Gå til innhold

Min ex svigerdatter..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. gjør forskjell på barna sine.  For å kamuflere gavekjøp til bare den yngste, sier hun at det er gaver fra hunden. Øynene hennes følger den yngste.  Stemme er mild og kjærlig og hun snakker babyspråk til barnet (nå 7 år).    
Storebror på 9 år forsøker fortsatt å fange hennes oppmerksomhet..  Det har han gjort siden søsteren kom til verden.  Mamma, se her...!  sier han entusiastisk, og vil vise henne hva han har bygget på nettbrettet.   Men moren hører ikke..  Hennes fokus er på lillesøsters nettbrett. 

Jeg prøver så godt jeg kan, der jeg står mellom de to små.  Men det er ikke bestemors oppmerksomhet som er viktigst nå.  Bare mammas.. 

Hvorfor kommer du ikke å leker?  ropte søsteren da moren dro.    Jeg ser på mamma, svarte han - fra vindusplass.  Og så, etter en liten stund, sa han:  Mamma ga meg et slengkyss nå :)   Da hadde moren kjørt for lengst... 

Barnas far har snakket mange ganger med moren om dette.  Hun mener at datteren trenger henne mer enn sønnen, rett og slett fordi de er av samme kjønn.  Hva gjør andre i samme situasjon?   Er det noe å gjøre i det hele tatt?  


 

Anonymkode: 82b89...7b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det moren gjør er feil og det ser du jo. Hvorfor spør du ikke moren om hva hun tror at sønnen hennes føler om det hun gjør? Du er ekssvigermor, du har ingen ting å tape her.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne type behandling av sønnen sin vil hun angre på når han blir voksen. Et gutt trenger både omsorg og kjærlighet fra sin mor på lik linje som sine søsken får det. Derfor er det ekstra viktig for deg som bestemor/farmor at du stiller opp for barnebarnet ditt nå i dette. Når hans egen mor ikke vil være tilstede i hans tilværelse, så må du gjør det slik at han ikke føler seg sviktet av alle i familien. Også er det viktig at din som  som er hans far gir han ekstra oppmerksomhet og tid med han. Men savnet i hjertet hans etter morskjærligheten kan ingen fikse. Men dere kan forbygge det slik at han ikke føler seg forlatt med henne tilstede.

Anonymkode: f01a9...914

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far får ta med mor til familiekontoret for rådgivning. 

Anonymkode: 6920b...3a4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skader sønnen på langsikt, ødelegger selvtilliten og selvverdet hans fullstendig.., han har det kanskje bedre hos noen som virkelig vil ha han.

Anonymkode: f84d1...f0b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist.

Jeg ble også forskjellsbehandlet av min mor. Hun har hatt en tydelig favoritt, og det var min lillebror. 

Det har jo ført til et enormt hat mot min bror og mor. 

 

Anonymkode: c63d5...8bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far får ta med mor på familievern kontoret. Og si at blir det ikke bedring, så ønsker han og ha barna mer. For dette er virkelig ikke bra for sønnen. 

Her så forskjellsbehandler far barna, men vi har løst det med at de ikke besøker han samtidig. De er der bare en helg i måneden, så er jo ikke så vanskelig. 

Anonymkode: 5d777...cb3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far får ta med mor til familiekontoret for rådgivning. 

Anonymkode: 6920b...3a4

Det er forsøkt.  Det var da hun kom med argumentet om at en datter trenger sin mor mer enn sønnen. 

Anonymkode: 82b89...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far får ta med mor på familievern kontoret. Og si at blir det ikke bedring, så ønsker han og ha barna mer. For dette er virkelig ikke bra for sønnen. 

Her så forskjellsbehandler far barna, men vi har løst det med at de ikke besøker han samtidig. De er der bare en helg i måneden, så er jo ikke så vanskelig. 

Anonymkode: 5d777...cb3

De er hos moren annen hver helg.  Far har foreslått at hun har ett barn om gangen slik at hver av dem får hennes oppmerksomhet.  Det vil hun ikke.  Hun ser ikke problemet, sier hun.
 

Anonymkode: 82b89...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tirben skrev:

Hvor mye bor barna hos far? Kan han ha dem mer, eventuelt fulltid?

