Gå til innhold

Oss navere imellom


Gjest tullete rusk

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor jobber man når man bare har 50% av kapasiteten? Åhhh jaaaa.... 

Anonymkode: 34df4...fc0

Skulle dette være en frekkhet? Isåfall, så er jeg ikke krenka :) Jeg er stolt over å jobbe i en organisasjon som inkluderer folk med nedsatt arbeidsevne, jeg er stolt over å kunne bruke mine egne erfaringer fra andre sida av bordet i møte med menneskene jeg hjelper. Jeg gir 100% den tida jeg er der, og jeg tror ingen av de jeg følger opp merker at jeg er gradert ufør. 

Anonymkode: e0ab4...a9a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.8.2019 den 2.04, AnonymBruker skrev:

Får cash fra nav. Har gjort det i 6 år nå.. er på midlertidige stønader og er frisk. Jeg er lite interessert i drittjobber. Trives godt i nav systemet. Kommer rette jobben tar jeg den, men la oss være 100% ærlig, det er mye bedre å gå på nav enn å være i en jobb en ikke trives i.

Anonymkode: b3f91...b9e

Sånne som deg kunne fint blitt kastet over bord for min del, søppel

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du jobber får ikke samfunnet itl å fungere, er mange jobber som bare er tull. For at mennesker skal ha noe å finne på. Tenk på alle som har meningsløse jobber, tenk p alt vi produserer i verden som ikke trengs.

Er så utrolig mange jobber som kunne vært fjernet.

Anonymkode: bb259...31b

Klovner som deg bør jo være veldig glade for att vi andre gidder å  jobbe da så søppelet kan leve av smulene:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Loff77 skrev:

Klovner som deg bør jo være veldig glade for att vi andre gidder å  jobbe da så søppelet kan leve av smulene:)

Hvem er vi andre? Som flytter et papir, produserer en dings som ikke vi mennesker trenger?

Rart med hvor dumme mennesker er, tror de gjør noe nyttig i livet fordi de står på jobb. Kaster bort livet sitt, glemmer at livet kun er 1 gang.

Anonymkode: bb259...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er vi andre? Som flytter et papir, produserer en dings som ikke vi mennesker trenger?

Rart med hvor dumme mennesker er, tror de gjør noe nyttig i livet fordi de står på jobb. Kaster bort livet sitt, glemmer at livet kun er 1 gang.

Anonymkode: bb259...31b

Hadde sikkert vært ett kjempe liv for deg hvis vi ikke avså deg med litt cash??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Loff77 skrev:

Hadde sikkert vært ett kjempe liv for deg hvis vi ikke avså deg med litt cash??

Pengene kommer ikke fra deg, så slapp helt av.

Tror du virkelig at du generer penger ved å jobbe? Er slik systemet ønsker å lure oss.

Anonymkode: bb259...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pengene kommer ikke fra deg, så slapp helt av.

Tror du virkelig at du generer penger ved å jobbe? Er slik systemet ønsker å lure oss.

Anonymkode: bb259...31b

Så det kommer ikke fra vår andres skatt?

Sikker på att du tok på tinn hjelmen i dag?

God bedring

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/7/2019 at 5:28 AM, AnonymBruker said:

Men kan du ikke svare ordentlig på spørsmålet hun stilte da? Uten å være så sur. Det er et kjent uttrykk i mange miljøer at "å nave" betyr å drive dank. Å virkelig være syk og motta AAP eller trygd er ikke å nave. Det er vel greit å få svar fra den gruppen du henvender deg mot? Her risikerer du jo å få svar fra både de som er skikkelig syke og de som bare rett og slett ikke gidder å jobbe. 

Jeg tenkte å svare her men om tråden gjelder de som utnytter systemet lar jeg vær. Du får bestemme deg for hvilken gruppe du henvender deg til. Du som påstår du kan mye om psykologi bør vite at frekke og aggressive svar gjør at du får færre svar i tråden. Folk flest gidder ikke bidra da. 

Anonymkode: 9d73d...0e3

Uff, stakkars deg. Du må kanskje svare i en tråd der du føler deg ukomfortabel. Stakkars deg som ikke takler svar som ikke er politisk korrekte og greie. Det må være vanskelig å være deg. 

Om TS vet mye om psykologi, så vet han at om mennsker ikke gidder svare grunnet tullete sarte følelser så er de heller ikke spesielt smarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lønnsomt å nave i stedet for å ha en lavlønnet jobb du skal slite deg ut i. Glad jeg fikk uføre, fint å jobbe litt svart utenom. Så tjener langt over 20k pr mnd. Ca 25-30k.

Jobb lønner seg faktisk ikke i norge om du tjener ca 400 000kr eller lavere.

