Gå til innhold

Oss navere imellom


Gjest tullete rusk

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Gjest tullete rusk skrev:

Jeg mener oss som er utenfor samfunnet. Hva nevrotiske mennesker som du mener betyr egentlig veldig lite. Du kan alltids forsøke bruke din språkautisme til noe godt, men det er irrelevant i min tråd

Men kan du ikke svare ordentlig på spørsmålet hun stilte da? Uten å være så sur. Det er et kjent uttrykk i mange miljøer at "å nave" betyr å drive dank. Å virkelig være syk og motta AAP eller trygd er ikke å nave. Det er vel greit å få svar fra den gruppen du henvender deg mot? Her risikerer du jo å få svar fra både de som er skikkelig syke og de som bare rett og slett ikke gidder å jobbe. 

Jeg tenkte å svare her men om tråden gjelder de som utnytter systemet lar jeg vær. Du får bestemme deg for hvilken gruppe du henvender deg til. Du som påstår du kan mye om psykologi bør vite at frekke og aggressive svar gjør at du får færre svar i tråden. Folk flest gidder ikke bidra da. 

Anonymkode: 9d73d...0e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håpløs trådtittel og sur trådstarter - nei, da gidder jeg ikke å si så mye mer her inne.

Anonymkode: 3e52d...308

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gjest tullete rusk skrev:

Jeg mener oss som er utenfor samfunnet. Hva nevrotiske mennesker som du mener betyr egentlig veldig lite. Du kan alltids forsøke bruke din språkautisme til noe godt, men det er irrelevant i min tråd

Du kan ikke avfeie andre som språkautister når du bruker feil ord...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å ta en utdannelse, så du kan få en jobb du trives i?

Jeg er for syk til å jobbe, og min store sorg i livet, er det at jeg ikke får jobbe. Skulle gjort hva som helst for å få jobbe.

Anonymkode: 74271...1cc

Det er ubegripelig kjedelig å ta en utdannelse. Man må også leve på et minimum i den tiden det tar å få utdannelsen.

Etter endt utdannelse må man stå i kø med hundrevis av andre for å få en crappy jobb med mye ansvar og som legger beslag på mesteparten av døgnets våkne timer.

Nei takk.

Anonymkode: 1e11e...8fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk skeis tredje vgs og jeg som fø hadde gode karakterer og mange venner datt utenfor. Jeg opplevde en voldtekt og sleit med angst og depresjon fra før av, så det ble en ganske heftig traume, og de sosiale konsekvensene var heller ikke til hjelp. Ble kasta ut hjemmefra.   Fordi karakterene ble dårlige og måtte derfor prøve å sjonglere mellom å sove på venners sofa, skole og jobbe med ferske traumer. Det gikk veldig dårlig og etter skolen fikk jeg hjelp i to måneder før jeg ikke hadde råd til flere psykologtimer. Jeg hadde en ganske kjip fastlege som ikke ville uttale seg om sykdomsbildet mitt ordentlig så Jeg fikk avslag da jeg ville ha hjelp fra nav. Det ente opp med at jeg var hjemløs i et år og sov på diverse sofaer og måtte leve på andres godvilje mens jeg pantet flasker og skammet meg over egen situasjon mens jeg venta på svar fra nav etter å ha bytta fastlege. Da jeg til slutt fikk aap hadde psyken min blitt mye verre og jeg hadde enda mer å jobbe med. Jeg har nå etter en del år endelig greid å komme til den delen hvor jeg har greid å bli såpass frisk at jeg vil prøve å ta vgs igjen(annen linje) og har en plan om å få meg et yrke hvor jeg jobber mye med hendene siden det lindrer hodet. Håper alt går til høsten og at jeg greier å gjennomføre.

Anonymkode: 2481c...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ubegripelig kjedelig å ta en utdannelse. Man må også leve på et minimum i den tiden det tar å få utdannelsen.

Etter endt utdannelse må man stå i kø med hundrevis av andre for å få en crappy jobb med mye ansvar og som legger beslag på mesteparten av døgnets våkne timer.

Nei takk.

Anonymkode: 1e11e...8fe

Klart det er kjedelig, men det er også kjedelig å trene 20K i mnd frem til du er 67...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, NBA skrev:

Klart det er kjedelig, men det er også kjedelig å trene 20K i mnd frem til du er 67...

Det kommer an på hva man foretrekker:-)

Anonymkode: 1e11e...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ufør og har vært så i 20 år. Kunne mulig gitt deg noen svar om du spurte på en intelligent måte, men når du biter rundt deg slik..ved første anledning.. Nei, faen heller.. Holder meg unna sånne folk.

Første bud når en skal snakke om noe er faktisk at en er enig om hva ord betyr, slik at en vet en snakker om det samme. Og det finnes ikke dumme spørsmål osv. 

