å sette de i samme gruppe som Romani.

• Liker 6
Gjest Sirkelen
Skrevet
20 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Nå blander du.

Rumenere er kjekke arbeidsomme mennesker, slik jeg kjenner de.

Romani derimot.....

Er faktisk fornærmende imot rumenere å sette de i samme gruppe som Romani.

Rumenere har endel uflaks med de assosiasjoner deres hjemland Romania kan gi i våre dager. Men det er to helt adskilte ting.

Gjest Sirkelen
Skrevet
30 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Mener du at en skal bare legge ned og kaste folk ut i arbeidsledighet?

Ja jeg har god lønn, men jeg har jammen jobbet for å komme meg der jeg er idag

De som har høy lønn bidrar også deretter til samfunnet gjennom sin kompetanse og innsats. Hadde omfordelingen vært mindre i Norge hadde også høyt kompetente sittet igjen med mye mer av sin reelle verdiskapning.

Uansett blir det absurd å sammenligne dette med snyltere som romfolk, som stort sett overhodet ikke bidrar til resten av samfunnet. Dette med utdanning og fast arbeid strider jo mot deres tradisjonelle kultur.

Skrevet
49 minutter siden, Sirkelen skrev:

Rumenere har endel uflaks med de assosiasjoner deres hjemland Romania kan gi i våre dager. Men det er to helt adskilte ting.

Er ikke uenig med deg i det.

Er spent på @te_groupies svar, om det noensinne kommer....

Gjest Sirkelen
Skrevet
4 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Er ikke uenig med deg i det.

Er spent på @te_groupies svar, om det noensinne kommer....

Vi får se. Noen påstander er så urimelige at de må bare imøtegås.

Skrevet

Jeg må si jeg er ganske lei av å møte på tiggere HVER GANG jeg skal innom en matbutikk.  Her i byen er det noen steder de nektes å sitte rett utenfor butikken, da sitter de og gnåler på parkeringsplassen istedet.  Er veldig påtatt hvordan de går kledd. Langt skjørt, sjal på hodet, fillete strikkejakker.  Skal vedde 1000 kr at de ikke går kledd slik ellers. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...