Anonymkode: bb259...31b

Vel, hvis man jobber så vet man kan hende at man skriver Norge med stor bokstav, og ikke norge. ..

Anonymkode: 375a7...bf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, gammelt nytt skrev:

Uff, stakkars deg. Du må kanskje svare i en tråd der du føler deg ukomfortabel. Stakkars deg som ikke takler svar som ikke er politisk korrekte og greie. Det må være vanskelig å være deg. 

Om TS vet mye om psykologi, så vet han at om mennsker ikke gidder svare grunnet tullete sarte følelser så er de heller ikke spesielt smarte

Godt forsøk på trolling. Du som er TS tenker jeg. Er ikke opptatt av politisk korrekthet. Gidder bare ikke sure frekke trådstartere. Når jeg er aktiv i en tråd foretrekker jeg mennesker som greier snakke på et saklig nivå uten å komme med personangrep som TS kom med.

Å kalle folk språkautister og nevrotikere reflekterer heller TS sitt nivå. Du ser jo hvilken retning tråden har gått, bare trolleinnlegg fra liksom navere som påstår de svindler på trygden. 

Anonymkode: 9d73d...0e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hvis man jobber så vet man kan hende at man skriver Norge med stor bokstav, og ikke norge. ..

Anonymkode: 375a7...bf9

Ja, siden KG er en rettskrivingskonkurranse, er det viktig å påpeke dette.

Anonymkode: 1e11e...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Vel, hvis man jobber så vet man kan hende at man skriver Norge med stor bokstav, og ikke norge. ..

Anonymkode: 375a7...bf9

Hehe, det stemmer nok ikke! 🙂 Forøvrig så er det endel skrivefeil i setningen din.

Anonymkode: bb259...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2019 den 19.38, Loff77 skrev:

Så det kommer ikke fra vår andres skatt?

Sikker på att du tok på tinn hjelmen i dag?

God bedring

Nei, penger kommer fra ingenting faktisk. Et system som er laget for at vi skal være kuet.

Anonymkode: bb259...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.8.2019 den 17.42, Gjest tullete rusk skrev:

Jeg er interessert i filosofi, historie, naturvitenskap. Jeg planla ta en grad i fysikk, men det fungerer ikke når kroppen ikke fungerer. Kan mye psykologi også.

Du planla å bli fysiker også tror du på psykologi? Da var du aldri skapt for realfag. 

Anonymkode: 969c5...cbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Vel, hvis man jobber så vet man kan hende at man skriver Norge med stor bokstav, og ikke norge. ..

Anonymkode: 375a7...bf9

Hadde du virkelig hatt peiling hadde du vist at noen skriver Noreg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg naver på en måte pga jeg får aap men det er pga sykdom og ikke latskap. En som naver er vel en som snylter, går på sosialen og ikke orker å gjøre noe for å få seg jobb?

Anonymkode: c4ec0...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.8.2019 den 11.47, AnonymBruker skrev:

Alt gikk skeis tredje vgs og jeg som fø hadde gode karakterer og mange venner datt utenfor. Jeg opplevde en voldtekt og sleit med angst og depresjon fra før av, så det ble en ganske heftig traume, og de sosiale konsekvensene var heller ikke til hjelp. Ble kasta ut hjemmefra.   Fordi karakterene ble dårlige og måtte derfor prøve å sjonglere mellom å sove på venners sofa, skole og jobbe med ferske traumer. Det gikk veldig dårlig og etter skolen fikk jeg hjelp i to måneder før jeg ikke hadde råd til flere psykologtimer. Jeg hadde en ganske kjip fastlege som ikke ville uttale seg om sykdomsbildet mitt ordentlig så Jeg fikk avslag da jeg ville ha hjelp fra nav. Det ente opp med at jeg var hjemløs i et år og sov på diverse sofaer og måtte leve på andres godvilje mens jeg pantet flasker og skammet meg over egen situasjon mens jeg venta på svar fra nav etter å ha bytta fastlege. Da jeg til slutt fikk aap hadde psyken min blitt mye verre og jeg hadde enda mer å jobbe med. Jeg har nå etter en del år endelig greid å komme til den delen hvor jeg har greid å bli såpass frisk at jeg vil prøve å ta vgs igjen(annen linje) og har en plan om å få meg et yrke hvor jeg jobber mye med hendene siden det lindrer hodet. Håper alt går til høsten og at jeg greier å gjennomføre.

Anonymkode: 2481c...47f

Heia deg! Jeg har vært der du er (ikke det med å ikke ha noe sted å bo, eller dårlig fastlege) men rent psykisk. Jeg klarte meg etterhvert veldig fint, og har nå ingen plager, to barn, hus, bil og høyere utdannelse. (er fortsatt i utdannelse, så derfor er jeg ikke jobb). 