 

Anonymkode: dd27b...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hva man foretrekker:-)

Anonymkode: 1e11e...8fe

Du foretrekker å tjene 20K i mnd i 50 år fremfor å gå 3-5 år ekstra på skolen og tjene fra 25K opp til 50-60K i 45 år?

Snakk om tenke til nesetippen sin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/6/2019 at 6:28 PM, AnonymBruker said:

Jeg er 50% uføretrygdet og 50% ansatt i NAV. Slå den. 50 shades of naver.

Anonymkode: e0ab4...a9a

Hvor jobber man når man bare har 50% av kapasiteten? Åhhh jaaaa.... 

Anonymkode: 34df4...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NBA skrev:

Du foretrekker å tjene 20K i mnd i 50 år fremfor å gå 3-5 år ekstra på skolen og tjene fra 25K opp til 50-60K i 45 år?

Snakk om tenke til nesetippen sin.

23K that is:-). Og du glemte å ta med at i tillegg til de 3-5 årene på skolen er det også ca 75000 arbeidstimer som må tas med:-).

Er det verdt det?

Nei.

Anonymkode: 1e11e...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

23K that is:-). Og du glemte å ta med at i tillegg til de 3-5 årene på skolen er det også ca 75000 arbeidstimer som må tas med:-).

Er det verdt det?

Nei.

Anonymkode: 1e11e...8fe

Klart det er verdt det. Bare du som lyver for deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønnsomt å nave i stedet for å ha en lavlønnet jobb du skal slite deg ut i. Glad jeg fikk uføre, fint å jobbe litt svart utenom. Så tjener langt over 20k pr mnd. Ca 25-30k.

Jobb lønner seg faktisk ikke i norge om du tjener ca 400 000kr eller lavere.

Anonymkode: bb259...31b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lønnsomt å nave i stedet for å ha en lavlønnet jobb du skal slite deg ut i. Glad jeg fikk uføre, fint å jobbe litt svart utenom. Så tjener langt over 20k pr mnd. Ca 25-30k.

Jobb lønner seg faktisk ikke i norge om du tjener ca 400 000kr eller lavere.

Anonymkode: bb259...31b

Tusen takk for at du pisser på det som får vårt samfunn til å fungere og utnytter tillit grovt. Hatten av for deg.

Anonymkode: dd27b...fc6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, NBA skrev:

Klart det er verdt det. Bare du som lyver for deg selv.

Neida. Det er du som må akseptere at ikke alle har samme syn som deg:-)

Anonymkode: 1e11e...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lønnsomt å nave i stedet for å ha en lavlønnet jobb du skal slite deg ut i. Glad jeg fikk uføre, fint å jobbe litt svart utenom. Så tjener langt over 20k pr mnd. Ca 25-30k.

Jobb lønner seg faktisk ikke i norge om du tjener ca 400 000kr eller lavere.

Anonymkode: bb259...31b

Et godt poeng, om man i det hele tatt skal jobbe.

Anonymkode: 1e11e...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.8.2019 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Det er ubegripelig kjedelig å ta en utdannelse. Man må også leve på et minimum i den tiden det tar å få utdannelsen.

Etter endt utdannelse må man stå i kø med hundrevis av andre for å få en crappy jobb med mye ansvar og som legger beslag på mesteparten av døgnets våkne timer.

Nei takk.

Anonymkode: 1e11e...8fe

Helt enig, dette brukte jeg endel år i arbeidslivet for å finne ut av. Det er totalt bortkastet å jobbe, du får ingenting igjen for det. 

Så vil aldri anbefale noen å ta en utdannelse for å kjempe om å få en jobb. I norge bør du få ung ufør så raskt som mulig.

Anonymkode: bb259...31b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du pisser på det som får vårt samfunn til å fungere og utnytter tillit grovt. Hatten av for deg.

Anonymkode: dd27b...fc6

Om alle skulle jobbe, hadde det bare ført til en enorm økning i innvandring. Med såpass mange på trygd som Norge har, må de ta store hensyn.

Anonymkode: 1e11e...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt enig, dette brukte jeg endel år i arbeidslivet for å finne ut av. Det er totalt bortkastet å jobbe, du får ingenting igjen for det. 

Så vil aldri anbefale noen å ta en utdannelse for å kjempe om å få en jobb. I norge bør du få ung ufør så raskt som mulig.

Anonymkode: bb259...31b

Ikke ung ufør. Det gir for lite.

 Ellers har du gode poeng.

Anonymkode: 1e11e...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du pisser på det som får vårt samfunn til å fungere og utnytter tillit grovt. Hatten av for deg.

Anonymkode: dd27b...fc6

At du jobber får ikke samfunnet itl å fungere, er mange jobber som bare er tull. For at mennesker skal ha noe å finne på. Tenk på alle som har meningsløse jobber, tenk p alt vi produserer i verden som ikke trengs.

Er så utrolig mange jobber som kunne vært fjernet.

Anonymkode: bb259...31b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...