Gå til innhold

Bygdedyret og Bygdelivet?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Flytt.

Jeg kjenner så altfor godt til bygdedyret. Det hjelper ikke å være snill og grei, du er deres hatobjekt uansett.

Anonymkode: 8b87e...911

Ja har egentlig skjønt akkurat det, de vil aldri gi seg!!😣😔

Prøver egentlig å finne en måte å holde det ut på, til det blir mulig å få solgt huset uten å tape flere hundre tusener..

Anonymkode: 9902b...5d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde bygda ville bli glad for nytt liv og tilflyttere, et nytt barn, men skjønner jeg tok så inderlig feil..

Anonymkode: 9902b...5d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SoWhat? said:

Det er godt å se ang sønnen din da. Jeg tror jeg ville flyttet. Ingen mulighet til å flytte så sønnen din får beholdt vennene? Jeg hadde ikke orket å bo et sted hvor folk behandlet meg så dårlig, og det ikke var mulig å få noen venner. 

Kan jo på sikt flytte til nærmeste tettsted, så han får beholde vennene sine,da blir det i så fall tilbake til leieboliger igjen,siden det er umulig å få kjøpt noe som aleneforelder..

Anonymkode: 9902b...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra en mann(som er interessert i et forhold)som er født og vokste opp her,som snakker og hører alt som skjer i bygda!

Anonymkode: 9902b...5d3

Du henger med bygdedyret. Hvis han snakker og hører alt som skjer i bygda, og forteller det til deg så forteller han også alt han vet om deg, pluss litt ekstra, til andre. Det går begge veier. Om du slenger dritt om andre så han hører det så får alle du slenger dritt om vite det, pluss det lille ekstra han smører på for å gjøre seg selv mere interessant. 

Anonymkode: 4114f...63e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo på sikt flytte til nærmeste tettsted, så han får beholde vennene sine,da blir det i så fall tilbake til leieboliger igjen,siden det er umulig å få kjøpt noe som aleneforelder..

Anonymkode: 9902b...5d3

Det er mange som leier, og det kan se ut som om det er lettere å ville ha behov for langtidsleie på bygder/tettsteder.

Et dilemma du har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du henger med bygdedyret. Hvis han snakker og hører alt som skjer i bygda, og forteller det til deg så forteller han også alt han vet om deg, pluss litt ekstra, til andre. Det går begge veier. Om du slenger dritt om andre så han hører det så får alle du slenger dritt om vite det, pluss det lille ekstra han smører på for å gjøre seg selv mere interessant. 

Anonymkode: 4114f...63e

Har aldri slengt dritt om noen til han, og han prøver bare å hjelpe oss, som den eneste..

Anonymkode: 9902b...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri slengt dritt om noen til han, og han prøver bare å hjelpe oss, som den eneste..

Anonymkode: 9902b...5d3

Du har aldri sagt et negativt ord om noen andre til ham? Det tror jeg ikke noe på. Han bare dukker opp på døra di og forteller deg all mulig drit andre snakker om deg? Det er sånn han prøver å hjelpe? 

Anonymkode: 4114f...63e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke på din sønns fremtid.  Han skal vel etterhvert starte på skolen. Kan han bli utestengt og bli mobbet på grunn av dette?

Flytt. Ja du taper sannsynligvis penger men din sønns fremtid er viktigere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart flyttet. Har selv prøvd å bo på bygda. Holdt ut i 3 år, men da flyttet vi, gjorde det jo og for barnet mitt sin skyld. For ingen ville prate med oss, samme hva jeg prøvde. Så vi flyttet til nærmeste by, der fikk vi venner med en gang. 

Anonymkode: 9aa7d...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er for kort til å måtte lide seg gjennom sånt bare for penger. Har du snakket med en megler i år? Mulig du ikke taper så mye som du tror..

Anonymkode: 2b2d5...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Har aldri slengt dritt om noen til han, og han prøver bare å hjelpe oss, som den eneste..

Anonymkode: 9902b...5d3

Det er i hvert fall det inntrykket han prøver å gi for å øke sjansene sine hos deg...

Anonymkode: 6914e...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kort fortalt, er vokst opp på bygda selv, men har bodd lenge i Oslo, fikk et barn og bestemte meg pga det å flytte tilbake til bygda igjen, ikke så veldig langt fra der jeg er født og oppvokst..

Og det ble et sant helvete og komme tilbake som en attraktiv alenemor!!

Menn kom på døra med sine frierier og sex behov(svært mange her er gifte med kvinner fra andre land, så er tydeligvis stor kvinnemangel her), blitt utsatt for det meste av svertelser og baksnakking av bygdas kvinner, som tydeligvis er svært redde for at jeg skal stikke av med mannen deres, har bla blitt satt ut falske rykter om at jeg har meg med hver eneste mann som er innom huset her, type f.eks rørlegger eller andre som jeg har fått hjelp fra, det spanes nærmest på huset og blir snakk på nytt hver gang det står en fremmed bil her, har fått søppel slengt opp i avkjørselen osv..

