Gå til innhold

Oss navere imellom


Gjest tullete rusk

Anbefalte innlegg

Gjest tullete rusk

Ser mange er skeptiske til navere, kanskje med rette? Hvor mange av dere er navere? Jeg har vært naver store deler av 20-årene. Jobbet og tjente mye tidlig i 20-årene og sparte penger. Lever idag på sparepenger grunnet sykdom og manglende hjelp fra helsevesen og nav. Om noen måneder må jeg forsøke få hjelp fra staten fordi jeg er for syk til å jobbe og alle pengene jeg tjente da jeg var frisk vil være brukt opp. 

Bare nysgjerrig på livene deres. Jeg hadde en dårlig oppvekst, men jeg var på vei til å ta høyere utdanning. Men så ble jeg syk. 

Flere som opplevde at livene deres ble veldig annerledes enn planlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med navere, mener du de som snylter på NAV fordi de er late og ikke vil jobbe (som er det navere er) eller de som er under nav som uføre, på AAP etc.?

Anonymkode: 525c0...a6c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evelynita

nave (bokmål/riksmål/nynorsk)

  1. Drive dank på statens bekostning, heve trygd eller stønad uten å ha reelt behov for det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullete rusk
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Med navere, mener du de som snylter på NAV fordi de er late og ikke vil jobbe (som er det navere er) eller de som er under nav som uføre, på AAP etc.?

Anonymkode: 525c0...a6c

Jeg mener oss som er utenfor samfunnet. Hva nevrotiske mennesker som du mener betyr egentlig veldig lite. Du kan alltids forsøke bruke din språkautisme til noe godt, men det er irrelevant i min tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullete rusk

Jeg er interessert i filosofi, historie, naturvitenskap. Jeg planla ta en grad i fysikk, men det fungerer ikke når kroppen ikke fungerer. Kan mye psykologi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tullete rusk
2 minutter siden, Faria said:

Du er ikke naver... 

Jeg lever på mine sparepenger akkurat nå, så kanskje du har rett. Men jeg er syk og kan ikke leve som "normale" mennesker så hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, tullete rusk skrev:

Jeg mener oss som er utenfor samfunnet. Hva nevrotiske mennesker som du mener betyr egentlig veldig lite. Du kan alltids forsøke bruke din språkautisme til noe godt, men det er irrelevant i min tråd

 

40 minutter siden, tullete rusk skrev:

Jeg er interessert i filosofi, historie, naturvitenskap. Jeg planla ta en grad i fysikk, men det fungerer ikke når kroppen ikke fungerer. Kan mye psykologi også.

Du kan mye om psykologi også svarer du folk så frekt og tilskriver dem negative karaktertrekk? 

Anonymkode: 4846d...50d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullete rusk
2 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Du kan mye om psykologi også svarer du folk så frekt og tilskriver dem negative karaktertrekk? 

Anonymkode: 4846d...50d

Kanskje de har de negative karaktertrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 50% uføretrygdet og 50% ansatt i NAV. Slå den. 50 shades of naver.

Anonymkode: e0ab4...a9a

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tullete rusk skrev:

Jeg lever på mine sparepenger akkurat nå, så kanskje du har rett. Men jeg er syk og kan ikke leve som "normale" mennesker så hva er poenget ditt?

Poenget var nok at du bør lære deg hva ordet "naver" betyr og justere bruken din av det.

Anonymkode: 1e11e...8fe

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke krav på noe støtte fra nav?

Anonymkode: 38698...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke krav på noe støtte fra nav?

Anonymkode: 38698...282

Om det stemmer, så er nok vedkommende ekte naver. Fordi er man syk så har man faktisk rettigheter hos NAV. De som ikke får fra NAV, de er ikke syke og går da ofte under naver 

Anonymkode: d66ee...789

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, tullete rusk skrev:

Jeg mener oss som er utenfor samfunnet. Hva nevrotiske mennesker som du mener betyr egentlig veldig lite. Du kan alltids forsøke bruke din språkautisme til noe godt, men det er irrelevant i min tråd

Eeh, unnskyld meg da! Det var bare et spørsmål for å få en oppklaring i hvem du vil ha svar fra! For om du vil ha svar fra rene navere så kan jeg ikke svare, men om det er snakk om alle typer utbetalinger så kan jeg gi svar! Eller, det var bare aktuelt frem til du kalte meg for et nevrotisk menneske med språkautisme da....

Anonymkode: 525c0...a6c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tullete rusk skrev:

Jeg mener oss som er utenfor samfunnet. Hva nevrotiske mennesker som du mener betyr egentlig veldig lite. Du kan alltids forsøke bruke din språkautisme til noe godt, men det er irrelevant i min tråd

Fy f*** så spydig.... 

Anonymkode: 7ea67...9f9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utdanna ingeniør men arbeidsledig og sjukmeldt på fjerde året nå. Er i begynnelsen av trettårene. Takk å jobbe to år før jeg ble sjukmeldt. Ptsd, angst, depresjon. Og spiseforstyrrelese som plager meg i ulik grad, har slott av og påbi femten år 😕 men... Da jeg fullførte graden min og fikk jobb... Trodde virkelig at ting skulle gå bra 

Anonymkode: 3f395...e98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du virker frekk og aggressiv ts. Kanskje du ikke er klar over det selv? 

Anonymkode: 040d9...e0a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får cash fra nav. Har gjort det i 6 år nå.. er på midlertidige stønader og er frisk. Jeg er lite interessert i drittjobber. Trives godt i nav systemet. Kommer rette jobben tar jeg den, men la oss være 100% ærlig, det er mye bedre å gå på nav enn å være i en jobb en ikke trives i.

Anonymkode: b3f91...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får cash fra nav. Har gjort det i 6 år nå.. er på midlertidige stønader og er frisk. Jeg er lite interessert i drittjobber. Trives godt i nav systemet. Kommer rette jobben tar jeg den, men la oss være 100% ærlig, det er mye bedre å gå på nav enn å være i en jobb en ikke trives i.

Anonymkode: b3f91...b9e

Hva med å ta en utdannelse, så du kan få en jobb du trives i?

Jeg er for syk til å jobbe, og min store sorg i livet, er det at jeg ikke får jobbe. Skulle gjort hva som helst for å få jobbe.

Anonymkode: 74271...1cc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gjest tullete rusk skrev:

Ser mange er skeptiske til navere, kanskje med rette? Hvor mange av dere er navere? Jeg har vært naver store deler av 20-årene. Jobbet og tjente mye tidlig i 20-årene og sparte penger. Lever idag på sparepenger grunnet sykdom og manglende hjelp fra helsevesen og nav. Om noen måneder må jeg forsøke få hjelp fra staten fordi jeg er for syk til å jobbe og alle pengene jeg tjente da jeg var frisk vil være brukt opp. 

Bare nysgjerrig på livene deres. Jeg hadde en dårlig oppvekst, men jeg var på vei til å ta høyere utdanning. Men så ble jeg syk. 

Flere som opplevde at livene deres ble veldig annerledes enn planlagt?

Men du skal da ikke leve på sparepenger om du er skikkelig syk?? Har du ikke hatt møte med fastlege og nav ifh arbeidstrening eller videre behandling? 

Anonymkode: 9d73d...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...