Far har hovedomsorgen for begge, og har hatt det siden den yngste var 9 mnd.  Men de er glade i moren sin og gleder seg alltid når de skal til henne. 

Anonymkode: 82b89...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far har hovedomsorgen for begge, og har hatt det siden den yngste var 9 mnd.  Men de er glade i moren sin og gleder seg alltid når de skal til henne. 

Anonymkode: 82b89...7b9

 Det er bra i hvertfall!!!  

Kan far si at sønnen blir så lei seg av å bli oversett,  at han trenger henne mest nå? Og at hun derfor må ha bare ham i en periode? Hvis hun ikke godtar det , så stoppes samværet en periode.  

Har hun psykiske problemer,  eller er hun lettere retardert? Siden hun ikke makter å se begge barna etter gjentatte beskjeder?

Godt at barna bør hos sønnen din!!

Endret av tirben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forsøkt.  Det var da hun kom med argumentet om at en datter trenger sin mor mer enn sønnen. 

Anonymkode: 82b89...7b9

Få henne til å henvise til en troverdig kilde. Mødre som behandler sønnene sine slik kan skape fremtidige monstere. Som oftest er det sånn at de mennene som hater kvinner ikke hadde mødre som elsker dem. 

Just saying.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tirben skrev:

 Det er bra i hvettfall!!!  

Kan far si at sønnen blir så lei seg av å bli oversett,  at han ttenger henne mest nå? Og at hun derfor må ha bare ham i en periode? Hvis hun ikke godtar det , så stoppes samværet en periode.  

Har hun psykiske problemer,  eller er hun lettere retardert? Siden hun ikke makter å se begge barna etter gjentatte beskjeder?

Godt at barna bør hos sønnen din!!

Far har snakket og forklart. Nei, hun har ikke psykiske problemer som jeg vet om.   Hun har høyere utdanning og god jobb. 

Anonymkode: 82b89...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Få henne til å henvise til en troverdig kilde. Mødre som behandler sønnene sine slik kan skape fremtidige monstere. Som oftest er det sånn at de mennene som hater kvinner ikke hadde mødre som elsker dem. 

Just saying.

Jeg har vanskelig for å forstå at mødre, bare fordi de har født barna, skal ha en så stor innflytelse.  I så tilfelle må det være begrunnet i at fedrene var fraværende og ikke aktivt deltakende i omsorgen av barnet. 

Barn trenger èn nær og kjærlig omsorgsperson fra tidlig alder, men den personen kan være hvem som helst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun problemer med tilknytningen til første? Jeg har barn med en, som i senere tid har fått 2 barn med ei, hvor hun ikke knyttet seg til første barnet. 3 år senere kom nr. 2 og hun ble knyttet som vanlig. Pr. I dag vises dette enda. Hennes andre barn har hun ett mye nærere forhold til, så det er som om de har hver sitt barn. 

Anonymkode: 32469...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, snoren skrev:

Det moren gjør er feil og det ser du jo. Hvorfor spør du ikke moren om hva hun tror at sønnen hennes føler om det hun gjør? Du er ekssvigermor, du har ingen ting å tape her.

En ex svigermor har mye å tape dersom forholdet med eks svigerdatter går ad undas.  Vi skal fortsatt møtes, f.eks. i barnas bursdager.  Senere blir det kanskje konfirmasjoner og brylluper. 

Derfor blander jeg meg ikke inn. 

Anonymkode: 82b89...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde hun problemer med tilknytningen til første? Jeg har barn med en, som i senere tid har fått 2 barn med ei, hvor hun ikke knyttet seg til første barnet. 3 år senere kom nr. 2 og hun ble knyttet som vanlig. Pr. I dag vises dette enda. Hennes andre barn har hun ett mye nærere forhold til, så det er som om de har hver sitt barn. 

Anonymkode: 32469...d06

Nei, med første var alt ok.  Det var ved fødselen av nummer 2 at problemer oppsto.  Mor fikk eksem på hendene av å stelle henne.  Derfor var det far som stelte og matet den minste fra første levedag. 

Anonymkode: 82b89...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...