Så hvordan håndtere dette egentlig?!

Noen erfaringer og gode råd?! Takk i så fall..

Er så drit lei av alt her nå, av disse menneskene som åpenbart har store fritids problemer og lite vettig å snakke om og å bruke tiden sin på...

For livet ble et helvete etter å ha flyttet hit. Som aleneforelder har jeg dessverre ikke råd til å kjøpe hus i en storby og har brukt masse penger på huset vi bor i nå..

Samtidig vil det ikke være bra for min sønn å vokse opp på et sted som dette, hvor hans mor er utstøtt fra bygda, uten noen fornuftig grunn..

Anonymkode: 9902b...5d3

Hvor er så dette stedet? Tenker jeg tar meg en tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja har egentlig skjønt akkurat det, de vil aldri gi seg!!😣😔

Prøver egentlig å finne en måte å holde det ut på, til det blir mulig å få solgt huset uten å tape flere hundre tusener..

Anonymkode: 9902b...5d3

Jeg forstår ikke helt hvorfor du skal tape flere hundre tusener om du selger. Selv på bygdene rundt omkring så har prisene holdt seg eller gått opp. Det er jo bare å legge huset ut for salg, være tålmodig og vente til den rette kjøperen dukker opp. 

Anonymkode: 3c192...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snakk om det og le av det - høyt til alle.. Jeg fikk høre  igjen at jeg hadde mannfolk på overnatting hver gang en venninne hadde vært på besøk - og til slutt sa jeg høyt på coopen til ei som lurte på om jeg hadde hatt en hyggelig helg mens hun blinket til meg at joda, men langt fra så hyggelig som ryktene vil ha det til mens jeg la til, enn om bygda bare hadde noen attraktive menn å legge seg etter men å finne en slik virker jo helt håpløst for en kravstor frøken som meg.. Hun var en av de værste ryktesprederene, dama i kassa hørte meg og blunket konspiratorisk - jeg fortsatte slenge slikt ut når det passet seg, ala - hadde besøk i helgen, synd det var en venninne osv.. Til en av nabokarene sa jeg "ta med kona og kom innom på litt fredagskos" :D da sluttet han med sine tvetydigheter.. De fins overalt, også i byen - slarvkjærringer og slikt.. bare ta tyren ved hornene hver gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist

Jeg er oppvokst litt både på bygda og i byen. Har kun bodd i byen i voksen alder, og det er mye bedre enn bygda. Man blir anonym i byen og ingen bryr seg om hvem du er og hva du gjør. På bygda vet folk alt om alle og bryr seg med ting de ikke har noe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Hvor er så dette stedet? Tenker jeg tar meg en tur..

Det får du nok aldri vite.

Anonymkode: 33670...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme skjedde meg, jeg flyttet. 

Anonymkode: 61cb8...092

Da vinner jo bygdedyret da! Det er jo synd 

Anonymkode: fb2e9...562

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke helt hvorfor du skal tape flere hundre tusener om du selger. Selv på bygdene rundt omkring så har prisene holdt seg eller gått opp. Det er jo bare å legge huset ut for salg, være tålmodig og vente til den rette kjøperen dukker opp. 

Anonymkode: 3c192...e4b

Fordi huset er under rehabilitering når og restaurering nå, og det må jeg spare nok penger til for å få fullført før salg!

Anonymkode: 9902b...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som Kongsvinger, et realt høl. Flytter ikke tilbake dit.

Anonymkode: 40f11...651

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Carrot said:

snakk om det og le av det - høyt til alle.. Jeg fikk høre  igjen at jeg hadde mannfolk på overnatting hver gang en venninne hadde vært på besøk - og til slutt sa jeg høyt på coopen til ei som lurte på om jeg hadde hatt en hyggelig helg mens hun blinket til meg at joda, men langt fra så hyggelig som ryktene vil ha det til mens jeg la til, enn om bygda bare hadde noen attraktive menn å legge seg etter men å finne en slik virker jo helt håpløst for en kravstor frøken som meg.. Hun var en av de værste ryktesprederene, dama i kassa hørte meg og blunket konspiratorisk - jeg fortsatte slenge slikt ut når det passet seg, ala - hadde besøk i helgen, synd det var en venninne osv.. Til en av nabokarene sa jeg "ta med kona og kom innom på litt fredagskos" 😄 da sluttet han med sine tvetydigheter.. De fins overalt, også i byen - slarvkjærringer og slikt.. bare ta tyren ved hornene hver gang!

God ide!!

Anonymkode: 9902b...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...