Lykke til videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aap på tredje året, for tredje gang. Forrige runde med aap klarte jeg å fullføre en utdannelse og jobbe i nesten 4 år før jeg måtte slutte. Skal sies at jeg hadde flere lange sykmld perioder før symptomene ble så sterke at jeg måtte gi opp og slutte. Jeg håper jeg kan få innvilget uføretrygd nå. Jeg er 45 og fullstendig utslitt av å kjempe for å fungere med min sykdom. Jeg greit heller ikke jobb og "hverdagslivet" samtidig, så hjemme går alt til helvete i periodene jeg har jobbet. Dvs Regningene blir ikke betalt, hjemmet blir ikke vedlikeholdt, andre helseproblemer blir ikke fulgt opp med behandling feks.

Når det er sagt er det en stor sorg og jeg føler jeg har mistet livet mitt. Jeg skammer meg veldig fordi jeg ikke klarte det og isolerer meg fra både familie og venner. 

Jeg var så stolt når jeg var ferdig med utdanningen, samme var familien min, og det føles som om jeg har sviktet dem på en måte. 

Jeg gruer meg til å gå på butikken, redd for å møte noen jeg kjenner. Føler det ikke er vits å kjøpe fine klær feks, hvor skal jeg bruke dem?

En sjelden gang har jeg en god "dag", dvs noen timer, da blir jeg optimistisk og tror på alvor at jeg kan klare å jobbe igjen, heldigvis rekker jeg skjeden å sette i gang med å søke, men det har hendt. Da er det veldig kjipt når en tidøy kollega ringer meg tilbake og sier at joda de trenger folk og jeg er velkommen på intervju.. Har brent noen broer slik.

Er rett og slett livredd for å måtte forsøke igjen. Godt mulig jeg hadde klart et par mnd, kanskje til og med et halv år, men så er det ny runde med sykemelding, aap og nederlag. 

På 6.8.2019 den 20.10, AnonymBruker skrev:

Om det stemmer, så er nok vedkommende ekte naver. Fordi er man syk så har man faktisk rettigheter hos NAV. De som ikke får fra NAV, de er ikke syke og går da ofte under naver 

Anonymkode: d66ee...789

Ja slik var det før. Slik er det IKKE nå, regjeringen innførte nye regler fra 1.1.2018. ta en tur innom Facebook gruppa aap aksjonen så får du deg en realitetsoppdatering, syke folk må selge hjemmene sine, er de gift får de ikke en gang sosialhjelp. Og forsikring hjelper i m age tilfeller ikke, forsikringsselskapet lever ofte en nav ytelse i bunn. Det er den som "beviser" at du er syk.

Mange får avslag på aap pga at de er for syk, og nav mener det ikke er realistisk at de kommr tilbake til arbeidslivet, og at behandlingen kun gir effekt for livskvalitet. Så går de avslag på uføre fordi nav mener plutselig at en annen behandling kan prøves..se link under for dokumentasjon

https://www.facebook.com/groups/277768765922577/permalink/882904638742317/

Anonymkode: f605f...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja slik var det før. Slik er det IKKE nå, regjeringen innførte nye regler fra 1.1.2018. ta en tur innom Facebook gruppa aap aksjonen så får du deg en realitetsoppdatering, syke folk må selge hjemmene sine, er de gift får de ikke en gang sosialhjelp. Og forsikring hjelper i m age tilfeller ikke, forsikringsselskapet lever ofte en nav ytelse i bunn. Det er den som "beviser" at du er syk.

Mange får avslag på aap pga at de er for syk, og nav mener det ikke er realistisk at de kommr tilbake til arbeidslivet, og at behandlingen kun gir effekt for livskvalitet. Så går de avslag på uføre fordi nav mener plutselig at en annen behandling kan prøves..se link under for dokumentasjon

https://www.facebook.com/groups/277768765922577/permalink/882904638742317/

Anonymkode: f605f...38c

Ja, det er mange der inne. Skal man gå ut fra at alle disse er reelt syke, eller skal man ta med i beregningen det utslitte utsagnet "snyltere finnes"?

Anonymkode: 1e11e...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2019 den 18.38, AnonymBruker skrev:

At du jobber får ikke samfunnet itl å fungere, er mange jobber som bare er tull. For at mennesker skal ha noe å finne på. Tenk på alle som har meningsløse jobber, tenk p alt vi produserer i verden som ikke trengs.

Er så utrolig mange jobber som kunne vært fjernet.

Anonymkode: bb259...31b

Hvis du leser innleggene der så finner du fort ut at det spiller ingen rolle om de snyltere eller reelt syke. Hjelp får de ikke uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...